ventura Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Z 10 lat temu tuningowalem silnik wsk 175,zabawa polegala na obnizeniu komory sprezania,korekcie kanalów w cylindrze,polerowaniu kroćca laczacego gaznik z cylindrem-co np.w 4T nie jest wskazane. Tak się składa że polerowanie kanałów w 4T czy 2T jest wskazane w obydwóch przypadkach.Czy to dolotowe czy wydechowe. Planowanie głowicy w celu zwiększenia sprężania jest jedną z tych rzeczy po których silnik a ściślej wał dostaje ostro w pałe. Osobiście uważam że większe pole manewru wzrostu mocy jest w 4T. A co dokładnie można robić to już top sikret każdego napaleńca :icon_mrgreen: Jeszcze jedno co przeważa na korzyść czterosuwa to liczba cylindrów gdzie można stosować ich ilość w zależności od fantazji producenta a 2T najlepiej sobie radzi z jednym garem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 ...Planowanie głowicy w celu zwiększenia sprężania jest jedną z tych rzeczy po których silnik a ściślej wał dostaje ostro w pałe...która dodajmy bez ingerencji w inne elementy daje niewiele ...2T najlepiej sobie radzi z jednym garem.Czy mógłbyś rozwinąć, bo nie spotkałem się z takim zadniem Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 (edytowane) która dodajmy bez ingerencji w inne elementy daje niewieleCzy mógłbyś rozwinąć, bo nie spotkałem się z takim zadniem Rozwijam wedle życzenia.Chodzi mi o to że silnik dwusuwowy najlepiej sprawdza się gdy zastosujemy jeden cylinder. Tak też więc dwucylindrowe i więcej dwusuwy są z tego co mi wiadomo niewypałem między innymi dlatego że mają problem ze smarowaniem wewnętrznego łożyska, do tego dochodzi sprawa zapłonu z co za tym idzie zgrania układów spalania, czterosuwy nie mają tego problemu. Chyba że widziałeś jakieś sprawdzone konstrukcje 2T wielocylindrowe?? Edytowane 19 Marca 2008 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loczek218 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Tworetycznie ze wzorow wynika ze 2T jest dokladnie dwa razy mocniejszy niz 4T Nalezy jednak uwzglednic straty powodowane niecalkowitym oproznieniem komory spalania ze spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 (edytowane) ;) venturaSprawa rozdzielenia komór w 2T jest otwarta. Wiadomo, że jest to zawsze upierdliwością przy konstruowaniu.Zastanawia mnie czym według Ciebie różni się zapłon w 2T od tego w 4T. W 2T nawet prościej, bo stałe wyprzedzenie nie jest problemem. Edytowane 19 Marca 2008 przez brys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Rozwijam wedle życzenia......Chyba że widziałeś jakieś sprawdzone konstrukcje 2T wielocylindrowe?? tak, 3cylindrowe :icon_razz: Tak zapyałem z ciekawiści, bo 2T jakoś do mnie nie przemawia, tak samo jak diesel - silnik musi mieć zwory w głowicy i świecę zapłonową ;) Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 (edytowane) Chyba że widziałeś jakieś sprawdzone konstrukcje 2T wielocylindrowe?? żartowałem Edytowane 19 Marca 2008 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Jawa 350 twin sport, jak na swoje lata konstrukcja udana. :icon_razz: nie no, jak jawa to czapki z głowy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 (edytowane) :icon_razz: venturaSprawa rozdzielenia komór w 2T jest otwarta. Wiadomo, że jest to zawsze upierdliwością przy konstruowaniu.Zastanawia mnie czym według Ciebie różni się zapłon w 2T od tego w 4T. W 2T nawet prościej, bo stałe wyprzedzenie nie jest problemem. W silniku z ZI nie możesz zastosować stałego kata wyprzedzenia zapłonu, bo paliwo spala się z taka sama prędkością, a wzrasta prędkość tłoka, możesz kontrolować prędkość spalania paliwa (konkretnie prędkość czołapłomienia) składem mieszanki (AFR) ale do pewnego stopnia. Chodzi o osiągnięcie maksymalnego cisnienia spalin kilka stopni po GMP ;) Edytowane 19 Marca 2008 przez abu Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Jawa 350 twin sport, jak na swoje lata konstrukcja udana. Przemilcze to ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grubas Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Silnik 2T ma większą moc, bo cykl pracy jest w każdym obrocie wału, a w 4T co 2 obroty. Natomiast nie jest to przełożenie 2x ponieważ, ze względu na brak zaworów /budowę 2T nie wykorzystuje się całej pojemności skokowej w tych silnikach. Cytuj BMW F650 STSzyby samochodoweprogramy księgowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Przemilcze to :) szału nie bylo...chlało to paliwa tyle co dzisiejsze przecinaki o pojemnosci dwukrotnie wiekszej,zapłon do dupy(chyba ze nowy Vape),sprzegło tez nie najlepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 (edytowane) Silnik 2T jest niby prostrzy od 4T ale tak naprawdę to jest na odwrót. Edytowane 19 Marca 2008 przez Moto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 z 2t dwucylindrowy udanych to yamaha rd350! zapie**ala jak głupia! Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 :biggrin: nie no, jak jawa to czapki z głowy :P Nie żaruj sobie z konstruktorów firmy JAWA:Silnik co prawda samochodowy: 6 cylindrów 2T pojemność 3000cc i praca cichsza oraz równiejsza niż jego rówieśnik firmy RR.W dużych ciężarówkach silnik Diesla 2T też nie był wyjątkiem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.