Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

widzialem co sie dzialo z ttr600 na poligonie drawskim, widok walki wlasciciela z maszyna w miejscu gdzie szprzęt nie daje rady nie jest widokiem walki i odwagi ale rozpaczy i zlosci. DR 650 to już w ogóle ciężki klocek z problemem dostepnych części.

 

Jeśli mechanik to zwykły mechanik motocyklowy to ma doczynienia z szosowymi maszynami i jeśli z nimi porówna ktm (zawsze enduro dopiero niedawno wyszedl model szosowy rc8) to faktycznie wrazenie moze miec ze ten sprzęt wymaga wiecej regulacji, wymian, napraw. To jednak błędne wrażenie bo porównywać go trzeba z maszynami używanymi w takich samych warunkach i tutaj się okazuje, że lc4 jest bardzo trwałym i topornym sprzętem a exc z silnikiem wyczynowym RFS wręcz NAJBRDZIEJ trwałym ze wszystkich opartych na crossowym rodowodzie.

 

zalezy jednak od tego co to dla ciebie jazda w terenie, jesli przelotka szutrowa droga to wybieraj ttr, ono z racji srednio terenowej natury ma szanse byc w najlepszym stanie. KTM nikt nie oszczędza a trzymaja cene.

 

Dla mnie ten filmik o xtz w terenie to załość, jak patrze jak to jeździ w terenie to bym wolał chyba szosę niż takiego mastodonta w enduro. pierwszy filmik fajnie wyreżyserowany ale tam jeżdżą porównym, ewentualnie wykonają jakiś skok, w 4:30 jak wjechał w małą muldę dopiero było widać jaki to cięzki klocek - dla kogoś kto poczuł przyjemność zabawy lekkim sprzętem - kara

 

Piyteros, bez inspekcji na miejscu wszelkie spekulacje nie maja sensu, chyba ze do bicia...piany ;-)

exc fajna maszyna ale droga w exploatacji jak sporo jezdzisz.

 

Szczypek, w 5 tyś to mozesz wybierać w niezarejestorwanych 2t jeśli będzie to cięzki teren i małe przeloty, przez zabytki typu xr 400, dr 350, konczac na ciezkich zabytkach typu xr 600, dr 650 czy stare lc4. Unikał bym starych wyczynow w 4t.

Edytowane przez marcel111

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kzfr - DR 650 to jamniej terenowy sprzet z tego co szukasz - zawias targedia i ciezkie bydle

 

z duali - powtarzam duali , nie wyczyny do wyboru masz 3 sesowne sprzety

 

TTR - zawias calkiem calkiem , ale silnik tak leniwy, jak ja o 5 rano :) - ale za to cholernie trwaly i idiotoodporny

XR 600 - lekka , zwrotna i zabytkowa , zazwyczaj zajezdzone za spora kase - zawias slaby , mocy troszke lepiej jak w TT , wiatrolap wiec szybko sie przegrzewa jak ostro gonisz , silnik nie grzeszy trwaloscia.

LC4 620 , 620 SC i 625 SXC - cholernie mocne i swietny zawias - daje najwiecej zabawy z wszystkich duali , troszke dlugi i skret jak w ikarusie :) - silnik trwaly , ale nie lubi jak sie nie pilnuje wymian oleju .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam dylemat pomiędzy dt 125 a ktm lc2. Poprzedni motor to Honda XL 500r kod silnika PD05. Teren to większość lasy polne drogi czasem nie duże górki. Honda była w 4t. 2t jeździłem tylko wsk 3 i ogarem tak że jestem w tym temacie zielony. Na moto chciałbym przeznaczyć ok 5 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dt 125 ;)

mialem kilka

mialem rowniez lc2

syn ujezdza te sprzety . do tej pory zdecydowanie dt125 prowadzila (mam na sprzedaz taka z 2001r.) ale ostatnio kupilismy kawasaki kdx125 z 2001 r. w orginale i ten pozostanie na dluzej ,

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do XR - już wspominałem odpada - pasażer wymagany.

TTR i DR - skoro to takie ciężkie krowy to spróbuje odpuścić.

KTM - chyba jednak się skusze ku obejrzeniu kilku nowych sztuk które pojawiły się na allegro w moich okolicach.

A zamiast 620 np. tak 640 ADV ? z tego co wyczytałem to te motocykle to takie klocki lego. Rozumie że rama taka sama w każdej wersji? więc podnóżki można montować?

Edytowane przez kzfr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisali mi że TTR i DR to są krowy. Dodano że z częściami bardzo ciężko do DR.

SLR którym po prawdzie nie jeździłem w terenie a tylko przez szutry ważył koło 160. Ale już go dźwigałem z ziemi po glebie i jakoś nie było z tym problemu.

LC4 640 - 154 kg - na sucho

LC4 640 SC - 149 kg - na sucho

LC4 620 ADV - 154kg - na sucho

LC4 620 SC - 122kg - na sucho

DR 650 SE - 147kg - na sucho a zalana 162kg

TTR 600 - 149kg - na sucho

XR 400R - 121kg - na sucho

XR 600R - 134kg - na sucho

XR 650R - 126kg - na sucho

 

Jedynie lc4 620 sc i xr400/650 są najlżejsze.

