edzio Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Bardzo ciekawy akustyczny efekt przy zachowaniu akceptowalnego progu glosnosci. Ja chybe zaczne od usuniecia katalizatora. btw. mam problem z moto, gasnie jak zimny jest, ktos mial podobnie? Jakies sugestie? Z gory dziekuje. Ja mam R850R jak jest cieplej to gada za pierwszym i nie gaśnie ale teraz przy temperaturach bliskich zero pali i gaśnie tak 2 do 4 razy ,później jest ok. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafaln Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 No mi gasnie nawet latem. Poza tym potrafi zgasnac jak na luz wrzucam przy dojezdzie do skrzyzowania. Probowalem wykluczyc wszystko po kolei:swiece, przewody, regulacja podcisnienia, itd, ciagle to samo. Pozostal jedynie czujnik temperatury oleju. Zmowilem w BOSCH, wlasnie przyszedl. Cholernie drogi. Zamontuje i zobacze. Jak nie pomoze to nie wiem, pomysly mi sie skonczyly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 No mi gasnie nawet latem. Poza tym potrafi zgasnac jak na luz wrzucam przy dojezdzie do skrzyzowania. miałem taki defekt, jak się okazało po wizycie w riderze mój były mechanik nie potrafił sobie kompletnie poradzić z regulacją: między innymi jedna z przepustnic samoczynnie się podnosiła po zamknięciu gazu i podobno to właśnie była przyczyna jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafaln Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Aha, zapomnialem dodac, zwiekszone zuzycie paliwa, ok 7-8 litrow przy 90kmh na trasie. To o wiele za duzo. Mysle wiec ze to nie przepustnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 (edytowane) Aha, zapomnialem dodac, zwiekszone zuzycie paliwa, ok 7-8 litrow przy 90kmh na trasie. To o wiele za duzo. Mysle wiec ze to nie przepustnica. Zaczoł bym od sprawdzenia Sondy Lambda czy nie padła .Mi R850R pali 4,5-5l/100km ,moto z przebiegiem 70tysi.A luzy zaworowe sprawdziłeś czy są ok?,nie wiem jaki może też mieć wpływ na pracę silnika uszkodzenie czujnika Hala ale i jego wypadało by sprawdzić,znajduję się on w pokrywie filtra powietrza. Edytowane 25 Listopada 2009 przez edzio Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 (edytowane) Aha, zapomnialem dodac, zwiekszone zuzycie paliwa, ok 7-8 litrow przy 90kmh na trasie. To o wiele za duzo. Mysle wiec ze to nie przepustnica. To by trzeba zobaczyc na zywo - przez internet to za duzo pisania, ktore nic nie da. Spalanie masz faktycznie jakies masakryczne. Na poczatek zrob odczyt kodow bledow. Swojego rodzaju gasniecie przy zimnym silniku i dojedzdzaniu do skrzyzowania - przy naglym schodzeniu z obrotow czasem zdarza sie w tych modelach BMW i jest to normalne. PS. Jak ostatnio jechalem dosyc normalnie - bo pozostali z grupy tez tak jechali to spalanie mialem wlasnie na poziomie 4,5 Edytowane 25 Listopada 2009 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafaln Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Zaczoł bym od sprawdzenia Sondy Lambda czy nie padła .Mi R850R pali 4,5-5l/100km ,moto z przebiegiem 70tysi.A luzy zaworowe sprawdziłeś czy są ok?,nie wiem jaki może też mieć wpływ na pracę silnika uszkodzenie czujnika Hala ale i jego wypadało by sprawdzić,znajduję się on w pokrywie filtra powietrza. Sondy Lambda nie sprawdzalem, dobra uwaga. Tylko nie wiem jak zdiagnozowac poprawnie/niepoprawnie dzialajaca. Czy w ogole da sie domowym sposobem, bez potrzeby wkrecania innej sondy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Sondy Lambda nie sprawdzalem, dobra uwaga. Tylko nie wiem jak zdiagnozowac poprawnie/niepoprawnie dzialajaca. Czy w ogole da sie domowym sposobem, bez potrzeby wkrecania innej sondy? Sonda ma chyba 4 przewody,jeden z nich jest gorący czyli sygnałowy ,najlepiej posiadać woltomierz napięcia stałego albo wychyłowy albo cyfrowy z wargrafem.Jeden z kabli to masa ,drugi to zasilanie grzałki,trzeci to zasilanie sondy,a czwarty to ten właściwy sygnałowy.Podłącz woltomierz ujemnym kablem do masy a kabel dodatni -czerwony ,musisz poszukać tego sygnałowego.najlepiej wziąć igłe i wbijać we wszystkie kable po kolei ,grzałka będzie na początku po odpaleniu miała 12V tak jak na aku,zasilanie sondy to też chyba 12v ale mogę się mylić ale będzie stałe napięcie a ten właściwy powinien przy sprawnie działającej sondzie i prawidłowo działającym układzie wtryskowym i jego sterowaniu ,napięcie powinno się wachać od 0V do 0.8V powino się to cyklicznie zmieniać co kilka sekund albo i mniej.To napięcie znaczy to że do 0,4V skład mieszanki jest ubogi a po przekroczeniu tej wartości do 0,8V stan składu mieszanki -bogaty.Jeśli pokazuje cały czas 0V to można podejżewać że sąda jest walnięta ,jeśli stoi na 0.8V albo i więcej to raczej sąda sprawna ale za to trzeba szukać dalej albo kłopot z układem wtryskowym lub jedo wysterowaniem.Nie pamiętam który dokładnie przewód jest tym sygnałowym ale chyba czarny.Musisz poszukać sam. