Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09/14/23 uwzględniając wszystkie działy

  1. He, he, no jak nie, jak tak ? 🤣 Mowiac potocznie to wlasnie ta sila dociska opone donawierzchni pod danym katem w jakim w dynym momencie motocykl pokonuje zakret. Arek, siory Winetu, ale Damian ma pod tym wzgledem wieksze pojecie niz TY. Uwazam, ze jezdzisz swietnielub nawetlepiej niz swietnie, ale to niestety nie czyni faktu, ze nie do konca wiesz o co chodzi, czemu juz kilkakrotnie dales pokaz w innych tematach zwiazanych z fizyka czy technika jazdy. Tak wiec z tym pytaniem dzieci z podstawowki troche za bardzo wysunales sie z okna. 🙂 Moja technike jazdy mozna przynajmniej obejrzec. Twoja to taka od Don Pedro z krainy deszczowcow 🙂 IZO, ja przynajmniej sie tu z Toba calkowicie zgadzam ! A tak miedzy nami na luzie. Moze poogladajcie sobie w przyszla ( chyba ) lub ktoras Niedziele wyscigi Moto GP. Jezeli mowicie tu o trial - breaking to z tego co kumam wykonuje sie go tylnym ( noznym ) hamulcem. Mnie wiec co najwyzej dziwi, ze zaden z zawodnikow Moto GP podczas pokonywania winkla nie hamuje. Moze nie umia jezdzic 🤣 , albo ktos zapomnial im o tym powiedziec ? 🤣 No chyba, ze maja gdzies na kierze przelacznik ktory odcina prund od tylnej lampy hamulca No chyba, ze juz do konca osleplem 🤣 , bo ogluchlem juz dawno ! 🤣 Czymta siem ! 🙂
    1 punkt
  2. Buhahahahahaha, to kazdy potrafi ale z plastycznym i przejrzystym wyjasnieniem bedzie juz znacznie trudniej 🤣 Dokladnie ! Klod, przyszlo by co do czego, to Damian zagnie Cie wszedzie, i o kazdej porze dnia i nocy jak tylko bedzie chcial. Umowmy sie, ze o technice jazdy i teori duzo nie jestes w stanie powiedziec, choc sam mozesz dobrze jezdzic !
    1 punkt
  3. Właśnie podstawy Fizyki mówią jasno że na zakręcie trzyma nas wypadkowa wszystkich sił a nie tylko siła odśrodkowa. Skoro zagłębiamy się tak w szczegóły, należy takie rzeczy doprecyzowywać. Siła odśrodkowa to nas bardziej trzyma przed wywrotką na bok. Grawitacja jest tu właśnie kluczowa i to dzięki niej siła odśrodkowa nie zrywa nam trakcji.
    1 punkt
  4. Właśnie chodzi o to, że jest jednoznaczna odpowiedź na to pytanie. Nie mam z tym rozterek (jeżdżę i ćwiczę od dawna), chcę się dowiedzieć jaka jest wasza opinia. Zwróciłem uwagę na jedną konkretną rzecz.
    1 punkt
  5. Nie wiem jak młokos ale widzę, że coś gdzieś tam przeczytałeś i do końca nie wiesz jak to jest? Otóż siła nie odśrodkowa a dośrodkowa. Poczytaj o różnicy bo nie ma sensu tu się rozpisywać. Siła dośrodkowa i odśrodkowa to jest yin i yang (jedno bez drugiego nie istnieje). Ciagle nie otrzymuje odpowiedzi jak to jest z tymi zakrętami. Gazu dodać, odjąć? Hamować, nie hamować, pochylać bardziej, nie pochylać? Co jak za szybko wjadę w zakręt, jak się ratować?
    1 punkt
  6. Ta i zara przejdziemy do grawitacji. Bez sily odsrodkowej gowno byś po zakrętach pojeździł, mimo, że jest tam więcej zmiennych (włącznie z traciem). Napisz mi lepiej jak to jest z tymi zakrętami. Wyżej zadałem pytanie. Klaudi się wstrzymał od głosu, a Ty co polecasz, gdy młokos wlatuje za szybko w winkla?
    1 punkt
  7. Tylko sam co sezon jestem na torze i szkoleniach, więc jaki teoretyk? No dobra, Croowab, pamiętam jak mówiłeś kiedyś, że miałeś super ekipę, z którą się dzieliłeś doświadczeniami. Podobno też ostatnio zacząłeś jeździć tylko po torze, nawet se litra kupiłeś. I nie wiesz, że jak się zaczynasz składać w zakręcie, to siła bezwładności (przyspieszenie, siła odśrodkowa) zaczyna działać na zawieszenie? Jak będziesz już na tym torze, to pogadaj z kolegami i zapytaj się. ; ) Może ktoś Ci wyjaśni, że jak wchodzisz w zakręt na hamulcu (trail-breaking) i wraz z większym złożeniem odpuszczasz hamulec, to zawieszenie nie odbija jak na jeździe na wprost, bo właśnie "siła odśrodkowa" kompresuje zawieszenie w zakręcie. Czy tu może coś jest niejasne? ; ) W sumie to powiedz mi, jak to jest, że gdy motocykl pochylę, to upada. A jak jadę w zakręcie, to mogę się mocno pochylić, a on nie upada? Czy to jakieś czary, Croowab? @KLAUDIUSZi @Croowab, żeby nie było, że sie tutaj tylko błotem będziemy obrzucać - skoro już tu zajrzeliście, to powiedzcie jak się te zakręty przejeżdża. Jak widzicie, że weszliście w zakręt za szybko, to co robicie? Gaz do oporu i przeciwskręt? Hamowanie? @KLAUDIUSZ, ja wiem, że ty jesteś już tak zaawansowany, że pewnie dajesz w pytę i powerslidami wychodzisz - ale napisz co byś poradził początkującemu motocykliście, który ten temat zacznie czytać.
    1 punkt
  8. Nie buahahaha tylko polecam przypomnieć sobie kilka podstaw fizyki 😉
    1 punkt
  9. Hamuj lekko tyłem i redukcja o jeden bieg moze dwa [emoji1787] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...