sidlak Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 (edytowane) Witam Panie i Panów. Przejdę do rzeczy...drag star 1.1 w tylnym kole pękło mi od strony tarczy kilka szprych , kilka się pogięło (strzelały jak domino, dobrze, że dojechałem do pracy, od razu zaczęło rzucać tyłkiem) nie mam sprecyzowanych gotowych pytań, jeszcze się za to nie zabrałem, może ktoś miał już taką przygodę i wie jak wygląda mniej więcejoperacja postawienia tego z powrotem na kopyta. Z góry dzięki. Pozdrawiam Ps.Teraz to widzę, z góry przepraszam za złe umiejscowienie posta. Edytowane 8 Lutego 2008 przez sidlak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Ja raz miałem podobna pryzgodę ale w mniejszej skali bo tylko jedna szprycha strzeliła. Kolejnośc działań powinna byc taka: 1. Zdiagnozowanie dlaczeog pękły (dociągałeś je kiedyś?).2. Wyjmij koło i zdejmij oponę3. Wyjmij połamane szprychy i nyple. 4. Zapleć nowe szprychy (zorientuj się od czego będa pasować o do Harleya podchodzą po małej przeróbce od Urala :icon_mrgreen: ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 no ciekawa sprawa jak piszesz że od strony tarczy działy sie takie rzeczy, najprawdopodobniej mogła to być wina tego że były poluzowane, teraz musisz rozebrać koło i powymieniać szprychy bo raczej tak to nie polatasz :icon_mrgreen: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 To nie w luzach jednej lub dwuch szprych jest problem. Jak się dociąga to tyle przeważnie wymaga intewencji. Ja już miałem dwie, na przestrzeni sporego czasu. Wydaje mi się że jest to po prostu zmęczenie i tyle. Ale jeśli poszło kilka, to wtedy też kilka musiało bieć luz. Koło deformowało się i pękały. Mogło też być tak że jeśli motocykl był w niejednych rękach to jakiś Dobromir miał ciężką rękę do klucza. Komplet szprych można kupić w serwisie Yamachy. Na sztuki nie sprzedają. Cena koszmarna. Dobrać inne niełatwo. Od mechanika dostałem inne, dłuższe ale o tej samej średnicy i fachowiec pospawał z dwóch jedną. Lepsze to niż nic. Mnie pękały te najkrótsze 7 cm i w tm problem. Odpadał łepek na łuku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 hmm... zaglądnij do działu weteranów, tam chłopaki (i dziewczyny) mają takie problemy na codzień: znajdziesz namiary na sprawdzonych producentów szprych, znajdziesz namiary na warsztaty w których mechanik fachowo zaplecie ci kołohmm... właśnie popatrzyłem skąd jesteś... może być kłopot. spróbuj popytać w wątku "angielski przy piwie", może tam znajdziesz wsparciejakiekolwiek spawanie jednej z dwóch odradzam, taka konstrukcja nie ma wystarczającej wytrzymałości - to chyba oczywistejsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Podstawowa przyczyna pękania szprych to nierównomierny rozkład sił w kole. Po wycentrowaniu koła należy skorygować naciąg na słuch, szprychy muszą wydawać jednakowy dźwięk. Jest to ostatni etap centrowania. W tak zrobionym kole niezwykle rzadko pękają szprychy, owszem zawsze może się zdarzyć jakaś wada materiału raz na ileś tam albo zaliczenie naprawde dużej dziury z dobiciem zawieszenia ale to rzadkie sytuacje. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Producent szprych telefon: 0602-198211 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Zapiszę sobie. Ale jak szukałem po Polsce przez internet to jak napisłem że musi mieć 4,5 mm to mnie spuszczli. 4,5 od łepka i zwężają się do chyba 4 dalej. I do tego długośc 70 mm i odpowiedż "co to za cudo". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Zapiszę sobie. Ale jak szukałem po Polsce przez internet to jak napisłem że musi mieć 4,5 mm to mnie spuszczli. 4,5 od łepka i zwężają się do chyba 4 dalej. I do tego długośc 70 mm i odpowiedż "co to za cudo".Bo w Polsce nikt nie robi pocienianych szprych. Dostępne są tylko proste, a i to ich jakość nie jest najwyższa. Najlepiej szukać w firmach niemieckich lub angielskich produkujących szprychy do weteranów (reklamy w gazetach typu Oldtaimer markt czy Clasic Bike). Tam można dostać wszystkie wymiary i typy, ale to drogie rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.