Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

heheh mowisz chyba o Dobeck Performance TFI, tez mialem zainstalowany w swoim X1 ale obecnie mam go zdemontowanego ( gdyby ktos chcial z posiadaczy Xb12, X1 to mozemy sie dogadacc;), silnik pracuje nieco inczej, fajnie strzela w wydech i co musze przyznac mial wiekszego kopa niz "seria"( wszystko zalezy chyba od ustawien tego "ustrojstwa" )...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!! Chciałem sie troche dowiedziec jak rozpocząć zabawe z programem ecm spy. Właśnie nidawno zakupiłem kabelek ,ale nie miałem możliwości go nawet podpiąć ze względu na zarąbistą pogode :evil: Mam nadzieje że jutro lub pojutrze bede miał już czas.

A co do pytania to chodzi mi o to czy uruchamiać program na włączonym silniku.

Jak krok po kroku wykonać reset TPS

Co to jest TIMING PLUG i do czego służy? :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, sam się uczyłem (no z małą pomocą maarpa:),) obsługiwac ten program, diagnostykę można przeprowadzać na włączonym zapłonie,na włączonym silniku widać informacje dotyczące pracy silnika (ładowanie,temperatura,obroty itp...) danym programem można sprawdzić błędy, resetować TPS,wgrywać mapy zapłonowe, można robić różne modyfikacje , do wszystkiego jeszcze nie doszłem pewnie nawet połowy nie umiem robić tego co ten program potrafi:)

zapraszam serwis motocyklowy www.motor-garage.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gonsso:

Chyba większość posiada :-)

Jak coś podaj maila w privie...

 

mirocbr:

Reset TPS - podłączasz moto do kompa w "online" czyli wciśnięty przycisk z kluczykami w programie.

Imbusem calowym (nie pamiętam jaki rozmiar) skręcasz regulację przepustnicy do zera (znajduje się ona między cylindrem a wlotem powietrza), wciskasz "reset TPS" w zakładce "diagnostics" programu po czym wkręcasz regulację do około 7,1 % (tę wartość widać między innymi na pierwszej zakładce programu na dole).

I już...

"Timing plug" jest to mała śruba między cylindrami. Po jej wykręceniu widać wał na którym naniesiony jest znacznik do ustawiania zapłonu. Prosta sprawa.

 

Kris:

Tak jak już rozmawialiśmy - Buell chłodzony jest powietrzem. Nie jedziesz, nie masz chłodzenia. Olej jest chłodziwem jedynie może w 20%. Tak więc nie martw się. To normalne że wali piekielnym ukropem...

Edytowane przez maarp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

to może i mnie coś doradzicie mój ULY szarpie silnikiem tak jak by gubił zapłon bardzo krutkie ale wyczuwalne szarpnięcie dzieje się to bez względu na prętkość i całkowicie losowo, sprawdziłem wszystko kilka razy łącznie ze stacyjką ale nadal szarpnięcia się pojawiają i znikają w bardzo różnych momętach,

 

- na zimnym silniku potrafi zresetować licznik jak by miał ciążko z odpaleniem, akumulator jest nowy - kończy się rozrusznik ?

 

maarp czy ta wartość 7,1% jest dla wszystkich modeli XB12

 

pozdrawiam

czy może zorganizujemy jakieś BUELL-owe spotkanie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

to może i mnie coś doradzicie mój ULY szarpie silnikiem tak jak by gubił zapłon bardzo krutkie ale wyczuwalne szarpnięcie dzieje się to bez względu na prętkość i całkowicie losowo, sprawdziłem wszystko kilka razy łącznie ze stacyjką ale nadal szarpnięcia się pojawiają i znikają w bardzo różnych momętach,

 

- na zimnym silniku potrafi zresetować licznik jak by miał ciążko z odpaleniem, akumulator jest nowy - kończy się rozrusznik ?

 

maarp czy ta wartość 7,1% jest dla wszystkich modeli XB12

 

pozdrawiam

czy może zorganizujemy jakieś BUELL-owe spotkanie

 

7,1% troszkę dużo powinno być około 4.6-5.1% umni jest np. 3,5% i ma wtedywolne obroty około 1000-1100RPM

Możliwe że dlatego ci się dławi zresetuj TPS jak należy oraz zapisz jaki masz skład mieszanki AFV i zresetuj do 100% potem pał Bułe i pojeźdż nią troche w okolicy 3000-3500RPM w tak zwanej (closed loop) czyli w trybie uczenia mieszanki. Może pomoże.

 

A moja buła ma fochy pali mi bezpiecznik od ACC czyli akcesoria(świała licznik itp) i zaczeła chodzić jak kupa AFR .

(mieszanka) mi szaleje jest za ubogi a było na początku prawie dobrze.

Mam naz=dzieje że to nie z powodu złego dotarcia się tłoków i cylindrów po zmianie.