Niech jeszcze ktoś zdementuje że DR 650 SE nie ma znowu cholernie ciężkich cześci do zdobycia (allegro, ebay, mechanicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech jeszcze ktoś zdementuje że DR 650 SE nie ma znowu cholernie ciężkich cześci do zdobycia (allegro, ebay, mechanicy)

 

nie ma, pełno jest uzywek i zamienników, akceoryjne graty także bez problemu do wyrwania, wbij na forum suzukidr.pl, tam masz sporo info o tym sprzęcie, pamietaj ze dr650se to duzo lepsze moto niz starsze dr650r choc z wyglądu podobne, dziwne ze nikt o tym nie wspomniał

 

ja dodam tylko, ze nie istnieje sprzęt zdolny do wycieczek we dwoje oraz do jazdy "łeb w łeb" z wyczynówkami, nie kupisz nic takiego-zapomnij, lc4 640 i xr650L mają stopki dla pasazera i duze siedzenie, ale to ciezkie klocuchy, może gdzieś w lekkich terenach idzie tym wyrobic za wyczynami jak się trafi zawzięty kierownik i c*pki na wyczynach :D

 

michoa, rysiek moze wielbiciel lc4, ale wez pod uwage, ze on przynajmniej miał obydwie marki i ma jakies porównanie ;)

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to w takim razie muszę napisać na forum sercowych problemów tak "Jak powiedzieć kobiecie że nie kupie motocykla dwuosobowego?"

Nie chodzi o jazdę "łeb w łeb" za wyczynówkami. Już pisałem że wcześniej latałem dr125se za 2suwowymi 125 (kmx,exe,dt)

Zależy mi na tym aby było tyle mocy i w miarę dobrze się za nimi latało, wiem że nie ma mowy o konkurencji. Gdybym kupił moto żeby za nimi polatać to byłyby to ktm525/200, husqvarna te310/WR250, gas gas ec, ale już wspominałem, zależy mi na tym aby moto było dla mnie takim drugim dr125se niezależnie od wagi.

Po obejrzeniu wielu filmików danych modeli najlepiej pasowałby mi KTM 690R.

 

Pozdro

 

ps. w Bytom'iu w Dolomity Sportowa Dolina dzisiaj odbywa się trial, jutro też!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xr 600 waży 122kg sucha a przed liftem -120

400 waży 116kg

134 to waży pierwsza xt 600 (43nf)

 

130 to waży ttr na którą tak płaczecie że ciężka...

 

 

się mi przypomniało-rozważ xl350/250 lub xt 350.....zawias będzie do dupy jak w dr 125, ale mocy więcej, koszta eksploatacji zbliżone, jest miejsce na pasażera, dłuższą trasę z pasażerem też można zrobić (wiadomo przelotowa pewno koło 80km/h czy tam 100 nie więcej) i powiem ci że można tym w terenie cuda wyczyniać skoro dr dawałeś radę to tym będzie ci łatwiej, bo więcej mocy i to sporo więcej a waga w okolicach 120kg (xl350 R 119kg ,,dry'' )więc w moim odczuciu lekki motocykl........

 

minusy-bardzo ciężko kupić, 3/4 to wraki, w przypadku remontu xt350 będą kosmiczne koszta bo moto ma 2 wałki rozrządu z płytkami, chłodzenie powietrzem i mokrą miskę olejową, a dostanie czegokolwiek używanego będzie graniczyło z cudem.....

 

w xl250/350 też nie będzie różowo z używkami aczkolwiek myśle że koszt remontu będzie niższy....

 

same moto kupisz pewno w okolicy 3kpln, ale 2 trzeba szykować na piec, no i reszta pewno też do roboty....

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz z baba latac? kup se transalpa albo afryczke rd03 , w terenie tez sobie polatasz, przeciez nie musisz zdobywac wszelich bagien ;)

nadal jestem za dr 650se .

piszecie o dostepnosci czesci ...jak zyje , nigdy nie musialem kupowac czesci do moto poza eksploatacyjnymi , rowniez nigdy nie wlozylem na start w silnik 2kzl , a motocykli z lat 80/90 mialem ok 20 ;)

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o afryce jest to dla mnie bóstwo oldscoolowych dakarówek! Do tego dokupić trialówkę i mogę latać za crossówkami (po miejscu) wiedząc że oni palą 12 a mi np.3litry beny. Piękna sprawa.

 

trialówka tam też jedzie :)

 

 

Kobieta chce zrezygnować z jazdy jako plecak żebym był szczęśliwy pod warunkiem że będę jeździć w okolicy (taki szantaż) - więc odpada.

Kiedyś widziałem zdjęcie jak motocykl turystyczny ciągnął przyczepkę z hard enduro :D

 

A tak serio do tematu.

Już wybrałem, będę brał każde moto które zostało tu opisane. Nie zależy mi na świetnym zawiasie bo DR125SE miało pewnie gorszy niż z tych co wymieniliście jako najgorszy wybór - np. dr650r czy xt600 a nawet XTZ 660/750. Zawias zawsze można zmienić i zrobić pod siebie (chyba?).

 

Wcześniej i tak rozglądałem się za dakarówką bo pewnie i tak dałaby radę tam gdzie jeździmy.

Ale niżej pokaże kilka zdjęć/filmikow które powinny przybliżyć jaki to teren:

http://cdn2.asteroid.pl/a.garnek.pl/009/661/9661625_800.0.jpg/kamieniolom_blachowka_bytom.jpg

 

Bardziej TRAIL (tak dobrze napisałem,nie chodzi mi o trial) niż typowe hard enduro. Nie sugerujcie się tym drzewem, po obejrzeniu jest więcej szlaków/ścieżek niż takich przeszkód.

Edytowane przez kzfr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...