Skocz do zawartości

NAPRAWA DNIEPRA


KAZIK 44
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie,wszystko jak należy się założone i złożone!tzn.tak jak było tak jest tylko z tą różnicą że łożyska POLSKIE!i powiem jeszcze że jak rozebrałem skrzynie to jedno łożysko było kompletnie zardzewiałe!!!!ale to tak dla ciekawości..:)po popuszczeniu śrub prawie ok.!kręci się,też z oporem ale nie takim jak skręce całkowicie!

Sprawdź szerokość łożysk które wymieniałeś, może któreś było węższe (chociaż to mało prawdopodobe). Z katalogu części wynika, że na wałku głównym są stosowane podkładki dystansowe. Jeśli zastosowałeś np. cieńsze uszczelki pod pokrywę lub całość ścisnełeś większym momentem niż potrzeba, to zmniejszył się luz poosiowy i "zacisneło" ci łożyska lub koła zębate. Po naprawie wałki muszą obracać się swobodnie bo inaczej bardzo szybko coś padnie (najczęściej łożyska). Jednym słowem jeszcze raz rozbieraj i albo wyjmuj wogule albo zastosuj cieńsze podkładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po popuszczeniu śrub prawie ok.!kręci się,też z oporem ale nie takim jak skręce całkowicie!

 

No to jak bedziesz rozbieral skrzynie to sprawdz jeszcze raz dobrze czy lozyska sa podobijane do konca (tzn czy siedza na swoim miejscu). Jezeli wszystko ok to musisz regulowac podkladkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy ze zuzyles troszke szybciej lozyska.

Jezeli skrzynia po zlozeniu ciezko sie kreci to bankowo jest cos nie tak i trzeba to poprawic.

W wypadku Davidiusza, czyli blokowanie walka glownego po skreceniu pokryw to ewidentnie zle wydystansowanie tegoz walka.

Podkladki trzeba wyjac i tak dobrac zeby walek po skreceniu pokryw obracal sie bez oporu i bez luzow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazik 44 jak będziesz kupował ewentualne cześci do skrzyni to sprawdź czy są takie same jak w twojej skrzyni.

Pod koniec lata składałem skrzynię Dnieprowską ze wstecznym, tam problem był z mechanizmem kopniaka, w każdym razie musiałem przebrać kilka części nowych i używanych żeby trafić takie same. W różnych skrzyniach nawet wałki główne i zdawcze potrafią się różnić wysokościami położenia trybów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak idziesz kupować części do rusa to bierzesz starą dla porównania, bo rzemiosła to jest sporo, a wałki główne jak zdawcze dystansujesz podkładkami stalowymi które z doświadczenia musisz zrobić sobie sam średnica wew. 19mm. Udanych poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich pasjonatow motoryzacji i starych weteranow.

Zdemontowalem skrzynie, tak jak mi poradziliscie odrecilem tylnie kolo, kardan, no i bylo troche trudno zdemontowac gomowe sprzeglo, to tez odkrecilem resory i tylni wahacz ( razem cztery sroby i dostep bez problemu),

Teraz skrzynia jest na zewnatrz.

Jak nalezy zdemontowac tarcze sprzeglowe ?

Wiec widze ze sa przykrecone szescioma srubami, nalezy je odkrecic ?

Wyczytalem ze jest potrzebny jakis sciagacz do sprzegla ?

Dzieki wam za porady !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nalezy zdemontowac tarcze sprzeglowe ?

Najlepiej na zewnątrz

Wiec widze ze sa przykrecone szescioma srubami, nalezy je odkrecic ?

Jak dasz radę inaczej to śmiało

Wyczytalem ze jest potrzebny jakis sciagacz do sprzegla ?

Chyba każdy ściągacz do łożysk da się zaadoptować . Ale najłatwiej będzie ci z dwu ramiennym .

Aha . Skrzyni byś sie najpierw nie przyglądną? ;>

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej na zewnątrz

 

Jak dasz radę inaczej to śmiało

 

Chyba każdy ściągacz do łożysk da się zaadoptować . Ale najłatwiej będzie ci z dwu ramiennym .

Aha . Skrzyni byś sie najpierw nie przyglądną? ;>

 

 

Ciezko odkrecic te sruby !! czy bez odkrecania tych srub mozna zdemontowac tarcze sprzegla ?

Hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko odkrecic te sruby !! czy bez odkrecania tych srub mozna zdemontowac tarcze sprzegla ?

Hej

Nie;

Jeśli masz problemy z odkreceniem (a to akutat dobrze, bo one ot tak sobie odkręcić się nie mogą), to zaopatrz się w śrubokręt udarowy;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko odkrecic te sruby !! czy bez odkrecania tych srub mozna zdemontowac tarcze sprzegla ?

Hej

Hej . Możesz wyciągnąć z całymi kołkami. A serio to są zapunktowane i tak ma być. tak jak pablo radzi śrubokręt udarowy albo udar zrób sobie z młotka ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko odkrecic te sruby !! czy bez odkrecania tych srub mozna zdemontowac tarcze sprzegla ?

Hej

Po co chcesz odkrecac sprzeglo? Najpierw sprawdz sobie skrzynie biegow, tam moze byc problem. Gumowe sprzegielko powinno sie dac zdjac bez wykrecania wahacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie rozkreci skrzynie to czy mozna pozniej przy zlozeniu uzyc tej samej uszczelki ?

 

 

Teoretycznie powinno się wymienić na nową,ale jak nie jest porwana to powinno byc ok. Liźnij przed montażem jakimś szczeliwem i po sprawie ( silikon odradzam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...