Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, w przyszłym roku chciałbym (nie planuję, bo może nic nie wyjść) kupić jakieś Enduro. Cel, głównie droga, ale czasem chciałbym zjechać na szutry czy przejechać się lasem (raczej już utarte drogi, żadne błoto i wielkie góry). Dlatego rozglądam się za jakimś większym Endurakiem (ale żeby 200kg nie ważył znowu :D) Tylko problemem jest gotówka, miałbym na ten cel jakieś 3-4k już na samo moto.. Malutko cholernie. Czy znajdę coś w tej cenie, co chociaż jeden sezon przelata? Na drugi można pomyśleć o remoncie silnika. O rozruszniku nawet nie myślę, kopka wystarczy. Najbardziej podoba mi się coś zgrupy XT 600. Wiem, że najlepiej w tym wypadku byłoby kupić DT 125, ale po pierwsze to 2T a na drogę mnie zamęczy, a po drugie trochę mało kucy w standardzie no i spalanie.

 

Jest sens się pchać? Czy lepiej darować sobie, poczekać na lepszą robotę i dozbierać drugie tyle za rok - dwa? Z jednej strony nie chcę się wpakować na minę, a z drugiej nie chcę kupić czegoś, co za tydzień będzie mnie nudzić (jeździłem DT 80 3 lata ze względu na brak kasy i żałowałem że 125 nie wziąłem..)

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblukaj Honde Transalp

 

W moim budżecie w Polsce są tylko 3 i 2 uszkodzone, a trzecia wygląda gorzej od starego Rometa.

 

Na OLX najwięcej jest tych Yamah XT 600 starych. Ale to singiel 4T, więc pewnie remonty się u tych egzemplarzy szykują prędko.

 

Sensownym wyjściem finasnowym byłaby DT 125, nawet jak remont będzie trzeba wykonać to pewnie w garażu dam radę, a koszty niskie. Tylko nie widzę jakoś tego motorka w trasie 50km co tydzień.

 

A inne KLR, XR itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na OLX najwięcej jest tych Yamah XT 600 starych. Ale to singiel 4T, więc pewnie remonty się u tych egzemplarzy szykują prędko.

 

Sensownym wyjściem finasnowym byłaby DT 125, nawet jak remont będzie trzeba wykonać to pewnie w garażu dam radę, a koszty niskie. Tylko nie widzę jakoś tego motorka w trasie 50km co tydzień.

 

A inne KLR, XR itp ?

 

W tych pieniądzach to bierz obojętnie co się trafi w dobrym stanie ale uprzedzam, że łatwo nie będzie. Nie ważne czy to DT, XT czy DR. Może stary DR600, może XT600. Jak nie będzie spalał tyle oleju ile benzyny na 100km i nie zostawiał chmury niebieskiego dymu za sobą to może sezon przejeździ ale nie oszukujmy się, te sprzęty lata świetności mają już za sobą i na sprzedanie są przeważnie same trupy.

 

Trasa 50km to taka mała przejażdżka, nie wiem w czym tu widzisz problem. Kilka lat temu jeździłem całe lato skuterkiem do pracy, 30km w jedną stronę, dwusuwowa Aprilia, jakoś nie narzekałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W tych pieniądzach to bierz obojętnie co się trafi w dobrym stanie ale uprzedzam, że łatwo nie będzie. Nie ważne czy to DT, XT czy DR. Może stary DR600, może XT600. Jak nie będzie spalał tyle oleju ile benzyny na 100km i nie zostawiał chmury niebieskiego dymu za sobą to może sezon przejeździ ale nie oszukujmy się, te sprzęty lata świetności mają już za sobą i na sprzedanie są przeważnie same trupy.

 

Trasa 50km to taka mała przejażdżka, nie wiem w czym tu widzisz problem. Kilka lat temu jeździłem całe lato skuterkiem do pracy, 30km w jedną stronę, dwusuwowa Aprilia, jakoś nie narzekałem :)

 

No właśnie nie tak obojętnie :) Osobiście preferowałbym jakąś 600 4T, ze względu na spalanie i komfort jazdy. Ale jak przyjdzie czas remontu to sam go nie ogarnę.

 

DT 125 jak się rozleci to szlif gdzieś oddam, a łożyska, tłok itp sam zrobię z małą pomocą znajomego.

