radzio Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 (edytowane) Witam mam taki problem jak wyzej. przednie kolo mam 17" wpisalem tak w licznik to zaniza o 10km przy ok 50km/h (mierzone z ETZ 250). Dane zmienilem dodając wysokosc opony i dodaje mi z 15 km/h (wymierzylem centymetrem i zmienialem na cale). Jak takie cos ustawic prawidlowo? Edytowane 12 Lipca 2008 przez radzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Hejja bym spróbował ustawiając ten czujnik dokładnie na takiej wysokości gdzie promień tego koła rysuje okrąg o długości 1m (L=2*pi*r), potem ustaw w liczniku co i jak być powinno.A może zadziała...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 ja bym spróbował ustawiając ten czujnik dokładnie na takiej wysokości (...) ROTFL!! czyli zgodnie z tą teorią średnica koła nie ma żadnego znaczenia. interesujące... :buttrock: skoro zaniżało kiedy podałeś mu bez opony, a zawyża z pełnym jej promieniem, to masz już dobre podstawy do wyliczenia, o ile pomniejszyć aktualnie wpisaną średnicę. gdybyś zadał sobie nieco trudu poszukania informacji, znalazłbyś np. taką, że opona się ugina - więc podawanie całej średnicy jest bez sensu. to raz. po drugie dobrą metodą na orientacyjne ustawienie jest zaznaczenie na równej powierzchni początku, przetoczenie obciążonego koła o kilka obrotów, podzielenie - żeby ustalić rzeczywistą średnicę podczas jazdy. finalnie należy licznik skalibrować na trasie o znanej długości, albo pomiędzy słupkami ustawianymi na poboczach - na podstawie przebytego dystansujsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 (edytowane) o 10km przy ok 50km/h (mierzone z ETZ 250). Witama jauwazam, ze MZka zawyzala :) tak jak pisze Jeszua, kalibracja, na podstawie przebytej odleglosci, tylko nie miedzy dwoma a 20toma slupkami aby wynik byl jak najbardziej zblizony prawdzieopcja duga: w XXI wieku GPS prawde Ci powie pozdrawiam Edytowane 13 Lipca 2008 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Jeszua,przecież średnica to 2x promień więc wydaje mi się chybiona twoja insynuacja jakbym pisał głupoty.Zgodnie z moją teorią a raczej nie moją tylko wzorami matematycznymi, ŚREDNICA KOŁA MA ZNACZENIE wynika to z tego prostego wzoru na długość okręgu:) :)A może ja czegoś nie rozumiem... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 ludzie :lapad: jeżeli licznik kosztował mniej niż 50 zł to zawsze będzie przekłamywał na coraz większych prędkościach :) im szybciej będziesz jechał tym większe przekłamanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dfg Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 (edytowane) Hejja bym spróbował ustawiając ten czujnik dokładnie na takiej wysokości gdzie promień tego koła rysuje okrąg o długości 1m (L=2*pi*r), potem ustaw w liczniku co i jak być powinno.A może zadziała...Pozdrawiamyyy, położenie czujnika nie ma nic do rzeczy. Licznik zlicza impulsy, jeden impuls znaczy jeden obrót koła czyli że właśnie przejechałeś jeden obwód. To gdzie na promieniu znajduje się sensor nic nie zmienia. Metoda jeszuy jest najdokładniejsza, bo nie mnożysz błędów pomiarowych. Jeżeli przy pomiarze promienia pomylisz się o 5mm, to obwód masz pomylony o 3.1cm, a jak przy 3 obwodach pomylisz się o 5mm, to obwód masz pomylony o 2mm. Edytowane 13 Lipca 2008 przez dfg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CiasnyBaniak Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 położenie czujnika nie ma żadnego znaczenia. chodzi o ilość obrotów koła tj.:licznik- jak juz padło wyżej, liczy impulsy a wiecstawiasz moto prosto- siadasz na niego, na oponie i podłodze przy pow podłogi robisz kreskę. jedziesz moto- aby koło przejechało dokładnie jeden raz. kiedy kreska na oponie jest najniżej ziemi- znów w tym miejscu robisz kreske na ziemi, Mierzysz przejechany odcinek- Tak wyjdzie ci realny obwód koła uwzględniający ugięcie opony itp. W zależności od