:icon_rolleyes:

ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

talaxon:

Jeśli sprawdzasz to na pewno jesteś świadom tego że coś nie łączy. Reset licznika przy odpalaniu (oraz chwilowe zapalenie się "check engine") to wynik chwilowego spadku napięcia w obwodzie poniżej 6V wykryte przez ECM - co może oznaczać że albo masa ma gdzieś luz albo któreś przewody / wtyczki źle stykają.

Często się to zdarza przy tanich akumulatorach (100-300pln) których klemy nie mają precyzyjnego łączenia tak jak to jest w oryginalnych aku HD. Miałem też kiedyś problem ze stacyjką. Wewnętrzne styki to bardzo prosta konstrukcja która jak się okazuje potrafi zawieść.

Szarpnięcia to niejako norma w XB12 - wyczuwalne są najbardziej przy niewielkich prędkościach z niewielkimi obrotami silnika czyli np równomierna jazda 50km/h na 4/5 biegu przy obrotach 2400 (taki przykład).

Można to zniwelować resetem TPS, AFV oraz ewentualną zmianą mapy.

Co do otwarcia przepustnicy - to tak około 7,1% uzyskuję 1100 obrotów w XB12, natomiast jeśli mnie pamięć nie myli w XB9 jest to około 6,7%-6,9% (ale głowy nie dam sobie uciąć gdyż nie pamiętam a obroty jałowe ustawia się na rozgrzanym silniku).

 

Dziadek:

Sprawdź dolot - coś mi wygląda że masz przebicie (lewe powietrze). Mały kąt otwarcia przepustnicy i problemy z dawką. Chyba czeka Cię kolejne opuszczanie silnika/zdejmowanie ramy :-)

Co do bezpiecznika to przy składaniu musiałeś przyciąć/przycisnąć/uszkodzić/złamać jakiś kabel/kable co teraz skutkuje zwarciami i problemami chociażby z wtryskiem.

 

Norma. Kto nic nie robi przy swym moto, ten się nic nie uczy i nie wie czym jeździ!

A potem tylko narzeka że się niby psuje :-)

Tak więc Pany do roboty!

Edytowane przez maarp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maarp

powiedz jeśli wiesz czy i jak reguluje się układ zaworowy, jestem pewien że silnik jest bardzo głośny (porównałem z nowym) ale może jestem przewrażliwiony (kilka lat jeżdżenia japończykami pozostawił niezatarte wspomnienie braku wibracji i cichej pracy bez porównania z ULY)

 

pozdrawiam

mt

 

jeszcze sprawdzam ale jest prawie pewne że cele tracą połączenie w aku mimo że jest nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzu zaworowego się nie reguluje (w Buellu z wyjątkiem Rotaxa i HD z wyjątkiem Vroda).

Luz zaworowy reguluje się sam :-)

Jest to układ hydrauliczny, zawory otwierane są dzięki hydropopychaczom / laskom popychaczy - tak w totalnym uproszczeniu.

Zmień wydech na "Race" a "klekot" popychaczy nie będzie Cię drażnił. Na dźwięk wpływ ma również jakość oleju silnikowego...

Edytowane przez maarp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Jestem kolejnym "szczęśliwcem" który zerwał pas napędowy:( Nie wiem jak wygląda nowy ,ale mój byl twardy i jakiś taki sparciały.(zęby jednak nie wyglądały żle w mojej ocenie) Doczytałem się oznaczeń na moim G0500.02A8F 3360. Czy mają one zawarte jakieś konkretne informacje według których mam szukać nowego? :notworthy:

Edytowane przez mirocbr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maarp jak widziałeś moja buła była malowana a każdą śrubę wkręcam naklej do gwintów żeby nie zgubic co powodowało brak masy poprowadziłem dodatkowy kabel masowy od ramy głównej do ramy pod "zadupkiem" i problem zniknął.

Nie raz już słyszałem o tym problemie tylko jak to bywa szewc bez butów chodzi ,czasu i chęci brakuje czasami.

 

Ale dotarłem po poprawiałem i buła zapier teraz 220km/h i przy zmianie z 2/3 ciągnie na koło tylko zaczęła wpadac w schimmy powyżej 140 km/h nie wiem czy amorkiem skrętu się nie skończy.

Narazie szukam dlaczego tak robi może wystarczy zawieszenie dostroic bo siada strasznie jak odkecam, :buttrock:

 

Tak poza obadałeś już ECMSPY Mono ma więcej możliwości?

ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziadek

FAKT! Brak masy może powodować mnóstwo problemów!! Od problemów z odpalaniem, poprzez brak ładowania, aż po przegrzewanie/topienie się instalacji elektrycznej!! Wszystkie powyższe przerobiłem na własnej skórze :-)

Tak więc MASA MASA MASA + bez niej masa problemów!! :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...