Skocz do zawartości

Hayabusie przestaje smakować paliwko:o)


MłodyWilk22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W zeszłym sezonie jak kupiłem Buse to na pierwszym baku wyszło mi spalanie koło 10l/100KM, ale wiadomo człowiek chciał sie nacieszyć mocą i w ogóle.

Póżniej było powiedzmy przez około 1000km uczenie sie ekenomicznej a zarazem dynamicznej jazdy.

I okazało się, ze w sezonie 2007 zejście poniżej 7,5l/100km podczas turystycznego wypadu przy predkościach 140-160Km/h wymagało cudu. Także po zrobieniu kilku tyś km przyjelem do wiadomości, że pali mi w granicach od 7,5 w góre i tyle :)

 

Na zime zrobilem synchro, regulację zaworów, wymiane filtra powietrza, swiece zmieniłem z NGK na DENSO, a olej z półsyntetyka na pełensyntetyk motula.

 

Po tych czynnościach na jazdach testowych na wiosnę motocykl zaskoczył mnie dużo wieksza kultura pracy silnika jak i zyskał troszkę na zwinności przy niskich obrotach.

Nie było już wiekszego problemu zejśc do 7l/100KM.

Dotychczas jeździłem w trasie max do 5 tys obr/ min przy zmianie biegów bo przy takim momencie naparwdę nie ma sensu ciagnąc go wyżej i wlaczyć z siła wyrywania kierownicy z rąk... Po jednym wypadzcie(maiłem ochote na ciut wieksza dynamikę :)) zauwazyłem że krecenie silnika ciut wyżej(6-6,5 tys obr/ min) powoduje dalsze spadanie zuzycia paliwka i ze spalaniem zaczełem schodzić lekko poniżej 7l/100km.

 

Niedawno leciałem na tor do Poznania i na trasie z dosc mocnym odkrecaniem, wyprzedaniami i predkościami do 180km/h wszylo mi ku mojemu zdziwieniu 6,5l/100km :eek:

 

Ale to jest jeszcze nic :icon_razz:

Wczoraj leciełem autostradą do wrocka gdzie rpedkośc oscylowała pomiedzy 180-230km/h i sapalnie na baku w dwie strony wyszło leko ponad 6l(6,2-63l)/100km :rolleyes:

 

Co jest w końcu grane:) :icon_twisted: Im wiecej jeje odkrecam to mniej pali czy może odmula sie po poprzednim włascicielu :biggrin: ;) Gość miał 54 lata :biggrin:

 

Po tym przedmuchaniu na autostardzie chodzi dużo lepiej - tak jakoś łagodniej.

Po wyżywce na torze też silniczek był jakiś taki żywszy. Te silniki chyba czasami potrzebują czasami porządnego przedmuchania i na codzień nie ma co schodzic za nisko z obrotami mimo dużego momentu na dole...

 

Wysłucham wszystkich teori :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, co do spalania to nie wiem, co do odmulania - jak inglisz szpiking to wygugluj temat "italian tuning". Trochę sensu to ma....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh. Nie po to dali jej 160KM żebyś jeździł jak emeryt. :icon_twisted:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobne odczucia z moim moto. na poczatku uzytkowania slyszalem mity o ogromnym spalaniu (miedzy bajki wsadzic) i probowalem jezdzic ekonomicznie. podczas konkretnego odkrecania (nie skrajnego) okazalo sie, ze pali mniej. widocznie taka charakterystyka tych silnikow, ze zakres ekono obrotow przeklada sie na srogie predkosci ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich silnikach jakie znam, najniższe spalanie jest w zakresie obrotów maksymalnego momentu obrotowego...być może jeżdżąc ostrzej jesteś częściej w tym zakresie nic jeżdżąc "delikatnie"....oczywiście to tylko moja teoria :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max. moment obrotowy osiągany jest w modelu K8 przy 7250 Obr/min, po czym krzywa lekko opada i jest niemalże płaska do 8700, max moc przy 9800, jeżeli będzie pracował w optymalnym zakresie obrotów oscylującym wokół tych trzech wartości, osiągi będą najlepsze, a spalanie najniższe.

 

Pozdro....

 

Quasi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat trochę rzeka :)

Może przy większych prędkościach siła bezwładności spalin powoduje lepsze opróżnianie cylindrów i całego układu wydechowego?

A wpadające z impetem powietrze do układu zasilania powoduje lepsze napełnianie cylindra mieszanką paliwowo powietrzną... Uzyskujesz wtedy lepszą sprawność silnika co przekłada się na niższe spalanie...?

No nie wiem takie jest moje filozoficzne podejście do tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No troszkę fantazją powiało, ale to nic.... Wyrobisz się kamyczek....

Układy Ram-Air i wolny wydech działają. Ale tylko dla podniesienia mocy, w zakresie najwyższych obrotów. Akurat od tego to spalanie wzrasta...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ciekawy temat ale musi coś w tym być co pisał Quasimodo.

