Skocz do zawartości

wygrzewanie świec NGK


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kupiłem świece z www.sklepmotocyklowy.pl ngk br9hs i tam coś pisze o wygrzewaniu świecy...

 

skąd mam wiedzieć kiedy silnik osiągnie temp eksploatacyjną ?? jak wy to robicie ??

 

iskre do ogara to sie wkładało i od razu ogień i nigdy jej nic nie było a tu takie cuda :)

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHodzi o to, zeby po pierwszym odopaleniu na nowych swiecach pozwolic silnikowi sie zagrzac. Wylaczyc ssanie. Jest takie prawdopodobienstwo, ze po odpaleniu silnika na chwlie na ssaniu i szybkim go wylaczeniu, nagar spowodowany bogata mieszanka osadzajacy sie na nowej swiecy spowoduje jej uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHodzi o to, zeby po pierwszym odopaleniu na nowych swiecach pozwolic silnikowi sie zagrzac. Wylaczyc ssanie. Jest takie prawdopodobienstwo, ze po odpaleniu silnika na chwlie na ssaniu i szybkim go wylaczeniu, nagar spowodowany bogata mieszanka osadzajacy sie na nowej swiecy spowoduje jej uszkodzenie.

A tak dokładniej, to bogata mieszanka ( anie nagar) która będzie na świecy nie spalona może "wsiąknąć" pomiędzy izolator, redukując jego skuteczność, a przez to redukując dobrą iskrę.

Podczas pracy utzrymuje sie temperatura i probelmu nie ma.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie koleś co sprzedawał świece powiedział że trzeba odpalić silnik na starej świecy zagrzać wkręcić nową i zrobić krótką trasę żeby porządnie wygrzać świecę i po takim potraktowaniu na 100% będzie się dobrze i długo sprawować.

 

ja już kiedyś z kolegą jednego Boscha zepsuliśmy po prostu odpalając zimny silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja to widzę tak - jeżeli ktoś jest mało doświadczonym mechanikiem (bo z takich postów tak wnoszę) to jest o wiele większa szansa że wkręcając świece w gorący silnik przeciągnie sobie gwinty i dopiero bedzie zabawa.

 

Wkręcić nowe na zimnym, odpalić, potrzymać do rozgrzania silnika i spokój.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem świece z www.sklepmotocyklowy.pl ngk br9hs i tam coś pisze o wygrzewaniu świecy...

 

skąd mam wiedzieć kiedy silnik osiągnie temp eksploatacyjną ?? jak wy to robicie ??

 

iskre do ogara to sie wkładało i od razu ogień i nigdy jej nic nie było a tu takie cuda ;)

 

 

 

zdecydowanie trzeba rozgrzać, i zrobić wszystko tak żeby motor nie zgasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NGK-- trzeba wygrzewać takie ich niedobre uroki odpalasz silnik do czasu wyłaczenia ssania ,ale i tak można je szybko załatwic bo te diabły to prawie za kazdym razem trzeba wygrzać.Czyli odpalasz moto żeby pokazać kumplowi jak silniczek pracuje potem go zgasisz i następnego dnia chcesz pośmigać a tu dupa wiem bo tak ze 6 sztuk załatwiłem i teraz juz wiem co robic

Edytowane przez mariuszkalisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno, dawno temu na innym forum był spór o to wygrzewanie świec.

Od razu uprzedzam, że ja nie oceniam czy świece NGK "wygrzewane" zachowują się inaczej (lepiej) niż nie wygrzewane, chodziło o wymóg wygrzewania tych świec.

 

Zacytuję fragmenty tamtej dyskusji:

 

Z nieukrywaną icon_mrgreen.gif satysfakcją powracam do tematu wygrzanie świec zapłonowych przy pierwszym odpaleniu.

Trochę to trwało, ale zdobycie wiarygodnych informacji wymaga czasu.

Dla tych, którzy nie znają tematu proszę o wcześniejsze dokładne przeczytanie całego wątku oraz tego, który stał się powodem założenia wątku, aby uniknąć nieporozumień.

Przechodząc do meritum.

W swojej wypowiedzi z Pon Lis 27, 2006 zapowiedziałem, ze spróbuje uzyskać informację bezpośrednio u źródła, to znaczy u producenta świec zapłonowych.

Zwróciłem się więc do polskiego oddziału przedstawicielstwa firmy NGK (możemy chyba uznać, że jest to wiarygodne i kompetentne źródło), z pytaniem w powyższej sprawie. Wielokrotne rozmowy telefoniczne, konsultacje przedstawicieli NGK z inżynierami i oto jest.

Wczoraj dostałem odpowiedź na piśmie.

