Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Enduro to motocykle o zastosowaniu takim, o jakim piszesz (chodzi o to co chcesz robic na tym motocyklu).

Wezmy takiego KDX'a 125.

Ma 30km, jest dosc lekki, zawieszenie daje rade.

Jednen tlok w sezonie to raczej maksimum!

Motocykl mniej pali, naped z racji mniejszej mocy i agresywnosci tez powinien dluzej wytrzymac.

Nie ma co sie pakowac w cos co nie jest nam potrzebne, a bedzie tylko sprawiac problemy :icon_mrgreen:

Po 2 niepodwazalnym atutem jest homologacja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli takim enduro bez problemu moge sobie poskakac bez obaw ze cos sie pognie.

Piszac o wiekszej wytrzymalosci podzespolow, to, czy np jesli bede jezdzil crossem, gdzie oczywiste jest ze na poczatku nie bede pewnie wykorzystywal nawet 60% jego mocy, to mimo wszystko podzespoly szybciej sie zuzyja? czy piszac to mialaes na mysli "pelne" wykozystywanie mocy silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy macie racje,tylko jest pytanie jak ten ktoś jezdzi.Może to przyszły Cairolli i taka 125 po 2 miesiącach bedzie za słaba a częsta zmiana sprzętu to strata kasy i może następna mina.Wtedy lepiej kupić coś na zapas.A jeśli włączy się blokada i nie przekroczysz granicy to 125 jak najbardziej.Inna sprawa jeśli ma tor crossowy i będzie miał gdzie wykorzystać moto typu 2t ,a jeśli nie to może enduro 4t bo i tak większość czasu spędzi w lasach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy macie racje,tylko jest pytanie jak ten ktoś jezdzi.Może to przyszły Cairolli i taka 125 po 2 miesiącach bedzie za słaba a częsta zmiana sprzętu to strata kasy i może następna mina.Wtedy lepiej kupić coś na zapas.A jeśli włączy się blokada i nie przekroczysz granicy to 125 jak najbardziej.Inna sprawa jeśli ma tor crossowy i będzie miał gdzie wykorzystać moto typu 2t ,a jeśli nie to może enduro 4t bo i tak większość czasu spędzi w lasach

 

 

No tak ale czy do 4tys dostane jakiegos w miare dobrego 4T?

Pozatym moze sie myle ale wydaje mi sie za 4T ma bardziej skaplikowana budowe a przez to wiecej detali do popsucia sie. Ale nie wiem nigdy nie mialem 4T, jedynie tyle co slyszalem o skuterach (tyle ze wiekszosc to "made in china")

 

PS.

czy to jest jakas zasada ze enduro to 4T, a cross 2T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale czy do 4tys dostane jakiegos w miare dobrego 4T?

Pozatym moze sie myle ale wydaje mi sie za 4T ma bardziej skaplikowana budowe a przez to wiecej detali do popsucia sie. Ale nie wiem nigdy nie mialem 4T, jedynie tyle co slyszalem o skuterach (tyle ze wiekszosc to "made in china")

 

PS.

czy to jest jakas zasada ze enduro to 4T, a cross 2T?

 

Wszystko zalezy jak trafisz.Będą zdrowe pojezdzisz 2t i 4t,Zywotniejsze są 4t i oszczędniejsze ale remont,2t tani w remoncie ale benzyna i olej(więcej palą).Na pewno 4t łatwiej opanowąć,np.Xl 250 r,dr 250,xt 350,klr 250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy, ty motocykle to bez obrazy ciezarne toczydla.

Lepiej kupic dosc lekkiego 2t.

Wytrzymalosc malo wyzylowanego silnika 125cc (czyli np. takiego 30konnego KDX'a) jest spora.

A przy tym bedzie sie on prowadzil duzoooo lepiej od kazdego wyzej wymienionego motocykla ze zwgledu na mase i zawieszenie :biggrin:

 

Teraz mozemy zaobserwowac trend w ktorym 4t ogolnie wiedzie prym, ze wzgledu na charakterystyke silnika, jak i wymogi ochrony srodowiska.

4t jest z zasady "czystszym" silnikiem.

