Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no XLR czy XR to naprawde są kozackie sprzety... ale za 4 tys naprawde lepiej kupic 125 2T w dobrym stanie niz zajechane 4T bo stare czteropaki mogą sie posypac i koszty duze a pozatym są ciezkie i mają słaby zawias np;XT 350 lepiej brac lekkie 2 T i vieszyc sie jazda wiele osob postawilo na lekkosc i nie zaloje teraz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze mi ktos napisac jakie sa orientacyjne koszty kupna np. tloczka, pierscieni (czy korbowod tez sie wymienia czy zaostawia stary) w 2t.

szukalem w internecie ale ceny sa naprawde zroznicowane, a nie znam sie za bardzo i nie wiem jakie firmy sa dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tlok 300-400zl ( to juz razem z pierscieniami)

2-3 razy w sezonie. + za kazdym razem TOPEND - 50zl.

Korba zasadniczo co 4 tloki - 250-400zl sama korba + koszt przelozenia

porzadny zestaw napedowy - 400zl - na sezon powinien styknac :D

Edytowane przez EnduroMax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha czyli tak ok 1500zł na podstawowe rzezczy na sezon zeby poszalec.

A czy na zuzycie ma wplyw to jak ostro sie jezdzi? czy poprostu silniki sa tak wyzylowane ze niektore podzespoly wychodza swoje i do wymiany bez wzgledu na katowanie maszyny.

Aha no i jeszce takie pytanie, skad wiesz kiedy pora wymienic tłok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha czyli tak ok 1500zł na podstawowe rzezczy na sezon zeby poszalec.

A czy na zuzycie ma wplyw to jak ostro sie jezdzi? czy poprostu silniki sa tak wyzylowane ze niektore podzespoly wychodza swoje i do wymiany bez wzgledu na katowanie maszyny.

Aha no i jeszce takie pytanie, skad wiesz kiedy pora wymienic tłok?

 

 

W secie(125) tłok zmieniasz co około 25 motogodzin, w ćwiartce ten okres się wydluża, najlepiej do przeliczania kupić sobie licznik motogodzin, inni przeliczają to na zbiorniki paliwa, litry oleju itp, z tym że to nie bedzie tak dokladne jak taki licznik, natomiast wszystko zależy od stylu jazdy, czy kręcisz do oporu czy lajtowo sobie pyrkotasz :P

po za tym duzo bylo o tym pisane, w wyszukiwarce napewno coś znajdziesz :eek: :flesje:

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega enduroguy dla przykladu.

2 razy w zyciu startowal na zawodach cross country.

2x wygral.

Licza sie umiejetnosci.

Kuba jezdzi RM'em 125 z 2002 roku, i mial 100x lepszy czas i pozycje niz wielu innych zawodnikow na super motocyklach, po tuningu za grube pieniadze.

Skoro twoj koles jest taki dobry, to pewnie lata juz jak Bubba, bo innej opcji nie widze. :smile: :clap:

Po co kupowac mocniejszy motocykl, skoro nie umie sie w 100% wykorzystac starego?! :lapad:

 

Wiadomo, 4t fajna sprawa bo ma moc w calym zakresie obrotow, jest z zasady mniej awaryjne, ma fajny dzwiek ( tak tak, to argument WIELU osob).

Tylko prawda jest taka, ze jakbys wzial 2 ludzi z wysokimi umiejetnosciami, to mysle ze taki KLX 650 C czy R nie mialby szans w ciezkim terenie z np. EXC 125 :)

 

Pozdrawiam SERDECZNIE!

Jeszcze parę latek i 2t znikną w sportach moto,już teraz widac napływ 4t,pod każdym względem lepsze widać to wszedzietylko trzeba się przyjżeć.Bez obrazy.Na 4t szybciej,łatwiej,chłoniesz umiejętności.Posadzisz dwóch kolesi ciekich jak nalesnik na 2t i 4t i który będzie miał większe szanse?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy na 4T latwiej sie nauczyc jezdzic np: setka wymusza os ciebie ostry styl jazdy bo jak jej nie odkrecasz to nei jedziesz a jak caly czas zapierdlasz caly czas to sie szybciej nauczysz jezdzic.wedlug mnie najlepsza jest setka to nauki ostrego zapierdlania :smile: pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy na 4T latwiej sie nauczyc jezdzic np: setka wymusza os ciebie ostry styl jazdy bo jak jej nie odkrecasz to nei jedziesz a jak caly czas zapierdlasz caly czas to sie szybciej nauczysz jezdzic.wedlug mnie najlepsza jest setka to nauki ostrego zapierdlania :smile: pzdr

Zgadzam się.Ale zależy w jakim terenie jezdzimy.Po torze pewnie tak,ale typowe enduro,off-road,4t ma większe szanse.Czasami ganiam rm 250 po lasach a czasami klx 650.Mam różnice i mogę śmiało stwierdzic że 2t jest mało wydajny.Wiadomo że w grę wchodzą umiejętności a ja miałem okazje przetestować.Ale na torze(naszym)rm wymiata jak pocisk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian, niewielu amatorow zmienia tlok co 25 motoh.

Mysle ze przecietnie jest to okolo 40h.

 

Crossmen 7

 

Jednak 4t nie jest lepsze we wszystkim :smile:

Po 1 nigdy nie przebije prostoty i masy 2t :lapad:

Po 2 wszystko zalezy od kierowcy. Jeden woli 2t, drugi woli 4t.

