Skocz do zawartości

przewaga chłodzenia cieczą nad powietrzem


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy możecie mi wytłumaczyć łopatologią, czemu niektóre silniki chłodzone powietrzem sa praktycznie nie do zagrzania - DR 350 i nie wiem jakich mam użyć argumentów dla kolesia, który twierdzi że tego typu chłodzenia obniżają żywotność każdego motocykla, co akurat w tym przypadku jest błędnym stwierdzeniem.

Prawda jest taka, że taki ze mnie mechanik i znawca jak z koziej pi*dy wór na mąkę, więc prosilbym o mozliwe rzetelne wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosty argument: silnik chłodzony powietrzem cały czas oddaje tyle samo ciepła, nie ma regulacji oddawania temperatury do otoczenia. Ma to ogromne znaczenie przy zimnym rozruchu silnika.

 

Wybacz, ale jest odrotnie niż mówisz- silniki chłodzone cieczą osiągają znacznie wyższe przebiegi, niż chłodzone tylko powietrzem i są znacznie bardziej wysilone od "powietrzniaków".

 

Trazymach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś wymieniłem się kolegą motrem ja mu dałem chłodzony powietrzem AC, a on mi LC - chłodzenie cieczą to jest po prostu miodzio.

Na LC-tkach nie ma tego zjawiska tzw muła po porządnym rozgrzaniu nie wiem skąd to się bierze, ale na średnio rozgrzanym silniku w AC jest w miarę OK, im się go bardziej zagrzeje tym odczuwalnu "muł" jest bardziej wyczuwalny.

Kolega jak zsiadł z moto, to powiedział do mnie że to wygląda tak jakby się silnik zacierał (takie odniósł wrażenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie dołącze do reszty , dr 350 dlatego nie potrzebuje chłodzenia ciecza poniewaz silnik jest nei wysilony i jest to motocykl enduro, ja np kiedys mają husqvarne 610 jadac przez około 1

,5 godziny w ciezkim terenie 1,2 bieg tylko a motocykl temperature miał jaką powinien, mysle ze np taki sam motocykl o takiej mocy chłodzony powietrzem mógł juz by sobie nei poradzic z oddawaniem ciepła to otoczenia, fakt że motocykl chłodzony powietrzem sprawia mnei problemó ale napewno nei jest to lepsze rozwiązanie tylko poprostu tansze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

akurat powietrzne, o ktorym piszesz dotyczy malych pojemnosci stad z reguly wystarcza i nie podnosi kosztow motocykla, jest jeszcze popularne chlodzenie olejowo-powietrzne ale to juz inna historia...

 

pozdrawiam

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

akurat powietrzne, o ktorym piszesz dotyczy malych pojemnosci stad z reguly wystarcza i nie podnosi kosztow motocykla, jest jeszcze popularne chlodzenie olejowo-powietrzne ale to juz inna historia...

 

pozdrawiam

Inna historia....I jedyna sluszna.Ma wszystkie zalety obu rozwiazan. Bo i stabilnosc termiczna i zero pilnowania kolejnego plynu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak lepsze czy gorsze, wodne albo powietrzne. Każdy system ma swoje zalety i wady. Porshe na przykład przez wiele lat produkowało samochody z silnikami chłodzonymi powietrzem i to byly bardzo wysilone silniki. Ale musiali z nich zrezygnować, tak samo jak firmy motocyklowe, ponieważ silniki chłodzone powietrzem mają problemy ze składem spalin i z hałasem. Coraz mniej motocykli ma silniki chłodzone woda i juz zaden samochód takiego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak lepsze czy gorsze, wodne albo powietrzne. Każdy system ma swoje zalety i wady. Porshe na przykład przez wiele lat produkowało samochody z silnikami chłodzonymi powietrzem i to byly bardzo wysilone silniki. Ale musiali z nich zrezygnować, tak samo jak firmy motocyklowe, ponieważ silniki chłodzone powietrzem mają problemy ze składem spalin i z hałasem. Coraz mniej motocykli ma silniki chłodzone woda i juz zaden samochód takiego nie ma.

Napewno czytales to co napisales???? :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze mnałe pojemności np fj 1200 (yamaha ) jest też chłodzona powietrzem...

 

największa zaleta chłodzenia cieczą to wskaźnik temperatury... wiesz kiedy ma temp roboczą i kiedy wyłaczyć ssanie i wiesz kiedy masz zrobić postój bo sie przegrzewa......

 

chłodzenie cieczą jest też wydajniejsze niż powietrzem i co ważne szczególnie w enduro i cross jest efektywniejsze przy małych prędkościach(idealne też nie jest ale zawsze lepiej ma silnik który jedzie 15km/h na odcięcie w błocie i chłodzi go ciecz niż powietrze)

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz mniej motocykli ma silniki chłodzone woda (ma byc powietrzem) i juz zaden samochód takiego nie ma.

 

rozumiem ze wsrod samochodow rozpatrujesz tylko osobowe ?

 

tu masz przyklad samochodu z wymuszonym chlodzeniem powietrzno - olejowym - produkowany do dzis w nieco zmodyfikowanej formie:

 

http://www.tatra.cz/cz/motor_cz.asp

 

udalo im sie nawet wyciagnac z tego silnika euro 4 (narazie najwyzsza norma ktora mozna miec jest euro 5 i do jej spelnienia trzeba miec dodatkowe urzadzenie obrabiajace spaliny w katalizatorze ).

 

Dodam tylko ze te silniki lubia byc butowane w terenie (nie moga byc mulone na wolnych obrotach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

największa zaleta chłodzenia cieczą to wskaźnik temperatury... wiesz kiedy ma temp roboczą i kiedy wyłaczyć ssanie i wiesz kiedy masz zrobić postój bo sie przegrzewa......

Nie do końca. Mam motocykl z chłodzeniem powietrzno-olejowym i mam wskażnik temp. oleju/silnika. Przy czym do ustalania momentu wyłączenia ssania wskażnik ten nie jest konieczny.

Pozdro

Edytowane przez Kaszpir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...