Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. W sumie, to trzeba by przenieść z Weteranów, ponieważ jest trochę motocykli i współczesnych, które przy nieumiejętnej obsłudze + pech mogą sprawić przykrość...np. BMW F 650- znam 3 przypadki zniszczenia frezu wałka zdawczego, a słyszałem od znajomych jeszcze o 2...
  3. Dzięki wielkie za rady, wczoraj się bawiłem akurat śrubą mieszanki wraz z śrubą od wolnych obrotów, wychodziło nawet przez chwilę trzymał 2000 obrotów. Gdy wykręcając śrubę mieszanki obroty rosły obniżałem je śrubą wolnych obrotów i z każdym razem pracował coraz lepiej, ale jeszcze to nie było to, trzeba cierpliwości do tego a była już późna godzina, na spokojnie do tego się przyłożę na weekendzie. Jest jeszcze jeden problem, linka gazu gdzieś przestała wracać, i mimo tego że po postoju np. po nocy działa dobrze (tylko trzeba ręcznie cofać manetkę) to po kręceniu śrubką od wolnych obrotów na gaźniku gdy dodam gazu to mimo tego że cofnę manetkę to obroty się utrzymują przez krótką chwilę i dopiero spadają, dzieje się to tylko po zabawie tą śrubką a bez ruszania jej obroty spadają normalnie tak jak powinny gdy cofnę manetkę.
  4. Tak jak Stefan napisal mysle ze masz problem z przytkanym obwodem wolnych w tym gazniku, albo z dostajacym sie lewym powietrzem. Z jednej strony trzeba zdjac gaznik ( zostawiajac przepustnice z linka i gorna pokrywka wiszaca na motorku ) i sprawdzic / przeczyscic uklad wolnych obrotow. Mozna to zrobic wykrecajac wszystkie elementy dajace sie wykrecic i kapiac korpus w myjce ultradzwiekowej ( sadze ze z tym mozesz miec problem ), albo kupujac plyn do mycia czesci w spray'u i zdejmujac z gaznika jego komore plywakowa z plywakiem. Potem wykrecasz srube regulacyjna powietrza, obie dysze - wolnych i glowna razem z ich rurkami emulsyjnymi i czyscisz je uzywajac tego plynu, jak rowniez kanaly wewnatrz korpusu gaznika i sprawdzajac przeplyw miedzy korpusem a komora plywakowa. Ponizej link do fimu gdzie taki gaznik jest niezle omowiony, z jedna uwaga - obok wylotu dyszy glownej i tego kapturka w ktory wchodzi iglica pod przepustnica powinien byc maly otworek ( lub kilka ) wylotu mieszanki na wolnych obrotach. Ten otworek tez trzeba sprawdzic czy nie jest zatkany ( o czym nie ma mowy w filmie ). Druga czesc problemu to sprawdzenie czy kolektor ssacy jest szczelny przy wejsciu w glowice, oraz przy gazniku, jak rowniez czy np oring gaznika nie jest zuzyty i nie trzyma szczelnosci. Rowniez brak pelnej szczelnosci miedzy glowica a cylindrerm, czyli na podkladce pod glowica moze powodowac szybsza prace silnika na wolnych dzieki wiekszej ilosci powietrza w mieszance dostajacej sie do komory spalalnia.
  5. Masz dwie śruby regulacji. 1) pierwsza, położona wyżej, zatrzymuje ruch suwaka przepustnicy w dół. Wkręcając tą śrubę podnosisz przepustnicę i podnosisz obroty. Bez innych regulacji zwiększy się również luz na manetce gazu. 2) Druga śruba regulacji (niżej i bliżej filtra powietrza) pozwala na regulację mieszanki przy opuszczonej/minimalnie podniesionej przepustnicy. Ponieważ znajduje się od strony dolotu, jej wkręcenie spowoduje wzbogacenie mieszanki (mniej powietrza), a wykręcenie - zubożenie. Efekt takiej regulacji zobaczysz tylko jeśli przepustnica jest praktycznie zamknięta i kanały i dysze wolnych obrotów są drożne. Twój opis wskazuje, że masz problemy z regulacją mieszanki przy zamkniętej przepustnicy. Przy 2500 obrotach na poniesionej przepustnicy dysza wolnych obrotów praktycznie nie działa. Zmiana pojemności może też wymagać strojenia. Przepływ mieszanki dobrej dla 50ccm nie będzie taki sam jak dla większych pojemności.
  6. No ja mam cala liste "weteranow" za ktore nie warto sie brac jesli ktos jest poczatkujacym w jezdzeniu starymi motocyklami, ale nie wiem czy o to ci chodzi?