Ale np w FMX 4t za duzo nie ma :clap:

Po 2 w malych pojemnosciach 2t zawsze bedzie gora.

 

Prawda jest taka ze 4t jest "przyjemniejsze dla kierowcy".

Duzo lepiej nadaje sie do wszelkich "moto-turystycznych" uzytkow.

Jest dla silnika 2t wiele desek ratunku, i mysle ze 2t bedzie szlo do przodu.

 

But... i'm two stroke ranger, remember that :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moze w FMX nie ma duzo 4T ale w motocross jest ich coraz wiecej, jeszcze kilka lat i w MX wogole nie bedzie 2T,Dla zawodnika mysle ze 2T jest lepszy bo caly czas musisz sie koncentrowac na jezdzie i trzymac go mocno bo jak mu odpuscisz to.... :smile: pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian, niewielu amatorow zmienia tlok co 25 motoh.

Mysle ze przecietnie jest to okolo 40h.

 

Crossmen 7

 

Jednak 4t nie jest lepsze we wszystkim :smile:

Po 1 nigdy nie przebije prostoty i masy 2t :lapad:

Po 2 wszystko zalezy od kierowcy. Jeden woli 2t, drugi woli 4t.

Ale np w FMX 4t za duzo nie ma :clap:

Po 2 w malych pojemnosciach 2t zawsze bedzie gora.

 

Prawda jest taka ze 4t jest "przyjemniejsze dla kierowcy".

Duzo lepiej nadaje sie do wszelkich "moto-turystycznych" uzytkow.

Jest dla silnika 2t wiele desek ratunku, i mysle ze 2t bedzie szlo do przodu.

 

But... i'm two stroke ranger, remember that :)

Wiem,historia 2t(moto) jest bardzo długa.A jeśli chodzi o remonty to jest różnie,teorytycznie 2t jest prosty ale silnik to nie wszystko,zawieszenie,napęd,Klocki itd.W moiej rm siadła prawdopodobnie cewka pod magnetem,koszt nowej około 1500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moze w FMX nie ma duzo 4T ale w motocross jest ich coraz wiecej, jeszcze kilka lat i w MX wogole nie bedzie 2T,Dla zawodnika mysle ze 2T jest lepszy bo caly czas musisz sie koncentrowac na jezdzie i trzymac go mocno bo jak mu odpuscisz to.... :crossy: pzdr

 

Nie zgodzę się że czołowe czwórka japończyków miałaby w ogóle jakieś wizje ze zniknięciem z rynku motorów 2t w dziale crossów. Połowa zawodników zaczyna i jeździ na 4t bo nie umie lub nie daje rady fizycznie na 2t. Widziałem kiedyś taki reportaż o badaniach zawodników w motocross, supercross, freestyle motocross. Wiem ze te badania(specjalne dla tych zawodników) kosztują dużo i w ok 5 miejscach na świecie takie(specjalne na wysiłek) robią i połowa na 2t po prostu nie wytrzymuje tego wysiłku i muszą przejść na 4paki. A ci co dają rade śmigać na max swoich umiejętności na 2t to właśnie jeżdżą na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się że czołowe czwórka japończyków miałaby w ogóle jakieś wizje ze zniknięciem z rynku motorów 2t w dziale crossów. Połowa zawodników zaczyna i jeździ na 4t bo nie umie lub nie daje rady fizycznie na 2t. Widziałem kiedyś taki reportaż o badaniach zawodników w motocross, supercross, freestyle motocross. Wiem ze te badania(specjalne dla tych zawodników) kosztują dużo i w ok 5 miejscach na świecie takie(specjalne na wysiłek) robią i połowa na 2t po prostu nie wytrzymuje tego wysiłku i muszą przejść na 4paki. A ci co dają rade śmigać na max swoich umiejętności na 2t to właśnie jeżdżą na nich.

 

Stefan Everts 11 mistrzostw jedno za drugim.Bez komentarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian, niewielu amatorow zmienia tlok co 25 motoh.

Mysle ze przecietnie jest to okolo 40h.

 

 

 

No ja to wiem, tylko tak napisałem bo tak mnie nauczyliście :lalag: Mówie nie bede wprowadzal chlopaka wbład, że siewymienia w kiedy ci sie podoba, w każdym badź razie, im dłużej będziesz zwlekał z wymiana tłoka( po ok 30mth :clap: ) tym gorzej do twojego nicasylu........

 

Wracajac do kwesti 2t czy 4t, to obie kontrukcje maja swoje zalety, 2t jest lekki i zwinny sklaniajacy do ostrego zapier***, 4t mocny elatyczny silnik i wybacza wiecej bledów, jest wiele zwolennikow 2t ze wzgledu na ich ostra chrakterystyke silnika i prostote eksploatacji, ja narazie też jestem zwolennkiem 2t chociaż przypuszaczam ze jak siade na 4t to sie w nim zakocham jak wiekszosc uzytkownikow.... :crossy:

 

Nie zgodzę się że czołowe czwórka japończyków miałaby w ogóle jakieś wizje ze zniknięciem z rynku motorów 2t w dziale crossów.

 

Honda juz wycofała 2t z produkcji... :lalag:

Edytowane przez damian-kmx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...