JohnnyBravo Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 witam szanownych Bułkowiczów i od razu się chwalę, że od dwu miesięcy popylam Bułą XB12S (rok modelowy to podobno 2007 ale wyprodukowany w 2006tym - kto by za tymi hamerykanami trafił???) Bułę zakupiłem po dwu japoniach (GS500 i GSX750 Inazuma) -Zawsze miałem chrapkę na v-ke i do tego bez łańcucha ale jakoś przyzwyczjonemu do nakedów rututnie chopperowo-cruiserowe nigdy mi nie pasowały...no i pewnego dnia doznałem olśnienia - to musi być BUŁA :biggrin: Pierwsze wrażenie było piorunujące - najgorsze jest to....., że od razu mi się spodobało :buttrock: Oczywiście ciągle się Buły uczę ale juz wiem, że to był strzał w 10-tkę! No dobra - tyle lansu a teraz pytanie do starych Buło-wyjadaczy: -na zimnym silniku Buła czasem mi kaprysi przy odpalaniu - start, odpał, kilka sekund działa, po czym powoli spadają obroty i nagle działa tylko przedni garnek a zaraz potem gaśnie całkiem. Kolejny odpał i lekkie potrzymanie na obrotach (tak do 2000 przez 3-4 sekundy) pomaga - buła trzyma obroty i w końcu osiąga nominalne 1050-1100, potem działa OK. Problem nie jest permanentny - zdarza się, że czasem na zimnym piecu Buła odpali normalnie. - gdy Buła jest gorąca problem się nasila - nie ma opcji, żeby nie zgasł po odpaleniu - przytrzymanie na obrotach chwilę po odpale też pomaga jak przy zimnym. Co może Bule dolegać??? Bułe kupiłem na zamontowanym seryjnym kominie - problem objawił się właśnie na nim, ponieważ razem z Bułą otrzymałem głośnego Vans&Hines'a zaraz go zamontowałem - problem pozostaje - brak widocznej różnicy po zmianie wydechu (nic nie kombinowałem z ECM bo nie mam kabelka ani nie wiem jak - na razie :biggrin: ) Kumpel HDynaglajdowiec rzucił hasło że to świece - poprzedni właściciel przed sprzedażą zmienił w serwisie świece na jakieś "platyny" (marka nieznana) - ja szkolę swoje ginekologiczne zdolności żeby je wyjąc i obejrzeć (pewnie kupię zwykłe, harleyowskie, bo w poprzednich postach wyczytałem, że najlepiej się sprawdzają i pewnie od razu je zamontuję). Jeśli macie jakieś pomysły/domysły - rady - co mogę jeszcze sprawdzić to dajcie znać - będę wdzięczny! Pozdrawiam - Johnny B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonsso Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Pomaga czasem reset TPS (cujnik polozenia przepustnicy) ale jak nie masz kabla to tylko serwis ci to zrobi. ponadto jesli zalozyles przelotowy wydech to postaraj sie tez o filtr powietrza np. k&n. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris Ełk Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zdecydowanie pomoże reset tps. Miałem identyczne objawy tuż po zakupie swojej bułki. Silnik mi prychał, miał nierówne obroty, potrafił gasnąć zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Kupiłem kabelek na allegro od jednego z forumowiczów, i kontaktując się telefonicznie obgadaliśmy o co kaman w ECM-spie. Kilka minut zajmuje rezet TPS-u a różnica była od razu wyczuwalna. W końcu piece gadają jak powinny i jak odpalam moto to uśmiech z mordy po dziś dzień mi nie schodzi :buttrock: Zdecydowanie polecam zakupić kabelek bo jadąc z takimi pierdołami do serwisu HD daleko nie pociągniesz ... oczywiście chodzi o kesz :biggrin: Zadam pytanie do starszyzny: Co myślicie o syntetyku, bądź półsyntetyku BELL RAYA do naszych maszyn? http://www.scigacz.pl/Olej,BEL-RAY,V,Twin,4929.html Latałem ten olej do Bulldoga i nie narzekałem, jest ogólnie dostępny w przystępnych cenach i co najważniejsze jest dedykowany do Twinów, czyli do silników które mają nieco przerąbane z chłodzeniem... Co osobiście proponujecie wlać do sprzeta? Tak poza tematem zapraszam na 14 ogólny zlot motocyklowy organizowany przez nasz klub www.wikingelk.org Pozdrawiam Kris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonsso Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Co do Bell Raya to sie nie wypowiem, natomiast od zeszlorocznej wizyte w Twinmotorcycles w Holandii zalalem oba Buellki Motulem. Chlopaki polecili Motula 7100 bo jak twierdza silniki przez nich rozbierane (a jest ich dziesiątki rocznie) najlepiej wygladaja od srodka wlasnie po Motulu. Do skrzyni leje za to H-D - kową Formule+. