Skocz do zawartości

Wiatr


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj trochę powiało, co wcale nie ułatwia jazdy na moto. Czy komus zdażyło się mieć problemy z utrzymaniem się na drodze spowodowane wietrzyskiem? Mój Daelim "pędzi" całe 110 km/h i przy takiej prędkości wystarczy trochę uwagi, szczególnie przy mijaniu mostów, wiaduktów, końca lasu itp. Problemy się zaczynają jak trochę popada i przy większych prędkościach. Czekam na uwagi na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatr dzisiaj był bardzo silny .Ja jadac moim dnieprem mt10 z przyczepionym wozkiem bocznym zostalem troszke przesuniety przez wiatr jadac w terenie zabudowanym.Sam sie zdziwilem ze 360 kg tak latwo uleglo wiatrowi.

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem, że reakcja na wiatr nie jest do końca związana z masą, tylko z kaształtem. Redakcja jakiejś gazety testowała różne samochody na reakcje na podmuchy boczne i wyniki okazały się zadziwiające :( . Na perno inazcej się to odbiera na supersporcie, a inaczej na HD Electra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem pecha wracać wczoraj przy nie za ładnej pogodzie.Wiatr prosto w twarz i mój Janek nie mógł jechać szybciej niż 70Km/h.Potem jak czytałem dziś gazetę,a na pierwszej stronie pisało o wietrze w porywach do 100km/h,to się wcale już nie dziwiłem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hnmm jechalem podczas mocnego wiatru (ok 90 km/h prędkosc witary :-) Zubilewicz tak podał) i jazda nie była miła !! Po pierwsze motocykl duzo starcił z mocy nie chciał jechac a po drugie znosiło mnie do sodka jezdni !! Jazda była niezbyt przyjemna ale :-) ....... JA TO KOCHAM :-)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem od czego dokładnie zależy reakcja na wiatr, na pewno od prędkości, masy, powierzchni. kształtu ...

Wiem tylko, że na Uralu solo nie miałem nigdy problemów z wiatrem, na VXie też nie, natomiast na MZ TS150 zdażały się dość często (masa=nie całej połowie masy każdego z pozostałych dwóch). Na motorynce też nie miałem problemów, ale tam nie było prędkości ponad 45-50km/h.

 

Po tym, jak wpływa prędkość na zachowanie moto np. po wyminięciu TIRa z naczepą wnioskuję, że ma ona kolosalny wpływ na reakcje sprzęta. Ciekawe, że gdy wymijając TIRa się skulę, reakcja jest o wiele wiele łagodniejsza.

 

... no, to pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swoich doświadczeń mogę tylko powiedzieć, że wymijanie tira nie jest takie straszne jak kiedyś przypuszczałem. Spodziewałem się znacznie większej wrażliwości, chociażby po doświadczeniach z katamaranem, którego potrafi nieźle przedstawić. Najważniejsze jest to, że wiadomo czego się można spodziewać w danej sytuacji, uważna obserwacja drogi, zabudowań, krawędzi lasu itp. pozwala nam się przygotować na podmuch. Tak ja to odbierałem na swoim Daelimie "pędzącym 100 km/h). Raz się tylko wystraszyłem w deszczu (burzy !!!) kiedy wiatr mnie przestawiał o pół pasa i to tylko przy 50 km/h.

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Zdarzało mi się jeździć w takim wietrze że podmuchy boczne prawie wybijały mi CBR-kę z toru jazdy, musiałem się nieźle napocić by się utrzymać na drodze. Już wolę jechać w ulewie niż przy silnym wietrze zwłaszcza bocznym. Generalnie największe zagrożenie jest przy dużych prędkościach gdy gwałtowny boczny podmuch może łatwo spowodować upadek, dlatego wolę w takich sytuacjach zwolnić, zawsze ma się wtedy więcej czasu na wyprostowanie toru jazdy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Reakcja moto na podmuchy boczne jest tym mocniejsz im wieksza jest powieszchnia boczna moto - im wiekszy zagiel tym szybciej poplynie lodka. Dopiero kolejnymi czynnikami bedzie predkosc i masa. Jesli jest silny wiatr to kazdy kto ma choc troche zdrowego rozsadku zwolni.

Pozdrawim

Wiktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

No niestety, robiąc tzw dojazdówki asfaltowymi drogami do leśnych duktów często mocno rzuca wiatr KTMem. To w sumie tylko 120 kg, ja jakieś 65, generalnie mało i wiatr rzuca ostro, szczególnie podmuchy ciężarówek potrafią zmieść z siodła.

Na Ducati ważącym pod 200 kg i znacznie niższym to zupełnie inna zabawa. Choć przy dużych prędkościach nagłe podmuchy wiatru są mało sympatyczne, tym bardziej, że Monster to typowy nagus nawet bez malutkiej owiewki z przodu. Trzeba uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość misiobaran

WITAM.

 

Najgorsze przygody z wiatrem miałem na XJR-ce, gdy nagle spychało mnie w koleiny...trochę to nieprzyjemne i do gleby było blisko, na szczęście nic nigdy się nie stało.

Na Junaku problemów nigdy nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na motorynce też nie miałem problemów, ale tam nie było prędkości ponad 45-50km/h.

jesteś pewien? a jakbyś jechał pod wiatr to 5kmh i jazda na polsprzęgle bo nie to zabraknie mocy :)

wiem bo jeździłem kiedyś na romecie

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...