 

Problem widzę w tym, że nigdy DT 80 na jezdnię się nie zapędzałem. A co będzie lepsze żeby jechać 90-100 km/h przez 30 km? Mi się wydaje że mocniejszy 4T ;) Jakoś DT 125 jechać non stop 100 km/h na prawie max obrotach sobie nie wyobrażam, a kupować moto żeby jechać 70 na normalnej drodze to dla mnie pomyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych pieniądzach ciężko będzie coś znaleźć. Możesz jeszcze poszukać KTM LC4 początku lat ‘90.


Co do Kawasaki. Miałem KLRa z ‘89 roku (dałem za niego około 2500zł i za mniej więcej za tyle samo sprzedałem jeżdżąc dwa sezony i wymieniając z większych rzeczy napęd za 550zł). Bardzo wdzięczne sprzęty, ale z roku na rok ich ubywa i jak trafisz na zajeżdżoną sztukę, albo nawet na okaz z jakąś “ukrytą” wadą to może się okazać że naprawa nie będzie uzasadniona ekonomicznie. Z tego powodu często naprawia się je za pomocą plasteliny, gumy do żucia i innych druciarskich metod. Zresztą jest na forum cały temat o KLR – zachęcam do lektury.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O KLR, DR i XT już się naczytałem. Zdaję sobie sprawę, że większość kupuje te motocykle żeby katować, a jak trzeba silnik rozpołowić to na allegro "po remoncie". Ciężko je dostać w fajnym stanie, a żeby były zarejstrowane dodatkowo to już sukces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest sens się pchać? Czy lepiej darować sobie, poczekać na lepszą robotę i dozbierać drugie tyle za rok - dwa?

 

żaden

XT600 3TB nie nadaje się kompletnie w teren jest za ciężka i nie ma zawieszenia jeździ się ją gorzej po żwirowni niż na dt125, stare xt 600 które nadawały się w OFF w cenie do 3kpln będą kompletnymi trupami a remont 4T jest bardzo drogi........

 

albo dozbieraj albo bierz dt 125.....

 

moim zdaniem mają 3kpln tylko 125 2T dual......ja za 3300 kupiłem xr 600 ale włożyłem 3 i wciąż jeżdżę trupem :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

żaden

XT600 3TB nie nadaje się kompletnie w teren jest za ciężka i nie ma zawieszenia jeździ się ją gorzej po żwirowni niż na dt125, stare xt 600 które nadawały się w OFF w cenie do 3kpln będą kompletnymi trupami a remont 4T jest bardzo drogi........

 

albo dozbieraj albo bierz dt 125.....

 

moim zdaniem mają 3kpln tylko 125 2T dual......ja za 3300 kupiłem xr 600 ale włożyłem 3 i wciąż jeżdżę trupem :D

 

Widzisz, pisałem że żaden teren, tylko szutry, lasy itp. Żwirownię to bym oglądał na filmach na YT jedynie.

 

Ale co do stanu 4T to racja, przejrzałem sporo ogłoszeń i zapał mi minął.. Już prędzej coś szosowego znajdę.

Edytowane przez galakty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej sobie dozbierać kasy i kupić już coś co będzie w miarę jeździło? Za 3-4 tysiące kupisz jakiegoś trupa w którego będzie trzeba ładować hajs żeby jeździć.

 

Również jestem tego samego zdania bo chyba nie ma nic gorszego niż ładowanie kasy w padlinę a i tak po zrobieniu jednej rzeczy wychodzi kilka innych kwiatków do zrobienia i robi się skarbonka bez dna.

 

Do autora: uskładaj 5000zł to sprzedam ci moją F650, dołożysz jeszcze 500zł a dorzucę do niej pakiet turystyczny (kufer, grzane manetki, uchwyt GPS, gniazdo zapalniczki, gmole, handbary) :) Dodatkowo powiem szczerze co tam jest do zrobienia i będziesz miał pewny motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdury pieprzyta :D

dt 125 za 3 tys jak dobrze poszuka nie będzie studnia bez dna , u mnie kumpel kupił za 2900 starą lc czy tam lc2 ( ale 125 tylko na tym japońskim silniku ) i oprócz tego co sam nie urwał nic nieplanowanego się nie psuło w 1.5 roku wymienił napęd ( dt ma łańcuch 428 i sporo tańszy przez to jest napęd niż np do crm gdzie jest 520 ) i świecę i śmigała jak wściekła.......

 

duży 4T do 4tys zł będzie miną , ale 125 2t dual pokroju kmx , dt , kdx, crm , mtx niekoniecznie kwestia przemyślanego wyboru dokładnego oglądania i odrobiny szczęścia.......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...