Symek Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Witam, co może być przyczyną "ogromnego" zużycia oleju, tj. - leje sie max na miarce, 5 tys km i bagnecik suchutki, raz doszło do tego że aż sie kontrolka zaświeciła. Samochód ma przebieg 180 000 km, nic nie kapie, "minimalnie" sączy się spod osłony zaworów. Silnik jest w pełni sprawny, żadnych braków mocy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 180 tys V-tec wysokie obroty to chleje olej. Po pierwsze nigdy nie lej oleju do Max tylko 3/4 miarki. zrób próbe olejową, i zmierz kompresję. Napewno silnik olej bierze, bo są to ogromne ilości. wiec albo pierscienie już są zużyte/zapieczone chociażby na jednym cylindrze, lub jakaś rysa na cylindrze, lub uszczelniacze zaworowe . Są to miejsca którędy może olej łykac. silnik nie był oszczędzany widocznie, a im wyżej krecisz tym wiecej tego oleju będzie brał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Symek Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 (edytowane) Z tym że na maksa to była przenośnia, chodziło o to że olej jest ok - połowa miarki :bigrazz: Jestem pierwszym właścicielem więc co do tego "nie oszczędzania" to sie nie moge zgodzić, auto nigdy nie było katowane, a bardzo żadko kiedy obroty weszły powyżej 4 tys., co za tym idzie silnik oszczędzany ;) sprecyzuj o co biega w tej "próbie olejowej" Pozdrawiam Edytowane 22 Kwietnia 2008 przez Symek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 wiec musisz sprawdzic kompresje na ciepłym silniku w tradycyjny sposób, wkręcasz manometry zamiast świc i sprawdzasz na poszczególnych cylindrach.zapisujesz, anstępnie bierzesz strzykawkę z wężykiem napełnioną olejem. do każdego cylindra wstrzykujesz po kimka ml oleju najlepiej po ściankach cylindra(dlatego potrzebny węzyk) przekręcisz rozkrusznikiem , wkręcasz manometry i sprawdzasz jak zachowała sie kompresja. jeśli skok jest o około 4Mpa to dośc dużo i wsazuje jednoznacznie na uszkodzneie pierścieni, zużycie lub jakis ubytek w gładzi cylindra. znajdz serwisówke i porównaj wyniki pomiarów z dopuszczalnymi, powiedzą Ci wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Symek Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Wielkie dzięki za konkretną pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 na moje oko ktoś lubił w niej jeździć na zimnym silniku na wysokich obrotach i tłoki szybko sie skończyły, a co najmniej pierścienie..... Wg mnie najlepiej zdjąć czapkę i obadać bo próba olejowa niekoniecznie musi powiedzieć prawdę. mogę sie mylić mechanikiem nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 (edytowane) A czemu nie lac oleju na maksimum?? Kazda instrukcja obslugi kaze uzupelniac olej pod gorna kreske. Pierwszy raz slysze taka teorie zeby lac do 3/4 stanu....Poza tym to jest silnik 16 V, a do tego z jakims juz tam przebiegiem. Wedlug mnie takie zuzycie( okolo 200 ml/1000 km) to zaden powod do paniki. Normy fabryczne dla tego silnika pewnie sa wyzsze niz to zuzycie. Niektorzy wlasciele nowych wysilonych turbodiesli moga tylko pomarzyc o tak malym zuzyciu oleju :buttrock:Ja bym jezdzil i nic nie robil, pamietajac zeby dolac co pare tysiecy litr oleju i tyle.A swoja droga ten tekst Jestem pierwszym właścicielem w wykonaniu siedemnastolatka to mistrzostwo swiata :icon_eek: Edytowane 23 Kwietnia 2008 przez zajc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 w wykonaniu siedemnastolatka to mistrzostwo swiata :banghead: no co? może dostał ją na komunię 9 lat temu? :crossy: wszystko by się zgadzało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Pierwszy raz slysze taka teorie zeby lac do 3/4 stanu....tego mnie w serisie nauczyli:)olejowa niekoniecznie musi powiedzieć prawdęale jesli wykaże to co napisąłem wyżej to napewno coś jest nie tak w układzie korbowym, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIL Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Najpierw zobacz w instrukcji obsługi ile oleju ma prawo spalać twój silnik. Niektóre modele np.: VW potrafią spalić 1,5 litra na 1000 km (jeden tysiąc) - i to dopuszcza producent. Stare 1.8 z lat 80 i 90 to potrafią. Słyszałem że VW 1.8 T też swoje spali. I co ciekawe nie widać niebieskiego dymienia. Zanim zaczniesz robić remont silnika sprawdz to w instrukcji obsługi. Uaz też pali olej, :clap: ale producent podaje ile to maksimum. Serio - sprawdz w instrukcji ! Cytuj Ludzi sie hoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Symek Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 (edytowane) Jestem pierwszym właścicielem w wykonaniu siedemnastolatka to mistrzostwo swiata :icon_mrgreen: Troche źle sie wypowiedziałem, miałem na myśli że samochód był kupiony przez tatę w salonie, i chciałem dać do zrozumienia że przebieg jest oryginalny BIL - remont odpada, bo co to pare kropel oleju jak auto dalej powala dobrze, Lucass - odgadłeś żywot tego auta od 2004 roku, odkąd mama dostała hondzie w swoje ręce:) temat założyłem, bo za rok od czasu do czasu ja będę nim jeździć, a za pare lat może na stałe wpadnie w moje rączki, a jako że jestem przyzwyczajony że samochód nie bierze ani kropelki oleju, to sie trochę zmartwiłem, zwłaszcza że auto wypaśne :D :crossy: Pozdrawiam Edytowane 30 Kwietnia 2008 przez Symek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Nie przejmuj się zużyciem oleju , to jest normalne w tych silnikach.System vtec włącza się po przekroczeniu 4000 obrotów na minutę , jeżeli często korzystasz z jego walorów(a jak tu nie korzystać - honda to kocha!) zużycie oleju będzie rosło. Taki jest urok silników z systemem vtec. Serwisowa norma zużycia oleju na 1000km dla silnika F18B2(a taki jest u Ciebie) wynosi 0,5 -1,0 litra. Trochę dużo, wiem, ale każdy serwis Hondy może Ci to potwierdzić.Zapomnij o jakimkolwiek "remoncie". chyba , że masz przejechane 480.000, hehhe! Tutaj masz adres forum , z którego wiele się dowiesz.http://forum.honda-klub.org.pl/index.php Gratuluję Accordzika i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.A.C.E.K Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 a ile razy zmienialiście olej, tzn. rodzaj, producenta, lepkość i takie tam...Może oleje się polubiły i cuś się na pierścieniach odłożyło...ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 kuba 195 napisal:jeśli skok jest o około 4Mpataaaak, chyba w dizlu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 0.4;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.