Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A mi nikt nie odpowie ?

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/83132-co-kupic-wybrac/page-264?do=findComment&comment=2068459

a to co to jest jak nie odpowiedź - na twoim miejscu też brałbym sie za 125 4t pseudoenduro i też będziesz zadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne pesudoenduro, jeśli udźwigniesz finansowo bierz tą 85 np. kx. Koszty będą spore ale za kilka lat będziesz wymiatał na torze. Ale jeśli nie masz za bardzo kasy to raczej celuj w coś mniej wysilonego bo takie "80" to studnia bez dna.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem niestety za niski do 125. Myślę, że przy sporadycznej jeździe tak jak ja mam zamiar to robić, nie bede musial nawet robic wymiany silnika (przez ten rok/2, potem kupie 125), jedynie lac dobry olej, czyscic filtr, i moze z raz wymienić tłok. Nie wydaje mi się, że przy użytkowaniu od 4 do 2 razy w miesiacu w sezonie, koszty były na poziomie 300-400 zł ;)

Nie zamierzam jeździć po torze z powodu braku toru niedaleko mnie :D
Jedynie po wiejskich drogach, polach i lasach.

Edytowane przez Dellix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam wszystkich mam problem w wyborze motocykla cross/enduro. Mam na oku kilka maszynek:

 

z tego co napisałeś tylko xt600

 

a xt600 jest stosunkowo najtrwalsza, najłatwiejszy dostęp do części , z pasażerem śmiga się w miarę wygodnie jak na zwykłego dual sporta(wiadomo stricte turystyki typu trampek są wygodniejsze ) w terenie też można poszaleć........

 

nie wiem jak to jest niby 2kf waży 153kg sucha a 3tb 156 to jest aż niemożliwe, mnie na 2kf zajebiście się jechało w terenie inna pozycja za kierą lepszy zawias (względem 3tb) lżejsza i mocniejsza ale może nie wiem to siła odczucia albo złe dane znalazłem.....

 

aczkolwiek licz się w 4T enduraku za 3500 że możesz skończyć jak ja w temacie remont xr600, nawet jak kupisz grata który kilka lat przejeździ to potem z ekonomicznego punktu widzenia nie warto go ratować, pozostaje kwestia sentymentu czy tam upodobań......

 

a jednak ciężko kupić zdrowe moto 4T za 3500, najłatwiej w tej kasie kupić zdrową 3TB bo to motocykl do niczego w teren za ciężki, na długie trasy za słaby chyba tylko w koło komina i do pracy :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z tego co napisałeś tylko xt600

 

a xt600 jest stosunkowo najtrwalsza, najłatwiejszy dostęp do części , z pasażerem śmiga się w miarę wygodnie jak na zwykłego dual sporta(wiadomo stricte turystyki typu trampek są wygodniejsze ) w terenie też można poszaleć........

 

nie wiem jak to jest niby 2kf waży 153kg sucha a 3tb 156 to jest aż niemożliwe, mnie na 2kf zajebiście się jechało w terenie inna pozycja za kierą lepszy zawias (względem 3tb) lżejsza i mocniejsza ale może nie wiem to siła odczucia albo złe dane znalazłem.....

 

aczkolwiek licz się w 4T enduraku za 3500 że możesz skończyć jak ja w temacie remont xr600, nawet jak kupisz grata który kilka lat przejeździ to potem z ekonomicznego punktu widzenia nie warto go ratować, pozostaje kwestia sentymentu czy tam upodobań......

 

a jednak ciężko kupić zdrowe moto 4T za 3500, najłatwiej w tej kasie kupić zdrową 3TB bo to motocykl do niczego w teren za ciężki, na długie trasy za słaby chyba tylko w koło komina i do pracy :D

Witam potwierdzam ze znalezionych danych przezemnie 2kf jest lżejsza od 3tb i ma większy skok zawieszenia z tyłu. Ogólnie do yamahy bym miał mniejszy problem z zakupem części ale tu nasuwa się pytanie czy lepiej mimo wszystko brać yamahe czy w lepszym stanie kawasaki czy suzuki?

Poprostu myśle że jak się trafi w sprzęt dobry to i te kawasaki i suzuki będzie dobre.

Właśnie nie chciałbym kupić i prawić tylko ze 2 lub 3 sezony pojezdzić zobaczyć i przekonać się jak tym się jeżdzi i czy następnym motocyklem będzie jakiś cross czy może jakiś sportowy motorek.

No ja długich tras nie zamierzam robić ale jazda jak pisałem wcześniej po różnych nawierzchniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brać starą xt600 w dobrym stanie albo wziąć złoma i remontować licząc się że remont to równowartość motocykla albo i więcej

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xt 600 z sprzętów które podałeś jest poprostu obarczona najmniejszym potencjalnym ryzykiem......

