Skocz do zawartości

Tekst Andrzeja Kwiatkowskiego - polecam


Tomek Kulik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1379611.html

To tylko przykład materiału autorstwa zacnego Motocyklisty, na jaki można trafić w sieci.

Góglając używamy haseł: andrzej kwiatkowski motocykl

 

Miłej lektury.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem ten artukuł jakiś czas temu w Świecie

teraz przeglądnałem go sobie jeszcze raz i zauważyłem że troszke autor sam sobie przeczy

w jednym miejscu pisze:

"nacznie lepiej jest utrzymywać go na ręcznym, a więc na przednim hamulcu. Utrzymywanie na hamulcu nożnym byłoby niepotrzebnym braniem na siebie ewentualnych kłopotów z równowagą, gdyby coś poszło nie tak, jak trzeba." to odnośnie ruszania na wzniesieniu

a w innym:

"A zauważmy, że za oceanem przez co najmniej pół wieku wszyscy motocykliści zawsze ruszali z lewą nogą na motocyklu (bo na pedale sprzęgła) i - o ile wiem - nie był wysuwany zarzut braku równowagi w czasie ruszania" - odnośnie "co z nogami"

 

ja np. jestem zdania że powinno się umieć ruszać (także) z hamulca tylnego

jeśli motocykl stoi na wzniesieniu to skuteczność "podtrzymania" motocykla na postoju jest większa używając tylnego hamulca ponieważ owo tylne koło jest bardziej dociążone

może się zdażyć że przy większych pochyleniach bądź bardziej śliskiej nawierzchni przy uzyciu przedniego hamulca motocykl bedzie się ześlizgiwał a w wypadku uzycia tylnego hamulca nie

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając to czuje się jak na placu w Pro-Motorze :wink::D

 

(...)

Nie ukrywam, wychowałem się na publikacjach pana Kwiatkowskiego :icon_razz:

Stąd styl szkolenia.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

"nacznie lepiej jest utrzymywać go na ręcznym, a więc na przednim hamulcu. Utrzymywanie na hamulcu nożnym byłoby niepotrzebnym braniem na siebie ewentualnych kłopotów z równowagą, gdyby coś poszło nie tak, jak trzeba." to odnośnie ruszania na wzniesieniu

a w innym:

"A zauważmy, że za oceanem przez co najmniej pół wieku wszyscy motocykliści zawsze ruszali z lewą nogą na motocyklu (bo na pedale sprzęgła) i - o ile wiem - nie był wysuwany zarzut braku równowagi w czasie ruszania" - odnośnie "co z nogami"

 

Witaj Konradzie

Trochę wyjaśnię: na ręcznym trzymamy motocykl zabezpieczając go przez zjechaniem w dół - dlatego że przy większym nachyleniu stoku i obciążeniu motocykla pasażerem lub ładunkiem istnieje bardzo duże niebezpieczeństwo , że motocykl hamowany tylnym kołem zacznie się obracać do tyłu wokół osi tylnego koła - sam kilkanaście razy w górach miałem takie przygody.

 

Drugie zdanie dotyczy motocykli Harley Davidson ze sprzęgłem w nodze po lewej stronie - wtedy jedynym hamulcem który można użyć jest hamulec przedni , ruszamy wtedy z lekkim pochyleniem motocykla na prawą stronę. Lubiłem Harleye , ale dla mnie WLA 42 jest za ciężki.

Do dzisiaj mam książkę Andrzeja Kwiatkowskiego "Technika wyczynowej jazdy motocyklem" - podstawy są tam bardzo dobrze opisane - polecam.

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyhy, doktorat trzeba prawie mieć, żeby móc prowadzić motocykl, rozwodzić się nad metodami utrzymywania motocykla na górce, a gdzie takie górki są, w polsce, jak będzie zjeżdzać to się zacznie kombinować. Bez przesady z tym wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyhy, doktorat trzeba prawie mieć, żeby móc prowadzić motocykl, rozwodzić się nad metodami utrzymywania motocykla na górce, a gdzie takie górki są, w polsce, jak będzie zjeżdzać to się zacznie kombinować. Bez przesady z tym wszystkim.

 

To nie jest doktorat - to są podstawy. Bardzo pożyteczny tekst dla początkujących, dzięki niemu mogą się oswoić i zrozumieć podstawowe zasady obsługi motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...