 

Ps. BMW e30 1.6 jezdzone na lewa benzyne z denaturatem, bez tlumika i ze stozkiem sie nie liczy :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co znalazlem to ona ma jakies 40KM, tak?

Uwazasz ze na pierwszego crossa taka moc bedzie odpowiednia?

(wlasnie myslalem o czyms w graniczy 30-40KM)

 

A tak orientacyjnie to np 23KM w takiej MZ to to samo co 23KM w crossie, czy raczej odczuwa sie znaczna roznice?

 

Jesli chodzi o ta awaryjnisc, to sugerujesz ze poprostu szukac czego w miare mlodego i pospolitego, i albo wladuje sie na mine albo bede smigal? :biggrin:

 

PS. byl moze jakis artykul na co zwracac uwage przy zakupie crossa?

Powiem Ci że nie nadaje sie w ogóle do porównania w mocy. Tak jak mówisz coś młodego i wmiare dostępnego z czesciami. A w krosie to nie już Ci mówie że będą co pare miecgów remonty(zależy jak czesto będziesz śmigał). W crossie patrz na to czy na starcie(nowicjusz po około miechu) dasz rade opanowac jak największy procent mocy bo inaczej znudzi cię ten motor i odechce ci sie go. Dobrą propozycją jest własnie KDX 125.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej.. ale jak bylem z ziomkiem na secie na Kopalniu w Nowosolnej tam gdzie bylo cross country moze cos kojazycie:D :)

to ta jego seta nie mogla ujechac minimum 250 w 2t dawalo rade grzaski piach...;)

tno tak jak na kopalni:D a moze jest ktos z was z okolic lodzi olechow janow itp. to z mila checia bym sie przejechal cwiarta i zobaczyl co to porafi:D

Myslalem o secia ale eh..;/ wole chyba odrazu skoczyc w zwyz i kupic sobie cwiarte:P

Wlasnie nie uwzglednilem mysle tez o jakims enduro jakims 450? one jak patrzylem maja ok. 45 koni

nie wiem podajcie sam juz taki montlik mam w glowie;/ szok!

podajcie jakies link do moto jakie wedlug was byly by dla mnie odpowidnie:D

poprostu pogubilem sie w tym wszystkim...:P jak spotykalem jakis endurowcow podpowiadali 250 ludzie ktorzy jezdza w motocrossie itp. polecaja mi 125 2t:D no nie wiem sam poradzcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy, ty motocykle to bez obrazy ciezarne toczydla.

Lepiej kupic dosc lekkiego 2t.

Wytrzymalosc malo wyzylowanego silnika 125cc (czyli np. takiego 30konnego KDX'a) jest spora.

A przy tym bedzie sie on prowadzil duzoooo lepiej od kazdego wyzej wymienionego motocykla ze zwgledu na mase i zawieszenie :)

 

Teraz mozemy zaobserwowac trend w ktorym 4t ogolnie wiedzie prym, ze wzgledu na charakterystyke silnika, jak i wymogi ochrony srodowiska.

4t jest z zasady "czystszym" silnikiem.

 

Ps. BMW e30 1.6 jezdzone na lewa benzyne z denaturatem, bez tlumika i ze stozkiem sie nie liczy :)

Mam przykład,koleś kupił 125 2t a już sprzedaje,zmienia na 250 2t steierdził że brakuje mocy jak jeżdzi z nami,za bardzo musi kręcić.Inny sprzedaje swojego Kdx 250 po tym jak przejechał się Yz 400,ja kupiłem 2t i już wiem że zostanę przy 4t.Coś w tym jest,większosc znajomych przesiada się na 4t po tym jak okazyjnie polatają sobie w terenie.Koleś jezdził wcześniej Derbi senda 50 ale jest tak ambitny że ganiał moim klx 650 bez trudu.Byłem pod wrażeniem.Ale tylko jeden raz przesiadł się na rm 250 i do dzisiaj wspomina złe chwile z tej jazdy.To parę moich przykładów z życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega enduroguy dla przykladu.

2 razy w zyciu startowal na zawodach cross country.

2x wygral.

Licza sie umiejetnosci.

Kuba jezdzi RM'em 125 z 2002 roku, i mial 100x lepszy czas i pozycje niz wielu innych zawodnikow na super motocyklach, po tuningu za grube pieniadze.

