Skocz do zawartości

Honda Accord '99 1.8 VTEC


Symek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, co może być przyczyną "ogromnego" zużycia oleju, tj. - leje sie max na miarce, 5 tys km i bagnecik suchutki, raz doszło do tego że aż sie kontrolka zaświeciła. Samochód ma przebieg 180 000 km, nic nie kapie, "minimalnie" sączy się spod osłony zaworów. Silnik jest w pełni sprawny, żadnych braków mocy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180 tys V-tec wysokie obroty to chleje olej. Po pierwsze nigdy nie lej oleju do Max tylko 3/4 miarki. zrób próbe olejową, i zmierz kompresję. Napewno silnik olej bierze, bo są to ogromne ilości. wiec albo pierscienie już są zużyte/zapieczone chociażby na jednym cylindrze, lub jakaś rysa na cylindrze, lub uszczelniacze zaworowe . Są to miejsca którędy może olej łykac. silnik nie był oszczędzany widocznie, a im wyżej krecisz tym wiecej tego oleju będzie brał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że na maksa to była przenośnia, chodziło o to że olej jest ok - połowa miarki :bigrazz:

 

Jestem pierwszym właścicielem więc co do tego "nie oszczędzania" to sie nie moge zgodzić, auto nigdy nie było katowane, a bardzo żadko kiedy obroty weszły powyżej 4 tys., co za tym idzie silnik oszczędzany ;)

 

sprecyzuj o co biega w tej "próbie olejowej"

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Symek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec musisz sprawdzic kompresje na ciepłym silniku w tradycyjny sposób, wkręcasz manometry zamiast świc i sprawdzasz na poszczególnych cylindrach.zapisujesz, anstępnie bierzesz strzykawkę z wężykiem napełnioną olejem. do każdego cylindra wstrzykujesz po kimka ml oleju najlepiej po ściankach cylindra(dlatego potrzebny węzyk) przekręcisz rozkrusznikiem , wkręcasz manometry i sprawdzasz jak zachowała sie kompresja. jeśli skok jest o około 4Mpa to dośc dużo i wsazuje jednoznacznie na uszkodzneie pierścieni, zużycie lub jakis ubytek w gładzi cylindra. znajdz serwisówke i porównaj wyniki pomiarów z dopuszczalnymi, powiedzą Ci wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje oko ktoś lubił w niej jeździć na zimnym silniku na wysokich obrotach i tłoki szybko sie skończyły, a co najmniej pierścienie..... Wg mnie najlepiej zdjąć czapkę i obadać bo próba olejowa niekoniecznie musi powiedzieć prawdę. mogę sie mylić mechanikiem nie jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie lac oleju na maksimum?? Kazda instrukcja obslugi kaze uzupelniac olej pod gorna kreske. Pierwszy raz slysze taka teorie zeby lac do 3/4 stanu....Poza tym to jest silnik 16 V, a do tego z jakims juz tam przebiegiem. Wedlug mnie takie zuzycie( okolo 200 ml/1000 km) to zaden powod do paniki. Normy fabryczne dla tego silnika pewnie sa wyzsze niz to zuzycie. Niektorzy wlasciele nowych wysilonych turbodiesli moga tylko pomarzyc o tak malym zuzyciu oleju :buttrock:

Ja bym jezdzil i nic nie robil, pamietajac zeby dolac co pare tysiecy litr oleju i tyle.

A swoja droga ten tekst

Jestem pierwszym właścicielem

w wykonaniu siedemnastolatka to mistrzostwo swiata :icon_eek:

Edytowane przez zajc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zobacz w instrukcji obsługi ile oleju ma prawo spalać twój silnik. Niektóre modele np.: VW potrafią spalić 1,5 litra na 1000 km (jeden tysiąc) - i to dopuszcza producent. Stare 1.8 z lat 80 i 90 to potrafią. Słyszałem że VW 1.8 T też swoje spali. I co ciekawe nie widać niebieskiego dymienia.

Zanim zaczniesz robić remont silnika sprawdz to w instrukcji obsługi.

 

Uaz też pali olej, :clap: ale producent podaje ile to maksimum.

 

Serio - sprawdz w instrukcji !

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pierwszym właścicielem

 

w wykonaniu siedemnastolatka to mistrzostwo swiata :icon_mrgreen:

 

 

Troche źle sie wypowiedziałem, miałem na myśli że samochód był kupiony przez tatę w salonie, i chciałem dać do zrozumienia że przebieg jest oryginalny

 

BIL - remont odpada, bo co to pare kropel oleju jak auto dalej powala dobrze,

 

Lucass - odgadłeś żywot tego auta od 2004 roku, odkąd mama dostała hondzie w swoje ręce:)

 

temat założyłem, bo za rok od czasu do czasu ja będę nim jeździć, a za pare lat może na stałe wpadnie w moje rączki, a jako że jestem przyzwyczajony że samochód nie bierze ani kropelki oleju, to sie trochę zmartwiłem, zwłaszcza że auto wypaśne :D :crossy:

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Symek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się zużyciem oleju , to jest normalne w tych silnikach.

System vtec włącza się po przekroczeniu 4000 obrotów na minutę , jeżeli często korzystasz z jego walorów(a jak tu nie korzystać - honda to kocha!) zużycie oleju będzie rosło.

Taki jest urok silników z systemem vtec. Serwisowa norma zużycia oleju na 1000km dla silnika F18B2(a taki jest u Ciebie) wynosi 0,5 -1,0 litra. Trochę dużo, wiem, ale każdy serwis Hondy może Ci to potwierdzić.

Zapomnij o jakimkolwiek "remoncie". chyba , że masz przejechane 480.000, hehhe! Tutaj masz adres forum , z którego wiele się dowiesz.

http://forum.honda-klub.org.pl/index.php

 

Gratuluję Accordzika i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...