Skocz do zawartości

Jak spuszczać olej?


Buber
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak juz tak czepiacie sie szczegółów to najlepiej pójśc na kompromis :wink: :bigrazz:

Po jeździe wieczorkiem poczekac aż silniczek troszke ostygnie i spuści olej na ciepłym silniku i zostawić to rana aż sobei wszystko co do kropleki spłynie... i wtedy macie 2 w 1 - zleci to co miało zlecieć na ciepło i wykapią resztki zimnego. Lubicie sobie komplikowac :)

 

Po drugie jesli byście sobie poczytali trochę o olejach i ich niezależnych badanich to bylibyście swiadomi tego, że obecne oleje są tak wysoce zawansowane, że moga spokojnie przepracować drugie tyle co zaleca serwisówka bez utraty swoioch własciwości... A to czy bedziecie zmirniać spuszcać olej na zimno czy na ciepło, a może tez za każdym razem sciągac miske i wycerac do sucha wszelkei dostepne elementy i wygrzebywac olej z wszelkich zakamarków to naprawdę ni jak ma sie do żywotności silnika. Najwazniejsze jets to aby go regularnie wymieniąć :)

 

lepiej ten czas poświecilibyście na inne czynności serwisowe, takie jak wyczyszczenie i synchornizacje gaźników czy tez sprawdzenie luzów zaworowych co akuart ma naparawde startegiczne znaczenei w zywotności jednostki napędowej.

 

Ps. kolega qurim jest naparwde wielki z tym jego odpalaniem silnika ze spuszconym olejem i jemu nalezą się na najwieksze brawa :clap:

Juz wiem dlaczego pojechałem po swój motocykl do niemiec... tam jakoś serwisy wymieniają oleje normalnie na poczekaniu bez sciagania misiek(czy tez odpalania na schucho :smile: ) i nikt sie nie zastanawia ile tam gram zostało w silniku... I odziwo sprzety te w wiekszości przypadków sa w o niebo lepszym stanie niż te w Polsce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

To zrobic mix jogurtowy i wszyscy beda zadowoleni.

Rozgrzac silnik, odkrecic korek i zostawic tak moto na pare godzin do calkowitego ostygniecia silnika :].

Wtedy lapiemy za jednym zamachem potencjalne zalety obu sposobow :].

 

Pzdr

 

Hehe, MlodyWilk mnie ubiegl :P

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zakładać, że silnik jest ok. kombinować jak koń pod górę. Piszą - spuszczać na ciepło to spuszczać na ciepło. Wszystkie niespodzianki, które są w oleju nie zdążą odłożyć się na dnie miski i tyle :)

Trza uważać by paluszków nie poparzyć :P

 

pozdro

 

ps. Buber, spuszczaj na gorąco :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy uważasz zę w nowej BBR 1000RR smiganej na pełnym synetyku masz osady i nagary? Nie wydaje mi się. Może się zapędziłem ze swoimi teoriami, więc wyjaśniam, że cały czas mówię o tym warunku _ dobry plej i zdrowy silnik. Zresztą napisałem to już w 1 poście :P

 

Pawel

 

Pawełku uważam że zalewanie pełnego syntetyku do silnika CBR1000RR jest przerostem formy nad treścią.

Nigdzie w materiałach fabrycznych Hondy nie znalazłem zalecenia stosowania oleju syntetycznego ale np. dla silnika ZXR750RR jest taka możliwość pod warunkiem wymiany tarcz sprzęgłowych na przystosowane do tego typu oleju.

Z tego co pamiętam tylko DUCATI zaleca stosowanie oleju syntetycznego ale też nie we wszystkich swoich modelach a w niektórych mineralny 20W50.

Z kolei fabryka druszlaków czyli HD zaleca stosowanie olejów mineralnych 20W50 z zagęszczaczami typu HD360 a i tak toto cieknie na parkingu. To są wyjątkowe motocykle bo w nich nie ma obowiązku okresowej wymiany oleju silnikowego. Wystarczy często go uzupełniać i zawsze ma świeży.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent zaleca olej o najniższej dopuszczalnej specyfikacji. W górę zawsze można pójść (chyba że mowa o jakimś zabytku, wtedy ze względu na spalanie oleju nie jest wskazane stosowanie oleju zbyt wysokiej klasy). Moja stara VFR śmigała na pełbym sytetyku, XX też, połowa motocykli klientów. Naprawdę bardziej bym się skupiał na LEPKOŚCI a nie na samej "budowie" bazy oleju. Ale wiem Piotrze, że mamy w tym zakresie inne zdanie :P

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drugie jesli byście sobie poczytali trochę o olejach i ich niezależnych badanich to bylibyście swiadomi tego, że obecne oleje są tak wysoce zawansowane, że moga spokojnie przepracować drugie tyle co zaleca serwisówka bez utraty swoioch własciwości...

 

 

a co to ma do spuszczania oleju na zimno lub na cieplo??, chodzi o to aby z olejem wyplynelo mozliwie wszystko co zostalo przez olej wyplukane, a nie ze olej jest ok lub be

 

a co do konwersacji Pawel Piotr stane po stronie Pawla jednak jestem za syntetykiem, i jeszcze jedno, moj Haras (durszlak) nie uronil jeszcze ani kropelki

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeszcze raz polecę ten artykuł o olejach - in inglisz, ale wg. mnie bardzo zdroworozsądkowo napisany przez inżyniera od Fuchsa

 

http://myfreefilehosting.com/f/88ae57ba1d_0.79MB

 

No i dzięki za wypowiedzi. Ciekawe.....

I jeszcze w temacie tego co mówi producent, a jakie są realia - widzeliście kiedyś JAKIEGOKOLWIEK producenta procesorów oficjalnie mówiacego o przetaktowywaniu procka? Nie? A jednak prawie wszyscy to robią i żyją..... Ot, ciekawostka... :lalag:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat żeby nie zakładać tysięcznego o olejach, wymieniałem olej w moim gsxr 600 K1 niestety nie wiedziałem jaki olej był lany poprzednio, wlałem moyul 5100 semisynth, dobrze zrobiłem czy lepiej było pomyśleć nad jakimś syntetykiem? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sory za lamerskie pytanie ale muszę spytać...gdzie znajduje się w moim moto korek wlewu oleju do silnika oraz jaką ilość mam go wlać? Silnik pochodzi z Yamahy XT660.

Tu są fotki, może po zdjęciach wskażecie miejsce... http://bikepics.com/members/qbek/03baghira/

Nie mam niestety żadnej instrukcji i nie wiem co i jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie - zmieniając olej w swojej CBR kupiłem olej pół syntetyczny... Szczerze mówiąc w instrukcji obsługi nie pisało jakiego rodzaju to ma być olej, więc wybrałem Castrola o odpowiedniej lepkości i jakiejś tam zalecanej specyfikacji bodajże Jaso czy jakoś tak. Jakim olejem powinienem zalewac taki silnik? Olejem pół syntetycznym, w pełni syntetycznym???

 

Czy różnica między pół syntetycznym a pełni synt. ma jakikolwiek wplyw na trwałość jednostki?

Edytowane przez Vector
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...