Pavello Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 witam dawno sie nie udzielalem na forum ,ale teraz mam pytaniemoja " kaska " jest po remoncie i raczej po dotarciu remont opisywalem wczesniej . motocykl ladnie zapala , wolne ok. , ladnie sie wkreca ,ale lewy gar pracuje gorzej niz prawy tzn . obroty sa ok. ale w czasie jazdy wyczuwam jeszcze lekkie " przyblokowania " i to chyba na prawym cylindrze bo po jezdzie swieca jest okopcona suchym nalotem , ale pracuja oba gary .gazniki wyregulowane , ale motor jest troche " toporny " ,wolno sie rozkreca , max . co zniego wyduszam to70 - 80 km/ h . gazniki to k-68 sprzezone ze soba ( cos jak ruskie turbo ) . podnioslem iglice o jeden zabekale to nie jest to co bym chcial . nie oczekuje cudow , ale mysle ze moze byc znacznie lepiej zaplon ok. , zawory tez , pozdrawiam i czekam na wasze uwagi i podpowiedziPavello ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 Fakt. Dawno nie zakładałeś nowego tematu. Widzę, że nie dasz się przekonac do tematu "Dziś pytanie dziś odpowiedz". W takim razie może pójde dalej i bede zakładał tematy z samymi odpowiedziami xDAle jeszcze nie teraz ;]Przyciera się?Z koszem docierasz?Jaki luz ustawiłes przy szlifie?Jaki kolor spalin? Jaka różnica w kolorze na cylindrach?Sciągałeś głowice?Ile waży jaskółka w locie bez obciążenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golas Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 (edytowane) Ile waży jaskółka w locie bez obciążenia? Europejska czy Afrykańska ? Nie mogłem sie powstrzymać.... A co do tematu, to prawdopodobnie przyczyna leży w samej świecy. Zkukaj kolor świec i powinno się wyjaśnić. Edytowane 28 Maja 2008 przez Golas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Jezeli swiece sa jednakowe i jedna ma dobry kolor, a druga nie to znaczy ze jeden z gaznikow ci daje za bogata mieszanke, albo masz problem w ukladzie zaplonowym tego cylindra ( wypadajace zaplony ) jezeli naprawde zawory sa OK. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavello Opublikowano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 dzieki Adam za podpowiedz , na ciebie jak zawsze mozna liczyc . w opisie pomylilem sie i problemy mam z lewym garem . Na pewno sa przerwy w pracy tego cylindra bo nawet na wolnych slysze chwilowe " przydlawienia " , no i swieca nawet po ostrej jezdzie jest czarna ( ale sucha ) . co zrobic jezeli na tym cylindrze wypadaja mi zaplony , a zmiana swiec nic nie daje . Jest to denerwujace bo chce zeby moja " kaśka " dobrze jezdzila . prosze Cie o pomoc jak temu zaradzic , bo nie wiem jak poprawic zaplon dla tego cylindra . Licze na odpowiedz .Pavello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 Za duzo niewiadomych zeby ci jednoznacznie odpowiedziec, nie wiemy nawet czy to na pewno zaplon, czy gaznik.Na poczatek udal bym sie do kogos kto posiada lampe stroboskopowa, ustawil na tym zle dzialajacym cylindrze i sprawdzil czy sa przerwy w iskrze, czy ich nie ma, a swieca sie zalewa z powodu zlych nastawow gaznika.Jak sa przerwy w iskrze to wowczas szukamy od strony ustawienia zaplonu na tym cylindrze, stanu apratu zaplonowego, czyli jak chodzi przerywacz, czy nie powstalo zadne masowanie przewodu niskiego napiecia, jaki jest stan instalacji WN dla tego cylindra.A jezeli iskra jest to sprawdzamy gaznik - czy poziom na prawde jest taki sam jak na drugim gazniku, czy dysze sa identyczne, plywak sie nie topi, iglica nie jest nadmiernie zuzyta itd.Albo zamieniamy elementy miedzy gaznikami az uzyskamy dobra prace na tym cylindrze - wowczas wiadomo co spowodowalo problemy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavello Opublikowano 30 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 witaj Adam jezeli chodzi o ten felerny gar to donosze co nastepujeswiecy nie zalewa jest tylko suchy czarny nalot , zamiana nic nie daje gazniki sa prawie nowe ,iglice zupelnie nowe jednakowo ustawione na 3 zabek od dolupali b. ladnie na zimno i na cieplonie kopci iskra jest