Skocz do zawartości

Problem z yz 125


el_ninio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a ty docierałeś kiedy kolwiek jakiś motor? czym się różni docieranie jednego od drugiego? bo dla mnie kazdy 2T dociera się tak samo i las to ostatnie miejsce na docierke w jakie bym sie wybrał ale jak widać wiesz lepiej i docierasz motory po lesie i w terenie a potem tysiąc tematów jade jade nagle brak mocy moto zgasło siepie z tłumika... ja nie twierdze też ze tuleja się sypnie po jeden h jazdy ale jak wsadzili w fabryce nicasil to ma być nicasil i juz jak byś połamał tylne koło to z czego byś wrzucił ? oryginalne z twojego motoru ? czy jakiś zamiennik? chłopie dla mnie to ty se możesz wprasować tuleje i nawet tłok z drewna wystrugać i mi to nie będzie przeszkadzać ale nie ufam takim patentom.............

O, widzę że znalazł się zawodnik który wszystko musi mieć zawsze oryginalne...

Jak kupisz crossówkę i będziesz musiał ją sam utrzymać to zmienisz zdanie. Zwłaszcza jak będziesz czekać na swój upragniony nikasil 2 miesiące po czym po sezonie okaże się że jest znowu do roboty - słyszałem mnóstwo takich historii, a trochę w tym siedzę. Skoro mam płacić, czekać i niewiadomo czy ten nikasil byłby czegoś wart to wolałbym wbić tuleję i mieć w 3 dni sprawny motocykl. Oczywiście jakbym nie miał możliwości sprowadzenia sobie nowego cylindra z USA za 1/3 ceny salonowej.

 

Zresztą nawet zawodnicy z czołówki MP mają czasami śmieszne patenty i kombinują jak się da żeby było taniej. I mówię tu o patentach w stylu tłok od KTMa czy korba od Hondy w Husqvarnie - skoro pasują to czemu nie?

Poza tym nie wiem czy wiesz ale w USA, gdzie motocross jest kilka lat do w stosunku do EU a pewnie kilkadziesiąt w stosunku do Polski jest normalne że można wbić tuleję i nie będzie z tym żadnych problemów przez długi czas - bo tłoki masz co 0.25mm zwykle do 2mm nadwymiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ty docierałeś kiedy kolwiek jakiś motor? czym się różni docieranie jednego od drugiego? bo dla mnie kazdy 2T dociera się tak samo i las to ostatnie miejsce na docierke w jakie bym sie wybrał ale jak widać wiesz lepiej i docierasz motory po lesie i w terenie a potem tysiąc tematów jade jade nagle brak mocy moto zgasło siepie z tłumika... ja nie twierdze też ze tuleja się sypnie po jeden h jazdy ale jak wsadzili w fabryce nicasil to ma być nicasil i juz jak byś połamał tylne koło to z czego byś wrzucił ? oryginalne z twojego motoru ? czy jakiś zamiennik? chłopie dla mnie to ty se możesz wprasować tuleje i nawet tłok z drewna wystrugać i mi to nie będzie przeszkadzać ale nie ufam takim patentom.............

 

Czy ty nie umiesz napisać czegoś zrozumiale?

Jak widze takie wypociny to nawet mi sie nie chce czytać...

Sam mam tuleje, moto smiga jak nowe i w czym problem, nie miałeś kontaktu z tuleją,

ani nikasilem to po co się kłócisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ty docierałeś kiedy kolwiek jakiś motor? czym się różni docieranie jednego od drugiego? bo dla mnie kazdy 2T dociera się tak samo i las to ostatnie miejsce na docierke w jakie bym sie wybrał ale jak widać wiesz lepiej i docierasz motory po lesie i w terenie a potem tysiąc tematów jade jade nagle brak mocy moto zgasło siepie z tłumika... ja nie twierdze też ze tuleja się sypnie po jeden h jazdy ale jak wsadzili w fabryce nicasil to ma być nicasil i juz jak byś połamał tylne koło to z czego byś wrzucił ? oryginalne z twojego motoru ? czy jakiś zamiennik? chłopie dla mnie to ty se możesz wprasować tuleje i nawet tłok z drewna wystrugać i mi to nie będzie przeszkadzać ale nie ufam takim patentom.............

Heh Nie porównuj czasem sety do 80'tki. :icon_mrgreen: Bo seta ma więcej koni przy ok 7tyś obr/min(gdzie można spokojnie docerać) niż tsx80 przy max. Powiem coś Ci na te mity z docieraniem po lesie sety i że to muł na średnich a dopiero na max obr idzie jakoś-na średnich do ładnie pomyka a na max dopier***a!

I nie porównuj zamienników w przypadku obręczy bo tu jest część nie resorowana i dla tego trzeba zmniejszyć masę jak w oryginale.

 

O, widzę że znalazł się zawodnik który wszystko musi mieć zawsze oryginalne...

 

bo tłoki masz co 0.25mm zwykle do 2mm nadwymiaru.

Zawodnik jakich mało. :icon_question:

Ja do husky mam co 0,50mm z wossnera 5 nad wymiarów.

