Skocz do zawartości

Wszystko o kawasaki klx 250/300


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeczytalem cale forum i lipa wiec pytam, kiedy lub co ile trzeba wymieniać cześci(tlok, olej w silniku, lagach, lancuchy itd?) w klx 250?? zamierzam kupic na przyszly sezon. myslalem o wr ale ponosc jeszcze drozsza w utrzymaniu i bez pelnej homologacji a na tym mi zalezy( konkretnie swiatla +kierunki). na co warto zwracac uwage przy kupnie? co trzeba wymienic po kupnie odrazu? olej zeby wiedziec jaki mam na 100%

Edytowane przez charlie_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok modelowy to 2007 ale '08 w papierach jest całkiem możliwe.

Sądząc po wyglądzie maszyna sporo jeździła w terenie a po za tym został oblepiony/przemalowany. biorąc pod uwagę, że to 4 może 5 letni hardziak cena zdaje się być w normie. Lekko zmęczony sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na mysli "lekko zmęczony sprzet." tz ze szykuje sie za 3-4 sezony generalny? piszesz ze cena zdaje sie byc w normie, wg mnie za tanio 7,5tys za 4-5letnie moto..? tyle to widze ze moto z 04roku..

 

Witam, moze ktos napisac jakie sa koszty utrzymania klx'a, mniej wiecej jakie ceny rocznikowo 00-04, 04-09, a przedewszystkim kiedy co wymieniac i jak sprawdzać przy kupnie

Edytowane przez charlie_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że zaraz po zakupie wypadałoby go rozebrać i przejżeć w jakim stanie są łożyska kół, głowica, tłok, wałki rozrządu, łańcuch rozrządu ze ślizgami, łożysko główki ramy i zawias (wycieki, luzy). Po zdjęciach nie powiem ile to jeszcze pojeździ ale na pewno nie wygląda na jeźdżony tylko po szutrze i jak sam stwierdziłeś, jest podejrzanie tani choć moim zdaniem hardziaki i crossy zwyczajnie szybko tanieją ot cała historyja. Ten typ tak ma, że trzeba regularnie ładować szmal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Ten typ tak ma, że trzeba regularnie ładować szmal.

ten typ czyli KLX czy cross/enduro ogólnie ;)

 

 

 

 

 

jako że jeszcze nie było - ROZMIARY SIMERINGÓW

zaopatrzenie - sklep rolniczy albo hurtownia simeringów :cool:

 

Silnik prawa strona:

18x12x4 - uszczelnienie wysprzęglika (mechanizm/wałek do którego idzie linka sprzęgła i wchodzi do silnika - ma to inna nazwę?)

29x18x7 - uszczelnienie kopki ("kick startera") - u mnie nie było dostępnego rozmiaru.... kupiłem więc 29x17 i wszedł...

 

Silnik strona lewa

13x22x5 - uszczelnienie dźwigni zmiany biegów ( tu tak samo nie było rozmiaru, 12x22 dał rade...)

32x45x10 + oring 22x1,5 - uszczelnienie wałka zdawczego

Edytowane przez suszi

YZF750R - stary ale jary

KLX250E - tak samo... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A zdarzyło się komuś ingerować w zawieszenie przednie KLXa 250? Mam KLXa z roku '06, a w zawieszeniu przednim lekkie wgniecenie ok 3 cm pod simeringiem pyłowym. Z każdym skokiem zawieszenia trochę oleju puszcza, po całym sezonie pewnie jest go sporo mniej niż w drugiej ladze. I nie wiem co robić... Szukać używki ? (nowa rura laga to koszt ponad 1000 zł za sztukę) troche przesadzona... Zamienników nie spotkałem... Wybić to wgniecenie? pytanie gdzie i czy się da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam Jestem zainteresowany kupnem ramy do klx'a 300r najlepiej 2003 r. z możliwością zarejestrowania. Kolega wyżej niestety podał zły numer, jeżeli ktoś ma coś takiego na stanie proszę o jak najszybszy kontakt [email protected].

 

I jeszcze mam pytanie, klx 300r ma zawory na płytkach czy zwykłe ?

 

I jaki luż powinien być na zaworach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Jestem zainteresowany kupnem ramy do klx'a 300r najlepiej 2003 r. z możliwością zarejestrowania. Kolega wyżej niestety podał zły numer, jeżeli ktoś ma coś takiego na stanie proszę o jak najszybszy kontakt [email protected].

 

I jeszcze mam pytanie, klx 300r ma zawory na płytkach czy zwykłe ?

 

I jaki luż powinien być na zaworach ?

Zawory z regulacją płytkową (7,48mm średnicy). Luzy na ssacych : 0,10-0,19 Luzy Wydech 0,15-0,24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Krótki update w temacie mojego KLX.

Mimo, że oryginalny gaźnik po kilku przeróbkach, zgodnie z zaleceniami zza Wielkiej Wody (patrz poprzednie moje posty w tym temacie), sprawował się naprawdę dobrze, to uznałem, że chcę jeszcze poprawić reakcję na gaz. W związku z tym - nie wdając się w szczegóły - kupiłem gaźnik z płaską przepustnicą i pompką przyspieszającą. Mikuni TM36-68. Kosztował dużo, ale różnica jest kolosalna. Bez żadnego strojenia, prosto z pudełka, klex dostał skrzydeł. Nie było opcji, żeby oderwał przód z gazu, a teraz idzie bez specjalnego ociągania.

Gaźnik pasuje plug and play, zarówno króciec ssący jak i złącze airboxu pasują bez problemu. Wkłada się go łatwiej niż oryginał! Trzeba się chwilę pomordować z przebiegiem linek, ale oryginalna linka gazu pasuje. Linkę cofającą trzeba przerobić, wymienić, albo wywalić (ja wybrałem tę ostatnią opcję). Od razu wywaliłem układ dopalania spalin i parę innych zbędnych gadżetów. Redukcja masy przede wszystkim ;-)

Strojenie tego gaźnika to poezja. Np można regulować napięcie sprężyny cofającej przepustnicę, skład mieszanki reguluje się palcami, wymiana iglicy nie wymaga rozpięcia przepustnicy, dysza główna jest pod dekielkiem, wystarczy obrócić gaźnik, bez zdejmowania komory pływakowej... pompka przyspieszacza ma regulowany punkt początku i końca wtrysku, a przecież jeszcze można się bawić dyszami i igłą... no cudo!

W dalszych planach update zawieszenia i - jak się uda trafić za sensowne pieniądze - big bore silnika. Na 300, może 331 ccm.

http://www.youtube.com/watch?v=3MiscEFgZVQ ;-)

--
pozdrówki
yahoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak wymienić olej w silniku i zawieszeniu? Kiedyś musi być ten pierwszy raz. :P Zrobię to sam czy oddać do mechaniora?

Wymiana oleju polega na odkręceniu śruby pod silnikiem i jego spuszczeniu a następnie nalanie nowego. Możesz znaleźć poradniki w internecie jak wymienić olej w lagach, ale jeśli nie czujesz się na siłach to oddaj do mechanika, będzie to bezpieczniejsze, a może nawet tańsze :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...