licznika, wpisujesz w niego tak zmierzony obwód koła - w mm. np 1952mmCzasami w liczniku trzeba podać średnice, - wtedy ze wzoru matematycznego sobie liczysz- znając obwód.Na tej podstawie masz idealnie skalibrowany licznik.Dla bardziej dokładnego pomiaru mozna zrobić kilka przejazdów, lub kilka obrotów kołem- podzielić na ilość część - można w ten sposób zniwelować błędy pomiarowe do minimum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzio Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 W zależności od licznika, wpisujesz w niego tak zmierzony obwód koła - w mm. np 1952mm Wpisalem obwod kola w mm i jest wszystko dobrze. Dzięki za wszystko :crossy: pyfffko :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 i po co sobie komplikowac zycie...po zresetowaniu licznika pojawiaja sie cztery zera, luk krzyzyki, zalezy jaki masz model itd, wystarczy ze wpiszesz obwod kola z opona mierzony centymetrem krawieckim i masz juz gotowe, a to ze na kilometrze bedzie ci o pol metra zakalmywal to sie nie martw, na oryginalnym liczniku takze wystarczy ze zalozysz ciut wyzsza opone lub zle napompujesz i bedziesz mial zaklamany pomiar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 (...) na oryginalnym liczniku takze wystarczy ze zalozysz ciut wyzsza opone lub zle napompujesz i bedziesz mial zaklamany pomiar ano nie... pomiar prędkości do fabrycznego licznika brany jest z obrotów wału :) przynajmniej tak jest w nowszych motocyklach, nie wiem jak w starszychjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 ano nie... pomiar prędkości do fabrycznego licznika brany jest z obrotów wału :) przynajmniej tak jest w nowszych motocyklach, nie wiem jak w starszychjsz ano tak jeszua, przy roznej srednicy kol obroty walu beda rozne przy tej samej predkosci... zatem np. zakladajac mniejszy profil opony obroty silnika beda zawyzone w stosunku do wyskalowania licznika a tym samym zawyzona predkosc...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daras11 Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Wzór "2 pi r" załatwi wszystko. Wysokość umieszczenia czujnika nie ma kompletnie znaczenia. A jak ktoś się uprze może usiąść na moto przejechać jeden pełny obrót koła i zmierzyć. Tak i tak wyjdzie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwolansk Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Wzór "2 pi r" załatwi wszystko. Wysokość umieszczenia czujnika nie ma kompletnie znaczenia. A jak ktoś się uprze może usiąść na moto przejechać jeden pełny obrót koła i zmierzyć. Tak i tak wyjdzie to samo. jak chcesz dokladnie ustawic to takie pomiary centymetrem to jedynie jako wstepna kalibracje mozesz przeprowadzic - za duzy wzgledny blad pomiaru. potem przejedz jakis dluzszy dystans - min kilka km, im wiecej tym lepiej i porownaj przejechane kilometry na liczniku motocyklowym i rowerowym (jesli masz dobrze ustawiony predkosciomierz- tzn fabryczna opone, (lub zebatke jesli to nowsze moto) - jesli nie to z GPSa np porownaj). potem wpisujesz w licznik obwod kola obliczony w taki sposob- stary obwod * rzeczywista odleglosc / odleglosc na liczniku rowerowymi proste :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 (edytowane) Komplikujecie prostą sprawe. Bierzesz krede, znajdujesz kawałek równej drogi, zaznaczasz punkt na dole koła (opony), dokładnie pod tym znakiem robisz drugi na asfalcie, siadasz na motor i przepychasz go tak aby koło wykonało co najmniej 1 pełny obrót (a najlepiej kilka obrotów), i znów robisz znak kredą na asfalcie, bierzesz coś do mierzenia najlepiej taśme mierniczą i mierzysz odległość dwóch znaków na drodze, teraz dzielisz pomiar przez ilość obrotów koła i masz OBWÓD KOŁA który wpisujesz do licznika. Jeżeli do licznika trzeba wpisać ŚREDNICE KOŁA to wynik pomiaru dzielisz przez 3,14 i otrzymujesz średnice koła. Edytowane 16 Lipca 2008 przez sorier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.