michal_dh Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 (edytowane) Witam tak jak w temacie Pomozcie mi ocenic co sie moglo stac :/ Moje EXC 300 swierzo po remoncie (tulejowanie,tłok pierscienie łozyska) wlasnei skonczylem docieranie (5 bakow docierany tak jak trzeba czyli nie zagrzewany it) Wybralem na traskie Enduro polatalem pare godzin no i sobie wrocilem do domu i odstawilem do garazu i oczywiscie umylem..Dzis zabieram sie do czysczenia filtra no i potem chce go odpalic a tu brak komprechy ;) Reka kopke ruszalem... Potem siadlem mysle sprobuje go odpalic no odpalil troche z problemem ale odpalil tlok sobie jakso tak chodzi no ale na obroty nie chce sie wkrecac no i cos stuka i chodzi jak traktor... Co to moze byc ? Nowy tłoczek mnie czeka i slif ? :P Ps. Mieszanka byla dobra 1:50 wiec to na pewno nie tego wina... :(ps2. W dodatku jak go probowalem odpalic to tak zawaliscie strzelalo w wydech ze az sie ludzie przestraszyli... Edytowane 19 Października 2007 przez michal_dh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulamoto Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 R.I.P na 98% beda to pierscienie, wsrod moich znajomych takie objawy mialy miejsce w dt-ce i byly to j*b... pierscienie.Musisz tak czy siak rozebrac ;) ale szkoda ze troche kasy poszlo sie ....:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 (edytowane) no w sumie to ze tak nagle stracił kompresje to nie jest całkiem normalne. Kto wie moze faktycznie np pierścień pękł... Musisz po prostu rozebrać. Gdyby to były same strzały w wydech to bym CI powiedział ze napewno zapłon sie przestawił itp ale skoro mówisz ze kompresje bez problemu ręką przełamujesz to faktycznie nie wróży to dobrze. Przede wszystkim jak dla mnie 5 baków na żeliwo to stanowczo za mało. zrobiłeś ok 400km a jak dla mnie 500 to absolutne minimum a 600 ok. Myślę jednak ze przyczyna nie leży w przytartym tłoku spowodowanym nie właściwym docieraniem tylko problem jakiejs wady fabrycznej któregoś z nowych elementów. Musisz rozebrać bo to moze być cokolwiek ;) Ps. a moze świeca sie odkręciła (poluzowała)?? Edytowane 19 Października 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 19 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 To ze swieca juz przerabialem... Wlasnie o to chodzi ze jest dokrecona mocno ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Prawidlowe docieranie pierscieni odbywa sie na przestrzeni 60 km.Tak ze jakis blad montazu w mojej skromnej opinii zaowocowal problemem, ktory pojamil sie po 400 km. Trzeba rozebrac i zobaczyc, czlowiek uczy sie na bledach (podobno). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Człowiek uczy się przez całe życie z wyjątkiem lat szkolnych :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Witam>>> Zeby zdjagnozować przyczynę musisz zdemontować garnek ale najczęstszą przyczyną takich jaj bywa niestety nieudolność warsztatu robiącego tuleję. Po wciśnięciu tulei trzeba koniecznie zrobić fazy na oknach i przepłukach (a i o łezkach nie wspomnę ) i jeśli zostało to zrobione niefachowo lub wcale to wtedy pierścień zarywa materiał co w efekcie prowadzi do zniszczenia tulei oraz pierścieni. Istnieje możliwość że błąd popełniłeś sam podczas montowania tłoka ( zabezpieczenia ) >> niby nic ale trzeba dokładnie sprawdzić czy nie są zdeformowane i pokrzywione >> bo jeśli wypadnie to efekty są koszmarne. Jedynym sposobem będzie demontaż i ocena wizualna oraz pomiary >> ale jeśli jest źle to zapewne zobaczysz to zaraz po zdjęciu garnka. >>> OBY SIĘ MOJE SŁOWA W G.... OBRÓCIŁY <<< POZDRAWIAM......... PS. Podczas docierania >> w pierwszej fazie trzeba dać mu wiecej oliwy do benzoliny i dobrze przeregulować gaźnik >> możliwe że silnik chodził na zbyt ubogiej miesznce i stało się to co stać się musiało..