Skocz do zawartości

Kawasaki VN 800 - Vulcan 800 (temat zbiorczy)


Szafir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołgiem,

 

zamierzam wypruć wydechy z VN /albo przebić/ :) - w związku z tym mam pytanko, czy rzeczywiście mogę odczuć spadek mocy po takiej akcji?

Trochę się tego obawiam, bo powrót do oryginału jest później nie możliwy, a moc 55 KM to i tak niewiele...

Czy po przeróbkach swoich moto odczuliście to podczas jazdy? /Ja przeważnie jeżdżę w 2 osoby i z bagażem/

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat przed trzema laty w HH i nie radzę pruć orginalnych wydechów, zamiast nich dopnij do kolanek długie proste rury z nierdzewki o tej samej średnicy co kolanka a kończące się koło tylnej osi.

Mierzyliśmy na hamowni i przybyło 3 kM a efekt dzwękowy jest zaje***ty.

Ewentualnie 500 eurynek kosztuje otwarty 2 w 2.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Hej! spadek mocy zalezy od modelu motocykla ale po przewierceniu wydechow moglbys przeregulowac gazniki i i powinno byc ok. przy aktualnym kursie dolara warto sie zastanowic nad zakupem akcesoryjnych tlumikow typu slip-on np. Cobry,highway hawk itp. One zazwyczaj dodaja troche mocy ,ktorej w chopperach nigdy dosc! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu Szafir to bym się MOCNO zastanowił nad taka operacją. Ja w swoim VN 800 miałem wyprute wydechy. Kupiłem go już z rozwierconym wydechem więc nie moge się wypowiadac o spadku mocy (ale wykręcic na liczniku 110 MPH mogłem w każdym momencie). ALE VN 800 nawet na oryginalnym wydechu ma dosyc ubogi skład mieszanki (długo się rozgrzewa prawda?). Po rozwierceniu bedzie jeszcze uboższa. Rozejrzyj się za jakims "kitem" do gaźnika (a jak masz iglicę z kilkoma nacięciami to tylko dokupisz sobie 2-3 dysze gaxnikowe Kehini po 13 PLN w Larssonie). Wtedy napewno będzie jakiś przyrost mocy. Poszukaj w necie informacji na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięxy za wszelaaakie rady :)

Niestety, wydechy w VN są w "jednym kawałku" /sprawdzałem na stronie/ - więc żeby coś dorobić do kolanek to i tak trzeba je ciąć . No jestem normalnie w kropce... :D :) ...ale gang silnika przypomina bzyczenie trutnia /na oryginalnych wydechach/ ! muszę coś wykombinować do wiosny...

Pzdr :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwierć oryginały. Mają ładny kształt a po wycięciu tych zaślepek na końcu i wydłubaniu tłumików mają świetny dźwięk (z tym że pamiętaj o gaźniku).

A tak to wygląda. Niestety nie mam lepszej fotki.

 

http://img.photobucket.com/albums/v284/Bik...kle/Vulcan1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok - znalazłem foto-instruktaż defloracji tłumików :lol: /vulcancruiser.net/.

Teraz takie pytanko - czy w serwisie pomogą mi dobrać odpowiednią iglicę lub jakiś KIT do gaźnika, a potem wyregulować układ dolot-wydech?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam, z tego co mi wiadomo, technicznie nie różnią się niczym. sam posiadam vn i przygłąałem się clasicom - silnik, napęd, osprzęt - wszystko to samo. przednie zawieszenie - oprócz oczywistych różnic, mocowanie hamulca - różnica w rozstawie śrób (kupiłem dwutłoczkowy zacisk od clasica i niestety nie mogę go zamontować). sam jstm zainteresowany innymi opiniami. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. przełożenia - chopper ma 1,2 dłuższe 3,4,5 krótsze - classic odwrotnie

2. inne zębatki

3. więsze wyprzedzenie /nie wiem czy kąt główki ramy czy półki/

4. zawieszenie chyba to samo - tylko classic ma nakładki na górną część -po ściągnięcu tego wygląda tak samo.

5. blachy, siedzenie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie najbardziej zastanawia mnie ta rama, mam do kupienia taki uszkodzony, ma lagi pokrzywione i bede wymienial zawieszenie, chodzi tylko o to czy glowka jest taka sama, bo polki mozne przeciez wymienic. Na zdjeciach wyglada ze tyl jest taki sam, tzn. mocowania blotnika, siedzenie tez sie zrobi inne, a co do przelozenia, to ktory jest szybszy ? bo podejzewam ze to robi roznica w przelozeniu.

i ostatnie pytanie, ile moze kosztowac caly przod do classica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lagi kupujesz na bazarze /nie musi być od VN'a - po prostu jakieś dobre, np Upsy, itp/

półki ci dorobią jakie chcesz za ok 500-700 zł... i już jeździsz.

co do prędkości to obie wersje są mają zbliżoną v max. classic wyszedł 2 lata później i jest cięższy - stąd może zmaiany. ale także zębatki są inne - może chodzi o dynamikę jazdy a nie o prędkość /różny ciężar motocykli/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bede wlasnie kombinowal, polki sa ok wiec je wykozystam, golenie sa ok wiec zostana, lagi sie dokupi, a potem zmiana blotnikow na jakies bardzo glebokie, takie jak dragstar ma no i wiekszy bak i kufry od vn1500 classic tourer, zmiana koloru itp. taki jest plan, zobaczymy co z tego wyjdzie. A tak apropos, jak to jest z rejstracja motocykla z zagranicy, trzeba miec tylko tlumaczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie + dokument nabycia +blachy zjazdowe (lub bez) ale za to domument wyrejestrowania pojazdu bądz dowód rejestracycji z tamtego kraju, potem do skarbowego, na przegląd i z kwitkiem z przeglądu i resztą do wydziału komunikacji, a po miesiącu z kwitkiem na opłacone OC po twardy dowód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...