Skocz do zawartości

Rozrząd skuter 4T


V12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak przypuszczałem.

Naucz się czytać między wierszami tak skonstruowanej instrukcji.

Tym tekstem firma zabezpiecza się przed ponoszeniem dużych kosztów związanych z naprawami gwarancyjnymi i prowizja ze sprzedaży jest czystym zyskiem. Jeżeli będziesz postępował zgodnie i zaleceniami to braknie Ci czasu na normalną eksploatację w okresie gwarancji a przecież o to chodzi bo ze zwykłej chciwości taka hurtownia nie posiada żadnego zapasu części.

Skutery z silnikiem Baotian są zalewane specjalnym mineralnym olejem na którym silnik powinien przejechać 300km ze średnim obciążeniem czyli jedna osoba i prędkości średnie 35kmh ale zalecane jest chwilowe przyspieszanie do prędkości 45kmh.

Po tym przebiegu następuje wymiana oleju na półsyntetyczny i można go normalnie eksploatować.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naucz się czytać między wierszami tak skonstruowanej instrukcji.

Tym tekstem firma zabezpiecza się przed ponoszeniem dużych kosztów związanych z naprawami gwarancyjnymi i prowizja ze sprzedaży jest czystym zyskiem. Jeżeli będziesz postępował zgodnie i zaleceniami to braknie Ci czasu na normalną eksploatację w okresie gwarancji a przecież o to chodzi bo ze zwykłej chciwości taka hurtownia nie posiada żadnego zapasu części.

 

panie moderatorze (nie wiem czy moge sie zwracać na ty duża róznica wieku stażu i w ogóle ) pan to wie ale my szaraki ?? dla mnie np jak byłem gówniarz i miałem pierwszego ogara 200 to instrukcja była do tego stopnia święta dla mnie że jak dostałem za darmo jakiś full syntetyk castrola to nigdy go nie wlałem do baku bo w instrukcji pisze mixol lub lux 10 :icon_mrgreen:

 

wtedy nie odróżniałem cylindra od gaźnika tak jak zresztą 90% użytkowników skuterów ......więc taki skuter przez taką instrukcje chcąc nie chcąc będzie g****em bo jeśli np coś przypadkowo nawali (wady konstrukcyjne sie nawet hondzie czy yamasze zdażają ) i udowodnią ci że przekroczyłem te 35 km/h to nie uznają gwarancji....... a zanim zaczne normalnie jeździć to jak pan pisze skończy sie gwarancja.....

 

Tu nie chodzi tylko o docieranie, to jest chiński czterosuw 50ccm, rower go wyprzedzi na starcie danie gazu do oporu niewiele pomoże

 

wszystkie skutery 4t mają fatalny start wynika to z zasady działania sprzęgła odśrodkowego no i mocy silnika +tzw kopa (nie wiem jak to sie technicznie nazywa chodzi o to że 2 KM w 2 suwie 2 KM w 4 suwie nierówne )piaggio zip 50 4t ma silnik 100% włoski ( z tego co wiem) a start ze skrzyżowania też ma fatalny...

 

dezamety i jawki przycierają się od kąd nie ma oryginalnych części z prawdziwego zdarzenia tylko tania prywaciarska podróba zrobiona tak żeby jak najładniej wyglądać na półce w sklepie

 

to jest offtop aczkolwiek fakt jakośc tych części jest straszna mimo że większość jest produkowana w Polsce a nie w chinach .........tłoki przy wbijaniu sworzni pękają pierścienie przy zakładaniu pękają cylindry 60 nie wtrzymują czasem jednego sezonu.......nie mówiąc o prywaciarskich cewkach WN do silniku dezameta.....

 

Mówisz tragedia ja mam w XL600R zmieniać co 3tys to jest 3-4 msc w XR jeżdżonym w terenie co 1,5tys...

 

nie wiem widocznie tak musi być ale aż dziwne bo przecież XL to niewysilony silnik (chyba 40KM z 600ccm ) pracujący w lekkich warunkach no ale skoro tak to tak...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie przepraszam że napisałem tyle bzdur o docieraniu

 

(nie wiem jak to sie technicznie nazywa chodzi o to że 2 KM w 2 suwie 2 KM w 4 suwie nierówne )
To widać już przy dodaniu gazu na luzie w sprzętach ze sprzęgłem dwusuw wkręci się błyskawicznie na max obroty a czterosuw będzie powoli te obroty nabierał, 4t musi dodatkowo pokonać bezwładność rozrządu i większą masę koła zamachowego. Inna charakterystyka silnika w 2T sprzęgło puszcza napęd dopiero przy wysokich obrotach a w 4T już przy dość niskich tak więc musi sam wspiąć się na wysokie.

 

Mówisz tragedia ja mam w XL600R zmieniać co 3tys to jest 3-4 msc w XR jeżdżonym w terenie co 1,5tys...

 

nie wiem widocznie tak musi być ale aż dziwne bo przecież XL to niewysilony silnik (chyba 40KM z 600ccm ) pracujący w lekkich warunkach no ale skoro tak to tak...

w niezupełnie lekkich jest chłodzony powietrzem nie ma chłodnicy oleju i przez to pracuje w dość wysokiej temperaturze i właśnie ze względu na temperaturę trzeba tak często zmieniać olej, nawet w dużo nowszych dominatorach, slr czy wigorach na takim silniku jest ta sama sytuacja choć mają więcej pojemności i jeszcze mniej mocy maksymalnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Ktoś wie może jakie są faktycznie fazy rozrządu w takim 4T?

Nie odsyłajcie mnie do manuala, bo nie ma czegoś takiego (przynajmniej nie znalazłem).

Poza tym w manualach raczej ciężko o takie info.

Mam tylko ogólne dane do 4t, ale tam jest duża rozbieżność.

Nie zakładam nowego temata bo sprawa nie jest ważna. Chciałem tylko wymienić łożysko w takim mopedzie i sprawdzić kilka rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssanie, sprężanie,praca o wydech :biggrin:

Jak w każdym silniku 4T

A poważnie jeżeli masz uszkodzone łożysko na wale to korzystniej wymienić go na nowy który ma zamontowane już łożyska w fabryce.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to nie ma manuala ?

 

baotian 4T, pełno tego :D

a nawet od kymco 4t, praktycznie to samo

 

 

łożyko na wale czy wałku to tylko w koplecie, szkoda się męczyć

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sorry za archeologię, znalazłem ten temat przypadkie, ale do rzeczy: ponieważ robie w skuterach i co widze to opisze, mianowicie w skuterach 4t nie ma mozliwości wymiany łożysk na wale bez specjalistycznych urządzeń i przyrządów, a na "nowe" fabryczne wały należy uważać, po zakupie serii z IC wszystkie nowe wały miały miały łożyska na kwadratowych kulkach, tj, po odpakowaniu z folii zacinały sie przy obrocie, z innych firm nie jest lepiej, druga sprawa wymiana wału w przypadku posiadania tłoka 80ccm nie ma sensu, w 9,5 na 10 przypadkach gniazda łozysk nie nadają sie do współpracy, sa po prostu wybite. Taniej zmienic silnik. Tyle ku przestrodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...