Skocz do zawartości

Zrzucanie biegów na postoju -- CBR900RR --


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem iż jestem tu nowy i nie spodziewam sie iz bede od razu szanowany, nie mniej jednak zrobie wszystko zeby moje wypowiedzi miesciły sie w granicy rzeczowego wyrażania się.

Dodam iz na moto jezdze od ponad 14 lat , zaczynałem jak wiekszosc od polskiej mysli technicznej komar, wsk, troszke na junaku , przewijały sie mz-etki , cezle i takie tam - to co było wtedy dostępne. Pozniej jakis czas smigałem na enduro (ktm), a teraz z uwagi na jazde głownie po miescie i jakies niedalekie trasy zdecydowałem sie na fajera. Przez cały okres uzytkowania motocykli nie zwrociłem uwagi na redukcje biegów na postoju - nigdy tego nie praktykowałem, po prostu od zawsze zrzucam biegi podczas wyhamowywania i tak było az do teraz, nie mniej jednak podczas ostatniego smigania musiałem - tak jak juz napisałem - awaryjnie wyhamowac co uniemozliwiło mi pełne zredukowanie biegu - z tego co pamietam został na 4 , potem robiłem sobie test na postoju i dopiero wtedy zauważyłem ze tak sie dziej w moto.

oczywiscie mogłem sprawdzic to na motocyklach moich znajomych , jednak forum wydało mi sie lepszym rozwiazaniem - no i chyba tylko mi sie wydawało :icon_razz:

wiem ze moja historia moze wydac wam sie dziwna, ale nie jestem osoba która jest nieszczera i stara sie na siłe usprawiedliwic . Sam jestem w szoku ze dopiero po ponad 14 latach jazdy na dwóch kółkach dowiedziałem sie o tym fakcie, SERIO NIGDY WCZESNIEJ NIE MIAŁEM SYTUACJI ZEBY ZATRZYMAC SIE NA BIEGU WYZSZYM NIZ 2 - a kilometrów troszke juz zrobiłem. Zaliczyłem w swoim życiu dwie gleby i za kazdym razem stało sie to podczas jazdy na enduro w terenie na 2 biegu, wiec nie miałem mozliwosc dowiedzenia sie o tym fakcie

Mimo iz studiuje mechanike i budowe maszyn bardzo, ale to bardzo nie lubie przekładni , skupiłem sie na konstrukcjach samych silników spalinowych ( nowoczesne metody wtrysku paliwa itp... ) - gdyz jest to dla mnie o wile bardziej ciekawe , i dlatego tez moje marne pojecie o teoretycznych podstawach działania skrzyni.

Troszke sie rozpisałem , ale mam nadziej iz chociaz w ułamku procenta wytłumaczyłem sie ze swojego tematu.

 

PS. A malowanie jest najpiekniejsze na swiecie - szukałem przez ponad 1,5 miesiaca w tych kolorkach i we wmiare dobrym stanie.

 

pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc.

Edytowane przez toper-utl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie konkretna wypowiedź i tak należało to ująć na początku.

Techniki jazdy uczymy się całe życie i jeszcze nikomu nie udało się jej opanować w 100%tach.

Mistrzowie świata szorują dupą prawie wszystkie tory a po badaniach lekarskich ponownie wracają do wyścigów. Awaryjne hamowanie powinno być uzupełnione szybką redukcją biegów a nie użyciem tylnego hamulca bo tak jest bezpieczniej. Gdybyś poznał szczegóły przekładni silnika motocyklowego dokładnie nie było by Twojego pytania ponieważ przesuwki skrzyni kłowej mają na kłach ujemny kąt natarcia co powoduje lekkie zakleszczanie na poszczególnych biegach i zapobiega ich wyrzucaniu podczas gwałtownych przeciążeń stąd problem z redukcją w momencie zatrzymania wałka zdawczego.

Mam nadzieję że problem został rozwiązany.

pozdro

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr Dudek, Ty jak napiszesz, to az miło czytac!!!

