Skocz do zawartości

SILNIK nagle stanął


zygizz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

podczas ostatniej przejażdżki mój KTM nagle zaniemógł. Zablokował się silnik, przy dosc sporej prędkości , wcisnąłęm sprzegło i zatrzymałem się. Nacisnąłem ręką na kopke i dalej zablokowany, nacisnalem drugi raz i wal zaczal sie normalnie obracac. Teraz wal sie obraca , ale z okolic silnika dochodza ciche, delikatne dziwne dzwieki, najpierw myslalem ze moze pekl pierscien i latal wewnątrz silnika, ale zdjąłem głowice , cylinder. Pierścien cały. Przed tym zajściem słychac bylo delkatne szumy z okolic silnika. Pojawily sie przed kilkoma tygodniami.

Leje mieszanke 1:40 , benzyna to BP Ultimate a olej Castrol POWER1 Racing. Na tłoku przejeździłem cały poprzedni sezon, jazda raczej amatorska, po polach, lasach itp, jeden dzien na torze.

 

 

Czym to może być spowodowane??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze, ale nie pocieszyles mnie tym. Zapomnialem dodać, że na tłoku i cylindrze są rysy, widać wzajemne przetarcia miedzy tlokiem a cylindrem. Postaram sie zrobic zdjecia i wrzucic na forum.

Zauwazylem ze w okolicy zaworu wydechowego jest uszczerbek w niaksylu, ale to stare uszkodzenie widac po kolorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożyska to chyba jak by sie posypały to na dobre a nie chwilowo, wiec jak na mój rozum i wiedzę to nie łożyska bo jak w dt mi sie posypały to silnik staną i już później praktycznie nie szło ruszyć wałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podczas ostatniej przejażdżki mój KTM nagle zaniemógł. Zablokował się silnik, przy dosc sporej prędkości , wcisnąłęm sprzegło i zatrzymałem się. Nacisnąłem ręką na kopke i dalej zablokowany, nacisnalem drugi raz i wal zaczal sie normalnie obracac. Teraz wal sie obraca , ale z okolic silnika dochodza ciche, delikatne dziwne dzwieki, najpierw myslalem ze moze pekl pierscien i latal wewnątrz silnika, ale zdjąłem głowice , cylinder. Pierścien cały. Przed tym zajściem słychac bylo delkatne szumy z okolic silnika. Pojawily sie przed kilkoma tygodniami.

Leje mieszanke 1:40 , benzyna to BP Ultimate a olej Castrol POWER1 Racing. Na tłoku przejeździłem cały poprzedni sezon, jazda raczej amatorska, po polach, lasach itp, jeden dzien na torze.

Czym to może być spowodowane??

Za dużo to ty nie napisałem konkretnego. Nie urwał sie kawałek membrany lub czegoś innego?? A zabezpieczenia sworznia siedzią na swoich miejscach?? Pokrywę koła zamachowego zdejmowałeś? Może koło sie odkręciło i spadło? Popatrz dokładnie czy nie ma gdzieś jakiegoś kawałka który mógł to zamieszanie spowodować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nei wiem co jakis magnez ma tu do rzeczy ? Przeciez by niezablokowal tak duzej sily. Jak masz zdjety cilinder to mzoesz ruszac walem. Porauszaj nim i jak jest cos w srodku to na pewno cos uslsyszysz albo poczujesz opor. Wal powinien luzno chodzic tak ze dwoma palcami mozesz go spokojnie obracac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabezpieczenia na sworzniu sa, wal sie obraca, skrzynia biegow sprzeglo wszystko chodzi, w skrzyni korbowej nie widac zadnch odlamkow, cylinder, tlok glwoica nic nie wyglada zeby mialo jakies uszczerbki, ktore moglyby wpasc do wnetrza silnika. Zeby rozebrac skrzynie, musialbym rozpalawiac silnik, co moze sie okazac problemem:/

 

od tamtegoi momentu nie odpalalem silnika, balem sie, ze to pogorszy tylko sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabezpieczenia na sworzniu sa, wal sie obraca, skrzynia biegow sprzeglo wszystko chodzi, w skrzyni korbowej nie widac zadnch odlamkow, cylinder, tlok glwoica nic nie wyglada zeby mialo jakies uszczerbki, ktore moglyby wpasc do wnetrza silnika. Zeby rozebrac skrzynie, musialbym rozpalawiac silnik, co moze sie okazac problemem:/

 

od tamtegoi momentu nie odpalalem silnika, balem sie, ze to pogorszy tylko sytuacje.

Hmm jednak ja bym rozpołowił silnik dla spokoju. Możliwe że coś z łożyskami na wale. Że kręci sie wał to nie znaczy że są dobre. Coś na pewno jest nie tak skoro zablokowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem to kolega spiekł pierścienie . Zobaczczy nie przylegają do tłoku.

Dlatego te rysy itp.

Zkręć cylinder zbadaj jaką masz komprechę i zobacz jaka w twoim ktm ie powinna być.

Jeśli bd spadek to szlif nowy tłok w drogę.

Edytowane przez mahermnih1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...