Skocz do zawartości

Pomoc w doborze odpowiedniego/uniwersalnego motocykla ~7-10tys


stoma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dotychczas jeździłem na Suzuki DR650 i nieco Hondzie NX650 kolegi (w sumie motocykle niemalże identyczne dla mnie),
1. Czemu chcę go wymienić, oto kilka powodów:
- zbyt mała moc/odejście,
- duuże spalanie jak na jego moc,
- średniowieczny wygląd i trzeszczenie plastików (kiedyś mi sie podobały, niestety to minęło),
- rezonans/wyrywanie kierownicy przy predkośćiach 130km/h+,
- tyłek drętwieje na kanapie nawet przy 2godz przelotach,
- chcę coś nowego
Jedyne co mi odpowiada w DR/NX - jego gabaryty/waga.

2. Dla kogo motocykl:
- mężczyzna
- 183-4cm,
- 82/86kg (dobrze zbudowany, nie okrągły)
- małe doświadczenie - przejechane tylko 1,5sezonu (~3tys km głównie po mieście, kilka razy małę przelotówki po 200km)

 

3. Moje wymagania odnośnie motocykla/użytkowania:
- prędkość max - pow. 150km/h nie mam zamiaru nigdy jechać, najwyżej przy wyprzedzaniu na autostradzie (komfortowe 150km/h, nie 6k rpm na 5tce)
- przyśpiesznie - DR/NX650 zwijał się 5-6s do 100km/h, myślę takie 4-4,5s będą mnie satysfakcjonowały
- spalanie - chciałbym mieścić sie w 5l przy średnio dynamicznej miejskiej jeździe (chociaż jesli dobrze odchodzi to i te 5,5l wleję)

- cena - 7-10tys (optymalnie chciałbym jakiś model za 8/9tys, 10 tys to max)
- wygodny

- 70% jazda codzienna, miejska w korkach
- 20% okazjonalne weekendowe przelotówki miasto-miasto 200-300km,
- 10% wakacyjna turystyka, z uwzględnieniem lekkiego offroad'u, szutrów, leśnych ścieżek, błotko, bez hardcoru

Będę wdzięczny jeśli ktoś z rozsądkiem zaproponuje motocykl, który mógłby spełnić moje potrzeby, przy uwzględnieniu ww. podpunktów, zwłaszcza małego doświadczenia : )

Edytowane przez stoma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żeś wymagania podał... Weź ten zapisek o spalaniu usuń to bez problemu coś wybierzesz bo 4s do setki i 5l przy w miarę dynamicznej, miejskiej jeździe to na żadnym motocyklu nie uzyskasz.

4s to w litrowych turystykach może się uda osiągnąć, ale spalanie po mieście to z 8 - 9l wyjdzie.

Nie znam żadnego sprzętu, co spełni takie wymagania, może ktoś inny ma jakieś pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz male spalanie to pozostaje jedynie

 

BMW F 650 GS - bierz bez ABS'u, bedzie o 1/100 litra na 100 km mniej :icon_mrgreen:

 

Jezeli po poltora sezonu brakuje Ci mocy w DR 650 to ..... cos jest nie teges, bo przyspiesza calkiem fajnie.

 

To co wyszczegolniles jest nie do osiagniecia, no moze spelni to motocykl z napedem elektrycznym, ale cena to okolo 40 000 $

 

P.S. Naucz sie przyspieszac

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy tak, zdaję sobie doskonale sprawę, żę jak docisnę w te 4s do setki to spali znacznie więcej, chodzi tylko o to żeby "miał taką możliwość". To raczej okazyjna atrakcja, nie mam zamiaru zawsze odpalac w 4s do setki.
Zresztą bardziej myśłę o tych 4,5s, nie 4 : )
A te średnie 5l mam na myśli przy normalnej jeździe, nie przy ciągłym odpalaniu w 4s->100km/h (nie kawalerskiej, ani nie seniorskiej).
Oczywiście jeśli takiego motocyklu nie ma to wiadomo - opis był "wyidealizowany/poglądowy", jestem otwarty na jakieś ustępstwa.