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris Ełk Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Wracałem dziś z podmiejskiej tułaczki i 5 kilosów przed domem nagle jak nie jebnie w rurę, silnika zaczął pracować na jednym garze, oczywiście kontrolka Engine na czerwono, zjechałem na pobocze i tyle z jazdy. Zrozumiałem że coś na bak z elektroniką musiało walnąć bo jak chochlowałem silnik na rozruszniku to waliło benzą... Motocykl do chłopa na posesję, wsiadłem w taxę i wróciłem z notebookiem i kabelkiem. Wyskoczył błąd: BIT 4 : Trouble code 32 rear injection short to ground or open Myślałem że padł tylny wtrysk, po kolei ruszałem wszystkimi wtyczkami, jednocześnie czyszcząc styki kostek. Ku memu zdziwieniu pomogło. Błąd zginął, moto odpaliło i jak na razie spoko. Wkurza mnie taka sytuacja bo za miesiąc wybieramy się z chłopakami z klubu do federacji rosyjskiej pod Moskwę na zlot, prawie 1500km w jedną stronę, i niech coś po drodze się spindoli... Ryzyk fizyk hehe Zastanawiam się nad "przeleceniem" wszystkich kostek jakimś kontaktem w spreju. Miał ktoś z Was podobne awarie typu słabego kontaktu na stykach? Jedno jest pewne, wtyczki mają tam przesrane, bo grzeje od pieców i wibracje też robią swoje... Pozdro Kris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal xb Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Jest tu może gość z Warszawy który jeździ blastem na tablicach WND ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolarek69 Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Hej Od tygodnia mam xb12r :) 2007 i 9000km. Jezdzi sie super :), musze tylko kupic obnizane nozki i nieco wyzsza szybe. pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirocbr Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Wielkie dzieki maarp za pasek:) Wreszcie wracam na drogi!!!!!! W zastępstwie na pocieche miałem kawasaki zx12r ,ale to nie to co lubie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JohnnyBravo Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Zdecydowanie pomoże reset tps. Posłuchałem rady i pierwsze grzebanie w ECM zrobione :biggrin: Dzięki McPerry'emu, który mnie zaprosił do swojego warsztatu i podpiął swoim kabelkiem i softem moją Bułe!!! Buła kaprysiła w ten sposób, że po odpaleniu (na zimno i na ciepło) gasła po kilku sekundach. Potrzymanie na obrotach przez ok 5 sek. pomagało - moto wchodziło na obroty i potem była już malina. Takie same symptomy były z wydechem seryjnym jak i z pustym, który zaraz potem założyłem. Zrobiliśmy co następuje McPerry sprawdził błędy: - był błąd interactive exhaust (wymieniony komin wiec nie działa) - błąd został skasowany a silnik i linkę zdemontowałem wiec wyłączyliśmy te funkcję. - następnie zgodnie z instrukcją zrestartowaliśmy TPS i ustawiliśmy go w okolicach 5.5 (był 5.1) Obroty wzrosły (wcześniej oscylowały w okolicach 1000 - tearaz bliżej nominalnego 1100 może nawet wiecej) Niestety odpał nadal kiepski (gaśnie po paru sek) i silnik pracuje teraz bardzo nierówno - ale wiadomo - "pierwsze koty za płoty" - zobaczymy co się zadzieje - za radą maarp'a zrobię ze 100km w "closed loop" i podepniemy Bułę znowu. PS - prawdopodobnie dałem trochę ciała ponieważ nie sprawdziłem świec (poprzedni właściciel mówił, że zostały niedawno wymienione na jakies platynowe wydumki). Jeśli wymiana świec niec nie da to co jeszcze doradzacie zrobić / sprawdzić? Jeszcze raz dzięki za pomoc McPerry!