Raio Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Mam pytanie w kwestii skracania łańcucha. Założyłem do swojej XJ zestaw łańcuch + zębatki. Łańcuch i zębatki są takie jak fabryka przewidziała ale po założeniu zakres regulacji wypada zaraz za połową . Pytanie. Czy nowy łańcuch skrócić np. o dwa ogniwa czy też trzeba to zostawić w pokoju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 ha bym policzył czy liczba ogniw się zgadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 (edytowane) Możesz skrócić o JEDNO lecz jednakże ja bym się od tego łańcucha odp.. na razie :icon_question: No i porównaj poprzednie zębatki i policz ogniwa poprzedniego łańcucha. Edytowane 21 Kwietnia 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 jesli ogniw jest tyle samo, to mozesz miec roznice w zebach zebatek, sprawdz to dokladnie.pozdro Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaj261 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 zrob jak koledzy radza,raczej lancucha nieskracaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 ja do nsr125 dostałem 110 ogniw zamiast 108 (pomimo że sprzedawcy z allegro w większości emailów pisałem o odpowiadającej mi liczbie, oraz w tytule przelewu) i po prostu 2 ogniwa uciąłem szlifierką kątową. Żadnych skutków ubocznych tej operacji nie odnotowałem. Greedo - o jedno się nie da skrócić :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Witamnajpierw sie 2 razy upewnij czy jest za dlugi a jesli jest to nie ma problemu, jasne ze mozna skrocic, nowy lancuch zawsze mozna skrocic, nie skraca sie starego wyciagnietego lancucha...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 ja tez swojego skrócilem i jest ok:) wazne zeby dobrze policzyc ile masz za duzo . a potem ustawic skontorowac i ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Jeśli masz taką XJtkę jak myślę, czyli standardową 600, to powinieneś mieć łańcuch długości 110 ogniw. Jeśli regulacja przypadnie na środek, to jak najbardziej może być. Jeśli skrócisz go o dwa ogniwa, to przy zębatkach 16/48 może to być odrobinę za dużo i zostaniesz z ręką w nocniku. Ponadto gdy łańuch zacznie kończyć swój żywot i tak nic skracanie teraz Ci nie da. Co z tego, że niby będziesz miał większy zakres regulacji. Koniec żywota łańcucha jest tak szybki, że trzeba go podciągać co - w najgorszych przypadkach - kilkadziesiąt kilometrów. Reasumując - i tak kupisz nowy zestaw, bo stary nie zagwarantuje Ci żadnego dalszego wypadu. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loczek218 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Jezeli regulacje masz za polowa to nie skracaj lancucha Mozesz odjac minimalnie dwa ogniwa i bedzie wtedy za krotki Dokladniej mozna to dopasowac wielkoscia kol zebatych (czyli iloscia zebow) tak je dobierajac zeby uzyskac pozadane przelozenie a jednoczesnie wiekszy zakres regulacjiPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Greedo - o jedno się nie da skrócić :) Fakt, źle się wyraziłem. O to mi chodziło. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Były takie czasy , w pierwszej połowie XX wieku , że można było zmienić długość o jedno ogniwo . Ogniwo to nazywa się ogniwem różnicowym . Poradnik Motocyklisty 1958 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Takie ogniwa mozna kupic nawet dzis, stosuje sie to w lancuchach przemyslowych w maszynach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.