Skocz do zawartości

Jazda na jednym kole, jak dać na koło


Michał
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

siemka

w koncu znalazlem odpowiedni temat :)

 

drodzy koledzy potrzebuje drobnych informacji odnosnie techniki jazdy na kole, ale moze na poczatek wyjasnie o co kaman.

 

Jestem posiadaczem GSXR-a 600 od 3 miesiecy, od 2miechow posiadam prawko. Od 2 dni przyuczam sie stawiac moto na kolo, i poki co za cholere mi nie wychodzi... Znaczy po czesci udaje mi sie ale tylko na 1 biegu, na 2 brakuje mi mocy :P (jak to fajnie brzmi :P), a dokladniej to nie potrafie wysprzeglic... Jakies rady odnosnie sprzegla???

 

Zanim jednak zaczne uczyc sie chcialbym sie dowiedziec, w jakis sposob kontrolowac/pilnowac tylniego hamulca w razie zbyt mocnego postawienia konia na kole (chodzi mi o to aby nie je*nac na plecki). Czy trzymacie awaryjnie noge na hamulcu, czy w razie przechylu dopiero go szukacie.

I przede wszystkim jak do cholery trzymac sie moto aby czasem nie wyjebal mi spod dupy...

Edytowane przez Szpakos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka

w koncu znalazlem odpowiedni temat :)

 

drodzy koledzy potrzebuje drobnych informacji odnosnie techniki jazdy na kole, ale moze na poczatek wyjasnie o co kaman.

 

Jestem posiadaczem GSXR-a 600 od 3 miesiecy, od 2miechow posiadam prawko. Od 2 dni przyuczam sie stawiac moto na kolo, i poki co za cholere mi nie wychodzi... Znaczy po czesci udaje mi sie ale tylko na 1 biegu, na 2 brakuje mi mocy :P (jak to fajnie brzmi :P), a dokladniej to nie potrafie wysprzeglic... Jakies rady odnosnie sprzegla???

 

Zanim jednak zaczne uczyc sie chcialbym sie dowiedziec, w jakis sposob kontrolowac/pilnowac tylniego hamulca w razie zbyt mocnego postawienia konia na kole (chodzi mi o to aby nie je*nac na plecki). Czy trzymacie awaryjnie noge na hamulcu, czy w razie przechylu dopiero go szukacie.

I przede wszystkim jak do cholery trzymac sie moto aby czasem nie wyjebal mi spod dupy...

 

Najpierw naucz się jeździć na dwóch kołach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post wyzej oddaje prawde... Musisz pocwiczyc dosiad. Z czasem to przychodzi samo. Jak dajesz na kolo pierwszy raz mozesz miec wrazenie ze motocykl Cie zrzuci a sam pojedzie. Biegi zmieniasz bez sprzegla. Idz pojezdzic normalnie i pocwicz:

- dosiad

- zmienianie biegow bez sprzegla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw naucz się jeździć na dwóch kołach...

 

staram sie :) i nawet mi wychodzi :D zeby nie bylo ucze sie kazdego dnia :P dziekuje

 

Post wyzej oddaje prawde... Musisz pocwiczyc dosiad. Z czasem to przychodzi samo. Jak dajesz na kolo pierwszy raz mozesz miec wrazenie ze motocykl Cie zrzuci a sam pojedzie. Biegi zmieniasz bez sprzegla. Idz pojezdzic normalnie i pocwicz:

- dosiad

- zmienianie biegow bez sprzegla.

 

ok, bede cwiczyl :) dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym spróbował na Twoim miejscu metodą 1-0-1 tzn na pierwszym biegu wkręć sprzęta na średni zakres obrotów energicznie odejmij manetką gaz i odkręć znów energicznie z lekkim poderwaniem kiery do góry.wszystko musi to być płynnie i z wyczuciem.poczytaj tematy odnośnie tej kwestii może na innych forach jeśli tu nie znalazłeś bo to już dawno było po stu kroć opisywane.Pewnie nie pofatygowałeś się a zaraz piszesz że ktoś Ci docina.Najpierw poszukaj potem poczytaj i wtedy gdy czegoś nie zrozumiesz to pytaj bo w tym temacie to już chyba napisane było wszystko.Bez obrazy :flesje: pozdrawiam Kazkader.

 

 

no to sie zdziwisz bo przeczytałem cały temat od pierwszej strony do ostatniej:D:D chciałem sie dowiedzieć czy mój sprzęcik pójdzie na koło i jak nalepiej go poderwać bo z tego co pamiętam nikt nie pisał ze ma gilere czy cos takiego wszystcy pisali o rasowych scigach z silnikami 600 i wiecej a mnie interesuje moja pojemność :D wiem tez ze chłopaki pisali nawet o 50 ze ida na koło, aczkolwiek nie ogarniam tego jak mozna podnieść komara czy ogara na koło:P

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem co jest. Na dwójce rozpędzam się pod 10 tys obr (tyle że wtedy mam już konkretną prędkość, ale mniejsza z tym), sprzęgło, maneta do oporu, puszczam sprzęgło, i nic. Co robię nie tak?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto się podnosi na tyle na ile pozwalają zawiasy ale koło nie odrywa się od ziemi. Oczywiście przesuwam się do tyłu na kanapie, jak zawsze. Z obrotami to nie wiem ale wydaje mi się że jak będą mniejsze to tym bardziej się nie uda. Pozdr

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem co jest. Na dwójce rozpędzam się pod 10 tys obr (tyle że wtedy mam już konkretną prędkość, ale mniejsza z tym), sprzęgło, maneta do oporu, puszczam sprzęgło, i nic. Co robię nie tak?

 

Moze masz zbyt duza predkosc... ? Spruboj strzelic przy mneijszej predkosci cos przy 70-80 km/h. Strzal musi byc pewny, przy 600 trzeba odkrecic prawie, ze na maxa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto się podnosi na tyle na ile pozwalają zawiasy ale koło nie odrywa się od ziemi. Oczywiście przesuwam się do tyłu na kanapie, jak zawsze. Z obrotami to nie wiem ale wydaje mi się że jak będą mniejsze to tym bardziej się nie uda. Pozdr

 

A nie szkoda Ci napędu, sprzędła, zawieszenia, skrzyni biegów i silnika? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...