Skocz do zawartości

Odświeżanie japońskiego klasyka :)


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, ale tam nie ma ciśnienia i momenty dokręcania mniejsze niż 40 Nm... Myślisz że nie wydmucha tego/nie roztopi?

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że ...nie wiem :flesje: . Ale stosowałem Hylomar pod głowicę w starym wyczynowym 2T (CZ 380 Cross), i nie posmarkała się. A że gwinty w cylindrze, na szpilki miałem słabe, to nie dokręcałem tego dużym momentem. I za "moich czasów" nie pociła się nawet. Faktem jest, że uszczelka pod głowicę była z przepalanego aluminium zrobiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod uszczelkę (dobrej jakości) pod głowicę nie stosuje się żadnych silikonów itp. Producenci uszczelek zazwyczaj nawet na opakowaniu piszą żeby składać na "sucho". Może masz pęknięta głowicę/blok albo na powierzchni są wżery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod uszczelkę (dobrej jakości) pod głowicę nie stosuje się żadnych silikonów itp. Producenci uszczelek zazwyczaj nawet na opakowaniu piszą żeby składać na "sucho". Może masz pęknięta głowicę/blok albo na powierzchni są wżery?

 

Ale to chyba nie jest na bazie silikonu. A co do uszczelek, to nie chce mi się po raz 4 wymieniać uszczelki, kiedy wszytko jest równe, czyste, dokręcone, a nadal się poci. Ten hylomar ma konsystencję takiej gęstej plasteliny, nie zastyga, jest do 250 stopni i dałem go w miarę cienką warstwę na głowice i cylindry. Wżerów nie ma, bo było to wszystko planowane (mało, ale było)

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w innym poście kiedyś, wydaje mi się że to jest jakaś mała niedoróbka, bo wszystkie późniejsze wersje tego silnika (400-500) miały na łączeniu cylindrów z głowicą, między kolektorami na środku śrubę M6 ustalającą, a wszystkie nowe uszczelki do GS 400-450 (bo takie są zestawy) mają miejsce na taką śrubę dlatego uszczelka wystaje. W paru przypadkach z ludźmi z którymi rozmawiałem i ze zdjęć które widziałem poci się dokładnie w tym samym miejscu (tylko na środku z przodu).

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakąś fotką dysponujesz?

 

 

Jak dziś wezmę normalny aparat to będę dysponował.

 

http://strony.aster.pl/greedo/cyl2.jpg - o to mniej więcej chodzi, u mnie tego nie ma. Strzałka pokazuje gdzie jest mounting bolt.

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dziś wezmę normalny aparat to będę dysponował.

 

http://strony.aster.pl/greedo/cyl2.jpg - o to mniej więcej chodzi, u mnie tego nie ma. Strzałka pokazuje gdzie jest mounting bolt.

 

 

 

mozliwe ze przez brak tej sruby sie poci. Kolega tez mial taka GS i tez sie tam pociła. Ja w GS500E mam juz ta srube i nic nie cieknie tzn. cieknie wszedzie indziej ale nie tam. Owa sruba działa jako wspomaganie pozostąłych srub głowicy a jesli u ciebie jej nie ma to głowica jest mniej dociskana w tym miejscu ze wzgledu na odleglosc tego miejsca od glownych śrub. Jak wiadomo aluminium sie odkształca pod wpływem temperatury a ze moto nieajnowsze to i materiał tez siwruje.

 

Na filmi8ku slycahc ze moto dobrze gada z tym wydechem. Mam chyba jeszcze jedne taki tłumik i kiedys załozylem go do SHL M11 bo mialem zgnity w niej i powiem ze gadała pieknie - lekki basik i niezbyt glosno. Najelpsze jest to ze SHL z tym wydechem jezdziła lepiej niz z oryginalnym. buhaha.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocenie się uszczelki na krawędzi studni rozrządu to choroba starszych japońskich silników.

Jest na to kilka sposobów ale najważniejszy to bardzo staranne przygotowanie poszczególnych części przed końcowym montażem. Głowica powinna być idealnie płaska ( szlifowanie )

Blok cylindrów sprawdzony na płycie traserskiej lub też szlifowany ale nie frezowany.

Przed bezpośrednim montażem odrobina silikonu silnikowego z obu stron uszczelki głowicy ale tylko dookoła studni rozrządu.

Po dokręceniu głowicy z odpowiednim momentem silnik odpalić na drugi dzień na kilka minut i pozostawić do całkowitego wystygnięcia.

Bardzo żmudne i uciążliwe ale przy zachowaniu dużej dozy cierpliwości opłacalne bo nie będzie ciekło.

Ktoś może napisać że bloku cylindrów się nie szlifuje ale raz na 20 lat nie zaszkodzi.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One były ze 2 lata temu szlifowane, zamiast silikonu dałem na głowicę i cylindry hylomaru - po całym obwodzie, niedużo, rozsmarowałem palcem po uprzednim odtłuszczeniu zmywaczem loctite'a (gasket remover). Odpaliłem silnik na parę minut żeby się zagrzał i odstawiłem na zimowy postój. Myślisz że to wystarczy? Głowica także była wyrównana

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wystarczy ale jak się rozciekło to ponowny szlif był wskazany

 

Wiem że to dywagacje trochę bez sensu, ale jeśli nie pociekło przez parę minut, to chyba nie powinno po dłuższym czasie? Hylomar pod wpływem temperatury nie zmienił właściwości, uszczelka także nie nasiąkła olejem... Głowica była szlifowana paręset kilometrów temu, bo nie jeździłem z tym cieknącym silnikiem

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...