  7. Objawy wskazują na uboga mieszankę, skoro odpala tylko na ssaniu. Ale nie jest to pewne na 100%. Spróbuj odkręcić o pół obrotu śrubę mieszanki i wtedy próbuj obniżyć obroty śruba zderzaka przepustnicy. Może też być sytuacja że silnik łapie lewe powietrze i te objawy mocno do tego pasują. Jeśli tak, to trzeba zlokalizować i usunąć niesczelnosc dolotu powietrza.
  8. sam już nie wiem, bo po szukaniu filmu/jakiejś strony na której miało pisać jak wyregulować gaźnik najczęściej było tylko o rozbieraniu góry gaźnika, tam gdzie jest przepustnica (mój złomek to junak 901 fabrycznie 50cc przerobiony cylinder/tłok/głowica na 72cc. Z tego co czytałem to ten sprzęcik powinien chodzić gdzieś na 1700 obrotów na wolnych, i zawsze tak chodził miał niecałe 2k. Jednak była taka "mała" awaria w trasie bo tłoka za przeproszeniem rozpieprzyło i stanął. Kupiony nowy cylinder tłok pierścienie itd wszystko to samo jakie było, rozrząd ustawiony (sprawdzany 3 razy czy dobrze) ale teraz jest problem z tymi wolnymi obrotami, bo sam silnik pracuje elegancko (wiadomo że to na dotarciu) tylko teraz musi mieć z 2,5k obrotów na wolnych i to jest takie absolutne minimum nawet czasem troszkę mu trzeba podkręcić śrubką bo inaczej zdycha nie da się ustawić takich jak zawsze. To może być wina rozlegulowanego gaźnika czy jest inna przyczyna? Zawsze odpalał bez ssania czy zimny czy ciepły, rano kliknięcie rozrusznika i już sobie pyrkał poniżej 2k obrotów. Teraz po wymianie uszkodzonych części odpala tylko na ssaniu po takim dłuższym postoju (np. rano gdy stał przez noc) bo inaczej zdycha, jak już przejedzie kawałek to obroty trzyma ładnie, tak powinno być?
  9. mając poprzednie doświadczenia z "paciaków" większych czy mniejszych chciałbym tutaj stwierdzić że tym razem, z tym zanikiem pamięci, super. Nie pamiętam tej kuli w gardle, tej ochoty żeby rzygnąć, tego strachu.... nic. Pamiętam jak mnie ratownik pyta o pin do telefonu. Czego Wam nie życzę, ale jak już Wam się przytrafi, to życzę. Spokój duszy jest. :D Kancelaria już znaleziona, teraz czekam aż oddadzą zwłoki beemki.. zobaczymy...
  10. O kurde, życzę powrotu do zdrowia Panie Buber ! Sam przez to przechodziłem niedawno, skasowana noga i półtorej roku walki o powrót do zdrowia i ledwie kilka miesięcy temu powróciłem do pełnego trybu życia. To wypadku nie pamiętasz w ogóle ? w sumie to chyba całkiem spoko, bo może cie trauma powypadkowa ominie ? Jak byłem na rehabilitacji w Otwocku to mieliśmy grupowe zajęcia z psychologiem na te tematy, i nie zdawałem sobie sprawy jaki to może być problem, czasami większy niż fizyczne rany.
  11. Po prawie 55 latach jazdy powiem ze jezdzic mozna na wszystkim, ale najlatwiej uczyc sie na motocyklach lekkich ( 250 - 500 ccm ) nienajnowszych i malo palacych. Zadajacemu pytanie sam chcialem zadac pytanie - w jaki sposob zrobi osemke na placu tym motocyklem i czy slyszal termin counter steering i brake trailing?. Koledze robiacemu prawo jazdy chcialbym zadac podobne pytanie, w jaki sposob robi osemke na tej cwiczebnej 125ccm i jak to sobie wyobraza robienie jej na motocyklu wazacym 2 x wiecej i o mocy 4 x wiekszej ( moc 4 x wieksza to tylko 40 kilka KM )? Poza tym jaka kazdy z was bedzie mial taktyke przezycia na prostej a jaka na skrzyzowaniach? Jesli odpowiecie sobie na te pytania to wowczas bardziej jasne stanie sie, ze kupowanie na pierwszy motocykl duzego sport turystyka z moca okolo 170 KM, szyvbkoscia max okolo 250 km/godz i ciezarem 235 kg, nie mowiac o wysokosci siedzenia 32 cale (czyli raczej dla wyzszych niz nizszych ludzi ) nie wyglada raczej na racjonalna decyzje.
