Skocz do zawartości

Zielona WFM M06 1955


qlimaxDJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytań odnośnie WFM-ki (1959 rok).

1. Felgi były chromowane czy malowane?

2. Kierownica chrom czy może lakier? A wspornik błotnika tył?

3. Najważniejsze - tłumik lakierowany ( na jaki kolor) czy chrom? Kolanko zapewne chromowane ale sama końcówka wygląda jakby była malowana na czarno...

 

W moim egzemplarzu wszystko jest pochromowane domowymi sposobami (czyt. farba srebrzanka :biggrin: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 malowane,chrom to raczej w eksportówkach był;)

2 kierownica chrom,wsporniki chrom

3 widziałem i w chromie,czarne i jeszcze czarne z chromowanymi koncowkami (mowie tu o rybce)

Edytowane przez qlimaxDJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska znajdziesz w sklepach z łożyskami. Takie specjalistyczne sklepy trudniące się tym oraz uszczelnieniami i podobnymi gadżetami. Może jest jakiś w Twojej okolicy lub sąsiednich mieścinach.

Albo w necie szukaj adresów, na allegro są łożyska ale coś tanie bardzo więc podejrzane. A sklep Skuter Dębica nie prowadzi łożysk.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań odnośnie WFM-ki (1959 rok).

1. Felgi były chromowane czy malowane?

2. Kierownica chrom czy może lakier? A wspornik błotnika tył?

3. Najważniejsze - tłumik lakierowany ( na jaki kolor) czy chrom? Kolanko zapewne chromowane ale sama końcówka wygląda jakby była malowana na czarno...

 

W moim egzemplarzu wszystko jest pochromowane domowymi sposobami (czyt. farba srebrzanka :biggrin: ).

Kolego nie rozśmieszaj z tym domowym chromowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

granat powiedzial:

Tłumiki zwykłe te pózniejsze były w chromie i kolanka zawsze a rybka jak kolega wczesniej powiedział

Niestety, w WFM tlumik nigdy nie byl w calosci chromowany. Pierwsze "rybki" byly najpierw cale czarne, pozniej chromowano jedynie pierwsza i ostatnia czesc a srodek czarny. Nastepne tlumiki "cygara" (rozbieralne) byly malowane na srebrno. Chromowano tlumiki w SHL i WSK (niektorych modelach)

A mnie swego czasu intrygowala kwestia jakie jest prawidlowe ustawienie "pletwy" w tlumiku "rybce". Po dlugich poszukiwaniach oryginalnych zdjec z epoki, w tym fabrycznych doszedlem do wniosku ze montowano je i dluzszym koncem w gore, i w dol jednak nie wiem czy zalezalo to od rocznika czy od osoby montujacej czy po prostu kwestia przypadku;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie rozśmieszaj z tym domowym chromowaniem.

 

Nie wiem czy to takie śmieszne, po prostu poprzedni (pierwszy :biggrin: ) właściciel tak zabezpieczył korodujące elementy :bigrazz: .

 

A tłumik jest "rybka" cały czarny, chyba go rozbiorę i pochromuję tylko pierwszy i końcowy element. Rozumiem, że kolanko na 100% chromowane? Może w poniedziałek zawiozę graty do galwanizerni. Jak by dobrze poszło to w styczniu pochwalę się odnowioną WFMką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee. Hej Pompka - tak czytam ten temat od początku prawie ale dopiero zauważyłem że to Ty masz też WFM. Alle jaja. :biggrin: Świetna zabawka, co nie? :biggrin:

 

Granat - tłumiki-cygara w WFM S-34 były malowane na czarno. WSK miała srebrne. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

lakierowanie sprayem wymaga nagrzania elementu przed położeniem farby. Widziałem to nawet w programie "A Bike is Born" gdy Evans remontował starego HD WLA i malował cylindry.

Ja kupiłem spray do malowania tłumików ,pomalowałem nim cylinder i jest super(2 lata).Na opakowaniu było napisane że nalezy lakier nakładać na zimną cześć, następnie odpalić silnik i rozgżać elemęt w celu utwardzenia lakieru.A skoro spray jest do malowania tłumików to chyba normalne ze jest on olejo odporny. :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem spray do malowania tłumików ,pomalowałem nim cylinder i jest super(2 lata).Na opakowaniu było napisane że nalezy lakier nakładać na zimną cześć, następnie odpalić silnik i rozgżać elemęt w celu utwardzenia lakieru.A skoro spray jest do malowania tłumików to chyba normalne ze jest on olejo odporny. :wink:

 

Ja zawsze stosowałem metode malowania żaroodpornym sprayem na zimny cylinder, następnie po wyschnięciu traktowałem go palnikiem ( mocno wygrzewać) i następnie po wystudzeniu następna warstwa ,już bez wygrzewania , sprawdzało sie to i na cylindrach jak i na kolankach i tłumikac h :crossy: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee. Hej Pompka - tak czytam ten temat od początku prawie ale dopiero zauważyłem że to Ty masz też WFM. Alle jaja. :biggrin: Świetna zabawka, co nie? :biggrin:

 

Granat - tłumiki-cygara w WFM S-34 były malowane na czarno. WSK miała srebrne. :biggrin:

 

Mam tylko jedną (i dwa inne zabytkowe mopliki :wink: ) , niedawno ją kupiłem. Kompletna, podobno na wiosnę jeszcze jeździła. Brakuje mi linki prędkościomierza może ktoś wie gdizeto ustrojstwo dokupić albo od czego pasuje? Zabawka jest fajna :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To git. :biggrin: Fumka fajna sprawa. Mam 2 szt. S-01 i S-34. Linka prędkościomierza? O ile pamiętam to jest prowadzona z tylnego koła więc długością jak i końcówką przy liczniku powinna być taka sama jak w SHL M11 ktora też ma napęd z tylego koła. Nie wiem czy różnią się końcówki od ślimaka WFM vs. SHL. Jak Ci się nie spieszy to w pierwszej połowie stycznia będę już w PL więc mogę zmierzyć linki SHL i zrobić fotki końcówek, mam gdzieś kilka wkładów gdzieś do SHL. Brakuje Ci wkładu tylko czy pancerza też?

 

Ten sklep pewnie znasz?

http://www.skuterdebica.hg.pl/

 

Oni nie mają linki akurat. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc i ja sobie znalazłem skarbonkę i zajęcie na zimowe wieczory :)

A mianowicie za przysłowiowego LITRA kupiłem prawie kompletna WFMke,

sądząc po ramie jest to rocznik 1968, chyba ze źle odczytałem.

Jest prawie kompletna, brakuje kół bo ktoś je wziął chyba do wózka.

Mam zamiar odnowić ją do oryginały.

 

Mam więc prośbe\ę, jeżeli ktoś zna jakieś strony gdzie znajdę dużo zdjęć oryginału prosiłbym o podesłanie linków.

Przydały by się także wzory malowań które występowały w tym motocyklu.

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam więc prośbe\ę, jeżeli ktoś zna jakieś strony gdzie znajdę dużo zdjęć oryginału prosiłbym o podesłanie linków.

Najlepiej zacząć od tabliczki znamionowej jaki to dokładnie rok i model. Potem google :) lub poszukaj fotek tu :

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WFM/M06/58/2229

Sam możesz eż fotke zostawic na forum to coś się dowiesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...