Skocz do zawartości

Jak dokladnie ustawic licznik rowerowy w motorze ???


radzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem jak wyzej. przednie kolo mam 17" wpisalem tak w licznik to zaniza o 10km przy ok 50km/h (mierzone z ETZ 250). Dane zmienilem dodając wysokosc opony i dodaje mi z 15 km/h (wymierzylem centymetrem i zmienialem na cale). Jak takie cos ustawic prawidlowo?

Edytowane przez radzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym spróbował ustawiając ten czujnik dokładnie na takiej wysokości (...)

 

ROTFL!! czyli zgodnie z tą teorią średnica koła nie ma żadnego znaczenia. interesujące... :buttrock:

skoro zaniżało kiedy podałeś mu bez opony, a zawyża z pełnym jej promieniem, to masz już dobre podstawy do wyliczenia, o ile pomniejszyć aktualnie wpisaną średnicę. gdybyś zadał sobie nieco trudu poszukania informacji, znalazłbyś np. taką, że opona się ugina - więc podawanie całej średnicy jest bez sensu. to raz. po drugie dobrą metodą na orientacyjne ustawienie jest zaznaczenie na równej powierzchni początku, przetoczenie obciążonego koła o kilka obrotów, podzielenie - żeby ustalić rzeczywistą średnicę podczas jazdy. finalnie należy licznik skalibrować na trasie o znanej długości, albo pomiędzy słupkami ustawianymi na poboczach - na podstawie przebytego dystansu

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o 10km przy ok 50km/h (mierzone z ETZ 250).

 

Witam

a jauwazam, ze MZka zawyzala :) tak jak pisze Jeszua, kalibracja, na podstawie przebytej odleglosci, tylko nie miedzy dwoma a 20toma slupkami aby wynik byl jak najbardziej zblizony prawdzie

opcja duga: w XXI wieku GPS prawde Ci powie

 

pozdrawiam

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszua,

przecież średnica to 2x promień więc wydaje mi się chybiona twoja insynuacja jakbym pisał głupoty.

Zgodnie z moją teorią a raczej nie moją tylko wzorami matematycznymi, ŚREDNICA KOŁA MA ZNACZENIE wynika to z tego prostego wzoru na długość okręgu:) :)

A może ja czegoś nie rozumiem... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

ja bym spróbował ustawiając ten czujnik dokładnie na takiej wysokości gdzie promień tego koła rysuje okrąg o długości 1m (L=2*pi*r), potem ustaw w liczniku co i jak być powinno.

A może zadziała...

Pozdrawiam

yyy, położenie czujnika nie ma nic do rzeczy. Licznik zlicza impulsy, jeden impuls znaczy jeden obrót koła czyli że właśnie przejechałeś jeden obwód. To gdzie na promieniu znajduje się sensor nic nie zmienia. Metoda jeszuy jest najdokładniejsza, bo nie mnożysz błędów pomiarowych. Jeżeli przy pomiarze promienia pomylisz się o 5mm, to obwód masz pomylony o 3.1cm, a jak przy 3 obwodach pomylisz się o 5mm, to obwód masz pomylony o 2mm.

Edytowane przez dfg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

położenie czujnika nie ma żadnego znaczenia.

chodzi o ilość obrotów koła tj.:

licznik- jak juz padło wyżej, liczy impulsy a wiec

stawiasz moto prosto- siadasz na niego, na oponie i podłodze przy pow podłogi robisz kreskę. jedziesz moto- aby koło przejechało dokładnie jeden raz. kiedy kreska na oponie jest najniżej ziemi- znów w tym miejscu robisz kreske na ziemi, Mierzysz przejechany odcinek- Tak wyjdzie ci realny obwód koła uwzględniający ugięcie opony itp.

W zależności od licznika, wpisujesz w niego tak zmierzony obwód koła - w mm. np 1952mm

Czasami w liczniku trzeba podać średnice, - wtedy ze wzoru matematycznego sobie liczysz- znając obwód.

Na tej podstawie masz idealnie skalibrowany licznik.

Dla bardziej dokładnego pomiaru mozna zrobić kilka przejazdów, lub kilka obrotów kołem- podzielić na ilość część - można w ten sposób zniwelować błędy pomiarowe do minimum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i po co sobie komplikowac zycie...

po zresetowaniu licznika pojawiaja sie cztery zera, luk krzyzyki, zalezy jaki masz model itd, wystarczy ze wpiszesz obwod kola z opona mierzony centymetrem krawieckim i masz juz gotowe, a to ze na kilometrze bedzie ci o pol metra zakalmywal to sie nie martw, na oryginalnym liczniku takze wystarczy ze zalozysz ciut wyzsza opone lub zle napompujesz i bedziesz mial zaklamany pomiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) na oryginalnym liczniku takze wystarczy ze zalozysz ciut wyzsza opone lub zle napompujesz i bedziesz mial zaklamany pomiar

 

ano nie... pomiar prędkości do fabrycznego licznika brany jest z obrotów wału :) przynajmniej tak jest w nowszych motocyklach, nie wiem jak w starszych

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano nie... pomiar prędkości do fabrycznego licznika brany jest z obrotów wału :) przynajmniej tak jest w nowszych motocyklach, nie wiem jak w starszych

jsz

 

ano tak jeszua, przy roznej srednicy kol obroty walu beda rozne przy tej samej predkosci... zatem np. zakladajac mniejszy profil opony obroty silnika beda zawyzone w stosunku do wyskalowania licznika a tym samym zawyzona predkosc...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzór "2 pi r" załatwi wszystko. Wysokość umieszczenia czujnika nie ma kompletnie znaczenia. A jak ktoś się uprze może usiąść na moto przejechać jeden pełny obrót koła i zmierzyć. Tak i tak wyjdzie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzór "2 pi r" załatwi wszystko. Wysokość umieszczenia czujnika nie ma kompletnie znaczenia. A jak ktoś się uprze może usiąść na moto przejechać jeden pełny obrót koła i zmierzyć. Tak i tak wyjdzie to samo.

 

jak chcesz dokladnie ustawic to takie pomiary centymetrem to jedynie jako wstepna kalibracje mozesz przeprowadzic - za duzy wzgledny blad pomiaru. potem przejedz jakis dluzszy dystans - min kilka km, im wiecej tym lepiej i porownaj przejechane kilometry na liczniku motocyklowym i rowerowym (jesli masz dobrze ustawiony predkosciomierz- tzn fabryczna opone, (lub zebatke jesli to nowsze moto) - jesli nie to z GPSa np porownaj). potem wpisujesz w licznik obwod kola obliczony w taki sposob-

stary obwod * rzeczywista odleglosc / odleglosc na liczniku rowerowym

i proste :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplikujecie prostą sprawe.

Bierzesz krede, znajdujesz kawałek równej drogi, zaznaczasz punkt na dole koła (opony), dokładnie pod tym znakiem robisz drugi na asfalcie, siadasz na motor i przepychasz go tak aby koło wykonało co najmniej 1 pełny obrót (a najlepiej kilka obrotów), i znów robisz znak kredą na asfalcie, bierzesz coś do mierzenia najlepiej taśme mierniczą i mierzysz odległość dwóch znaków na drodze, teraz dzielisz pomiar przez ilość obrotów koła i masz OBWÓD KOŁA który wpisujesz do licznika. Jeżeli do licznika trzeba wpisać ŚREDNICE KOŁA to wynik pomiaru dzielisz przez 3,14 i otrzymujesz średnice koła.

Edytowane przez sorier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...