Skocz do zawartości

2T a 4T


zwirson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z 10 lat temu tuningowalem silnik wsk 175,zabawa polegala na obnizeniu komory sprezania,korekcie kanalów w cylindrze,polerowaniu kroćca laczacego gaznik z cylindrem-co np.w 4T nie jest wskazane.

 

Tak się składa że polerowanie kanałów w 4T czy 2T jest wskazane w obydwóch przypadkach.Czy to dolotowe czy wydechowe. Planowanie głowicy w celu zwiększenia sprężania jest jedną z tych rzeczy po których silnik a ściślej wał dostaje ostro w pałe. Osobiście uważam że większe pole manewru wzrostu mocy jest w 4T. A co dokładnie można robić to już top sikret każdego napaleńca :icon_mrgreen: Jeszcze jedno co przeważa na korzyść czterosuwa to liczba cylindrów gdzie można stosować ich ilość w zależności od fantazji producenta a 2T najlepiej sobie radzi z jednym garem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Planowanie głowicy w celu zwiększenia sprężania jest jedną z tych rzeczy po których silnik a ściślej wał dostaje ostro w pałe...

która dodajmy bez ingerencji w inne elementy daje niewiele

 

...2T najlepiej sobie radzi z jednym garem.

Czy mógłbyś rozwinąć, bo nie spotkałem się z takim zadniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

która dodajmy bez ingerencji w inne elementy daje niewiele

Czy mógłbyś rozwinąć, bo nie spotkałem się z takim zadniem

 

Rozwijam wedle życzenia.Chodzi mi o to że silnik dwusuwowy najlepiej sprawdza się gdy zastosujemy jeden cylinder. Tak też więc dwucylindrowe i więcej dwusuwy są z tego co mi wiadomo niewypałem między innymi dlatego że mają problem ze smarowaniem wewnętrznego łożyska, do tego dochodzi sprawa zapłonu z co za tym idzie zgrania układów spalania, czterosuwy nie mają tego problemu. Chyba że widziałeś jakieś sprawdzone konstrukcje 2T wielocylindrowe??

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) ventura

Sprawa rozdzielenia komór w 2T jest otwarta. Wiadomo, że jest to zawsze upierdliwością przy konstruowaniu.

Zastanawia mnie czym według Ciebie różni się zapłon w 2T od tego w 4T. W 2T nawet prościej, bo stałe wyprzedzenie nie jest problemem.

Edytowane przez brys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwijam wedle życzenia...

...Chyba że widziałeś jakieś sprawdzone konstrukcje 2T wielocylindrowe??

 

tak, 3cylindrowe :icon_razz:

Tak zapyałem z ciekawiści, bo 2T jakoś do mnie nie przemawia, tak samo jak diesel - silnik musi mieć zwory w głowicy i świecę zapłonową ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:icon_razz: ventura

Sprawa rozdzielenia komór w 2T jest otwarta. Wiadomo, że jest to zawsze upierdliwością przy konstruowaniu.

Zastanawia mnie czym według Ciebie różni się zapłon w 2T od tego w 4T. W 2T nawet prościej, bo stałe wyprzedzenie nie jest problemem.

 

W silniku z ZI nie możesz zastosować stałego kata wyprzedzenia zapłonu, bo paliwo spala się z taka sama prędkością, a wzrasta prędkość tłoka, możesz kontrolować prędkość spalania paliwa (konkretnie prędkość czołapłomienia) składem mieszanki (AFR) ale do pewnego stopnia. Chodzi o osiągnięcie maksymalnego cisnienia spalin kilka stopni po GMP ;)

Edytowane przez abu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2T ma większą moc, bo cykl pracy jest w każdym obrocie wału, a w 4T co 2 obroty. Natomiast nie jest to przełożenie 2x ponieważ, ze względu na brak zaworów /budowę 2T nie wykorzystuje się całej pojemności skokowej w tych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin: nie no, jak jawa to czapki z głowy :P

 

Nie żaruj sobie z konstruktorów firmy JAWA:

Silnik co prawda samochodowy: 6 cylindrów 2T pojemność 3000cc i praca cichsza oraz równiejsza niż jego rówieśnik firmy RR.

W dużych ciężarówkach silnik Diesla 2T też nie był wyjątkiem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...