Przesiadłem się z BMW F800 ST na DL 650 i mogę powidzieć odwrotnie:
- zawiechy w DL są mega lepsze niż w ST ( chodzi o uniwersalność, jazdę po szutrach, fakt ze to dwa inne moto ale autor powyżej przywołał porównanie)
- szkrzynia biegów w DL znacznie lepsza, zero problemów
- pozycja w DL o meganiebo lepsza ( po 1,5 tyś na ST kark 3 dni rozcierałem)
Ponieważ te dwa moto są do turystyki przywołam kilka faktów:
- prędkości są podobne, choć ST można przykęcić pow 200
- spalanie podobne ( 5,5 litra i w 1 i w 2 )
- kultura pracy silnika na korzyść suki ( te obroty na jałowym w bmw jakieś dziwne)
- ładowność ( kufry) oczywiście suzi ( można założyć givi albo alu)
kufry bmw małe i topcase spadł w czasie jazdy ?? :icon_eek:
- wynalazki bmw są super ale niestety kosztują
- na ST przejechałem 13 tyś, na DL podobnie i reasumując ... nie popełniłem błedu. Tańsza, fałka, bardziej uniwersalna i...... najważniejsze !!!
Nie ma chorób wieku dzięcięcego, nie latam po serwisach do niekompetentnych nie znających tego modelu ludziach. Cała eksploatacja ST odbyła się w 2008 roku, moto z 2006 zarejestrowane w 2007 styczeń.
Starałem się być obiektywny , już uchylam się przed gradem przekąśliwych uwag.. :)