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Ps. Mieszanka byla dobra 1:50 wiec to na pewno nie tego wina... icon_sad.gif SiemaMi sie zdaje ze ta mieszanka to za uboga troche tym bardziej podczas docierania. W serwisowce od yz pisze ze trzeba lac 1:30 przez caly czas. A napisales ze dales 1:50 podczas docierania. Sam leje 1:35 ale moto nie docieram.POzdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 20 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 (edytowane) Wszystko Jasne... Pierscien wypad i sie wykrzywil z rowka na tłoku i wbil sie w tłok rysuja gladz cylindra :icon_eek: Gladz do szlifu, trzeba nowy tlok i pierscionki :( Zalamka :( Czy to moze byc wina firmy co mi robila tulejowanie ? Ps.w czasie docierania lalem 1:40 jak jzu dotarlem to 1:50 Edytowane 20 Października 2007 przez michal_dh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Ja setki na żeliwie prawie w ogóle nie docierałem, parę minut i potem na tor. Po drugie 2T to taki cholerny silnik, tym bardziej wyczynowy, że nie lubi patentów. Był nikasil to ma być nikasil jak już musi być tuleja to naprawdę sprawdzone źródło żadne nieznane warsztaty. Mieszankę robiłeś okej kwestia tylko z jakim olejem, zakładam, że był dobry. Co do winy to tak jak pisali poprzednicy, albo źle zrobiona tuleja, albo ty coś źle złożyłeś. Ja jednak skłaniałbym się w kierunku tulei. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 (edytowane) Gosciu moze zle dopasował ci tłok do cylindra i dlatego poszedł pierscien, lub jakies złe wykonane pierscienie.. http://www.motor-tech.katowice.pl/ pare osob robiło u nich i poleca w 100% (na przyszłosc) Edytowane 20 Października 2007 przez Boczi013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 watpie ze tow ina tulei.Stawial bym raczej na tlok albo gdzies przegrzales raz a potem sie to odbilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 20 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Robilem tulejowanie w Matrin Motocykle... Tłok kuty wossnera... Watpie ze go przegrzalem bo go przeciez docieralem i ciagle sprawdzalem temp czeste przerwy itd.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 zla mieszanka, mozliwe ze zbyt spasowany tlok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekJ Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Jeżeli pierścień wypadł, jak pisze michal dh, z rowka w tłoku, to powody mogą być trzy:- albo źle wykonana tuleja spowodowała szarpanie za pierścień (mijając się z oknem pierścień zaczepiał o źle obrobione okno, w końcu rozrobił się rowek w tłoku i pierścień wyrwało); mogły być też źle zrobione kanały w tulei( kołek w tłoku ustalający położenie pierścienia wypadał np na brzegu okna i pierścień zaczepiał),- albo wypadł kołek ustalający z tłoka i pierścień obróciło, w efekcie zaczepił o okno,- ewentualnie (w co najmniej wierzę) z jakiegoś powodu pękł pierścień; ale michał twierdzi że dobrze docierał sztukę.Tak przy okazji, zrób pomiary tulei i porównaj z nominalnymi. Jestem ciekaw czy nastąpiło jakiekolwiek wyrobienie tulei . Sprawdź także, w który miejscu wychodzą kołki ustalające pierścienie. Tam jest sporo okien i może któryś zachodzi na okno, gdy tłok się porusza. Jak wygląda tłok? Czy ma jeszcze widoczne ślady po toczeniu na płaszczu tłoka? Jeśli Wossner to pewnie z grafitową powłoką - zostało jej coś na tłoku? Mówię o przodzie i tyle tłoka, tam gdzie są okna cylidndra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.