robertk-g Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Witam. Kolega niedawno został szczęśliwym posiadaczem Yamaszki YZF 750 R z 1996 roku. Jadąc bardzo spokojnie ( 100-120km/h ) w tarasie moto spaliło w granicach 7 litrów benzyny. I oto moje pytanie, czy to jest normalne w tym motocyklu ( że tak dużo pali ). Osobiście posiadam CBR 600 F2 i moja maszynka przy takiej jeździe jara w okolicach 5,5 litra. Wiem że mój sprzęt ma mniejszą pojemność ale wydaje mi się że to dość spora różnica. Odnoszę się do osób które posiadają taki sprzęt ( posiadali ), lub ewentualnie miały styczność z tą maszyną. Dodam jeszcze coś, mianowicie wskaźnik temperatury pokazywał cały czas ok 60 stopni ( niezależnie czy w korku czy na trasie ). Może jest uszkodzony czujnik lub wskaźnik ??? A może termostat i cały czas jest otwarty drugi obieg ??? Czekam na jakieś podpowiedzi, z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Gut feeling to walniety termostat w polozeniu otwartym i niedogrzany permanentnie silnik co skutkuje wiekszym apetytem na paliwo. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 W Yamaszkach yzf 750/1000 czujnik od temperatury cieczy jest w chlodnicy,nie w bloku,itd.60 C to normalka,moto ma duza chlodnice,wieksza niz 1000r,to byl taki homologacyjny special do wyscigow.Natomiast 7 litrow przy takich predkosciach to zbyt duzo.Thunderace (1000cc) spala jakies 5-5.5 w takich warunkach,tak sie sklada ze mam duze doswiadczenie z tym sprzetem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Prawdopodobnie problemy z gaznikami- od tego trzeba zaczac...Jak wypala swiece?Pozdr. Janek Klekotek 748 S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Oczywiscie cos z termostatem,silnik podczas jazdy ma 60st po chwili postoju nawet w chlodne dni powinien miec 70=80st.Spalanie z plecaczkiem 120=140 okolo 6l.Na full throtlle 10l spokojnie.Jak bedzie mi palil na dynojet stage 3 bede testowal wkrotce :buttrock: poydrawiam wszystkich ze Slowacji :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertk-g Opublikowano 20 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Sprzęt niby był niedawno regulowany i nie wykazuje oznak złego ustawienia gaźników. Rozważam jeszcze możliwość uszkodzonego czujnika temperatury lub wskaźnika, ale z drugiej strony wskazówka rusza się i przy dłuższej jeździe w korku wskakuje troszkę powyżej 60 stopni. Też chyba stawiam jednak na termostat. Pytanie, czy ktoś z was wie gdzie w tym modelu znajduje się termostat ? I jaki może być kosztnowego lub używki ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Tak jak zaznaczylem czyjnik temperatury znajduje sie w chlodnicy,nie w bloku jak w wiekszosci motocykli,dlatego wskazania temp sa generalnie nizsze ,w bloku moze byc 90 c a w chlodnicy 60 ,termostat nie jest caly, czas otwarty plyn ulega wymieszaniu,w przypadku tego sprzetu takie wskazania wskaznika to normalne. Natomiast o ile wskaznik lest "leniwy" i specjalnie nie zmienia polozenia,czy sie stoi czy sie jedzie,radze sprawdzic poziom w chlodnicy,moze to miec taki wplyw na wskaznik.Czujnik temperatury,wlacznik wiatrakow sa z prawej strony chlodnicy,mozna to przeczyscic,4 kable. Termostat znajduje sie pod gaznikami przy bloku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 W yzf 750 stosuje sie taki patent ze zakrywa się pół chłodnicy bo inaczej silnik jest zawsze niedogrzany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Thunderace (1000cc) spala jakies 5-5.5 w takich warunkach Ale przecież Thunderace (1000cc) jest o wiele nowszą konstrukcją, YZF750 to ówczesny supersport, ma więc prawo swoje spalić.Mój pali coś pomiędzy 7-10l/100km. Przyzwyczaiłem się. Wskazania czujnika temp. utrzymują się u mnie na poziomie ok. 60stopni w czasie ciągłej jazdy. Na postoju, w korku czy w mieście wskazówka wchodzi na wyższe wskazania i załączają się wentylatory. Wg. mnie zakrywanie części chłodnicy może doprowadzić do nawet przegrzania silnika, bo tak jak koledzy wyżej już wspominali, czujnik umiejscowiony jest w chłodnicy a nie w bloku.