Skocz do zawartości

Zrzucanie biegów na postoju -- CBR900RR --


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Jestem posiadaczem CBR 900RR z 98 roku zastanawia mnie kwestia zrzucania (redukowania ) biegów podczas postoju. Podczas jazdy jest wszystko OK, jednak jesli sie zatrzymam i mam na przykład 6 bieg to zeby wrzucic na luz muszę po każdym biegu delikanie ruszyć motocyklem lub delikatnie puscic sprzegło. Czy to normalne, a jeśli nie co moze być tego przyczyną ??? Jak jest u was ???

 

Oczywiscie zawsze zrzucam biegi podczas hamowania i jest wszystko cacy , tylko zastanaiwa mnie czemu podczas postoju jest taki problem z redukcją biegów ?? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet samochody tak mają nieraz na postoju - jest problem z wrzuceniem niezsynchronizowanego wstecznego. Dać na luz, popuścić sprzęgło i już wsteczny wejdzie. Ja mam wrażenie, że chodzi o ruszenie którejś z zębatek, bo nie chcą się "zahaczyć", a ze skrzynią wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozwiązanie problemu - nie zrzucaj biegu na spostoju. Nie wiem co to za dziwna maniera, co więcej, nie świadczy ona za dobrze o umiejętniościach kierującego, bo tak po prostu się NIE ROBI. Biegi zrzucasz po kolei zanim się zatrzymasz.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz dostales odpowiedz na to pytanie na fireblade.pl. Normalna sprawa, ze tak sie dzieje. Wiec nie ma co sie ze skrzynia silowac tylko zbijac biegi podczas hamowania.

 

EDIT: Ale masz slabe malowanie tego Fireblade'a;)

Edytowane przez PiotrekRR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda motocyklowa skrzynia biegów jest niezsynchronizowana i to jest normalny objaw że stojąc w miejscu nie zredukujesz 4 biegi w dól.......

 

jak nazwa wskazuje nie ma synchronizatorów wyrównujących prędkośc obrotową trybów więc przy wrzucaniu biegów nie ma idealnego wyrównania prędkości niezbędnego do takiego ustawienia trybów żeby bieg wchodził w każdych warunkach......

 

samochód to co innego 2-5 są zsynchronizowane i jeśli mamy sprzęgło ok to możemy sobie wrzucić 2 przy 140 i o ile nie zgubimy silnika to sam bieg powinien wejśc bez problemu :D tak samo jak stojąc w miejscu możemy wrzucić jaki chcemy bieg z 2-5 i wejdzie.......wsteczny jest niezsynchronizowany i jedynka.........

 

niezsynchronizowane skrzynie biegów są mocniejsze niż zsynchronizowane i stosuje je sie w motocyklach tatrach t815 do 89 roku maszynach rolniczych itp......są też pojazdy które mają synchronizacje ale nie mają np star 200 czy niektóre maluchy :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę podam, że mój instruktor jazdy też próbuje zrzucać biegi na postoju, co nie bardzo mu wychodzi ;)

 

To tylko świadczy o tym że Twoim instruktorem jest totalny laik motocyklowy z furmańskim prawem jazdy.

Taki człowiek nie powinien uczyć małolatów na kartę rowerową.

Zapytaj go jaki jest jego wyuczony zawód?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko świadczy o tym że Twoim instruktorem jest totalny laik motocyklowy z furmańskim prawem jazdy.

Taki człowiek nie powinien uczyć małolatów na kartę rowerową.

Zapytaj go jaki jest jego wyuczony zawód?

 

Myślę, że takich laików niestety nie brakuje:( W związku z niewiedzą instruktorów przedstawię wam tu małą anegdotę...

6 lat temu kiedy zdawałem prawo jazdy na A, pierwszy raz miałem styczność z hamulcem tarczowym...wcześniej tylko wiekowe motocykle z hamulcem bębnowym...nawet na jazdach miałem starą zasłużoną ETZ 250 właśnie na bębnach. Podczas egzaminu na jednym ze skrzyżowań wcisnąłem prawie do końca hebel (z przyzwyczajenia do hamulca bębnowego) i chyba tylko cudem nie zaliczyłem gleby...Generalnie egzamin udało mi się zdać a jedynym incydentem była właśnie ta sytuacja...SZANOWNY pan egzaminator z wielkim oburzeniem ustosunkował się do mojego hamowania...dał mi 10 minutowy wykład w którym upierał się, że "Podstawowym hamulcem w motocyklu jest hamulec TYLNI". Twierdził, że przedniego wcale się nie używa, ponieważ przy jego wciśnięciu istnieje wysokie prawdopodobieństwa wylecenia przez kierownice lub spowodowania wypadku...Tego typu argumentacja mocno utwierdziła mnie w opinii, że wielu z instruktorów ma naprawdę MIZERNY poziom wiedzy...i tacy ludzie odpowiadają za naukę...tylko płakać;)

 

Pozdrawiam

V-TWIN wanker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsteczny jest niezsynchronizowany i jedynka.........