 

Co do ogolnego pojecia o pracy skrzyni w motocyklu mam pojecie, ale zaglebienie sie w szczegoly sprawia, ze staje sie ona nie do pojecia. Nie trafilem jeszcze na opis dzialania skrzyni biegow w motocyklu, ktory by wyjasnil wszystkie moje watpliwosci. Mam tu na mysli WYCZERPUJACA informacje(moze nawet rozprawe) poparta ilustracjami. Jesli nie na forum, to czy ktos moze podac pozycje z dostepnej literatury(mam dostep do biblioteki PW wiec raczej spore zasoby).

pozdrawiam

Edytowane przez Sadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko świadczy o tym że Twoim instruktorem jest totalny laik motocyklowy z furmańskim prawem jazdy.

Taki człowiek nie powinien uczyć małolatów na kartę rowerową.

Zapytaj go jaki jest jego wyuczony zawód?

 

Niewątpliwie mój instruktor nie jest motocyklistą, zapisując się na kurs nie liczyłem na jakąkolwiek naukę, tylko oczekiwałem zaświadczenia o ukończeniu kursu. Niestety, ale źle wybrałem szkołę i musiałem wszystko wyjeździć, co prawda przejechałem jakieś 4 h po mieście i resztę czasu sam sobie gospodarowałem na placu. Zawsze wyglądało to tak: przychodzę - dostaję kluczyki i tyle.

 

Zapytam o zawód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ekhwm;) z gory sorry za offtopic ;]

 

popatrzcie na wiek osob ktore was ucza/uczyly jazdy na moto... a nastepnie znajdzcie ksiazke dotyczaca techniki jazdy motocyklem w tamtych czasach :flesje: niejeden instruktor uczyl sie jeszcze w erze WSK czy innych Junakow, a jesli aktualnie tylko uczy a nie jezdzi ... to dupa z niego nie instruktor ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kazda skrzynia jest tak prymitywna jak w maluchu :icon_twisted:

jedynki tez bywaja synchronizowane...

 

A tak poza tym to synchronizacja nie ma nic wspolnego z wrzucaniem biegow na postoju. Przeciez na postoju skrzynia i tak "stoi" w miejscu, wiec w czym te synchronizatory maja pomagac ?

Tu poprostu chodzi o liczbe klow - im wiecej tym istnieje wieksza szansa "trafienia" biegu.

 

Nie chcial bym Cie krytykowac ale skad wiesz ze na postoju oczywiscie przy pracujacym silniku skrzynia stoi.

Caly Twoj tekst nadaje sie do kosza bo w kazdym zdaniu jest blad.

Odpisze dokladniej jak wroce do domu bo mnie zlosci brak polskich znakow, sorry.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niejeden instruktor uczyl sie jeszcze w erze WSK czy innych Junakow, a jesli aktualnie tylko uczy a nie jezdzi ... to dupa z niego nie instruktor ;P

 

nie wiem ale coś mi sie wydaje że kiedyś w epoce wsk czy ogara tylni hamulec był zasadniczym w instrukcji od ogara 200 pisze tylko żeby używać dwóch hamulców naraz natomiast nie jest nic powiedziane na temat którym zaczynać hamować ..............ale moge sie mylić........ja np używam tylko i zawsze tylniego..........

 

fakt że w takim wypadku gościu jest niedouczony i źle szkoli choć może robi to w trosce o czyjeś zdrowie.......poślizg tylniego koła jest nawet na asfalcie dosyć łłatwy do kontrolowania czego nie można powiedzieć o poślizgu przedniego koła na asfalcie...........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr Dudek, Ty jak napiszesz, to az miło czytac!!!

 

Co do ogolnego pojecia o pracy skrzyni w motocyklu mam pojecie, ale zaglebienie sie w szczegoly sprawia, ze staje sie ona nie do pojecia. Nie trafilem jeszcze na opis dzialania skrzyni biegow w motocyklu, ktory by wyjasnil wszystkie moje watpliwosci. Mam tu na mysli WYCZERPUJACA informacje(moze nawet rozprawe) poparta ilustracjami. Jesli nie na forum, to czy ktos moze podac pozycje z dostepnej literatury(mam dostep do biblioteki PW wiec raczej spore zasoby).

pozdrawiam

 

Zapodaj email postaram się coś podesłać

 

A co do instruktorów jazdy na moto.

