Skocz do zawartości

Dziwny przypadek.. do SPECJALISTÓW ;)


siwypfk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam probuje usprawnić Vulcana 750 86r. i jakoś nie bardzo wiem co może być przyczyną .

Opisze co boli maszynkę.. moto pięknie pali na zimno jak i na ciepłym silniku, z wolnymi obrotami nie ma problemu , również wkręca sie w obroty i spada ładnie, problem pojawia sie jednak gdy już jedziemy nim.. do 4 tys wszystko ok (na każdym biegu) powyżej moto zaczyna przerywać i nie chodzić jakby na jednym z dwóch garów. Gaziory zostały wyjęte i dokładnie wyczyszczone, ustawione, zawory są hydrauliczne i sprawdzałem ciśnienie na cylindrach jest ok, dalej zdjąłem wszystkie fajki (2 świece na cylinder) i porobiłem z drutu (od maga) takie spiralki dopasowane na świeczkę i pozakładałem myślałem ze może fajki, również mam 2 sprawne przewody wys. napięcia (napewno sprawne) i zakładałem na przemian na cylindry .. jednak problem nadal doskwiera.

Dałem tez dodatkową masę do silnika i nic . Przypomnę że problem na postoju nie istnieje dopiero gdy sie jedzie.. zrobiłem próbę na stopkach centralnych i tez ok .. dopiero jak moto ma obciążenie to pojawia sie problem

 

Liczę na pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa :) Ja bym poszedł tropem paliwa. Wszystko wskazuje na to, że gaźniki dostają za mało paliwa, więc albo przewód z baku jest zapchany lub załamany, albo pompa jest do d.... (jeżeli jest), albo np. w baku jest piasek (tak, tak, raz już coś takiego widziałem, i dokładnie takie same objawy były)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie odpowietrzenie baku, ale osobiście stawiam na elektrykę. Kiedyś (bo tanio trafiłem na allegro) z nudów zmieniłem fajki i kable i byłem bardzi zdziwiony jak to pomogło. W deszczu, i na suchym.....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys mialem identyczne objawy jak ty, zaczynaly sie po okolo 5-10 minut po odpaleniu motocykla - spec rozebral caly uklad paliwowy i po 2 dniach doszedzl co to bylo - > zawor w kraniku od paliwa sie przekrecil! czyli niby przekrecone bylo na ON, ale nie bylo pelnej przepustowosci tylko powiedzmy 1/3 i jak spalil to co nakapalo do gazniora to potem nie nadazal ze ssaniem paliwa przez tak maly otwor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli na biegu jałowym na filtrach stożkowych moto się wkręca i nie ma dziur w gazie,to już wcześniej ktoś przestroił układ do pracy bez airbox-u. Problem ze stożkowymi filtrami w dodatku odsadzonymi na bok jest taki, że przy jeździe i pędzie powietrza tworzą się zawirowania powietrza i nie dopływa ono jednostajnym strumieniem do gardzieli przez co wzbogaca się bądź zuboża mieszanka implikując przerwy w zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wzbogaca się bądź zuboża mieszanka implikując przerwy w zapłonie.

 

no chyba nie... Zubaza lub wzbogaca w jakims stopniu ok ale co to ma do zaplonu, moim zdaniem gazniki nie sa wyregulowane tak jak trzeba a trzeba to zrobic empirycznie, a nie pod dyktando serwisowki ze wzgledu na filtry...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze swiece juz padaja?? probowales nowe??

 

I dzieje sie to tylko przy pelnym otwarciu przepustnicy czy przy lekkim tez??

 

Rownie dobrze cewka/cewki zaplonowe moga juz miec dosc.

 

Z Twojego opisu wydaje mi sie ze wypada zaplon, ale pewnosci nie mam.

 

Bo jezeli fajki/przewody/gazniki/kompresja wszystko gra to najprawdopodobniej swiece albo cewki. No chyba ze naprawde za malo paliwa doplywa do gaznikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszę o "gubieniu zapłonów" potocznie o objawiającym się przerywaniu silnika przy zbyt bogatej mieszance. Wątpię żeby moto chodziło w ogóle powyżej 2000 rpm na stożkowych filtrach bez airboxu na oryginalnych dyszach i iglicach. Może już jest założony kit dyno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wydech standard ale wypruty środek .. myślę ze problemem będą te filtry nie oryginalne wyprowadzone na zewnątrz lub coś z modułem ..

dzięki wszystkim za rady jak uda mi sie wyeliminować problem to napisze.

Narazie moto lata trochę kaszle ale tym jeździ sie na niskich :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...