ALEna wolnych i w czasie jazdy slysze co jakis czas ze sa zaniki ( chyba ) iskry i mysle ze to na tym wlasnie cylindrzesprawdzalem iskre na tym garze i jest przewody nn i wn sa ok. , bo sa nowe , nowe styki , palec , kondensator , swiece ISKRA F55 ,te same objawy sa na innych swiecach np. NGK BP5 HS poziomu paliwa nie sprawdzalem bo nie wiem jak sie to robi wywalilem nawet dodatkowe filterki paliwa zeby nie tlumic przeplywu paliwa njestem juz skolowany i nie wiem co sprawdzac na razie bede tak jezdzic ,ale denerwuje mnie ta max . predkosc 60- 70 w porywach 80 / h Pavello :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 Miałem a właściwie mam ten sam problem z uralem m-63 najpierw przehera niepaliła dobże na lewy cylinder robiłem prawie wszystko wreszcie zmieniłem całkowicie oba gazniki na nowe k-301 które dostałem od ruska jak kupowałem tą przeherę.No istał sie cud lewy pali cudnie prawy ma takie same objawy jak ty piszesz.pozostaje więc na prawy cylinder znowu włożyc stary gażnik. Tylko niemam czasu. Wcześniej to też sprawdzałem świece zapłon a jednak w moim przypadku to gazniki.Odkryłem mimowoli równierz jak sprawdzić pojedynczo jak pali poszczególny cylinder.Np. jeżeli chcę ustawić lewy to nie tylko nalezy zdjąć fajkę świecy ale dobże jest ją całkiem wcześniej wykręcić z prawego cylindra wtedy moto chodzi jakby lżej i łatwiej jest wyregulować dobże gażnik na tym lewym i na odwrót.Czasem jednak jest ciężko odpalić na początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 Oczywiscie, jezeli sprawdzasz jeden cylinder to z drugiegi wykrecasz swiece, wkladasz w fajke i kladziesz na glowicy czescia metalowa tak zeby swieca byla zmasowana. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 (edytowane) witaj Adam jezeli chodzi o ten felerny gar to donosze co nastepujeswiecy nie zalewa jest tylko suchy czarny nalot , zamiana nic nie daje gazniki sa prawie nowe ,iglice zupelnie nowe jednakowo ustawione na 3 zabek od dolupali b. ladnie na zimno i na cieplonie kopci iskra jest ALEna wolnych i w czasie jazdy slysze co jakis czas ze sa zaniki ( chyba ) iskry i mysle ze to na tym wlasnie cylindrzesprawdzalem iskre na tym garze i jest przewody nn i wn sa ok. , bo sa nowe , nowe styki , palec , kondensator , swiece ISKRA F55 ,te same objawy sa na innych swiecach np. NGK BP5 HS poziomu paliwa nie sprawdzalem bo nie wiem jak sie to robi wywalilem nawet dodatkowe filterki paliwa zeby nie tlumic przeplywu paliwa njestem juz skolowany i nie wiem co sprawdzac na razie bede tak jezdzic ,ale denerwuje mnie ta max . predkosc 60- 70 w porywach 80 / h Pavello :icon_question:zwróć jeszcze uwagę na jeden fakt. lewy cylinder z racji konstrukcji ma dodatkowe kanały podające olej. I często to jest właśnie powodem problemów z tym cylindrem. Niespalony olej mostkuje świecę. Dla tego warto upewnić się, że nie jest za duży poziom oleju bo to zwiększa jego dawkowanie na lewy gar, że pierścienie zgarniające pracują prawidłowo (po zdjęciu głowicy olej nie powinien wylewać się z cylindra. Warto też z lewej strony dać świecę o większej ciepłocie. Edytowane 31 Maja 2008 przez HD1940 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavello Opublikowano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 [witam pojezdzilem troche dzisiaj i objawy sa takie same . dziwne w sumie bo niezle sie wkreca na obroty,ale wyczuwam jednak rytmiczne , regularne " przydlawienia" . swiece mam jednakowe tzn. ISKRA F55 , to jaka zalozyc na lewy cu\ylinder zeby miala jeszcze wieksza cieplote . A moze rzeczywiscie jest jakis feler z lewym gaznikiem? ale nie chce mi sie zamieniac ich miejscami bo to sporo pieprzenia z tym jestale moze jest to wyjscie? zastanawiam sie nad zmniejszeniem poziomu paliwa w lewym gazniku , ale nie wiem czy doginanie tej blaszki jest dobre . Zostaje ewentualnie rzecz najprostsza do zrobienia tzn. w gaznikach ktore mam zalozone ( K68 ) sa dysze glowne 190 , mam stare gazniki K63 zdyszami 135 moze warto zalozyc taka na ten cylinder . nie chce