 

Gadałem z dwoma (byli to instruktorzy i motocykliści za razem) i każdy zapytany przeze mnie o przeciwskręt/redukcje z przegazówką wyglądali mniej więcej tak :icon_razz:

:flesje:

lepiej wróćmy na właściwy temat dot. skrzyni biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcial bym Cie krytykowac ale skad wiesz ze na postoju oczywiscie przy pracujacym silniku skrzynia stoi.

Caly Twoj tekst nadaje sie do kosza bo w kazdym zdaniu jest blad.

Odpisze dokladniej jak wroce do domu bo mnie zlosci brak polskich znakow, sorry.

 

A co zes sie tak przyczepil do tego posta z miesiecznym opoznieniem ? :D

 

Co do postoju, skrzyni i pracujacego silnika to zalezy jak na to spojrzec ... Jezeli pod katem "zrzucania biegow na postoju ... " to przy wlaczonym biegu jedyna roznica pradkosci bedzie na sprzegle.

 

A co do synchronizatorow to raczej swoja wlasciwa prace wykonuja podczas jazdy tzn kiedy walek wyjsciowy sie kreci i walek sprzeglowy tez ma jakas predkosc. Podczas postoju gdy na wyjciu skrzyni mamy zero to synchronizator spowoduje wyhamowanie walka sprzeglowego, a roznica wzgledem skrzyni "motocyklowej" bedzie taka ze bieg wejdzie mniej brutalnie (pozostaje jeszcze kwesta rozlaczania sprzegla).

 

PS. Jezeli post jest faktycznie do dzialu Kosz - to OK. Zatem prosze o przeniesienie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS do "" PAWŁA "" zanim zaczniesz sie wymadrzac przeczytaj do konca post - napisałem w nim wyraznie iz zawsze redukuje biegi podczas hamowanie - nikt mnie tego nie uczył ale jak kazdy wie tak jest po prostu łatwiej, szybciej i przyjemniej , a to ze zadałem zapytanie odnosnie redukcji biegów podczas postoju jest według mnie całkiem normalnym zachowaniem jak dla osoby ktora ceni poprawny stan techniczny maszyny.

 

pozdrawiam i jeszcze raz thx za odpowiedzi.

 

Redukowanie na postoju PRZYJEMNIEJSZE? :D no rozumiem różni ludzie różne potrzeby :P :biggrin:

Ja tam młody jestem nie wtrącam się. Z każdym kilometrem się uczę.

Ale co mogę powiedzieć... może kolega "toper-utl" zacznie oglądać program Motocyklicznie w TVN TURBO? Jest tam zawsze chwilka na technikę jazdy motocyklem. Ja przyznam że oglądam :)

 

PS.

Piotr_Dudek jak ty coś powiesz to nie ma ...uja we wsi :D

Takie posty można czytać.

 

A jeszcze zejdźmy z kolegi toper-utl bo się nam obrazi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redukowanie na postoju PRZYJEMNIEJSZE? :) no rozumiem różni ludzie różne potrzeby :) :D

Ja tam młody jestem nie wtrącam się. Z każdym kilometrem się uczę.

Ale co mogę powiedzieć... może kolega "toper-utl" zacznie oglądać program Motocyklicznie w TVN TURBO? Jest tam zawsze chwilka na technikę jazdy motocyklem. Ja przyznam że oglądam :D

 

PS.

Piotr_Dudek jak ty coś powiesz to nie ma ...uja we wsi :P

Takie posty można czytać.

 

A jeszcze zejdźmy z kolegi toper-utl bo się nam obrazi...

 

Widać chciałeś "błysnąć"... nie udało się. Czytaj ze zrozumieniem. Chłopak zapytał, dostał w ucho, wytłumaczył się. Nie rozumiem po co te złośliwości nadal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojjj "88kamyczek ,, .. nie wiem czy sie smiać czy gorzko zapłakać.......

 

W szkole sredniej z interpretacją wierszy tez miałes (masz) takie problemy jak z czytaniem postów ???

 

Jedyna mądra rzecz jaką napisałeśto:: ""Ja tam młody jestem nie wtrącam się"" szkoda ze nie wcielasz tego hasła w życie.

 

sorry za OT ,, ale nie zniese takich komentarzy...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...