Edytowane przez Moto33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jak bym miał np. yamaszke dt 125 i jezdził bym nią głownie po asfalcie to moze i bym wsadził tuleje zeliwną zamiast nicasilu ale nigdy do crossówki typu yz!! za bardzo wysilona jednostka zeby z tulejami kombinować....

osttni moj post w tym temacie bo widze ze i tak nie umiecie uszanowac zdania innych osób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jak bym miał np. yamaszke dt 125 i jezdził bym nią głownie po asfalcie to moze i bym wsadził tuleje zeliwną zamiast nicasilu ale nigdy do crossówki typu yz!! za bardzo wysilona jednostka zeby z tulejami kombinować....

osttni moj post w tym temacie bo widze ze i tak nie umiecie uszanowac zdania innych osób

 

Nie chodzi o to, ze nie umiemy uszanowac. Chodzi o sposob twoich wypowiedzi... Te kilka ostatnich postow bylo ok, ale te wczesniejsze, gdzie co kawalek bylo kur** ch** itd. to jest nie do zniesienia. Kultury troche.

A aporo tego, ze nikasil tylko do lasu itd, a tuleja na ulice to troche bez sensu. Fakt - nikasil lepiej oddaje cieplo, wiec powinien wytrzymac katowanie dluzej. Tylko kto stoi w miejscu i katuje z godzine silnik na najwyzszych obrotach?? Zaleta nikasilu jest za to jego twardosc, dzieki czemu bardziej zuzywa sie tlok niz sama powloka. Dlatego aby utrzymac go w dobrej kondycji trzeba wymieniac tlok regularnie, a nie az silnik sie zatrzyma. Wtedy nie ma takich akcji, ze dwa tloki i caly nikasil do wymiany... POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osttni moj post w tym temacie bo widze ze i tak nie umiecie uszanowac zdania innych osób

Moje zdanie jest takie żebyś nie wypowiadał się jeśli masz o tym niewielkie pojęcie.

Nie rozumiem tego, jak ja chcę coś powiedzieć ale nie jestem tego pewien to nieśmiało piszę "wydaje mi się...", "myślę że..." itd. A Ty z tego co widzę nigdy nie remontowałeś silnika w crossówce bo jej nie posiadasz, a wypowiadasz się jakbyś był mechanikiem w klubie mx z 10 letnim stażem. Dziwne trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze miałem przyjemnosć naprawy kilku silników z powłoką nikasilową i wiem czym ona jest;] Wiem też dlaczego została stworzona, silniki tworzyły ograniczenia termiczne dla coraz to wyższych stopni sprezenia, rynek w stanach domagał sie tez zwiekszenia trwałosci maszyn. Wszystko to prawie sie udało, jednak powłoka nikasilowa nie sprawdza sie tak dobrze jak sadzono, jej złuszczanie jest czyms naturlanym, te cylidry nie maja trwałosci km tylko liczonej w latach ;] poprostu po kilku latach nikiel jest przegrzany i złuszcza sie z siluminu cylidra. Do tego problematyczne jest honowanie i w razie uszkodzenia np. pierscienia cylider idzie do śmieci. Wstawianie zeliwa to nic złego jesli zrobi sie to profesjonalnie a musze powiedzieć ze motor-tech robi to naprawde świetnie, motocykl nie traci na osiagach itp;]

 

 

 

p.s. BMW nie stosowała nikasilu tylko Cromal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze kolego ze kumasz sie w temacie :bigrazz: i teraz pytam sie na lajcie i full grzecznie :notworthy: dlaczego w wyczynach crossach montuje sie nicasile a nie zeliwne tuleje bez powłoki nicasilowej?

Ośmielę się odpowiedzieć - każdy motocykl crossowy wychodzący z fabryki jest potencjalnie sprzętem na którym zawodnik ma wygrywać zawody. Mniejsze tarcie i lepsze odprowadzanie ciepła, nawet kosztem trwałości i większej ceny jest tu jak najbardziej pożądane, w końcu zawodnicy i tak co sezon kupują nowy motocykl, więc nie zdązą tego nikasilu zużyć w znaczącym stopniu.

W przypadku amatorów bez sensu jest stosować dużo droższe i bardziej czasochłonne rozwiązania, które w dodatku nie dają wymiernych korzyście bo i tak 95% z nich nie skorzysta.

A o ile wiem na tym forum w MP w motocrossie startuje tylko jedna osoba, reszta to amatorzy, z czego ogromna większość nigdy nie startowała nawet w amatorskich zawodach i samemu utrzymuje swój motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby wprowadzić pewien pożadek Nikasil nie nicasil czy inne tego typu historie "c" wkradło sie przez jezyk angielski;]

 

Nikasil jest sporo tańszy w produkcji i wytwarzaniu proces technologiczny jest sporo tańszy. Surowy odlew zostaje wygładzany ściernica nałozona warstwa niklu o niewielkiej grubosci zostaje tylko honowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby wprowadzić pewien pożadek Nikasil nie nicasil czy inne tego typu historie "c" wkradło sie przez jezyk angielski;]

Może lepiej najpierw gdzie indziej zacząć wprowadzać porządek :)

Nikasil jest sporo tańszy w produkcji i wytwarzaniu proces technologiczny jest sporo tańszy. Surowy odlew zostaje wygładzany ściernica nałozona warstwa niklu o niewielkiej grubosci zostaje tylko honowana.

Nie wiem czy jest tańszy czy droższy w seryjnej produkcji ale przy pojedynczym egzemplarzu cena jest jednak 2 razy wyższa niż cena wykonania tulei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...