Skocz do zawartości

Kawasaki VN 800 - Vulcan 800 (temat zbiorczy)


Szafir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

:lalag: Mój pali w granicach 5/100km przy jeździe 90-120. Przy szybszej wiadomo musi dostać ale TYLE to nie halo :banghead: .

Musisz coś z tym zrobić. Sprawdził bym filtr powietrza bo mój też szalał ale poczyszczeniu mu przeszło.

Pozdrówka i szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem

Sprawdź linkę tylnego hamulca. Mój VN800 palił mjuż powyźej 7,5 l i okazało się, że przejeżdzając przez muldę na wciśnientym nożnym lekko dobiłem podwoziem ale to wystarczyło aby pancerzyk zakleszczył linkę.

Linka jest poprowadzona pod ramą. Jeździłem potem na hamulcu nic o tym nie wiedząc. Na postoju ciężej mi się go pchało ale i tak nie wpadłbym na to gdyby nie serwis K+K KAWASAKI w Dzierźoniowie.

A teraz po wymianie linki zrobił się lekki jak piórko i pali 5-teczkę z małym haczykiem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W niedzielę zrobiłem traskę nad jeziorko, łącznie tam i z powrotem 220km - spalanie 4,35. Jechaliśmy w dwójkę, ale dość spokojnie.

Podczas lipcowej wyprawy w Bieszczady, trochę więc autostradą, troszkę po górach, trochę po miastach - spalanie 4,3. Jazda w dwójkę z przelotowymi 90 -120.

Na krótkich odcinkach spalanie na poziomie 6l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój najlepszy wynik to 4,07 l/100 km. Jazda solo, tempo kontemplacyjne tzn. przeważnie 90-100 km/h.

A na ogół w trasie ok. 4,5 l/100 km.

pzdr

Znawcy mówią, że znacznie zabawniej jest najpierw się kochać, a potem zadawać pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Ostatnio nabylem Kawasaki VN800 Classic (2002 rok) i chcialbym zasiegnac kilku porad jako ze to moj pierwszy motocykl (dopiero co zdalem egzamin na kat A).

Zastanawia mnie kwestia zmiany biegow, wiem ze to troche dziwnie brzmi ale przewertowalem instrukcje motocykla ale chcialbym uzyskac porady od fachowcow. Mianowicie np. instrucja podaje ze 5bieg spokojnie mozna wrzucic przy predkosci 50km/h i ze bez obaw mozna jechac na tym biegu nawet przy mniejszych predkosciach, czy nie obciaza to za mocno silnika? Jako osoba ktora pierwszy raz w zyciu ma doczynienia z silniekiem benzynowym wszytko jest dla mnie dziwne. Wiec jesli ktos moglby mi pomoc z tym ?

 

kolejna kwestia: w czsie jazdy delikatnie slychac jakby jakis pasek tarl z prawej strony pod obudowa silnika. czy to normalna sprawa czy cos nienormalnego ? Slyszalne jest to po wsluchaniu sie, czyli nic bardzo glosnego. Nie jest to odglos metaliczny, a raczej jakby lekkie ocieranie sie gumowego paska.

Motocykl ma przejechane 9000km.

 

W razie potrzeby przelaczenia zaworu w pozycje REZERWA czy mozna poprostu przekrecic zawor o 180stopni w czasie jazdy ? bo troche nie moge sie polapac tak to w instrukcji napisali.

 

kwestia estatyczna... co najlepiej uzywac do czyszczenia i polerowania wszelkich chromow itp ?

 

wiem ze te pytania troche laickie ale wlasnie mnie to zastanawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem vulcana- bardzo fajne moto, oczywiście możesz wrzucić 5 ale zależy to tez od twojej techniki jazdy i sytuacji na drodze, (zgodnie z zasadami techniki eco drive jest to ekonomiczne i dobre dla moto) z prawej strony nie ma paska może słyszysz sprzęgło, rezerwa jak najbardziej w czasie jazdy po pierwszych przerywaniach tak jak piszesz o 180

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przy dobrze rozgrzanym silniku ładnie słychać pykanie zaworów, oprócz tego jest jedynie szum pod prawą pokrywą silnika. Za to wentylatora chłodnicy nie da się z niczym porównać..jak załączył się pierwszy raz myślałem że coś poleciało :)

 

Poszukaj filmów na youtube można porównać brzmienie silnika.

