Skocz do zawartości

Sprężyny w przednich lagach - Bandit 600


Mortag
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Z racji, że to pierwsze zimowanie mojego Bandziora i mam możliwośc bliżej zapoznać się z ogólną mechaniką (rozkręcam co się da i oglądam sobie jak to wygląda i czytam jak działa :buttrock:) to mam pytanie w sprawie przedniego zawieszenia. Jeszcze go nie rozbierałem, bo narazie nie posiadam wiedzy, dzięki której będe w stanie stwierdzić czy wszystko jest ok czy nie. Choćby na oko.

 

I tu pytanie do szanownych forumowiczów. Czy ktoś z was mógłby wyjaśnić mi jak stwierdzić zużycie sprężyn kwalifikujące je do wymiany? Jestem zielony i jak można to w przystępnej formie poprosze. Jakby do tego znalazły się zdjęcia zużytych spręzyn to byłbym wniebo wzięty ;)

 

Dzięki i byle do wiosny ^^

Rafał.

 

Oczarowany, zafascynowany, zaślepiony i ogłuszony motocyklizmem. Jak nie ugania się po krzakach, to wyciera beton, asfalt lub kostkę brukową. Instruktor z powołania i zamiłowania.

 

www.paramoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze najlepszym sposobem na sprawdzenie stopnia zyzycia sprzezyn jest po prostu jazda. jezeli nic ci nie przeszkadza to daj sobie spokoj. jezeli jednak przod jest za miekki, dobija i telepie przy ostrym hamowaniu to moznaby zmienic albo sprezyny albo bajka. w banditach generalnie sprezyny z przodu sa miekkie i najlepsza rada, jesli chcesz jeszcze troche pojezdzic tym sprzetem jest wymiana na akcesoryjne np "WIRTH". cena ok 400zl. efekt gwarantowany(mialem w b4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna by zmierzyc ich dlugosc i porownac z dlugoscia nowych.

tak, tylko skad wezmie nowe? jesli zawiecha wymaga serwisu(olej, uszczelniacze, sprezyny) to mozna podlubac, a takie szukanie na sile nie ma sensu. jesli chodzi o wymiane oleju na gestszy w przedniej zawiesze to tez wiele to nie da jesli sa slabe sprzezyny. generalnie serwis lag lepiej jest przeprowadzic na wiosne, bo przez zime jak sie nie jezdzi moze dojsc np wymiana uszczelniaczy, wiec po co robic cos dwa razy jak mozna za jednym zamachem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko skad wezmie nowe?

 

Ksiazka serwisowa podaje dlugosc nowej sprezyny,wystarczy porownac,przewaznie jezeli jest krotsza niz 5mm to jest zakwalikowana do wymiany.

 

Inna sprawa to to ze przednie zawieszenie w Bandycie jest bardzo proste czy wrecz prymitywne i w zaleznosci od stylu jazdy i wagi kierowcy sprezyny moga byc za miekkie,stare czy nowe.

 

Zanim sie zaczniesz dlugac w zawieszeniu pomierz jak wysoko motocykl siedzi z toba na pokladzie.Z przodu i tylu.Potrzebna bedzie pomoc drugiej osoby.Zmiana sprezyn na twardsze wymaga innej dlugosci tulei dystansowych.

 

Zmiana wysokosci przodu motocykla o pare nawet mm spowoduje inne prowadzenie sie,niekoniecznie na gorsze,ale dobrze wiedziec jak to bylo orginalnie w celu diagnostyki czy tez poprawek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za odpowiedz :icon_mrgreen:

 

Generalnie moj staruszek dobral sie ktoregos razu do niego i ot tak dolal mi oleju do przednich lag. Do zawieszen oczywiscie, no ale bez konsultacji czy czegos...

 

Teraz mam twarde zawieszenie i dobija mi, wiec musze uwazac, albo dodawac gazu przed nierownosciami :icon_mrgreen: Dlatego tez chcialem je rozebrac i posprawdzac co i jak. Moze nawet nie dlatego, zeby doszukiwac sie uszkodzen, ale poprostu pomacac i obejrzec jak to to wyglada :rolleyes:

 

Dzieki raz jeszcze!

Rafał.

 

Oczarowany, zafascynowany, zaślepiony i ogłuszony motocyklizmem. Jak nie ugania się po krzakach, to wyciera beton, asfalt lub kostkę brukową. Instruktor z powołania i zamiłowania.

 

www.paramoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodawałeś gazu przy nierównościach? Wow. Ciesz sie że zyjesz jeszcze. Co człowiek moze zrobić dla własnego komfortu. Mogles chociaż wziąć strzykawkę + kawałek węzyka i zmniejszyc poziom oleju....

 

Pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieznam sie na konstrukcji zawieszeń japońskich ale od siebie powiedzieć moge ze zawicha nie ma w sobie tylko 1 sprezyny;] Mozliwe jest ze uszkodzeniu uległ zawór jednokierunkowy i zaiecha bedzie wtedy dobijac pomimo ze sprezyna główna i olej sa wporządku;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że za dużo masz teraz oleju i dlatego dobija (skrócił się skok przez podniesienie poziomu oleju).

Jak już ktoś napisał, weź strzykawkę z długim wężykiem i wyciągnij trochę oleju... najlepiej do poziomu podanego w serwisówce :P

 

ps: miałem kiedyś motocykl, w którym poprzedni wlaściciel "przepełnił" zawieszenie... a że było to w enduro, a korki w lagach plastikowe to przy pierwszym moim solidnym wyskoku korki "sru" mi w ryja :D nie mówiąc już o "obryzganiu" mnie olejem od czubka głowy po pas :clap: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...