Skocz do zawartości

BMW R850 R / BMW R1100R


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę użytkowników ów motorków o parę słów na ich temat. Chodzi mi o wrażenia z jazdy i użytkowania na co zwrócić uwagę przy kupnie no i najważniejsze czy jest wyraźnie odczuwalna różnica w mocy tych motocykli (według różnych danych raptem 10KM ale jak to wygląda z momentem?)? Szukam motoru do turystyki i wiem, że to rodstar, ale S mi sie nie podoba i szukam motoru o klasycznym kształcie z akcesoryjną szybą. Z góry dziękuję kolega za wszelkie info. o tym modelu w necie boksuje temat już parę dni i niezbyt dużo się znalazło

 

Nikt na forum nie ma takiej maszynki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam, że moja opinia opiera się na tym co przeczytałem na przeróżnych forach użytkowinków BMW, sam jeżdżę R1100.

Wg nich różnica w mocy jest odczuwalna dopiero przy prędkościach zbliżonych do maksymalnych lub przy takich przyspieszeniach czyli w normalnej eksploatacji nieistotna. Wersja R850 jest ogólnie niedoceniana, szczególnie w Polsce gdzie "prawdziwy motocyklista" ma minimum litra pod 4 literami :D. Inna sprawa to dostęp do częsci zamiennych gdyż R850 są raczej białymi krukami na polskich drogach.

Życzę udanych poszukiwań, BMW jest naprawdę OK :D

Pozdrawiam

Edytowane przez Kaszpir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, po wielu poszukiwaniach dotarłem do ciekawego artykułu:

http://www.boxer-motor.com/index.php?optio...id=26&Itemid=57

w którym podobnie piszą, pytałem bo ma dylemat a nie jestem maniakiem pojemności aczkolwiek nie chciałbym sobie pluci w brodę później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to nie dokonca to samo ale mialem mozliwosc testu BMW R1200R i musze przyznac ze ten motocykl robi niesamowite wrazenie....jezeli jezdziles Banditem 600 to nie bedziesz mial odczucia (troche klockowatego nadwozia) bo porownujac do aluminowej ramy to jest troche roznicy ale tu silnik stanowi baze motocykla. Wczesniej nie jezdzilem na Boxerach i pierwsze uczucie gdy na postoju motocykla opieralem sie na jednej lewej nodze i moto tez bylo trochje pochylowe na lewa strone i gdy dodalem gazu moto sie wyprostowalo...cos niesamowitego;)). Podczas jazdy nie czuc tego momentu zmiany predkosci obrotewej walu... i dlatego o tym calkowicie zapomnialem, przy wychodzeniu dosyc ostro z ciasnego lewego nagle motcykl zaczal mnie wynosic poza zakret i wtedy sobie przypomnialem o ustawieniu walu korbowego... atak to POLECAM....tez mam BMW chociaz to (wedlug BMWowcow troche nie pradziwe BMW, ale coz) marka dba o jakosc i wykonanie i nawet 10 letni sprzet bedzie mial powlki lakiernicze po lekkim przpastowanu jak nowe, ogoleni plastkiki i inne rzeczy nie plowieja no i silnik przbeigi podobne do tych samochodwoych...czy wiebierzesz 850 czy 1100 bedzie i tak to swietyn wybor;)bierz 1100 latwiej kupisz i z czesciami bedzie mniejszy problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam R850R z 96r z przebiegiem niecałe 60 tysi km. i co mogę powiedzieć mam go już 3 rok i muszę przyznać że w sumie jestem zadowolony.Mimo szerokości i dość dużej masy zajebiście nadaje się do miasta i w korki bo jest to z natury spokojny motocykl bo wciskasz mu piąty bieg i bez gazu na wolnych odrotach ten motorek jedzie nie szarpi nie marudzi.zawieszeniowo rewelacja na te nasze drogi a nadmieniam że przesiadłem się na niego z szedoły 1100 z 89r -PORARZKA.Zrobiłem nim pod 30 tysi km i muszę przyznać że jest motocyklem dość bez obsługowym niezawodnym i łatwym do obsługi.Części? -niewiem co to jest nie potrzebowałem.olej leje samochodowy syntetyczny 5W50 dobrej jakości żadne mobile czy castole.Zużycie oleju nie istnieje przynajmniej na tym co mam wlany bo właśnie wcześniej miałem zalanego jakiegoś Castrola i przez kilka tysi jakie zrobiłem do wymiany ubywał i zawsze rano po odpaleniu smugę puścił-z oleju z lewego cylindra,na 5W50 już tego niema.Wyciołem mu katalizator i prawie wszystkie rury z wnętrza tłumika co bardzo odczuwalnie ożywiło motocykl i jego moment obrotowy.Motocykl ten ewidentnie jest żwawszy od około prędkości 80km/h myślę że to zasługa dynamicznego doładowania powietrzem.Zaworki sprawdza się co 10tysi km.ale to bardzo proste bo regulacja jest śrubkowa.Zużycie paliwka w moim wypadku jest dość zadowalające -ja z natury jeżdże dość spokojnie i przy dziadkowej jeździe jestem w stanie zejść poniżej 4L/100km przy 120km/h w trasie we dwoje spala mi około 4,5l/100km z kuferkami we dwoje stke-dwie więcej.Wady?-jet to raczej motocykl jeśli chodzi o turystykę dla jednej osoby bo dla dwóch osób momentu ma za mało.w ubiegłym roku byliśmy nim w Bieszczadach i muszę przyznać że sie zawiodłem -zdecydowanie za słaba.Zanim kupiłem to się nasłuchałem że to Niemiec że w niej będzie wszystko opornie i ciężko chodziło (sprzęgło,skrzynia biegów) absolutnie nie prawda wszystko chodzi u mnie jak masełko.Mogła by być troszke lżejsza.Fajnie tym się śmiga po winklach ,fajnie opony wyciera-robi 3 płaszczyzny -na środku i na bokach.Ze względu że jest to boxer wyważenie i środek ciężkości jest fany.Zdecydowanie polecam ten motocykl dla spokojnych ludzi bo do powściekanie wcale się nie nadaje -za słaby i za ciężki,do turystyki zdecydowanie polecam dla singli a jak we dwójkę do dość spokojnej turystyki ,ciężko nadążyć za jakimś tysiącem cm,wszyscy opisują też że po dodaniu gazy buja tym motorkiem na jedną ze stron z powodu iż wał korbowy jest w nim w zdłóż,na postoju jak się doda gazu jest to odczuwalne ale już w czasie jazdy wcale.Mi w nim brakuje momentu i jako drugi motocykl zakupiłem do kompletu Sportowo Turystyczne z kuferkami Ducati ST4S silnik 996cm 121.koni które nadaje się do właśnie takiej szybkiej turystyki i znakomicie wypełnia mi lukę jaką mam posiadając R850R.ST4S wcale nie nadaje się do miasta w korki mimo że jest sporo lżejsze i węższe ale częste mieszanie skrzynią biegów i lusterka na innej wysokości niż w Bejcy na wysokości kolidującej z lusterkami samochodów może człowieka umęczyć i ni w ząb nie można wykorzystać tych 121 koni w korku a Bejca to siła spokoju i równowagi radzi sobie wspaniale.W razie jakichś dodatkowych pytań polecam się jak najbardziej gdyż sam wszystko robię przy swoich motocyklach i jestem w stanie odpowiedzieć na wiele pytań.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Podczepię pod temat, czy koledzy mogli by mi powiedzieć co sądzą o tej R1100R :D

http://www.allegro.pl/item431443237_bmw_r_1100_r.html

Wiem że ze zdjęć trudno ocenić moto, ale może coś zauważycie i podpowiecie czy warto się nim interesować ;)

Szukam motocykla do lekkiej turystyki, przeczytałem mnóstwo artykułów i wydaje mi się że ten motocykl jest w sam raz dla mnie, pytanie tylko gdzie znaleśc dobry egzemplarz ;) :D

SHL M11 -> CB 500 -> R1100R -> XRV 750 -> GSF 1200 -> XRV 650 HRC -> XL600V-> Polski Bandyta GSF 1200S :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepię pod temat, czy koledzy mogli by mi powiedzieć co sądzą o tej R1100R ;)

http://www.allegro.pl/item431443237_bmw_r_1100_r.html

Wiem że ze zdjęć trudno ocenić moto, ale może coś zauważycie i podpowiecie czy warto się nim interesować :icon_question:

Szukam motocykla do lekkiej turystyki, przeczytałem mnóstwo artykułów i wydaje mi się że ten motocykl jest w sam raz dla mnie, pytanie tylko gdzie znaleśc dobry egzemplarz :icon_question: ;)

