Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ile w ogóle masz hajsu ??

 

Dokładnie oto chciałem również zapytać.

 

Ja na Twoim miejscu do takiej jazdy bralbym enduro np. EXC 125, jak czujesz się na siłach to EXC 200. Jednak w enduro nie wlozysz tyle hajsu co w typowego crossa, czy to YZ, SX, RM itp.

 

Również możesz się zainteresować taką marka jak Gas Gas model EC 125 ;-) sporo osób je poleca, sam wachalem się nad kupnem.

 

Wysłane z mojego Samsunga Galaxy S III za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam za dużo, myśle, że jakieś 5-6k

Za 6 koła to np : http://moto.allegro....915242751.html. lub http://moto.allegro.pl/honda-cr-125-rm-kx-yz-sx-crf-80-250-full-cross-i2931322062.html Jak chcesz się nauczyć porządnej jazdy a nie pyrkania to kupuj crossówke w 125. A i zasadnicze pytanie? Masz już jakieś ochraniacze? Bo jeśli nie to czeka Cię wydatek jakichś 2000zł jeszcze Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 6 koła to np : http://moto.allegro....915242751.html. lub http://moto.allegro....2931322062.html Jak chcesz się nauczyć porządnej jazdy a nie pyrkania to kupuj crossówke w 125. A i zasadnicze pytanie? Masz już jakieś ochraniacze? Bo jeśli nie to czeka Cię wydatek jakichś 2000zł jeszcze

mam tylko osprzęt z szosówki, także czeka mnie jeszcze dodatkowy wydatek...

Nastawie sie tylko na 125, mam dystans do swoich umiejetnosci, wole sie pozytywnie zaskoczyc niz negatywnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem jak ty że lepiej 125 i wybór padł na DT 125 bez kwitów. efekt jest taki, że mam moto w teren ale mi mocy lekko braknie na dalszych dojazdach, po porostu męcze i siebie i moto lepiej kup typowego wyczyna. Tez miałem dystans do umiejętności swoich, a okazało się to bezpodstawne. Lepiej kup coś mocniejszego ( nie za mocnego) i będziesz miał na dłużej. A ja teraz z ręką w nocniku bo kasa na opony i paliwo jest potrzebna, a trzeba zbierać na coś większego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu się zgadza, fajnie jest zacząć jeździć na 125, ale faktycznie po miesiącu już umiejętności na tyle rosną, że większa pojemność dawała by nam więcej frajdy (nie mówię o wyczynowej 125 bo ta mocy ma aż nadto, ale za to nie pozwalana duże prebiegi) i zostajemy w pułapce.

 

znam takich co zaczynali naukę na wyczynie 450 i przez to uczyli się dłużej albo zrezygnowali całkiem, ale mamy w ekipie i takich co na pierwszy kupili 525 albo 625 i dają radę do dziś.

jak ktoś ma zaparcie, trochę oleju w głowie i wrodzoną smykałkę, da radę na większym.

 

Jedyne przed czym bym ostrzegał początkujących to crossy 250 w 2t, ale już wr450 czy exc450 są do opanowania nawet dla początkującego.

(łagodniejsza charakterystyka silnika 4t i zmienione nastawy do enduro - cięższe wały, łagodniejsze wałki rozrządu niż w yzf i sx)

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tylko osprzęt z szosówki, także czeka mnie jeszcze dodatkowy wydatek...

Nastawie sie tylko na 125, mam dystans do swoich umiejetnosci, wole sie pozytywnie zaskoczyc niz negatywnie :)

Kup setke, a na pewno szybko Ci się nie znudzi, a jeśli nawet będziesz na coś narzekał to jedynie na słaby dół, ale po sezonie możesz zmienić na 250 4T które na pewno zaspokoi twoje potrzeby na kolejne dwa lata, bo ma szarszy zakres użytecznych obrotów i przez to zdaje się mocniejszy. Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie mówcie Panowie, że np. taka Aprilia RX 125 która ma 36 KM po miesiącu się nudzi... nawet nie ma co ją porównywać z Yamahą DT. Apka ma dużo lepszy zawias i jest sporo mocniejsza. Również jest endurakiem, co za tym idzie, eksploatacja tańsza niż crossa.

Edytowane przez Ziuutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tyle KM podawane jest w katalogach, zerknij na silniki rotax 122/123, miałem ten sprzęt i wiem jak to jeździ. To jest dużo bardziej zaawansowany sprzęt niż jakieś śmieszne DT.

 

Cross to cross, kolega nie jest pewny swoich umiejętności, także podaje jakiś polsrodek pomiędzy słabym enduro a pełno prawnym crossem.

 

Jak wcześniej wspomniałem, możesz zainteresować się również Gas Gas'em EC ;-)

 

Wysłane z mojego Samsunga Galaxy S III za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydała by się reorganizacja lekka działu enduro/cross. Można by zrobić ten poradnik dla początkujących. Nie obiecuje kiedy, ale myślę że dla dobra forum stworze temat dotyczący tego czym kierować się przy wyborze pierwszego motocykla cross/enduro, porusze tam wszystkie aspekty, łącznie z kosztami eksploatacji, a także zahaczę o temat oględzin motocykla, co i jak sprawdzić itd. Jeśli się wam podoba to mogę się nad tym zastanowić

PS: Będzie to oczywiście poradnik z prawdziwego zdarzenia, ze zdjęciami itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aprilka faktycznie w porównaniu z DT ma koni "ile bądź", ale ja bym szedł w kierunku trwałości i dostępności części (pomijając zamienniki cylindrów i "okolicy").

 

Rozumiem, ze to ma być pierwszy enduro ? ale czy nie będzie za nerwowy? Chodzi mi tu o zawór wydechowy? W wydaniu Aprilia nie jest to najprzyjemniejszy towarzysz podróży :). Wydaje mi się, ze ma reakcję na gaz starszej generacji crossówek.

Faktycznie zawieszenie sztywniejsze od DT-ka, ale do wożenia się "hard enduro" Yamaszka raczej wystarczy. Patrząc czysto na osiągi jest to posrednik między wyczynówką a wozidełkiem

______________________________________________________________________________________________

SUMOMOTO Motocykle Akademia Enduro Trial

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , proszę o pomoc...!

Chcę kupić motor ale zastanawiam się do dnia dzisiejszego czy ma być to HONDA CRF 450 czy też CRF 250..

Moglibyście mi chociaz po pare wad i zalet tych crossówek podać ? :)

Byłbym bardzo wdzięczny !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...