Skoro twoj koles jest taki dobry, to pewnie lata juz jak Bubba, bo innej opcji nie widze. :icon_biggrin: :icon_razz:

Po co kupowac mocniejszy motocykl, skoro nie umie sie w 100% wykorzystac starego?! ;)

 

Wiadomo, 4t fajna sprawa bo ma moc w calym zakresie obrotow, jest z zasady mniej awaryjne, ma fajny dzwiek ( tak tak, to argument WIELU osob).

Tylko prawda jest taka, ze jakbys wzial 2 ludzi z wysokimi umiejetnosciami, to mysle ze taki KLX 650 C czy R nie mialby szans w ciezkim terenie z np. EXC 125 :icon_razz:

 

Pozdrawiam SERDECZNIE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rivera666 Jeżeli seta ledwo dawała rade to chyba jakaś dojechana była, bo dobra setka ma naprawde niezłego kopa, i jeżeli teraz po 1254t przesiądziesz sie na 2502t to uwierz mi sponiewiera cie. Ja latam KDX i moc jak w teren na początek jest wystarczająca, kiedyś przejechałem sie na EXC300 to bałem sie odkręcić na maxa. Lepiej czułem sie na mojej kawie niema sensu brać sprzęta w którym będziesz bał sie odkręcić. Na początek bierz 125 większej mocy nie wykorzystasz, chyba że masz więcej kasy to KLX 250 dobre moto, mocy tyle co setka ale dostępna w całym zakresie, mi sie jeździło dużo lepiej niż 2t i dlatego chce zmienić na 4t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieżam kupić jakiegoś 4t do 4 tys. zł i wiem ze starsze XT i XL chodzą w takich cenach, i teraz mam pytanie które z tych modeli byście polecili w tej cenie (przeważnie są to roczniki z konca lat 80). I który model XT ma (prawie nie do zajechania silnik)??czy taki?? I czy takie modele nadają sie chociazby do lekkiego endurowania po lesie?? I jak jest z kosztami eksploatacji??

 

Mam nadzieje że da sie przeczytać i z góry dzieki za przeczytanie i odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli max 4 tys. To sam brałbym yamahe xt 350,chyba ze nie zależy ci na papierach i rejestracji to nawet tt350 wychaczysz np

 

http://moto.allegro.pl/item289383901_yamah...uper_cena_.html

Edytowane przez mackon4089
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli max 4 tys. To sam brałbym yamahe xt 350,chyba ze nie zależy ci na papierach i rejestracji to nawet tt350 wychaczysz np

 

http://moto.allegro.pl/item289383901_yamah...uper_cena_.html

 

Prawojazdy niedługo bede miał to wolałbym zarejestrowany motor, i tak w sumie to myslałem o 600, bo wydaje mi sie ze nie są droższe, spalanie nieduzo wieksze a mocy jednak wiecej, ale moge sie mylić.

 

I zauważyłem DR też sie znajdzie w takiej cenie tyle ze wyglada duzo lepiejDR i ma 2 tarcze.

Edytowane przez Sebav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawojazdy niedługo bede miał to wolałbym zarejestrowany motor, i tak w sumie to myslałem o 600, bo wydaje mi sie ze nie są droższe, spalanie nieduzo wieksze a mocy jednak wiecej, ale moge sie mylić.

 

I zauważyłem DR też sie znajdzie w takiej cenie tyle ze wyglada duzo lepiejDR i ma 2 tarcze.

Do 4000zł jest ciężko znaleźć lekkie i nie zakatowane enduro w 4t. Na Twoim miejscu szukałbym pojemności od 250 do 350 bo te większe zazwyczaj są bardzo ciężkie no może z wyjątkiem Hondy XR 600r. Najbardziej polecam Honde XLR 250, jest to bardzo zwinne endurko, silnik jak i cały motor jest bardzo dobrze skonstruowany, dlatego ciężko ją zajechać. Miałem okazje się taką Hondką przejechać i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony.

 

Link do aukcji z taką XLR ( nie wiem czy będzie działać bo już zakończona ):

 

http://moto.allegro.pl/item287086994_honda...rap_tuning.html

 

Pozdro.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...