serwient Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Witam.Czy możecie mi wytłumaczyć łopatologią, czemu niektóre silniki chłodzone powietrzem sa praktycznie nie do zagrzania - DR 350 i nie wiem jakich mam użyć argumentów dla kolesia, który twierdzi że tego typu chłodzenia obniżają żywotność każdego motocykla, co akurat w tym przypadku jest błędnym stwierdzeniem.Prawda jest taka, że taki ze mnie mechanik i znawca jak z koziej pi*dy wór na mąkę, więc prosilbym o mozliwe rzetelne wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trazymach Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Prosty argument: silnik chłodzony powietrzem cały czas oddaje tyle samo ciepła, nie ma regulacji oddawania temperatury do otoczenia. Ma to ogromne znaczenie przy zimnym rozruchu silnika. Wybacz, ale jest odrotnie niż mówisz- silniki chłodzone cieczą osiągają znacznie wyższe przebiegi, niż chłodzone tylko powietrzem i są znacznie bardziej wysilone od "powietrzniaków". Trazymach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Kiedyś wymieniłem się kolegą motrem ja mu dałem chłodzony powietrzem AC, a on mi LC - chłodzenie cieczą to jest po prostu miodzio.Na LC-tkach nie ma tego zjawiska tzw muła po porządnym rozgrzaniu nie wiem skąd to się bierze, ale na średnio rozgrzanym silniku w AC jest w miarę OK, im się go bardziej zagrzeje tym odczuwalnu "muł" jest bardziej wyczuwalny.Kolega jak zsiadł z moto, to powiedział do mnie że to wygląda tak jakby się silnik zacierał (takie odniósł wrażenie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dimas Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Ja sie dołącze do reszty , dr 350 dlatego nie potrzebuje chłodzenia ciecza poniewaz silnik jest nei wysilony i jest to motocykl enduro, ja np kiedys mają husqvarne 610 jadac przez około 1,5 godziny w ciezkim terenie 1,2 bieg tylko a motocykl temperature miał jaką powinien, mysle ze np taki sam motocykl o takiej mocy chłodzony powietrzem mógł juz by sobie nei poradzic z oddawaniem ciepła to otoczenia, fakt że motocykl chłodzony powietrzem sprawia mnei problemó ale napewno nei jest to lepsze rozwiązanie tylko poprostu tansze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 (edytowane) Witamakurat powietrzne, o ktorym piszesz dotyczy malych pojemnosci stad z reguly wystarcza i nie podnosi kosztow motocykla, jest jeszcze popularne chlodzenie olejowo-powietrzne ale to juz inna historia... pozdrawiam Edytowane 28 Marca 2008 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Witamakurat powietrzne, o ktorym piszesz dotyczy malych pojemnosci stad z reguly wystarcza i nie podnosi kosztow motocykla, jest jeszcze popularne chlodzenie olejowo-powietrzne ale to juz inna historia... pozdrawiamInna historia....I jedyna sluszna.Ma wszystkie zalety obu rozwiazan. Bo i stabilnosc termiczna i zero pilnowania kolejnego plynu. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Nie ma czegoś takiego jak lepsze czy gorsze, wodne albo powietrzne. Każdy system ma swoje zalety i wady. Porshe na przykład przez wiele lat produkowało samochody z silnikami chłodzonymi powietrzem i to byly bardzo wysilone silniki. Ale musiali z nich zrezygnować, tak samo jak firmy motocyklowe, ponieważ silniki chłodzone powietrzem mają problemy ze składem spalin i z hałasem. Coraz mniej motocykli ma silniki chłodzone woda i juz zaden samochód takiego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Nie ma czegoś takiego jak lepsze czy gorsze, wodne albo powietrzne. Każdy system ma swoje zalety i wady. Porshe na przykład przez wiele lat produkowało samochody z silnikami chłodzonymi powietrzem i to byly bardzo wysilone silniki. Ale musiali z nich zrezygnować, tak samo jak firmy motocyklowe, ponieważ silniki chłodzone powietrzem mają problemy ze składem spalin i z hałasem. Coraz mniej motocykli ma silniki chłodzone woda i juz zaden samochód takiego nie ma.Napewno czytales to co napisales???? :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 nie zawsze mnałe pojemności np fj 1200 (yamaha ) jest też chłodzona powietrzem... największa zaleta chłodzenia cieczą to wskaźnik temperatury... wiesz kiedy ma temp roboczą i kiedy wyłaczyć ssanie i wiesz kiedy masz zrobić postój bo sie przegrzewa...... chłodzenie cieczą jest też wydajniejsze niż powietrzem i co ważne szczególnie w enduro i cross jest efektywniejsze przy małych prędkościach(idealne też nie jest ale zawsze lepiej ma silnik który jedzie 15km/h na odcięcie w błocie i chłodzi go ciecz niż powietrze) Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarek thunder-c Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 coraz mniej samochodów i motocykli jest chłodzonych wodą? chyba o ciecz chodzi? coś Ci sie chyba pomyliło chodzi chyba o powietrze?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Coraz mniej motocykli ma silniki chłodzone woda (ma byc powietrzem) i juz zaden samochód takiego nie ma. rozumiem ze wsrod samochodow rozpatrujesz tylko osobowe ? tu masz przyklad samochodu z wymuszonym chlodzeniem powietrzno - olejowym - produkowany do dzis w nieco zmodyfikowanej formie: http://www.tatra.cz/cz/motor_cz.asp udalo im sie nawet wyciagnac z tego silnika euro 4 (narazie najwyzsza norma ktora mozna miec jest euro 5 i do jej spelnienia trzeba miec dodatkowe urzadzenie obrabiajace spaliny w katalizatorze ). Dodam tylko ze te silniki lubia byc butowane w terenie (nie moga byc mulone na wolnych obrotach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 nie zawsze mnałe pojemności np fj 1200 (yamaha ) jest też chłodzona powietrzem... tam jest chlodzenie olejowo-powietrzne Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Ciekawy temat. A co powiedzie na Wild Stara? 1600 pojemnosc, niedużo KM, żeberka na cylindrach i chłodzenie powietrzem. Ten motocykl chyba nie ma chłodnicy oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 (edytowane) największa zaleta chłodzenia cieczą to wskaźnik temperatury... wiesz kiedy ma temp roboczą i kiedy wyłaczyć ssanie i wiesz kiedy masz zrobić postój bo sie przegrzewa......Nie do końca. Mam motocykl z chłodzeniem powietrzno-olejowym i mam wskażnik temp. oleju/silnika. Przy czym do ustalania momentu wyłączenia ssania wskażnik ten nie jest konieczny.Pozdro Edytowane 29 Marca 2008 przez Kaszpir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 (edytowane) w dr350 też jest chłodzenie olejem (olej w ramie) Edytowane 29 Marca 2008 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.