Skocz do zawartości

Znowu zatarlem KTM`a ? :/:/


michal_dh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie Pomozcie mi ocenic co sie moglo stac :/ Moje EXC 300 swierzo po remoncie (tulejowanie,tłok pierscienie łozyska) wlasnei skonczylem docieranie (5 bakow docierany tak jak trzeba czyli nie zagrzewany it) Wybralem na traskie Enduro polatalem pare godzin no i sobie wrocilem do domu i odstawilem do garazu i oczywiscie umylem..Dzis zabieram sie do czysczenia filtra no i potem chce go odpalic a tu brak komprechy ;) Reka kopke ruszalem... Potem siadlem mysle sprobuje go odpalic no odpalil troche z problemem ale odpalil tlok sobie jakso tak chodzi no ale na obroty nie chce sie wkrecac no i cos stuka i chodzi jak traktor... Co to moze byc ? Nowy tłoczek mnie czeka i slif ? :P

 

Ps. Mieszanka byla dobra 1:50 wiec to na pewno nie tego wina... :(

ps2. W dodatku jak go probowalem odpalic to tak zawaliscie strzelalo w wydech ze az sie ludzie przestraszyli...

Edytowane przez michal_dh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w sumie to ze tak nagle stracił kompresje to nie jest całkiem normalne. Kto wie moze faktycznie np pierścień pękł... Musisz po prostu rozebrać. Gdyby to były same strzały w wydech to bym CI powiedział ze napewno zapłon sie przestawił itp ale skoro mówisz ze kompresje bez problemu ręką przełamujesz to faktycznie nie wróży to dobrze. Przede wszystkim jak dla mnie 5 baków na żeliwo to stanowczo za mało. zrobiłeś ok 400km a jak dla mnie 500 to absolutne minimum a 600 ok. Myślę jednak ze przyczyna nie leży w przytartym tłoku spowodowanym nie właściwym docieraniem tylko problem jakiejs wady fabrycznej któregoś z nowych elementów. Musisz rozebrać bo to moze być cokolwiek ;)

Ps. a moze świeca sie odkręciła (poluzowała)??

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidlowe docieranie pierscieni odbywa sie na przestrzeni 60 km.

Tak ze jakis blad montazu w mojej skromnej opinii zaowocowal problemem, ktory pojamil sie po 400 km. Trzeba rozebrac i zobaczyc, czlowiek uczy sie na bledach (podobno).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam>>> Zeby zdjagnozować przyczynę musisz zdemontować garnek ale najczęstszą przyczyną takich jaj bywa niestety nieudolność warsztatu robiącego tuleję. Po wciśnięciu tulei trzeba koniecznie zrobić fazy na oknach i przepłukach (a i o łezkach nie wspomnę ) i jeśli zostało to zrobione niefachowo lub wcale to wtedy pierścień zarywa materiał co w efekcie prowadzi do zniszczenia tulei oraz pierścieni. Istnieje możliwość że błąd popełniłeś sam podczas montowania tłoka ( zabezpieczenia ) >> niby nic ale trzeba dokładnie sprawdzić czy nie są zdeformowane i pokrzywione >> bo jeśli wypadnie to efekty są koszmarne. Jedynym sposobem będzie demontaż i ocena wizualna oraz pomiary >> ale jeśli jest źle to zapewne zobaczysz to zaraz po zdjęciu garnka. >>> OBY SIĘ MOJE SŁOWA W G.... OBRÓCIŁY <<< POZDRAWIAM.........

 

PS. Podczas docierania >> w pierwszej fazie trzeba dać mu wiecej oliwy do benzoliny i dobrze przeregulować gaźnik >> możliwe że silnik chodził na zbyt ubogiej miesznce i stało się to co stać się musiało.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. Mieszanka byla dobra 1:50 wiec to na pewno nie tego wina... icon_sad.gif

 

Siema

Mi sie zdaje ze ta mieszanka to za uboga troche tym bardziej podczas docierania. W serwisowce od yz pisze ze trzeba lac 1:30 przez caly czas. A napisales ze dales 1:50 podczas docierania. Sam leje 1:35 ale moto nie docieram.

POzdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko Jasne... Pierscien wypad i sie wykrzywil z rowka na tłoku i wbil sie w tłok rysuja gladz cylindra :icon_eek: Gladz do szlifu, trzeba nowy tlok i pierscionki :( Zalamka :( Czy to moze byc wina firmy co mi robila tulejowanie ?

 

Ps.w czasie docierania lalem 1:40 jak jzu dotarlem to 1:50

Edytowane przez michal_dh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja setki na żeliwie prawie w ogóle nie docierałem, parę minut i potem na tor. Po drugie 2T to taki cholerny silnik, tym bardziej wyczynowy, że nie lubi patentów. Był nikasil to ma być nikasil jak już musi być tuleja to naprawdę sprawdzone źródło żadne nieznane warsztaty. Mieszankę robiłeś okej kwestia tylko z jakim olejem, zakładam, że był dobry. Co do winy to tak jak pisali poprzednicy, albo źle zrobiona tuleja, albo ty coś źle złożyłeś. Ja jednak skłaniałbym się w kierunku tulei.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gosciu moze zle dopasował ci tłok do cylindra i dlatego poszedł pierscien, lub jakies złe wykonane pierscienie..

 

http://www.motor-tech.katowice.pl/ pare osob robiło u nich i poleca w 100% (na przyszłosc)

Edytowane przez Boczi013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pierścień wypadł, jak pisze michal dh, z rowka w tłoku, to powody mogą być trzy:

- albo źle wykonana tuleja spowodowała szarpanie za pierścień (mijając się z oknem pierścień zaczepiał o źle obrobione okno, w końcu rozrobił się rowek w tłoku i pierścień wyrwało); mogły być też źle zrobione kanały w tulei( kołek w tłoku ustalający położenie pierścienia wypadał np na brzegu okna i pierścień zaczepiał),

- albo wypadł kołek ustalający z tłoka i pierścień obróciło, w efekcie zaczepił o okno,

- ewentualnie (w co najmniej wierzę) z jakiegoś powodu pękł pierścień; ale michał twierdzi że dobrze docierał sztukę.

Tak przy okazji, zrób pomiary tulei i porównaj z nominalnymi. Jestem ciekaw czy nastąpiło jakiekolwiek wyrobienie tulei . Sprawdź także, w który miejscu wychodzą kołki ustalające pierścienie. Tam jest sporo okien i może któryś zachodzi na okno, gdy tłok się porusza. Jak wygląda tłok? Czy ma jeszcze widoczne ślady po toczeniu na płaszczu tłoka? Jeśli Wossner to pewnie z grafitową powłoką - zostało jej coś na tłoku? Mówię o przodzie i tyle tłoka, tam gdzie są okna cylidndra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...