Podam tu przykład mojej byłej służbowej Fabi 1,4 tdi i faktycznie jak się zna zakres gdzie jest maksymalny moment i maksymalna moc to silnik pracuje jakby lżej, sprawniej. Przekładało się to na spalanie, osiągnełem nawet 3,8l /100km !! (gdzie moi koledzy nie schodzili poniżej 4,5).

W jednym z poprzednich numerów SM jest dokładnie (a raczej przystępnie) opisane zależności pracy silnika w danym zakresie obrotów.

Polecam lekturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich silnikach jakie znam, najniższe spalanie jest w zakresie obrotów maksymalnego momentu obrotowego...

 

 

No dobrze Panowie, mogę sie zgodzić, że trzymanie silnika na wysokich obrotach blisko maksymalnego momentu obrotowego może obniżać spalanie...

 

Spalanie spalaniem, ale jak sie ma wtedy żywotność podzespołów jednostki napędowej :icon_mrgreen:

Wiem, ze trzymanie silnika na zbyt niskich obrotach to nic innego jak przeciażanie układu korbowego i ogólnie nie jest niczym zdrowym dla silnika, lecz wydawało mi się, że trzymanie go w zakresie od 3,5 do 6 jest Ok a silniczek czuje sie całkiem nieźle :) Bo powyżej 7 tyś obr to juz taki kawał byka zaczyna nieźle jęczeć :crossy: Ale chyba bede musiał przetestowac to na jakiejś tarsie trzymajac go blisko max momentu obrotowego i wtedy sie okaże :)

 

Inna sprawa to taka ze busa ma dośc długie przełożenia i powiedzmy 7 tyś obr na 6 biegu to na budziku pona 180km/h :crossy: Także jak bede jechał na jakiejś ruchliwej drodze predkościami 110-120 km/h to zeby trzymać sie tego max momentu muszę mieć zapiętą trójkę :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze Panowie, mogę sie zgodzić, że trzymanie silnika na wysokich obrotach blisko maksymalnego momentu obrotowego może obniżać spalanie...

 

Spalanie spalaniem, ale jak sie ma wtedy żywotność podzespołów jednostki napędowej :)

Wiem, ze trzymanie silnika na zbyt niskich obrotach to nic innego jak przeciażanie układu korbowego i ogólnie nie jest niczym zdrowym dla silnika, lecz wydawało mi się, że trzymanie go w zakresie od 3,5 do 6 jest Ok a silniczek czuje sie całkiem nieźle :icon_mrgreen: Bo powyżej 7 tyś obr to juz taki kawał byka zaczyna nieźle jęczeć :icon_mrgreen: Ale chyba bede musiał przetestowac to na jakiejś tarsie trzymajac go blisko max momentu obrotowego i wtedy sie okaże :icon_razz:

 

Inna sprawa to taka ze busa ma dośc długie przełożenia i powiedzmy 7 tyś obr na 6 biegu to na budziku pona 180km/h :P Także jak bede jechał na jakiejś ruchliwej drodze predkościami 110-120 km/h to zeby trzymać sie tego max momentu muszę mieć zapiętą trójkę :icon_mrgreen:

 

Jak by na to nie patrzeć, jest to optymalny zakres pracy danej jednostki i pod warunkiem, że osiągneła już optymalną temperaturę pracy, jest poprawnie smarowana i chłodzona najmniej się wtedy zużywa i generuje najwyższe osiągi bez względu na to, czy "zaczyna nieźle jęczeć", czy nie.

 

Właśnie od tego jest przekładnia, żeby móc dostosować prędkość jazdy do użytecznego zakresu obrotów.

Na podstawie przytoczonego przykładu: "jak bede jechał na jakiejś ruchliwej drodze predkościami 110-120 km/h to zeby trzymać sie tego max momentu muszę mieć zapiętą trójkę" spróbuj tak pojeździć, a przekonasz się jak pozytywnie zaskoczony będziesz dynamiką.

 

Pozdro...

 

Quasi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby tylko wprowadzić troszkę zamętu - jak jadę do 90km/h (obroty koło 4000) to spali 3,8-4. jak pojadę powyżej 120 (ponad 6000pbr) spali spoko 5.

Zakres użyteczny do 9000, maks moment przy 7000.

I co? I nie działa. Tzn, w tym wypadku wyższe obroty powodują (logicznie) większą konsumpcję paliwa.

 

Nie wiem dlaczego, jak, itp. Po prostu takie spostrzeżenie.

Może dlatego że to staruszek olejak?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co tutaj piszecie panowie(obroty w okolicach maksymalnego momentu obrotowego=najmniejsze spalanie) nijak maja sie do tak ostatnio popularnej zasady ecodrivingu. Tam zalecaja "mulenie" sprzeta na jak najwyzszym biegu i najnizszych obrotach. Ja juz sam nie wiem , ale u mnie tez jak mocniej krece(ale nie za mocno ;)) czyli do ok 8 rpm to spali mniej ,niz mule do 5-6 rpm. Moze jednak nie ma na to zadnej reguly? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...