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafaln Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Znalazlem troche czasu w okresie miedzyswiatecznym na pogrzebanie przy motocyklu i zaczynam rozkladac rece: Po pierwsze, na wydechu nie znalazlem ani sondy lambda ani zadnego sladu aby ona tam kiedykolwiek byla. Nie widac zeby ktokolwiek kiedykolwiek ingerowal w uklad wydechowy w tym motocyklu. Po drugie, wg numeru VIN wszelkie dostapne mi zrodla mowia ze ten motocykl posiada takowa sonde. Czy ktos z Was spotkal sie z takim przypadkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Po drugie, wg numeru VIN wszelkie dostapne mi zrodla mowia ze ten motocykl posiada takowa sonde. Jezeli sprawdzales w roznego typu katalogach online to nie jest to zadne wiarygodne zrodlo. Ja wpisuje swoj nr vin i na rysunkach tez jest sonda L, ktorej nigdy nie bylo w tym motocyklu. Taka sonde mozna bez problemu dolozyc - wystarczy schemat el. i troche dlubaniny. No ale jezeli przy ukladzie wydechowym nie masz zadnego wejscia to po co kombinowac. Sprawdz sobie jakiego koloru masz kostke kodujaca mape/czy w ogole ja masz i czy to sie zgadza ze stanem faktycznym (wiecej info na ten temat znajdziesz wpisujac na zagranicznych forach BMW fraze "CCP", "CO pot" ). Z ktorego roku jest motocykl ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 To może jeszcze lepiej że niema sondy bo jak jej brak to moto pod tynym siedzeniem ma ukryty potencjometr do regulacji składu mieszanki.jest on regulowany śróbokrętem a wejście na niego będzie od spodu w plastiku od stroby koła powinna być dziurawka na śróbokręt do regulacji.Wystarczy go znaleźć pojechać na analizator spalin i się bawić. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 No GS maja po prawej stronie w nadkolu. Niektore modele mialy te potencjometry po lewej stronie - mniej wiecej w okolicach siedzenia kierowcy, tylko nizej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon XXIII Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 (edytowane) ....zobaczyć jak duże są luzy na tulejkach osi przepustnic przy oby wtryskach,zobaczyć stan tarcz itp.A ten przebieg nie jest w milach? Dziwne, bo w mojej R1100R - '98r. osie przepustnic są na łożyskach... Bardzo ciekawy akustyczny efekt przy zachowaniu akceptowalnego progu glosnosci. Ja chybe zaczne od usuniecia katalizatora. btw. mam problem z moto, gasnie jak zimny jest, ktos mial podobnie? Jakies sugestie? Z gory dziekuje. Może za szybko, zaraz po zarechotaniu, zamykasz dźwignię "ssania"? Boksera się nie rozgrzewa, tylko od razu po odpale siada i w drogę, i też nie rekomenduje się po ruszeniu zamykania tej dźwigni, a to z uwagi na... skłonność do gaśnięcia zimnego silnika w czasie wpinania biegów wyższych, gdy nagle zamykasz przepustnicę potrafi zgasnąć i można się nieźle przejechać, gdy moto po wpięciu biegu i puszczeniu klamki nagle odpala - na 2-ce!!! -... "na pych"!! Gdy sonda i silnik złapią temperaturę po nagłym ujęciu gazu na luzie czy też podczas redukcji biegów prawidłowo wyregulowane moto nie powinno gasnąć - powinno "gulgotać" na wolnych obrotach, gdzieś w okolicach 1100-1200 obr/min.Dlatego po odpaleniu dźwigni "ssania" nie należy od razu zamykać bo isnieje ryzyko zgaśnięcia. Nasze motki (850 i 1100)mają wtrysk i gdyby nie podwyższone napięciem dźwigienki wolne obroty po nagrzaniu - można by tej dźwigni w ogóle nie zamykać, jako że podczas jazdy nie ma ona wpływu na zużycie paliwa - ona jedynie wpływa na rollwag, a ten b. delikatne "unosi" przepustnice do rozruchu, innymi słowy to takie ściśle kontrolowane, zsynchronizowane, ręcznie trudno niewykonalne "mikrododanie" gazu w fazie początkowej uchyłu przepustnic.:icon_biggrin: Edytowane 6 Lutego 2010 przez Leon XXIII Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Siema.Mam ogromną prośbę do wszystkich, którzy mieli do czynienia z R 850 R aby podzielili sie w tym temacie swoimi opiniami na temat tego moto.W necie nie ma za wiele informacji o tym modelu, a chciałbym poznać jego mocne i słabe strony. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo2705 Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Witam czy moze mi ktos powiedziec w jaki sposob zdejmuje sie zbiornik paliwa bak z BMW R 1100 R 2000 r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.