zygizz Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Witam, podczas ostatniej przejażdżki mój KTM nagle zaniemógł. Zablokował się silnik, przy dosc sporej prędkości , wcisnąłęm sprzegło i zatrzymałem się. Nacisnąłem ręką na kopke i dalej zablokowany, nacisnalem drugi raz i wal zaczal sie normalnie obracac. Teraz wal sie obraca , ale z okolic silnika dochodza ciche, delikatne dziwne dzwieki, najpierw myslalem ze moze pekl pierscien i latal wewnątrz silnika, ale zdjąłem głowice , cylinder. Pierścien cały. Przed tym zajściem słychac bylo delkatne szumy z okolic silnika. Pojawily sie przed kilkoma tygodniami.Leje mieszanke 1:40 , benzyna to BP Ultimate a olej Castrol POWER1 Racing. Na tłoku przejeździłem cały poprzedni sezon, jazda raczej amatorska, po polach, lasach itp, jeden dzien na torze. Czym to może być spowodowane?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek 125 Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 nieznam sie za dobrze ale moim zdaniem to beda łożyska na wale :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygizz Opublikowano 8 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Byc moze, ale nie pocieszyles mnie tym. Zapomnialem dodać, że na tłoku i cylindrze są rysy, widać wzajemne przetarcia miedzy tlokiem a cylindrem. Postaram sie zrobic zdjecia i wrzucic na forum. Zauwazylem ze w okolicy zaworu wydechowego jest uszczerbek w niaksylu, ale to stare uszkodzenie widac po kolorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2345 Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Na tłoku zawsze beda zarysowania nawet jak kupisz nowy tlok i pojezdzisz z 1000 km...Nie wiem jak jest w ktmach ale mozliwe ze wykleił sie magez z kola zamachowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbychuda Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 łożyska to chyba jak by sie posypały to na dobre a nie chwilowo, wiec jak na mój rozum i wiedzę to nie łożyska bo jak w dt mi sie posypały to silnik staną i już później praktycznie nie szło ruszyć wałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Witam, podczas ostatniej przejażdżki mój KTM nagle zaniemógł. Zablokował się silnik, przy dosc sporej prędkości , wcisnąłęm sprzegło i zatrzymałem się. Nacisnąłem ręką na kopke i dalej zablokowany, nacisnalem drugi raz i wal zaczal sie normalnie obracac. Teraz wal sie obraca , ale z okolic silnika dochodza ciche, delikatne dziwne dzwieki, najpierw myslalem ze moze pekl pierscien i latal wewnątrz silnika, ale zdjąłem głowice , cylinder. Pierścien cały. Przed tym zajściem słychac bylo delkatne szumy z okolic silnika. Pojawily sie przed kilkoma tygodniami.Leje mieszanke 1:40 , benzyna to BP Ultimate a olej Castrol POWER1 Racing. Na tłoku przejeździłem cały poprzedni sezon, jazda raczej amatorska, po polach, lasach itp, jeden dzien na torze.Czym to może być spowodowane??Za dużo to ty nie napisałem konkretnego. Nie urwał sie kawałek membrany lub czegoś innego?? A zabezpieczenia sworznia siedzią na swoich miejscach?? Pokrywę koła zamachowego zdejmowałeś? Może koło sie odkręciło i spadło? Popatrz dokładnie czy nie ma gdzieś jakiegoś kawałka który mógł to zamieszanie spowodować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 to prawie (robi wielką róznice:D) jak poszukiwanie igły w stogu siana ale powodzenia:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Ja nei wiem co jakis magnez ma tu do rzeczy ? Przeciez by niezablokowal tak duzej sily. Jak masz zdjety cilinder to mzoesz ruszac walem. Porauszaj nim i jak jest cos w srodku to na pewno cos uslsyszysz albo poczujesz opor. Wal powinien luzno chodzic tak ze dwoma palcami mozesz go spokojnie obracac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 hmmm moze to gdzies cos w skrzyni zablokowało badz sprzegło ze potem pusciło (bo jesli odleciałby magnes lub padłby wał to raczej zablowoałoby na amen) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 nie bedize sypniete lozysko na wale od strony sprzegla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygizz Opublikowano 9 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 zabezpieczenia na sworzniu sa, wal sie obraca, skrzynia biegow sprzeglo wszystko chodzi, w skrzyni korbowej nie widac zadnch odlamkow, cylinder, tlok glwoica nic nie wyglada zeby mialo jakies uszczerbki, ktore moglyby wpasc do wnetrza silnika. Zeby rozebrac skrzynie, musialbym rozpalawiac silnik, co moze sie okazac problemem:/ od tamtegoi momentu nie odpalalem silnika, balem sie, ze to pogorszy tylko sytuacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 zabezpieczenia na sworzniu sa, wal sie obraca, skrzynia biegow sprzeglo wszystko chodzi, w skrzyni korbowej nie widac zadnch odlamkow, cylinder, tlok glwoica nic nie wyglada zeby mialo jakies uszczerbki, ktore moglyby wpasc do wnetrza silnika. Zeby rozebrac skrzynie, musialbym rozpalawiac silnik, co moze sie okazac problemem:/ od tamtegoi momentu nie odpalalem silnika, balem sie, ze to pogorszy tylko sytuacje.Hmm jednak ja bym rozpołowił silnik dla spokoju. Możliwe że coś z łożyskami na wale. Że kręci sie wał to nie znaczy że są dobre. Coś na pewno jest nie tak skoro zablokowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Cudów nie ma nawet w mechanice. Ja też radziłbym ci rozebrać albo zlecić to doświadczonemu mechanikowi jak sie nie czujesz na siłach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 (edytowane) Moim skromnym zdaniem to kolega spiekł pierścienie . Zobaczczy nie przylegają do tłoku.Dlatego te rysy itp.Zkręć cylinder zbadaj jaką masz komprechę i zobacz jaka w twoim ktm ie powinna być.Jeśli bd spadek to szlif nowy tłok w drogę. Edytowane 10 Maja 2008 przez mahermnih1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witson Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Zapiekł Ci się tłok, dlatego kopka stała w miejscu, zdejmij cylinder, pewnie masz nicasil więc niech jakiś mechanik zobaczy czy sa szkody, zmień tłok i sprawdź korbe i łozyska na wale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.