  12. Siema, na początek chciałbym się przywitać! Theo20 w zasadzie wyczerpałeś mój wstęp bo jestem na podobnym etapie 🙂 Ja również rozglądam się z czymś poważnym (2 miesiące jeździłem 125 i właśnie zdaje prawo jazdy), rozważam zakup na początek jakiegoś streeta --> Honda CB, CBF, Suzuki Bandit, SV a może w przyszłości Triumph Street Triple. Street dlatego ponieważ jest najłatwiejszy wg mnie do nauki i najbardziej uniwersalny, na pewno w przyszłości przetestuje się na Cruiser i Adventure - czas pokaże. Co jeszcze możecie polecić? Generalnie celuje w budżet 15k, mam kilka obserwowanych ofert prywatnych ale może znacie jakieś komisy godne polecenia (mam nadzieje że nie wywołam lawiny spamu, w razie czego podpowiedzcie gdzie szukać na forum, kilka tematów przejrzałem ale były już nieaktualne) Pozdro Mario
  13. Wylał się olej z dozownika i zatarles silnik. To nie zbieg okoliczności, ani nieoczekiwana koincydencja, a prosta zależność: przyczyna i skutek. Pomiar ciśnienia sprężania wykonaj manometrem. Barometr i higrometr zostaw w spokoju. Kompresja powyżej 6 bar będzie ok.
  14. Wiesz co wylało sie z 2 setki ( olej był jeszcze w zbiorniku) wczoraj rozebrałem góre okazało się że tłok wytarty i pierscienie staneły, dziwny zbieg okolicznosci... mam drugi silnik podmienie góre i zobacze czy odpali... orientujesz się może ile kompresji powinien pokazac barometr w tym silniku?
  15. Cześć, trochę mało danych. Może się okazać, że regulacja nie będzie działać, bo np dysza/kanał mieszanki na wolnych obrotach są przytkane. Wtedy rozbiórka i czyszczenie. Jeśli silnik reaguje na regulacje, powinno się udać.
  16. To istnieje metoda regulacji gaźnika przez rozebranie go? Śruba od zderzaka przepustnicy-wolnych obrotów ustala najniższe położenie przepustnicy, to jak bardzo zamyka się przepustnica. W zależności od rodzaju silnika należy tak ja ustawić by silnik trzymał obroty około 950-1200. Najniższe stabilne jakie się da. Dopiero wtedy regulujemy skład mieszanki. Zazwyczaj przy optymalnym składzie mieszanki silnik chodzi najlepiej i osiąga najwyższe możliwe obroty w zakresie ustalonym przez zderzak przepustnicy. Jeśli po ustawieniu składu mieszanki obroty wzrosną np ponad 1200 to należy zmniejszyć je odpowiednio śruba zderzaka przepustnicy i jeszcze raz sprawdzić regulacje składu mieszanki. Przy regulacji składu mieszanki na ucho trzeba wyczuć ten optymalny moment, zarówno wzbogacenie, jak i zubozenie mieszanki pogarsza pracę silnika ale na nieco inny sposób. Ja wolę ustawiac takie rzeczy na przyrządy, daje to najlepsze efekty. Najlepszym wyborem jest analizator spalin, ale obecnie używam do strojenia sondy szerokopasmowej AFR. Takie proste regulacje można też robić używając do strojenia zwykłej samochodowej sondy lambda waskopasmowej. Sa dedykowane wskaźniki do takiej sondy ułatwiające strojenie, ale można tylko mierzyć napięcie na takiej sondzie zwykłym woltomierzem. Mieszanka bogata to napięcie powyżej 0,6V a mieszanka uboga to napięcie bliżej 0V.
  17. Wczoraj
  18. konrad1f

    Moto GP '24

    nic nowego nie wiem - dlatego jestem ciekaw rewelacji 😉
  19. Witam, chciałbym się dowiedzieć jak prawidlowo wyregulować gaźnik, nie rozbierając go tylko śrubami. Mam na nim dwie śruby jedna od mieszanki paliwo/powietrze druga od wolnych obrotów. Naszukałem się jak to zrobić i sam już nie wiem, raz pisze żeby wykręcić śrubę od mieszanki aż silnik zacznie się dławić i wkręcać aż to ustanie i potem zabrać się za wolne obroty, a gdzie indziej pisze żeby ją najpierw wkręcić do oporu, a potem wykręcić o 1,5-2,5 obrotu i zabrać się za wolne obroty. Obecnie nie ma opcji żeby to oddać do regulacji dla mechanika.
