Skocz do zawartości

Spalanie w YZF 750R


robertk-g
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kolega niedawno został szczęśliwym posiadaczem Yamaszki YZF 750 R z 1996 roku. Jadąc bardzo spokojnie ( 100-120km/h ) w tarasie moto spaliło w granicach 7 litrów benzyny. I oto moje pytanie, czy to jest normalne w tym motocyklu ( że tak dużo pali ). Osobiście posiadam CBR 600 F2 i moja maszynka przy takiej jeździe jara w okolicach 5,5 litra. Wiem że mój sprzęt ma mniejszą pojemność ale wydaje mi się że to dość spora różnica. Odnoszę się do osób które posiadają taki sprzęt ( posiadali ), lub ewentualnie miały styczność z tą maszyną. Dodam jeszcze coś, mianowicie wskaźnik temperatury pokazywał cały czas ok 60 stopni ( niezależnie czy w korku czy na trasie ). Może jest uszkodzony czujnik lub wskaźnik ??? A może termostat i cały czas jest otwarty drugi obieg ??? Czekam na jakieś podpowiedzi, z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Yamaszkach yzf 750/1000 czujnik od temperatury cieczy jest w chlodnicy,nie w bloku,itd.

60 C to normalka,moto ma duza chlodnice,wieksza niz 1000r,to byl taki homologacyjny special do wyscigow.Natomiast 7 litrow przy takich predkosciach to zbyt duzo.Thunderace (1000cc) spala jakies 5-5.5 w takich warunkach,tak sie sklada ze mam duze doswiadczenie z tym sprzetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie cos z termostatem,silnik podczas jazdy ma 60st po chwili postoju nawet w chlodne dni powinien miec 70=80st.Spalanie z plecaczkiem 120=140 okolo 6l.Na full throtlle 10l spokojnie.Jak bedzie mi palil na dynojet stage 3 bede testowal wkrotce :buttrock:

 

poydrawiam wszystkich ze Slowacji :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt niby był niedawno regulowany i nie wykazuje oznak złego ustawienia gaźników. Rozważam jeszcze możliwość uszkodzonego czujnika temperatury lub wskaźnika, ale z drugiej strony wskazówka rusza się i przy dłuższej jeździe w korku wskakuje troszkę powyżej 60 stopni. Też chyba stawiam jednak na termostat. Pytanie, czy ktoś z was wie gdzie w tym modelu znajduje się termostat ? I jaki może być kosztnowego lub używki ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zaznaczylem czyjnik temperatury znajduje sie w chlodnicy,nie w bloku jak w wiekszosci motocykli,dlatego wskazania temp sa generalnie nizsze ,w bloku moze byc 90 c a w chlodnicy 60 ,termostat nie jest caly, czas otwarty plyn ulega wymieszaniu,w przypadku tego sprzetu takie wskazania wskaznika to normalne.

 

Natomiast o ile wskaznik lest "leniwy" i specjalnie nie zmienia polozenia,czy sie stoi czy sie jedzie,radze sprawdzic poziom w chlodnicy,moze to miec taki wplyw na wskaznik.

Czujnik temperatury,wlacznik wiatrakow sa z prawej strony chlodnicy,mozna to przeczyscic,4 kable.

 

Termostat znajduje sie pod gaznikami przy bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thunderace (1000cc) spala jakies 5-5.5 w takich warunkach

 

Ale przecież Thunderace (1000cc) jest o wiele nowszą konstrukcją, YZF750 to ówczesny supersport, ma więc prawo swoje spalić.

Mój pali coś pomiędzy 7-10l/100km. Przyzwyczaiłem się.

 

Wskazania czujnika temp. utrzymują się u mnie na poziomie ok. 60stopni w czasie ciągłej jazdy. Na postoju, w korku czy w mieście wskazówka wchodzi na wyższe wskazania i załączają się wentylatory.