Kwestia przyśpieszenia DR/NX650 to jedno, ogólnie ten motocykl jakoś niezbyt mi się podoba (jak wymienione wyżej), to moje pierwsze motocykle, chcę spróbować też innych.

@edit:
Wydaje mi się w praktyce, "to coś" czego szukam to wąśki, wysoki moto, ważący na sucho ~160-170kg z silnikiem single/twin ~60KM.

To może wrzucę na start małą listę motocykli, które "na swój sposób" spodobały mi się wizualnie, sztuki które udało mi się znaleźć w cenie do 9100zł, kolejność istotna:

1. Yamaha TDM850 96-01r (78-82km)
2. KTM LC4 620/640 Adventure (95-01r) (49-55km) - ale czy KTM'y nie są ryzykowne pod względem awaryjności/kosztów?
3. Aprilia Pegaso 650 Factory 05-06r (48KM) (o ile kupie do 10tys?) warto się pakować we Włocha?
4. Yamaha XT660X/R 04-05r (48km) (o ile kupie do 10tys?)
5. Suzuki DL650 V-Strom 02-04r (68km)( o ile kupie do 10tys?)
6. Yamaha FZ6 Fazer S2 04-05r (98km) (o ile kupie do 10tys?); raczej hipotetycznie ze wzgledu na za dużą moc
7. Triumph Tiger 900 93-98r (82km) – warto się pakować w Anglika?
8. BMW F650GS Dakar 00-04r (50km)
9. Honda XL600V Transalp 94-99r (50km)
10. Honda CBF600 04-05r (82km) – z owiewkami (o ile kupie do 10tys?)
11. Honda CB600S Hornet 00-03r (98km) – z owiewkami; raczej hipotetycznie ze wzgledu na za dużą moc

12. Yamaha XT600E 96-01r (40-45km?)

 

Patrząc na moje preferencje/dośiadczenie, które z nich powinienem odpuścić od razu, z góry, a na któych powinienem się bardziej skupić? Suma sumarum, nie chcę zrobić nieodpowiedzialnego zakupu.

Edytowane przez stoma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12. bardziej mułowata od dr jest daj se spokój...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za stosowne porady, przemyślałem je i zawęziłem opcje na najbliższy sezon jednak.
Główne użytkowanie w nadchodzącym sezonie będzie miasto i ew. niewielkie trasy ~200km, więc autostrady i komfortowe 130km/h raczej nie jest niezbędne (nie licząc 1-2 podróży w obrębie Polski w wakacje), więc myślę, żę na ten moment nie potrzebuję jednak mocniejszej maszyny i j.w wspomniane poćwiczyć/nabrać więcej doświadczenia na czymś zwyklejszym.

Niestety ze "słabą dychą" nie mam szans dostać Vertysa, a DL650 Vstroma raczej małą szansa, pomimo że oba mi jak najbardziej by odpowiadały - postaram się odłożyć parę zł i będę w nie celował najprawdopodobniej na przyszły sezon, o ile nie zmienię preferencji.

Tymczasem na najbliższy sezon zastanawiam się nad wariantami:

1. KTM LC4 640 Adventure 96-01r (49km) - po prostu strasznie mi się podobają, pewnie dlatego że baardzo wysokie i lekkie, ale jak w użytkowaniu w mieście? Ponadto wygląda potwornie, na maszynę która pali masakrycznie i sypie się, ale jak jest w rzeczywistości?
2. BMW F650GS Dakar 00-04r (50km) - takie odczucia mam neutralne, po prostu nowszy rocznik, mniej awaryjny wyeksploatowany? Jak wsomniane to samo co DR będzie i mija się z celem.
3. Honda NX650 Dominator 97r (44km) - kumpel wyraził chęć wymiany na mojego DR'a - wtedy powiedzmy ten sezon przelatam na nim, a w przyszły postaram się kupić KLE650 lub DL'a650.

Osobiście strasznie mi się wkręcił ten KTM, ale czy jest sens pchać się w taki motor? Jest stosunkowo łatwy/przyjazny dla początkującego?
Czy jest w ogóle sens zmiany, czy będzie to to samo co NX/DR tylko w innej budzie?