Mysle ze najszybciej dobra sztuke znajdziesz w jej ojczyznie-szukaj na mobile.de najlepiej od osoby prywatnej.Bedzie moze troche drozej, ale sprzet zadbany i pewny.Zreszta regoly nie ma, swojego Rockstera nabylem w kraju, dajac ogloszenie na forum BMW Klub Polska Motocykle POZDRO falki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepię pod temat, czy koledzy mogli by mi powiedzieć co sądzą o tej R1100R :D

 

fatalne, nieostre zdjęcia :/

wygląda, że wszystko w oryginale. tyle, że na tych fotkach NIC nie widać. obawiałbym się jedynie korozji, bo sprzęt z '95 z wysp może być lekko zjedzony

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepię pod temat, czy koledzy mogli by mi powiedzieć co sądzą o tej R1100R :P

http://www.allegro.pl/item431443237_bmw_r_1100_r.html

Wiem że ze zdjęć trudno ocenić moto, ale może coś zauważycie i podpowiecie czy warto się nim interesować :P

Szukam motocykla do lekkiej turystyki, przeczytałem mnóstwo artykułów i wydaje mi się że ten motocykl jest w sam raz dla mnie, pytanie tylko gdzie znaleśc dobry egzemplarz :icon_question: :)

 

 

Z powodu ceny warto się nim zainteresować ,wyposażenie ma niezłe,przebieg jeśli uczciwy to śmieszny,warto by było oglądając wykręcić świece i zobaczyć czy nie są tłustawe lub mocno okopcone aczkolwiek to wszystko zależy od jakości oleju w silniku,ja mam w R850R 64tysi km i oleju mi nie berze i świece są czyste i suche,zobaczyć jak duże są luzy na tulejkach osi przepustnic przy oby wtryskach,zobaczyć stan tarcz itp.A ten przebieg nie jest w milach?

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne rady :lalag:

Jutro prawdopodobnie jadę oglądać tą sztukę:

http://www.allegro.pl/item426584623_bmw_1100.html

Edytowane przez karlo

SHL M11 -> CB 500 -> R1100R -> XRV 750 -> GSF 1200 -> XRV 650 HRC -> XL600V-> Polski Bandyta GSF 1200S :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no prosze... mnie dziś też zaintrygowała R850R... i już dzięki forum kilka cennych informacji mam... :biggrin: przydatne uwagi... czas zacząc szukac czegoś wiećej w tym temacie tym bardziej że nasze jeżdzenie to głownie turystyka niestety dzieki pojazdowi tylko krotka... ale czas to zmienic no i żeby na miasto od czasu do czasu też się nadał

 

ponieważ znalazłem drugi temat o R_R to pozwolę się zapytać czy miał ktoś z forum już doswiadczenia z firmą motomirek?

 

ponadto:

czy w poznaniu lub okolicy jest szansa serwisowania motocykla BMW poza siecią dealerska?

szczerze mowiąc interesuje mnie czy jest szansa serwisowania takiego motocykla w HRG lub Moto-RP...

przypadkowi mechanicy mnie nie interesują bo nie stać mnie na nich tak jak na tych z sieci dealerskiej (choć z innych względów)

 

a dlaczego BMW R...?

kryteria jakie podał jeszua w temacie wzmiankowanym przeze mnie odpowiadają dokładnie moim potrzebom

CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co rozumiesz pod pojeciem serwisowania ? :bigrazz:

 

wg mnie to kazdy kto ma jakies pojecie o mechanice da rade sobie z tymi modelem/modelami o ktorych mowa w temacie.

 

Wymiana olejow, regulacja zaworow, synchro to bardzo proste czynnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie jestem mechanikiem i nie zamierzam być, moje ogólne pojęcie o mechanice skończyło się jak przestałem jezdzić PF126p czyli bardzo dawno temu,

wprawdzie musiałem sobie troche przypomnieć gdy jezdziłem Citroenem XM ale to mnie nauczylo że nie każdy pierwszy naprawi bądź zserwisuje każdy samochód ale to już inne forum, tak jak nie każdy mechanik moze serwisować motocykle.

a na eksperymenty mnie już nie stać... przede wszystkim emocjonalnie :)

Edytowane przez marcinn72

CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...