Skocz do zawartości

ciśnienie sprężania ktm


santi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czyli jeszcze polatam mam 10,5 gdzes na forum czyalem ze dla crm to kompresia dobra 8 9

 

Zastanów się czy warto tak robić. W silniku CRM tłok powinno się wymieniać po pewnym przebiegu podanym w manualu a nie eksploatować go do utraty kompresji bo narobisz sobie sporych kosztów związanych z wymianą cylindra.

Ty czytałeś gdzieś na forum a ktoś czyta Twoje wypociny i kółko się zamyka.

Dobrze jest czasami postudiować podręczniki mechaniki i manuale motocykli a potem zabierać głos w fachowej dyskusji bo czasami aż włos się jeży na głowie czytając powyższe dyskusje.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami warto po prostu sciagnac cylinder i obejrzec tlok nic od razu pakowac siano.10,5 to naprawde dobra kompresja znakiem tego byl dobrze dotarty a pierscienie nie maja luzu.chodz czasami to zludne bo mogl byc np tlok przegrzany.wtedy dobrze bedzie trzymal kompresje nawet za dobrze bo moze puchac i blokowac sie w cylindrze(zacierac).Jezdzi ciagnie nic nie stuka to nieruszaj.chyba ze cie bardzo to nurtuje i masz na zbyciu usczelke pod glowica(chociaz w crm spokojnie mozna sciagnac i zalozyc tą sama) to mozesz sciagnac i zrobic ogledziny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamierzam nic grzebać.Zmierzłem ciśnienie z ciekawości a nie wiedziałem ile ma być.Motor pali od jednego kopa i ma moc.Myślę ,że jak przejadę łącznie ok 60 h to sprawdzę ponownie ciśnienie sprężania.Gdy będzie ok 8 to zmienię tłok.Czytałem gdzieś że ważny jest pomiar luzu na zamku pierścienia,ze jak powyżej 0,05 mm to tlok do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Czytałem gdzieś że ważny jest pomiar luzu na zamku pierścienia,ze jak powyżej 0,05 mm to tlok do wymiany.

Musi być przy składaniu luz na (ok) 0.25. :icon_mrgreen: Z luzem 0.05 nie najeździsz sie bo pierścień wydłuży sie(zawsze, każdy) przy temperaturze i wypchnie ci go do wydechu W tego typu moto są małe odstępy między oknami w cylindrze więc nie długo trzeba czekać na wyplucie z takim luzem.

ps. Omijałeś najważniejsze kawałki czytanki. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie trzeba też pamiętać, żeby pierścienie na tłoku muszą być idealnie dopasowane do zamków, bo jeśli pierścienie będą się "zamykać" na okienku to długo to nie pochodzi.

Nie wiem czy można tak założyć pierścień, żeby przerwa, była na okienku, ale Polak potrafi :) gdzieś czytałem, że kolesie zakładali cylki 70cc do skuterów a później się dziwili, czemu rozwalało pierścienie, jeszcze skarżyli się że pierścienie były źle dopasowane.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...