Edytowane przez stoma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

LC4 sa trwale , fajnie jedzie , ale o wygodzie zapomnij , napewno nie na asfalcie .

 

A moze GejeS 1100 ?

 

 

http://allegro.pl/bmw-r-1100-gs-stan-bardzo-dobry-doinwestowany-i4818470953.html - ponoc pala 5 , leci ok 170km/h , bardzo wygodny i trwaly , tylko ze to kawal kloca :)

 

Twiny KLE / TDM / XTZ - napewno nie spala 5...chyba ze przy 70 na ostatnim biegu :)

 

A Tiger 900 ?

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. KTM LC4 640 Adventure 96-01r (49km) - po prostu strasznie mi się podobają, pewnie dlatego że baardzo wysokie i lekkie, ale jak w użytkowaniu w mieście? Ponadto wygląda potwornie, na maszynę która pali masakrycznie i sypie się, ale jak jest w rzeczywistości?

2. BMW F650GS Dakar 00-04r (50km) - takie odczucia mam neutralne, po prostu nowszy rocznik, mniej awaryjny wyeksploatowany? Jak wsomniane to samo co DR będzie i mija się z celem.

3. Honda NX650 Dominator 97r (44km) - kumpel wyraził chęć wymiany na mojego DR'a - wtedy powiedzmy ten sezon przelatam na nim, a w przyszły postaram się kupić KLE650 lub DL'a650.

 

Osobiście strasznie mi się wkręcił ten KTM, ale czy jest sens pchać się w taki motor? Jest stosunkowo łatwy/przyjazny dla początkującego?

Czy jest w ogóle sens zmiany, czy będzie to to samo co NX/DR tylko w innej budzie?

LC4 Adventure to sprzęt dla ludzi, którzy wiedzą czego chcą. Przesiadłem się właśnie z nx'a i stwierdzam, że jest to zupełnie inny sprzęt - wydaje się być sporo lżejszym, dużo lepiej radzi sobie w terenie, dużo agresywniej oddaje moc, szczególnie po zastosowaniu mechanicznego gaźnika.

Nawinąłem swoim 50kkm i póki co bezawaryjnie. Wg. mnie w trasę nadaje się doskonale, szczególnie jeżeliw kilkuset kilometrowej trasie lubisz dla przerwy zrobić sobie kilkadziesiąt km po dróżkach leśnych. Spalanie w trasie to 4-6l, ale o wygodnych 150km/h zapomnij, w trasie jeżdżę 120 max 130, chociaż bywało że przez 300km trzymałem 150, ale ani to przyjamne, ani zdrowe dla silnika.

 

Najlepiej byłoby gdybyś przejechał się różnymi motocyklami i doszedł sam do tego czego chcesz. Przede wszystkim zastanów się czy wolisz lekkość singla czy moc wielocylindrowca, bo to dwa różne światy których w Twoim budżecie nie zdołasz połączyć.

Edytowane przez żółf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że hornet Hornet 900.

 

Ok ok to nie do końca pasuje, ale...

 

Niezniszczalny silnik

bardzo dobre odejście

przyzwoita moc dla osoby nieco wprowadzonej w temat i...

... bardzo fajny moment dla kogoś kto lubi motocykla "bez kręcenia"

silnik oraz pozycja pozwala tak na fajną jazdę po mieście/ na codzień oraz myślenie o umiarkowanej turystyce.

Spalanie raczej 5 nie złapie, ale spokojnie 6-8 przy spokojnej jeździe nie będzie niczym specjalnie trudnym do osiągnięcia.

 

Moim zdaniem bardzo niedocenione moto, które wiele osób chwali, a jednak cieszą się nim nieliczni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale ..to mialo byc enduro ...hornetem jezdzil ktos w lekkim offie ? dalej niz 100 metrow i szybciej jak 5 km/h ?

 

jesli odpuscic nawet lekki off , to nada sie kazde moto szosowe z prosta kierownica .

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...