 

Wczoraj przeserwisowałem swoją maszynę. Po zmianie oleju chodzi jakby bardziej równo, ale to pewnie autoprojekcja :icon_question:

W VN 800 nie słychać zawory, tylko ocieranie łańcucha (x2 )rozrządu o jego docisk stąd taki efekt -szum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kawasaki VN 800 clasic z 97 roku 48000 km. strzelał w wydechy więc wkręciłem mu trochę śróbkę od składu mieszanki ,teraz jest ok . ale pali mi 6,5/100 km przy średniej jezdzie.Jego max to 160 km/h poza ty wszystko jest ok.Napiszcie proszę czy to jest normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Dandy pali kulejąc z prędkościami ok 100 - 110 km/h do 5.5 l. Rzecz jasna, jeździmy szybciej, to i spalanie wzrasta. Ja osobiście wolę jazdę pow. sto dwudziestu. Wtedy moto pieknie i gra i i przyjemność większa :icon_biggrin: Wielkość jaką podałeś mój vn osiąga jak gonimy coś kole 150-160, tak więc wydaje się mi, że twój moto troszku za dużo je :) No tak, ale ja mam wyprute wydechy, a co za tym idzie, pono skład mieszanki ubożeje. Zaś co się tyczy osiągów, to mój Big Dandy SPOKOJNIE osiąga 170 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Grzmot spala średnio 5,2 l/100 ,ale gdy nie przekraczam 120/h to schodzi poniżej 5 l/100.

Jeżdżę przeważnie w 2 osoby z kuframi średnio załadowanymi.

Dużo zależy też od jakości zatankowanego paliwa.

Prędkość max. to 160km/h w pełnym ubraniu (gmole ,kufry ,szyba itd.) ,bez szyby ponad 160 ale dokładnie nie wiem bo tak do końca go nie goniłem.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... jeździłem VN800 classic (ok 22 Tkm). Rzadko palił poniżej 5,8 l. Jeździłem w 2 osoby. Po zmanie filtra na K&N spalanie było bez zmian -zawsze było ok 6l (5,7-6,4) Miałem puste wydechy od chwili kupna, po sezonie założyłem K&N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jeździe solo, z szybą, z prędkościami kontemplacyjnymi (90 - 100) moja koza pije nawet tylko 4 l/100 km. Czasem ciut więcej. Jeżeli jest trochę szybciej ale nie więcej niż 120 (bo szybciej nie jeżdżę, po co?) to może być 4,6-4,7. A powyżej 5 to tylko po mieście.

pzdr

Znawcy mówią, że znacznie zabawniej jest najpierw się kochać, a potem zadawać pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Dandy pali kulejąc z prędkościami ok 100 - 110 km/h do 5.5 l. Rzecz jasna, jeździmy szybciej, to i spalanie wzrasta. Ja osobiście wolę jazdę pow. sto dwudziestu. Wtedy moto pieknie i gra i i przyjemność większa :) Wielkość jaką podałeś mój vn osiąga jak gonimy coś kole 150-160, tak więc wydaje się mi, że twój moto troszku za dużo je :) No tak, ale ja mam wyprute wydechy, a co za tym idzie, pono skład mieszanki ubożeje. Zaś co się tyczy osiągów, to mój Big Dandy SPOKOJNIE osiąga 170 km/h.

 

 

:) Może go zbytnio wkręcam na obroty z miejsca i po zmianie biegów?Teraz przejadę max 120/h i delikatnie jak będzie tak samo 6,5 to tylko serwis .Chociaż co można w nim wyregulować .Jak jest rozgrzany zapala bezproblemowo czyli zawory są ok. W gażniku jest tylko jedna regulacja składu mieszanki 1 i 1/4obrotu, ot icała regulacja. Proszę o radę .

pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mój spala ok. 5,5l w jeździe mieszanej, sama trasa ok. 5l, szybkość do 120km/h, przy energicznym ruszaniu z miejsca i wkręcaniu na poszczegulnych biegach (najczęściej w mieście), spalanie wzrasta do 5,8l, ale nigdy nie przekroczyło tej wartości.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...