 

nie mówie że jak kupisz zdrowego dr600 to nie pojedziesz czy klr 600, ale klr jest bardziej skomplikowany od xt i jest gorszy dostęp do części, a dr600 ma mokrą miskę olejową i delikatną głowicę więc trochę niebezpiecznie połączenie, w xt jest największa szansa że po kupnie nie zrobisz remontu za 3 tys aczkolwiek i tu musisz uważać........

 

pierwsze xt600 miały problemy z wałem korbowym (głównie 43nF pierwsze wypusty z lat 80 ) więc jak stuka to raczej nie tłok a wał....moja xr 2 lata tłukła zanim się rozsypała ale to wiosny nie czyni , u kumpla lc4 zaczął tłuc i walił miesiąc aż korba pękła na główce i po zabawie.....

 

wał od tłoka na ucho mniej więcej odróżnisz że wał dzwoni na wolnych obrotach jak dodasz gazu to cichnie a pierścienie/ tłok jak dzwonią to po dodaniu gazu się nasila ale to nie jest 100% skuteczna metoda....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poszukuje motocykla w teren do sporadycznych wypadów w las, żwirownia, jakieś górki, do amatorskiej zabawy, jako alternatywa od sporta, może kupie drugie obręcze sm ( nie musi być dopuszczony do ruchu) motocykl ma być jak najtańszy w eksploatacji (części), mechanikę ogarnę sam bądź z kumplem. Doświadczenie z terenem mam nie wielkie, ale wiem co z czym się je. Dwa przedziały cenowe do 5, drugi do 10 tys. Będę wdzięczny za jakieś propozycje i ich uzasadnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xt 600 z sprzętów które podałeś jest poprostu obarczona najmniejszym potencjalnym ryzykiem......

 

nie mówie że jak kupisz zdrowego dr600 to nie pojedziesz czy klr 600, ale klr jest bardziej skomplikowany od xt i jest gorszy dostęp do części, a dr600 ma mokrą miskę olejową i delikatną głowicę więc trochę niebezpiecznie połączenie, w xt jest największa szansa że po kupnie nie zrobisz remontu za 3 tys aczkolwiek i tu musisz uważać........

 

pierwsze xt600 miały problemy z wałem korbowym (głównie 43nF pierwsze wypusty z lat 80 ) więc jak stuka to raczej nie tłok a wał....moja xr 2 lata tłukła zanim się rozsypała ale to wiosny nie czyni , u kumpla lc4 zaczął tłuc i walił miesiąc aż korba pękła na główce i po zabawie.....

 

wał od tłoka na ucho mniej więcej odróżnisz że wał dzwoni na wolnych obrotach jak dodasz gazu to cichnie a pierścienie/ tłok jak dzwonią to po dodaniu gazu się nasila ale to nie jest 100% skuteczna metoda....

tak cztyałem już dużo na ten temat i wiem że yamaha jest najlepszą konstrukcją i najprostrzą spośród tych 600, ale niestety sprzedana została szybko. Jak narazie zostało mi tylko suzuki ale nie miałem czasu go zobaczyć (sesja) lub szukać yamaszki dalej. Boję się trafić dr'a z pęknięta głowica bo na allegro jest ich sporo po remoncie i to nie za bardzo udanym za mała kasę. Dzięki za pomoc michoa bo o tych problemach z wałami korbowymi nie wiedziałem akurat. Myślę że bede szukał yamahy ale dla spokojnego sumienia obejrzę dr'a o ile nie sprzedany w jakim on jest stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrSebas

ja bym szukal mocnego 2T w bdb stanie 250 - 360 ccm pojemnosci :) - marka obojetna , byle nie byl zameczony , proponowal bym odrazu po zakupie sprawdzic gore silnika . Z 4T proponowal bym EXC 400 , silnik jak na wyczyna bardzo trwaly , mocy pod dostatkiem na poczatek , musisz tez miec szmaty na moto , buty to podstawa i cos na kolana .

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrSebas

ja bym szukal mocnego 2T w bdb stanie 250 - 360 ccm pojemnosci :) - marka obojetna , byle nie byl zameczony , proponowal bym odrazu po zakupie sprawdzic gore silnika . Z 4T proponowal bym EXC 400 , silnik jak na wyczyna bardzo trwaly , mocy pod dostatkiem na poczatek , musisz tez miec szmaty na moto , buty to podstawa i cos na kolana .

Otóż to, ubrania kpl z ochraniaczami na moto jakieś 2 tyś, dodać trzeba też pakiet startowy 500-1000zł po zakupie motocykla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki za pomoc michoa bo o tych problemach z wałami korbowymi nie wiedziałem akurat.

 

http://chudzikj.republika.pl/XT600.htm

 

dużo o xt 600 masz........

 

 

dodać trzeba też pakiet startowy 500-1000zł po zakupie motocykla :)

 

chyba trochę mało -opony z shitasa to 500, napęd to 300-400 a gdzie klocki, oleje, filtry, jakiś nierząd czy sprzęgło ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...