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarp Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Będę się upierał że świece to podstawa! Co do resetu TPS'a to w jakich wartościach podajesz otwarcie przepustnicy? W kątach czy procentach? Bo jeśli w procentach to cosik za mało. Winno być około 7,1. Obroty jałowe ustawialiście na gorącym silniku czyli "Cold Start Enrichment" w okolicach 100% ?? Z tego co mówił mi McPerry zrobiliście również reset AFV. Po resecie tegoż moto może zachowywać się nieco nieobliczalnie przy pierwszych jazdach. Obstawiał bym jednak jeszcze doregulowanie położenia przepustnicy na biegach jałowych (i upewnienie się co do jakości świec). Cytuj http://www.dwagary.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JohnnyBravo Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Będę się upierał że świece to podstawa! Co do resetu TPS'a to w jakich wartościach podajesz otwarcie przepustnicy? W kątach czy procentach? Bo jeśli w procentach to cosik za mało. Winno być około 7,1. Obroty jałowe ustawialiście na gorącym silniku czyli "Cold Start Enrichment" w okolicach 100% ?? Z tego co mówił mi McPerry zrobiliście również reset AFV. Po resecie tegoż moto może zachowywać się nieco nieobliczalnie przy pierwszych jazdach. Obstawiał bym jednak jeszcze doregulowanie położenia przepustnicy na biegach jałowych (i upewnienie się co do jakości świec). OK - w weekend zmienię świeczki bo już zakupiłem 10R12A (standardowe harlejaki do Buły) i umówię się z McPerrym na nastepne grzebanie - zrobimy to co radzisz Dzięki i pozdrawiam Johny vel Buła z Ursus City ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gładki Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Witam, to mój pierwszy post na tym forum. Od niedawna jestem posiadaczem Buella XB9sx 2005/2006. Jest to mój pierwszy motocykl i dopiero powoli ogarniam się w temacie w związku z czym chciałem Was prosić o pomoc. Chodzi o uszczelniacze do tego modelu, nie mam pojęcia gdzie mogę je dostać. Szukali mi ich chłopaki z : http://www.timmotocenter.pl/index.html ale nic z tego nie wyszło. Boli m nie ta sprawa, bo moto stoi w garażu i się kurzy a ja stoję w miejscu z tymi nieszczęsnymi uszczelniaczami.... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolarek69 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 (edytowane) Ma ktos komin Remusa ? Ja mam jardine ale jestem niezadowolony. Strasznie glosno chodzi. Wlasnie dorabiam koncowke do niego, moze pomoze. Jesli nie - sprzedaje. Ktos chetny ? Motocykl przejechal z nim 6tys km. Orginalny komin tez do oddadnia. Koncowka Edytowane 3 Sierpnia 2010 przez dolarek69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonsso Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Jak bedziesz zostawial jednak tego Jardina z tą wkladka co ja chcesz zrobic, to koniecznie zrob gwint na sruby mocujące z obu stron tej wkladki. Jesli zrobisz tak jak oryginał to ci wyklepie tą koncówke i wydmucha, wiem bo sam zalatwilem 3 sztuki. Co do wydechow to obok Remusa polecić można też Torque Hammer i QD Exhaust. Free Spirit też fajny ale drogi i trzeba zprowadzac z zagramanicy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolarek69 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Dzieki za rade. Zrobie mocowania co 90 stopni. Sprecyzuj co wg ciebie oznacza fajny komin :) Chcialbym taki w miare mozliwosci cichy i ktory nie zabierze za duzo mocy. Maarp podaj email lub oproznij skrzynke na forum ;) nie moge nic do ciebie wyslac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.