 

Wg. mnie zakrywanie części chłodnicy może doprowadzić do nawet przegrzania silnika, bo tak jak koledzy wyżej już wspominali, czujnik umiejscowiony jest w chłodnicy a nie w bloku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazam ze nie ma powodu do obaw, moja Yamaha zachowuje sie podobnie, temperatura w czasie jazdy rowniez nie wychodzi poza 60, jednak wyraznie wskazowka podchodzi do gory w korkach... Spalanie tez nie odbiega od mojego, ktore ksztaltuje sie na poziomie 6,5l. Uwazam ze owe pol litra miesci sie w granicach tolerancji, jak na moj gust jest ok, zapomniales jeszcze dodac ze konsumuje olej na wyzszych obrotach a to tez norma ten typ tak ma:)

 

Wez pod uwage to, ze jesli czujnik temp umieszczony jest w chlodnicy a temp nie rosnie na postoju, to termostat byc moze nie wypuszcza rozgrzanej cieczy z silnika co moze prowadzic do jego przegrzewania...

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież Thunderace (1000cc) jest o wiele nowszą konstrukcją, YZF750 to ówczesny supersport, ma więc prawo swoje spalić.

 

Silnik Thunderace to nic innego jak 89-95 fzr 1000 z lzejszym walem,kute tloki i paroma nieistotnymi zmianami.Thunderace to w zasadzie rama od yzf750r z silnikiem fzr1000.Silnik yzf 750r to silnik fzr1000 z innym walem,glowica,cylindrami i 6 biegow.Pozostale czesci sa zamienne,np.walki rozrzady i skrzynie biegow mozna przelozyc.Mozesz uzyc tloki i blok od yzf1000 w yzf 750 i otrzymacz jakies yzf 840 :clap: .

 

Wrzucenie silnika od fzr1000 do yzf750r to byla kiedys popularna przerobka,pasowalo wszystko z wyjatkiem gornego mocowania glowicy w ramie, a pozniej Yamaha zrobila to sama i otrzymalismy Thunderaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby dostać się do termostatu wystarczy odkręcić zbiornik paliwa, przystawić krzesło obok moto na nim położyć zbiornik i szukać bulwiastego aluminiowego łącznika dwóch rurek gumowych, dwie śrubki(u mnie na klucz calowy inaczej łatwo przekręcić gwint) odkręcić i po wymianie koszt 50zł(ten tańszy) lub 70zł.

 

U mnie w trasie(przy prędkościach 140-180) za 50 zł przejeżdża 190km. Przy zabawie raz tylko sprawdzałem to na 10ltr przejechał 107km.

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu latałem takim sprzętem i na maxa wpie**olił mi 14 litrów ale przy założeniu zero litości dla manetki, na trasce żłopał do 10 litrów, a kiedyś jak leciałem z koleżanką która leciała na virago do szklarskiej to spalanie na trasie wyszło mi 6 litrów ;) ale ile można tak jechać?!

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Witam. Kolega niedawno został szczęśliwym posiadaczem Yamaszki YZF 750 R z 1996 roku. Jadąc bardzo spokojnie ( 100-120km/h ) w tarasie moto spaliło w granicach 7 litrów benzyny. I oto moje pytanie, czy to jest normalne w tym motocyklu ( że tak dużo pali ). Osobiście posiadam CBR 600 F2 i moja maszynka przy takiej jeździe jara w okolicach 5,5 litra. Wiem że mój sprzęt ma mniejszą pojemność ale wydaje mi się że to dość spora różnica. Odnoszę się do osób które posiadają taki sprzęt ( posiadali ), lub ewentualnie miały styczność z tą maszyną. Dodam jeszcze coś, mianowicie wskaźnik temperatury pokazywał cały czas ok 60 stopni ( niezależnie czy w korku czy na trasie ). Może jest uszkodzony czujnik lub wskaźnik ??? A może termostat i cały czas jest otwarty drugi obieg ??? Czekam na jakieś podpowiedzi, z góry dzięki.

 

Norma i spoko, nie szukaj dziury w całym. Teraz jest już chłodno i wskażnik może pokazywać taką temperaturę. Zobaczysz na wiosnę jak będzie cieplej. Ten typ tak ma. Ze spalaniem i temperaturą u mnie jest podobnie (wg danych katalogowych średnio 7,6).

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...