przekombinowac bo "kaska" jezdzi ( troche kulawo ale jezdzi )co Wy o tych moich pomyslach sadzicie :evil: [witam pojezdzilem troche dzisiaj i objawy sa takie same . dziwne w sumie bo niezle sie wkreca na obroty,ale wyczuwam jednak rytmiczne , regularne " przydlawienia" . swiece mam jednakowe tzn. ISKRA F55 , to jaka zalozyc na lewy cu\ylinder zeby miala jeszcze wieksza cieplote . A moze rzeczywiscie jest jakis feler z lewym gaznikiem? ale nie chce mi sie zamieniac ich miejscami bo to sporo pieprzenia z tym jestale moze jest to wyjscie? zastanawiam sie nad zmniejszeniem poziomu paliwa w lewym gazniku , ale nie wiem czy doginanie tej blaszki jest dobre . Zostaje ewentualnie rzecz najprostsza do zrobienia tzn. w gaznikach ktore mam zalozone ( K68 ) sa dysze glowne 190 , mam stare gazniki K63 zdyszami 135 moze warto zalozyc taka na ten cylinder . nie chce przekombinowac bo "kaska" jezdzi ( troche kulawo ale jezdzi )co Wy o tych moich pomyslach sadzicie ;) a zapomnialem dodac ze poziom oleju jest ok. a tloki mam od poloneza z dobrymi pierscieniami i raczej zgarniaja olej dobrze bo nie zauwazylem zeby go ubywalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 Niee, no jaja^^ Zamiana gaźników za dużo roboty i przewody mają być okej "bo są nowe" <rotfl>Pierwsze to jaką masz instalację? Jeśli 12V to wywal ten bakelitowy syfilis z aparatu zapłonowego. Zastąp to cewką dwustrzałową . Możesz zafundować sobie tzw "prymitywną elektronikę" (cena od 35 do 75zł) wzmacniającą iskrę i możesz podziękować wtedy cudownemu kondensatorowi. Oczywiście jeśli chcesz oryginał to możesz śmigać te 70 max 80 co chwila bawiąc sie w czyszczenie styków , dochodzenie czy to szlak trafił kondensator , regulując przerwy , dokręcając palec rozdzielacza( pierwszą rzecz którą należy wywalić z ruskiego motocykla) A jeśli świeżo wyremontowałeś( a chyba tak) to lepiej żebyś zanim się zrazisz odpowiedział na moje wcześniejsze pytania ;] Nie płacisz za rady wiec nie "szczelaj focha" xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavello Opublikowano 1 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 witaj Prince dzieki za odpowiedz ,a teraz do rzeczy :mam instalacje 6 v z klasycznym zaplonem stykowym , styki sa nowe , palec tez mam zdemontowany modul elektroniczny ,ktory kiedys zalozylem, nie widzialem specjalnej roznicy w pracy motoru , o ile pamietam byl to modul firmy Digitech ? , cewka od malucha moze cos zle zrobilem ,ale watpie bo moto odpalal i jezdzil ( moze warto powrocic do tego zaplonu ) .Czy uwazasz ze teraz po porzadnym remoncie moze on sie spisywac dobrze? jaki sa Twoje doswiadczenia z takim modulem , jaki ty masz ew. co polecasz bo wcale sie nie upieram zeby w mojej " kaswce" nie bylo troche "nowoczesnosci ". po prostu uwazale ze system tradycyjny jest ok. Pozdrawiam Cie Prince i czekam na odpowiedzPavello :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 (edytowane) Tak jak pisze prince, wyrzuć przerywacz, daj cewke dwu strzałową ja założyłem butelkową, starego typu od malucha(mnie udało się idealnie w miejscu ruskiej cewki). Kup sobie tranzystorowy wzmacniacz iskry, ja mam u siebie pf 126 i śmigaj. Jak będziesz miał w ten sposób rozwiązaną kwestie zapłonu to dopiero baw się resztą. Ja wychrzaniłem palec rozdzielacza ( do schowka) , kondensator można wypiąć, ja tylko go odłączyłem, żeby w razie awari tego "wzmacniacza iskry", żeby go pominąć. Edytowane 1 Czerwca 2008 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyjo Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Pavello możesz mi powiedzieć jak podniosłeś iglice na przepustnicach w gaźnikach K68, mam je od jakiegoś czasu nawet był temat o regulacji tych gaźników, ale ja nie widziełm możliwości podnoszenia iglicy i regulowania dawki paliwa. Jedyne co mi się wydaje to rozkręcanie przepustnicy śrubą która jest w środku, jest jeszcze na boku jakiś nit czy coś.Jak to ugryźć, chętnie bym podniósł poziom paliwa bo coś mi nie pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.