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 (edytowane) Uwazam ze nie ma powodu do obaw, moja Yamaha zachowuje sie podobnie, temperatura w czasie jazdy rowniez nie wychodzi poza 60, jednak wyraznie wskazowka podchodzi do gory w korkach... Spalanie tez nie odbiega od mojego, ktore ksztaltuje sie na poziomie 6,5l. Uwazam ze owe pol litra miesci sie w granicach tolerancji, jak na moj gust jest ok, zapomniales jeszcze dodac ze konsumuje olej na wyzszych obrotach a to tez norma ten typ tak ma:) Wez pod uwage to, ze jesli czujnik temp umieszczony jest w chlodnicy a temp nie rosnie na postoju, to termostat byc moze nie wypuszcza rozgrzanej cieczy z silnika co moze prowadzic do jego przegrzewania... Edytowane 20 Października 2007 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Ale przecież Thunderace (1000cc) jest o wiele nowszą konstrukcją, YZF750 to ówczesny supersport, ma więc prawo swoje spalić. Silnik Thunderace to nic innego jak 89-95 fzr 1000 z lzejszym walem,kute tloki i paroma nieistotnymi zmianami.Thunderace to w zasadzie rama od yzf750r z silnikiem fzr1000.Silnik yzf 750r to silnik fzr1000 z innym walem,glowica,cylindrami i 6 biegow.Pozostale czesci sa zamienne,np.walki rozrzady i skrzynie biegow mozna przelozyc.Mozesz uzyc tloki i blok od yzf1000 w yzf 750 i otrzymacz jakies yzf 840 :clap: . Wrzucenie silnika od fzr1000 do yzf750r to byla kiedys popularna przerobka,pasowalo wszystko z wyjatkiem gornego mocowania glowicy w ramie, a pozniej Yamaha zrobila to sama i otrzymalismy Thunderaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Żeby dostać się do termostatu wystarczy odkręcić zbiornik paliwa, przystawić krzesło obok moto na nim położyć zbiornik i szukać bulwiastego aluminiowego łącznika dwóch rurek gumowych, dwie śrubki(u mnie na klucz calowy inaczej łatwo przekręcić gwint) odkręcić i po wymianie koszt 50zł(ten tańszy) lub 70zł. U mnie w trasie(przy prędkościach 140-180) za 50 zł przejeżdża 190km. Przy zabawie raz tylko sprawdzałem to na 10ltr przejechał 107km. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertk-g Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Dzięki za podpowiedź. Tylko jeszcze pytanie jak sprawdzić termostat? Wrzucić go do gorącej wody? Bo po co go od razu wymieniać jeżeli okaże się że jest sprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki_YZF Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Swego czasu latałem takim sprzętem i na maxa wpie**olił mi 14 litrów ale przy założeniu zero litości dla manetki, na trasce żłopał do 10 litrów, a kiedyś jak leciałem z koleżanką która leciała na virago do szklarskiej to spalanie na trasie wyszło mi 6 litrów ;) ale ile można tak jechać?! pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Witam.Witam. Kolega niedawno został szczęśliwym posiadaczem Yamaszki YZF 750 R z 1996 roku. Jadąc bardzo spokojnie ( 100-120km/h ) w tarasie moto spaliło w granicach 7 litrów benzyny. I oto moje pytanie, czy to jest normalne w tym motocyklu ( że tak dużo pali ). Osobiście posiadam CBR 600 F2 i moja maszynka przy takiej jeździe jara w okolicach 5,5 litra. Wiem że mój sprzęt ma mniejszą pojemność ale wydaje mi się że to dość spora różnica. Odnoszę się do osób które posiadają taki sprzęt ( posiadali ), lub ewentualnie miały styczność z tą maszyną. Dodam jeszcze coś, mianowicie wskaźnik temperatury pokazywał cały czas ok 60 stopni ( niezależnie czy w korku czy na trasie ). Może jest uszkodzony czujnik lub wskaźnik ??? A może termostat i cały czas jest otwarty drugi obieg ??? Czekam na jakieś podpowiedzi, z góry dzięki. Norma i spoko, nie szukaj dziury w całym. Teraz jest już chłodno i wskażnik może pokazywać taką temperaturę. Zobaczysz na wiosnę jak będzie cieplej. Ten typ tak ma. Ze spalaniem i temperaturą u mnie jest podobnie (wg danych katalogowych średnio 7,6). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.