  20. Brno ma się bardzo dobrze z tego co wiem, poprostu nie wymienili asfaltu pod motogp
  21. slav54

    Alpy Moto24

    temat zamkniety , komplet
  22. Dzień dobry. Kombinowałem, kombinowałem, aż sobie roboty narobiłem...... Cel był taki, aby zamiast kata był przelot. Cel wykonany,ale dźwięk do mnie nie przemawiał kompletnie,dlatego chciałem powrócić do Ori wersji gdzie miałem na wylocie tłumik od IXILL,ale w czym jest problem...... Jak spojrzycie na zdjęcie poniżej widać jaka teraz jest przerwa między katalizatorem, a kolektorem. Próbowałem zastosować obejmy z zdjęcia poniżej,ale się nie sprawdziły, bowiem nie jest to idealnie kąt prosty, a firmy które się zajmują w mojej okolicy wydechami nie spawają wydechów motocyklowych. Miał już ktoś podobną sytuację, albo czy ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie. Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
  23. Kurde z perspektywy ponad 40 lat jazdy 1- sladem non stop, trudno mi jakkolwiek doradzić w 100 %, ponieważ dawne warunki jak się zaczynało jeździć kiedyś były krańcowo inne od dzisiejszych czasów... było... łatwiej, bo milicja nie taka groźna -jeździlo się bez p.j. najwyżej wentylki powykręcali i kazali pchać do domu, ale z reguły pod ręką była pompka i zapasowe wentyle- ale nie polecam tego bardzo w dzisiejszych czasach- gdzie ruch na ulicach jest 10 ciokrotnie większy a ryzyko rozjechania przez "ślepaka" w kapeluszy niepomiernie większe... Teraz oprócz odpowiednich dokumentów uprawniających do jazdy motocyklem, trzeba uwaga: mieć zasadę nieograniczonego braku zaufania do uczestników ruchu drogowego, oraz, osób, pojazdów, zwierząt i innych obiektów w pobliżu drogi I uczyć się jeździć , jeździć i jeszcze raz jeździć... Naukę zaczynać od typowych manewrów awaryjnego hamowania z ominięciem przeszkody,uczyć się najlepiej na łysych oponach po piaskowej polnej drodze...a motocykl sobie wybrać na początek taki pod powyższe kryteria, po roku nauki można spróbować na czymś innym...może być Kawasaki SX, chociaż z tego co obserwuję co się dzieje na drogach, to chyba idealny byłby jakiś mocny Supermoto - z akcesoryjnym- zbiornikiem paliwa- jeśli się chce jeździć gdzieś dalej.... Po tych ponad 40 latach osobiście poluję teraz na ten najnowszy, ale używany lub szlifnięty Ducati Hypermotard 698, do przeróbki na większe koło z przodu w celu jazdy po bezdrożach...a posiadam i jeżdżę kilkoma motocyklami ( Ducati 999, Ducati Paso Limited 750, Cagiva Elefant 750, Cagiva M 600 Dakar Replica, Dniepr z koszem na silniku BMW i jeszcze jakieś nieposkładane heheheh)...al czas chyba wybrac na starość 1 , właśnie Hyp 698 mi pasuje, bo Ducati, najlżejszy ( co z roku na rok dla mnie będzie na + ), no i da się przystosować w teren...Pozdr.
  24. Konrad, Ty wiesz coś więcej...? Znaczy, że można być spokojnym ...
  25. Jak masz głowę na karku, to czego byś nie kupił to żyć będziesz. Natomiast, motocykl z dużym silnikiem dla początkującego motocyklisty to silna pokusa, żeby go nie... odkręcać. Dużo młodych i głupich ginie właśnie od tego, że uległo tej pokusie. Uważam, że motocykl sportowy czy naked dla początkującego jest ok. Może mieć duży silnik, ale jest łatwy w prowadzeniu. Mała masa, dobre wyważenie - jedziesz jak na rowerze. Jak się nie będziesz wygłupiał to się jeździć nauczysz. Gorzej jak wymyślisz dużego cruisera z dużym silnikiem. Tu z nauką jazdy będzie raczej ciężko.
  26. Bardzo dziękuję. Tak myślałem, ale wolałem się upewnić, bo instrukcja nic o klasie płynu nie mówi, a dekielek pompy może nie być oryginalny.
  27. Jeśli jest trudny dostęp do śruby regulującej dolna pozycje przepustnicy i ingerencja w nią wymagałaby gwintowania, albo innych przeróbek to nie jest to przyczyną. By to potwierdzić wystarczy zdemontować przepustnice i spojrzeć przez nią pod światło. W silnikach na wtrysku jak jest zwolniona, to całkowicie zasłania przelot powietrza. W Twoim przypadku problem leży raczej w regulatorze obrotów, albo w czujnikach mających na niego wpływ. Raczej nie ustawisz super niskich obrotów, jak w starych gaźnikowych silnikach. Wartość wolnych obrotów jest ustawiona w sterowniku ECU silnika. Jedynie można dążyć do przywrócenia sprawności jeśli coś nie działa tak jak powinno. Jaka wartość obecnie mają wolne obroty?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...