Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

dokładnie, jak terenu nie widział, to nawet po sporym przebiegu będzie niepowycierany.

 

9 tyś + 1 rejestrację w kraju (tłumaczenie, przegląd itp) + to, że pewnie jeździ ciągle na fabrycznym tłoku i korbie czyli 2-4 tyś na ewentualny remont to wychodzi za dużo.

 

Ja bym szukał młodszej sztuki po udokumentowanym remoncie nawet rok, dwa temu. Nie ma nic gorszego niż sprzedaż motocykla po remoncie, nigdy nie odzyskamy włożonych pieniędzy, a poza kłamstwami na allegro(albo wymianie tłoka za 500zł na odpierdziel) to faktycznie się zdarza i można kupić.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj exc jest rok starszy a ten napis na prawej kapie juz nie istnieje :icon_mrgreen: ew. gosciu mogł wymieniać kapę po przebiciu noznym heblem bo wygląda jak nowa

Ja bym szukał młodszej sztuki po udokumentowanym remoncie nawet rok, dwa temu. Nie ma nic gorszego niż sprzedaż motocykla po remoncie, nigdy nie odzyskamy włożonych pieniędzy, a poza kłamstwami na allegro(albo wymianie tłoka za 500zł na odpierdziel) to faktycznie się zdarza i można kupić.

można też kupić zwłoki za grosze i zrobić na cacy, tyle ze przy 4T to moze byc problematyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna reanimowac zwłoki, nawet z checia bym sie tego podjał, ale takich zwłok nie ma oficjalnie. Wszystko jest po "remoncie", albo tak jak ten KTM z ogłoszenia, nie wiadomo na czym sie stoi. Kupic za 8850zl i okaze sie, ze na dziendobry remont to wychodzi niezła suma 13-14k, ale ma sie silnik jak nowy.

 

Z drugiej strony kupic moto za 13-14k tez mozna sie wpakowac na mine i wtedy bylby dopiero bol.

Edytowane przez Drwal84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie spostrzezenie, poprawcie mnie jeslisie myle. Ogladajac KTM-y zauwazyłem,ze wiekszosc z nich ma mocno przegrzane kolanka wydechowe, pzegrzanie siega, az do miejsca prostowania sie rury przy silniku, a patrzac chociazby na tego Kata z linku wczesniej nie widac, zeby te kolanka byly przegrzane, tylko lekko przy samych wyjsciu z silnika. Mozna sie tym sugerowac, pod kątem przebiegu i w jakim stopniu sprzet był "kręcony" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie po fiolecie, ale po takim kamiennym jakby nalocie ,jasno ziemisty kolor bardziej.

Ten nalot powstaje gdy na rozgrzaną rurę leci woda (kałuże, deszcz itd) po tym nalocie można ewentualnie wnioskować czy moto dużo się pluskało po błotku :D

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie gdybam:

 

Mam KTM MXC400 z 2001 roku (vin: VBKMXJ4**1*******), z tłokiem i korbą jeszcze wszystko w bardzo dobrym stanie.

Ale tak się zastanawiam czy w przyszłości nie zrobić z niego EXC450.

Z tego co wiem to MXC400 ma takie same tłok, korbe i cylinder jak SX400.

 

W manualu do tych silników przy wymiarach cylindra (89x64) nie ma rozróżnienia na EXC i SX, wiec wnioskuję że cylindry dla 400SX/MXC, 400EXC, 450SX/MXC, 450EXC są identyczne.

Tłoki wg. tego manuala 400/450SX/EXC/MXC mają wymiary prawie identyczne.

Nie mogę znaleźć tylko nic na temat długości korby.

 

Czy ktoś zmieniał 400SX lub 400MXC na 450SX (do 450ki łatwiej kupić korbę i tłok, niż do 400ki) lub 450EXC, albo chociaż na 400EXC ?

 

I czy przełożenia skrzyni w MXC współgrały by z charakterystyką EXC?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie gdybam:

 

Mam KTM MXC400 z 2001 roku (vin: VBKMXJ4**1*******), z tłokiem i korbą jeszcze wszystko w bardzo dobrym stanie.