Moje pytanie brzmiało:

… Problem, o którym wspominałem. Osoby twierdzące, że nowe świece należy wygrzewać ("wygrzanie świec przy pierwszym odpaleniu") powołują się na:

Katalogu larsson w dziale świece zapłonowe, NGK i DENSO strona 34 w katalogu na 2006 rok "W związku z przypadkami występowania awarii świec zapłonowych informujemy, że po wkręceniu nowej świecy do silnika należy uruchomić silnik i pozostawić go uruchomionego do momentu uzyskania przez niego temperatury eksploatacyjnej. Powoduje to tzw. wygrzanie świecy. Jest to szczególnie ważne podczas pierwszego uruchomienia. Pod żadnym pozorem prosimy nie wyłączać silnika po krótkotrwałej pracy. Ponowne uruchomienie silnika często pokazuje ze świeca nie działa. Dzieje się tak, ponieważ silnik pracujący na ssaniu ma bardzo bogatą mieszankę, podczas spalania której powstaje sadza, która osadzając się na świecy tworzy powłokę bogata w węgiel, który przewodzi iskrę. Stosowanie się do powyższych zasad zaowocuje długim czasem eksploatacji, a co za tym idzie zadowoleniem z jakości świec DENSO i NKG...."

 

A oto odpowiedź:

Witam Pana,

Nie ma żadnych wymogów postępowania w opisany (zapytany) przez Pana sposób, natomiast każdy użytkownik silnika spalinowego ZI, a w szczególności w motocyklu (ssanie, gaźnik), powinien postępować zgodnie z jego przeznaczeniem tzn.. jechać po uruchomieniu. Wtedy to silnik i przede wszystkim świeca zapłonowa osiąga swoją temperaturę roboczą niezbędną do uniknięcia wystąpienia nagaru. Ów nagar właśnie odłoży się na świecy, gdy wyłączymy silnik po krótkotrwałej pracy. Zasada ta obowiązuje przy każdorazowym uruchamianiu silnika.

Każda świeca, jeszcze w fazie produkcji, jest poddawana testom termicznym w piecu i dlatego też informacja o konieczności wygrzewania świecy jest nieprawdziwa i nie jest to wymóg do właściwego funkcjonowania świecy zapłonowej.

Pozdrawiam,

Jacek Gryboś.

NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH

Przedstawicielstwo w Polsce

 

Z nieoficjalnych wyjaśnień telefonicznych dowidziałem się także skąd ten zapis w katalogu Larsona. Larson wprowadził sobie taki zapis aby można było w prosty sposób reklamacje świec zapłonowych odrzucać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SYF, SYF, SYF, SYF!!!

 

nigdy wiecej NGK, chyba ze maszyna chodzi idealnie od pierwszego odpalenia i jest uzytkowana przez osobe z golebim sercem- rozgrzewanie i jazda przed zgaszeniem- nigdy nie gasic zimnego. nie mozna zalac przy odpaleniu- bo tez bedzie kaplica. jednym slowem masakra. zalaly sie swiece po odpaleniu mojego hawka- i 80 zl poszlo sie kochac. wsadzilem denso za ktore zaplacilem 40zl i lata jak marzenie.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SYF, SYF, SYF, SYF!!!

 

nigdy wiecej NGK, chyba ze maszyna chodzi idealnie od pierwszego odpalenia i jest uzytkowana przez osobe z golebim sercem- rozgrzewanie i jazda przed zgaszeniem- nigdy nie gasic zimnego. nie mozna zalac przy odpaleniu- bo tez bedzie kaplica. jednym slowem masakra. zalaly sie swiece po odpaleniu mojego hawka- i 80 zl poszlo sie kochac. wsadzilem denso za ktore zaplacilem 40zl i lata jak marzenie.

 

pzdr:)

 

 

Właśnie dlatego zakupiłem Denso. NGK były i latałem na nich cały sezon aż pewnego dnia silnik zagadał na jeden "garnek".

Oczywiście istnieje tez prawdopodobieństwo, że posiadałem nieoryginalne NGK... ale nie potrafię takowych odróżnić od oryginałów.

Przetestuję Denso- po sezonie wyjdzie szydło z wora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja odczucia mam wrecz odwrotne. W kazdym moim 4T jedzilem na NGK. W VF wymienialem 2 razy, w F2 raz, a teraz w 900RR tez mam NGK irydowe. Nie moge na te swiece narzekac, bo nigdy nie sprawily mi najmniejszego problemu.

 

 

 

ja pozytywne uczucia mam co do NGK ale tylko w przypadku swiec drozszych oraz do motorowerow- te na klucz 21, ale to tez z lekkim przymruzeniem oka.

 

w NS1 mialem swiece BR8ECS, z pochyla elektroda, ktora kosztowala w klasie 35zł. chodzila bajecznie, no ale i swoje kosztowala, wowczas gdy moglem miec zwykla za 7-8 zł. odpalanie na chwile i tak dalej- no problem. ale odpal cos innego, chociazby moj obecny sprzet i zgas za chwile- sam sie przekonalem jakie sa skutki.

 

swiece irydowe z natury sa bardziej dopracowane i placac za sztuke 60 czy 80zl mozesz wymagac wiecej.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...