Skocz do zawartości

Sprzęgło Hayabusa


Demus2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ty mowisz o takim, ktore sie skonczylo...

a teraz posluchaj logiki...przy mniejszej srednicy wytartych tarcz nie musisz gleboko wciskac klamki skok roboczy sie zmniejsza (sprzeglo rozlacza wczesniej)

 

Dyrdymały ....

 

Sprzęgło hydrauliczne jest tak skonstruowane, ze zuzycie tarcz nie ma wpływu na kok klamki i moment zadziałania. Niejako odpowiedni luz ustawia się automatycznie.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sam luz bezposrednio pomiedzy tarczami poniewaz on jest niwelowany przez sprezyny, ale one charakterystyka ich pracy nie jest stala w calej rozpietosci, przy starych tarczach nacisk sie zmniejsza a druga sprawa to sprezystosc wewnetrzna materialu z ktorego sa wykonane tarcze ma wplyw na dzialanie sprzegla rowniez... nie bede sie bardziej zaglebial, bo nie mowie ze w w tym konkretnym przypadku tak musi byc, ale gdy sprzeglo ma sie ku koncowi w praktyce jest "krotsze" niz w nowej maszynie, dalej nie polemizuje :D

 

 

a to ze skok klamki sie nie zmiena to logiczne ale co ma skok klamki do skoku roboczego ktory moze sie zawierac w 1/4 skoku klamki

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być moze wystarczy przeczyścic wysprzeglik,gdyz przy takim przebiegu wątpie aby zużyciu uszkodzeniu uległ kosz sprzegłowy,ewentualnie może skrzywieniu uległ popychacz (takze mało prawdopodobne)i sie zacina w wałku.Wyczyszczenie pompki sprzgła wysprzeglika i wymiana płynu powinna wystarczyć.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że dyskusja się ładnie rozwija. Bardzo mnie to cieszy. Tym motem latam 1,5 miesiąca. Wcześniej śmigałem 5 lat CBR 1000F. Sprzęgło też hydrauliczne tylko że tam działało. W mojej Busie wyraźnie jest coś nie tak. Rozumiem że sprzęgło może być mniej lub bardziej czułe ale bez przesady. Ono działa tak jak bym strzelał ze sprzęgła. Az cały naped stuka. Gdzieś kiedyś czytałem o problemie w wysprzęglikiem w Busie, może to to. Ten sezon jeszce dojeżdżę. A w przyszłym dam sprzeta do serwisu. Mam nadzieję że wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kurcze ja w swojej mam dokładnie to samo :bigrazz:

Moto stało prawie póltora roku nieodpalane więc koledzy z forum(bo tez załozyłem o tym posta :flesje: ) twierdzili, ze tarcze są wysuszone i trzeba je wyjąc i na noc wymoczyć w oleju silnikowym. Po tej operacji maiło być wszystko oki...

Ale widze, ze nie jestem sam z tym problemem... naparwdę wieloma motocyklami już smigałem, ale z tym sprzegłem jest coś nie tak ;) braciszek ma RF 900 gdzie sam tłoczek i klamka jest identyczna, ale sprzęgło chodzi jak marzenie.

 

Przy spokojnym ruszaniu da się normalnie ruszyć, ale przy jakiejś szybszej próbie startu sprzegło zaraz sie zakleszcza - faktycznie jakby miało pozycję 0-1. Nie wiem jaki był wczesniej lany olej, ale ja załaem Castrola GPS 10W-40 i dalej to samo :(

 

Brat też po przejechaniu się mówi, że coś jest nie tak...

Długo się uczyłem tego cholernego sprzegła za nim rusze bez szarpania...

 

Ciekawe gdzie szukać przyczyny :(

 

Rozmawialem z kolegą z forum z Jeleniej Góry który ma też Buse i twierdzi, ze jego sprzeło też mu stwarza problemy...

 

Rozbierałem juz i czyściłem tłoczek w pokrywie, wymieniłem płyn w układzie hydraulicznym niestety bezskutecznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie teraz do głowy przyszło . Może problem tkwi w odpowietrzeniu układu wysprzęglania ? Jest tam coś takiego jak odpowietrznik ? Nie znam budowy tego sprzęgła i teoretyzuję . Jeśli sprężyny dociskające tarcze działają nieliniowo (lub dżwignie ), w stylu sprężyny talerzowej ,to jest możliwość , że przy puszczaniu klamki ,zwiększająca się siła sprężyn powoduje większe ściskanie powietrza w układzie wysprzęglania i w rezultacie docisk porusza się szybciej niz klamka .

Może jakiś ślimak pracuje z zacieciami - brak płynności ruchu . MZ tak miała , objawy inne - zacinanie się sprzęgła w pozycji wciśniętej na niepracującym silniku . Przyczyna - nie wiem , może olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiecznik jest i gwarantuje, że układ jest odpowietrzony na 100% bo znam już wszystkie śrubki tego układu na pamięć :bigrazz:

 

A sam układ jest niesamowicie prosty - na dole w obudowie osłony zebatki od łańcucha zabudowany jest drugi tłoczek który popycha pręt biegnący przez cały silnik do znajdującego się po drugiej stronie sprzęgła...

 

Ps. Tłoczek rozbierałem i czyściłem 2 razy i oczywiście prent też przesmarowany :lapad:

 

Czy to może wina tarcz, ze po pewnym czasie sie starzeją i własnie jest ich taki objaw... :) i wcale nie muszą byc zużytye... bo o ślizganiu sie sprzęgła nie ma mowy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) bo o ślizganiu sie sprzęgła nie ma mowy :D

Czyli sprzęgło trzyma dobrze i tarcze są zdrowe. Jeździłem jesienią na rzeczonym motocyklu, tuz po ucichnięciu tematu i muszę powiedzieć, że:

- klamka ma bardzo krótki skok w fazie półsprzęgła,

- odległość klamki od kierownicy do początku sklejania pozwala na swobodne używanie dwóch palców,

- nie ma problemów by ruszyć łagodnie lub dynamicznie, wystarczy dłużej niż sekundę trzymać na półsprzęgle.

Wsjo.

Edytowane przez Tomek Kulik

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...