HD1940 Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 nie,wszystko jak należy się założone i złożone!tzn.tak jak było tak jest tylko z tą różnicą że łożyska POLSKIE!i powiem jeszcze że jak rozebrałem skrzynie to jedno łożysko było kompletnie zardzewiałe!!!!ale to tak dla ciekawości..:)po popuszczeniu śrub prawie ok.!kręci się,też z oporem ale nie takim jak skręce całkowicie!Sprawdź szerokość łożysk które wymieniałeś, może któreś było węższe (chociaż to mało prawdopodobe). Z katalogu części wynika, że na wałku głównym są stosowane podkładki dystansowe. Jeśli zastosowałeś np. cieńsze uszczelki pod pokrywę lub całość ścisnełeś większym momentem niż potrzeba, to zmniejszył się luz poosiowy i "zacisneło" ci łożyska lub koła zębate. Po naprawie wałki muszą obracać się swobodnie bo inaczej bardzo szybko coś padnie (najczęściej łożyska). Jednym słowem jeszcze raz rozbieraj i albo wyjmuj wogule albo zastosuj cieńsze podkładki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 po popuszczeniu śrub prawie ok.!kręci się,też z oporem ale nie takim jak skręce całkowicie! No to jak bedziesz rozbieral skrzynie to sprawdz jeszcze raz dobrze czy lozyska sa podobijane do konca (tzn czy siedza na swoim miejscu). Jezeli wszystko ok to musisz regulowac podkladkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidiusz25 Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 dzięki koledzy za odpowiedz:)zbadam sprawe jutro,mam nadzieje że jest tak jak mówicie-piszecie!czyli w sumie mały problem,tak mi się wydaje...:)fenks.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Jak złożyłem skrzynię na nowych łożyskach też ciężko się ją kręciło, motor troche pochodził i przy następnej okazji wyjęcia skrzyni wałki chodziły już normalnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 To znaczy ze zuzyles troszke szybciej lozyska.Jezeli skrzynia po zlozeniu ciezko sie kreci to bankowo jest cos nie tak i trzeba to poprawic.W wypadku Davidiusza, czyli blokowanie walka glownego po skreceniu pokryw to ewidentnie zle wydystansowanie tegoz walka.Podkladki trzeba wyjac i tak dobrac zeby walek po skreceniu pokryw obracal sie bez oporu i bez luzow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Kazik 44 jak będziesz kupował ewentualne cześci do skrzyni to sprawdź czy są takie same jak w twojej skrzyni.Pod koniec lata składałem skrzynię Dnieprowską ze wstecznym, tam problem był z mechanizmem kopniaka, w każdym razie musiałem przebrać kilka części nowych i używanych żeby trafić takie same. W różnych skrzyniach nawet wałki główne i zdawcze potrafią się różnić wysokościami położenia trybów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motozgrzyt Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Jak idziesz kupować części do rusa to bierzesz starą dla porównania, bo rzemiosła to jest sporo, a wałki główne jak zdawcze dystansujesz podkładkami stalowymi które z doświadczenia musisz zrobić sobie sam średnica wew. 19mm. Udanych poszukiwań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAZIK 44 Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Witam wszystkich pasjonatow motoryzacji i starych weteranow.Zdemontowalem skrzynie, tak jak mi poradziliscie odrecilem tylnie kolo, kardan, no i bylo troche trudno zdemontowac gomowe sprzeglo, to tez odkrecilem resory i tylni wahacz ( razem cztery sroby i dostep bez problemu), Teraz skrzynia jest na zewnatrz.Jak nalezy zdemontowac tarcze sprzeglowe ?Wiec widze ze sa przykrecone szescioma srubami, nalezy je odkrecic ?Wyczytalem ze jest potrzebny jakis sciagacz do sprzegla ?Dzieki wam za porady !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 (edytowane) Jak nalezy zdemontowac tarcze sprzeglowe ? Najlepiej na zewnątrzWiec widze ze sa przykrecone szescioma srubami, nalezy je odkrecic ?Jak dasz radę inaczej to śmiałoWyczytalem ze jest potrzebny jakis sciagacz do sprzegla ?Chyba każdy ściągacz do łożysk da się zaadoptować . Ale najłatwiej będzie ci z dwu ramiennym .Aha . Skrzyni byś sie najpierw nie przyglądną? ;> Edytowane 18 Listopada 2007 przez prince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAZIK 44 Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Najlepiej na zewnątrz Jak dasz radę inaczej to śmiało Chyba każdy ściągacz do łożysk da się zaadoptować . Ale najłatwiej będzie ci z dwu ramiennym .Aha . Skrzyni byś sie najpierw nie przyglądną? ;> Ciezko odkrecic te sruby !! czy bez odkrecania tych srub mozna zdemontowac tarcze sprzegla ?Hej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Ciezko odkrecic te sruby !! czy bez odkrecania tych srub mozna zdemontowac tarcze sprzegla ?HejNie;Jeśli masz problemy z odkreceniem (a to akutat dobrze, bo one ot tak sobie odkręcić się nie mogą), to zaopatrz się w śrubokręt udarowy; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Ciezko odkrecic te sruby !! czy bez odkrecania tych srub mozna zdemontowac tarcze sprzegla ?HejHej . Możesz wyciągnąć z całymi kołkami. A serio to są zapunktowane i tak ma być. tak jak pablo radzi śrubokręt udarowy albo udar zrób sobie z młotka ^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Ciezko odkrecic te sruby !! czy bez odkrecania tych srub mozna zdemontowac tarcze sprzegla ?HejPo co chcesz odkrecac sprzeglo? Najpierw sprawdz sobie skrzynie biegow, tam moze byc problem. Gumowe sprzegielko powinno sie dac zdjac bez wykrecania wahacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAZIK 44 Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Jak sie rozkreci skrzynie to czy mozna pozniej przy zlozeniu uzyc tej samej uszczelki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jul Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Jak sie rozkreci skrzynie to czy mozna pozniej przy zlozeniu uzyc tej samej uszczelki ? Teoretycznie powinno się wymienić na nową,ale jak nie jest porwana to powinno byc ok. Liźnij przed montażem jakimś szczeliwem i po sprawie ( silikon odradzam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.