 

nie kazda skrzynia jest tak prymitywna jak w maluchu :)

jedynki tez bywaja synchronizowane...

 

A tak poza tym to synchronizacja nie ma nic wspolnego z wrzucaniem biegow na postoju. Przeciez na postoju skrzynia i tak "stoi" w miejscu, wiec w czym te synchronizatory maja pomagac ?

Tu poprostu chodzi o liczbe klow - im wiecej tym istnieje wieksza szansa "trafienia" biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za odpowiedzi , fajerem zrobiłem około 1.000 km i jak narazie wszystko cyka , jedynie ostatnio ta redukcja na postoju mnie zastanowiła - podczas awaryjnego hamowania zatrzymałem sie na 4-ce i skrzynka bez delikatnego puszczenia sprzegła nie chciał zejsc nizej . potem robiłem test na 6 oraz 5 biegu i było to samo.

 

PS do "" PAWŁA "" zanim zaczniesz sie wymadrzac przeczytaj do konca post - napisałem w nim wyraznie iz zawsze redukuje biegi podczas hamowanie - nikt mnie tego nie uczył ale jak kazdy wie tak jest po prostu łatwiej, szybciej i przyjemniej , a to ze zadałem zapytanie odnosnie redukcji biegów podczas postoju jest według mnie całkiem normalnym zachowaniem jak dla osoby ktora ceni poprawny stan techniczny maszyny.

 

pozdrawiam i jeszcze raz thx za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS do "" PAWŁA "" zanim zaczniesz sie wymadrzac przeczytaj do konca post - napisałem w nim wyraznie iz zawsze redukuje biegi podczas hamowanie - nikt mnie tego nie uczył ale jak kazdy wie tak jest po prostu łatwiej, szybciej i przyjemniej , a to ze zadałem zapytanie odnosnie redukcji biegów podczas postoju jest według mnie całkiem normalnym zachowaniem jak dla osoby ktora ceni poprawny stan techniczny maszyny.

 

pozdrawiam i jeszcze raz thx za odpowiedzi.

To moze ja odpowiem , poki Pawla nie ma. Naucz sie najpierw motocyklem jezdzic, a potem siadaj na Bladego. Bo jak na razie to masz w reku odbezpieczony granat , ktorego za bardzo nie masz pojecia jak uzywac :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takich maszynach redukcja i hamowanie silnikiem to przeciez podstawa.. Troche mnie dziwi 26 lat taki sprzet i takie pytania. Ale ja tez sie nie wymądrzam bo mam tylko 18 lat jezdze tylko Cb 500 :icon_twisted:)) a z twoim bladym jak najbardziej wszystko jest tak jak powinno !

 

BEz zbednych krótkich ripost tez sie obedzie Co ?

Edytowane przez adrian44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za odpowiedzi , fajerem zrobiłem około 1.000 km i jak narazie wszystko cyka , jedynie ostatnio ta redukcja na postoju mnie zastanowiła - podczas awaryjnego hamowania zatrzymałem sie na 4-ce i skrzynka bez delikatnego puszczenia sprzegła nie chciał zejsc nizej . potem robiłem test na 6 oraz 5 biegu i było to samo.

 

PS do "" PAWŁA "" zanim zaczniesz sie wymadrzac przeczytaj do konca post - napisałem w nim wyraznie iz zawsze redukuje biegi podczas hamowanie - nikt mnie tego nie uczył ale jak kazdy wie tak jest po prostu łatwiej, szybciej i przyjemniej , a to ze zadałem zapytanie odnosnie redukcji biegów podczas postoju jest według mnie całkiem normalnym zachowaniem jak dla osoby ktora ceni poprawny stan techniczny maszyny.

 

pozdrawiam i jeszcze raz thx za odpowiedzi.

 

Kolego to dopiero 13 post napisany przez Ciebie i pierwszy tysiąc kilometrów na tym motocyklu.

W tym dziale zadajemy konkretne pytania dobrze umotywowane i oczekujemy rzeczowych odpowiedzi.

Zadałeś pytanie jak Kowalski na zebraniu egzekutywy PZPRu tu cytat " a ja towarzysze zastanawiem się jak te żółwie się pierd**ą ? " koniec cytatu.

Skrzynia biegów motocykla służy nie tylko do szybkiego rozpędzania go ale także do bardzo szybkiego i skutecznego wytracania prędkości dlatego m.inn. po to stosuje się teraz sprzęgła antyhopingowe.

Więcej czytaj a mniej pisz wtedy nie będziesz się ośmieszał.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...