Ale tak się zastanawiam czy w przyszłości nie zrobić z niego EXC450.

Z tego co wiem to MXC400 ma takie same tłok, korbe i cylinder jak SX400.

 

W manualu do tych silników przy wymiarach cylindra (89x64) nie ma rozróżnienia na EXC i SX, wiec wnioskuję że cylindry dla 400SX/MXC, 400EXC, 450SX/MXC, 450EXC są identyczne.

Tłoki wg. tego manuala 400/450SX/EXC/MXC mają wymiary prawie identyczne.

Nie mogę znaleźć tylko nic na temat długości korby.

 

Czy ktoś zmieniał 400SX lub 400MXC na 450SX (do 450ki łatwiej kupić korbę i tłok, niż do 400ki) lub 450EXC, albo chociaż na 400EXC ?

 

I czy przełożenia skrzyni w MXC współgrały by z charakterystyką EXC?

 

Pozdrawiam

450 SX ma średnice cylindra x skok tłoka 95 x 63.4 mm, a 450 EXC 89 x 72 mm, więc cylinder od SX 450 Ci nie przypasuje. Zostaje Ci tylko SX 400 i EXC 450. Ale idziemy dalej.

Dla mnie korba to wał korbowy, a korbowód to cos co wodzi korbą jak sama nazwa mówi. Tak czy inaczej sprawa na korbowody jest prosta. Jeśli jest inny skok tłoka to będzie inny korbowód. W SX 450 i EXC 450 jest ten sam wał korbowy (590/5521), ale różne korbowody. Więc jeśli chciałbyś cylinder od EXC 450 musiałbyś mieć korbowód od EXC 450. Ale tu jest pies pogrzebany bo w MXC masz wał korbowy 590/0121, więc przypuszczam, że nici z tego.

Ostatecznie zostaje tylko SX 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki thors za odpowiedz.

 

Też do tego doszedłem. Poniżej zamieszczam info, dla tych którzy kiedyś by myśleli nad tym tematem.

 

Dane z manuala dotyczą 2001 roku:

 

Średnica cylindra 400/450 EXC/MXC
size I: 89,000 - 89,012 mm
size II: 89,013 - 89,025 mm

Średnica tloka 400
size I: 88,930 - 88,940 mm
size II: 88,941 - 88,950 mm

Średnica tloka 450 EXC/MXC
size I: 88,916 - 88,946 mm
size II: 88,926 - 88,956 mm

Luz montażowy tłoka 400
piston size I: 0.060 - 0.082 mm
piston size II: 0.062 - 0.085 mm
wear limit: 0.12 mm

Luz montażowy tłoka 450 EXC/MXC
piston size I: 0.054 - 0.096 mm
piston size II: 0.056 - 0.099 mm
wear limit: 0.12 mm

Wnioskuję z tego że jeśli chodzi o tłok, to mogę do swojego 400MXC wsadzic tłok z 400EXC lub 450EXC, bo cylinder w tych modelach jest taki sam.

 

Skok tłoka w 400 SX/EXC/MXC: 64 mm
Skok tłoka w 450 EXC/MXC (dane z 2003 roku): 72 mm

 

Więc wniosek z tego że nici z przeróbki na 450EXC.

Być może korbowód jest ten sam, ponieważ już z kilku źródeł słyszałem/czytałem że korbowód cała rodzina RFS ma taki sam, choć nie znalazłem nic na ten temat w manualu.

Ale pewnie wał jest inny, i tu jest pies pogrzebany.

Może ktoś kiedyś się pokusi na porównanie wałów i korbowodów tych modeli i będziemy mądrzejsi w tym temacie ;-)

 

Edit:

Jeszcze jedna ważna informacja w tym temacie, znaleziona na poprzednich stronach tego tematu.

Mianowicie 400ki od 450EXC różnią się:

mamy krótszy cylinder inny łańcuch rozrządu ,inne połówki wału, inny wałek rozrządu i to wszystko

 

Pozdrawiam

Edytowane przez woodek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...