Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.Proszę Was o pomoc.

Jestem świeżo po zdaniu prawka(to moje jedyne doświadczenie z 2kółkami) i chcę kupić jakieś enduro lub crossa.

Budżet mam duży bo 25,000 zł,więc mogę kupić nowy sprzęt.

Jednak zerowe umiejętności sprawiają problem w wyborze.

Wybór padł na 250 4T.Ale co ?

Mam 172 cm i 90kg.Moto nie musi być rejestrowane bo mieszkam na wsi i mam mnóstwo terenu wokół.Motor praktycznie nie będzie widział asfaltu.

I teraz: czy enduro czy cross?Z powodu braku umiejętności będę jeździł po polach,szutrach i lasach.Ale jak się trochę podszkolę to za rok ,może dwa polatałbym po żwirowniach i trudniejszym terenie,pojechałbym na tor.

Jeśli nowe enduro to myslałem o CRF250L,ale ostatnio natknąłem się na Yamahę TTR 230-tylko nie za bardzo mogę coś o niej znaleźć.Co to za moto?Jak z dostępnością części,kosztami utrzymania jeśli chodzi o te 2 modele?

Jeśli cross to: YZF250,KXF250,CRF250 czy może KTM?Ceny mają podobne.Dużych różnic w danych technicznych nie widzę. Może są jakieś duże różnice w koszcie serwisowania tych modeli?Co radzicie?

A może kupić jakąś używkę za 8-10tys a za resztę pojechać na wakacje? :)

Jeśli nowy motor, to gdzie można najtaniej kupić?Przeglądałem otomoto i różnice są nawet do 1000zł na tym samym modelu.Można coś u dealera w salonie utargować?

Proszę o jakąś pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,


Po dłuższym wygnaniu z krainy enduro wracam na konia i kupuje kolejne moto… i tutaj pytanie. Co dziś kupić w cenie do ok 15 tysi jako hardenduraka?


Kombinuje między wr 450f lub drz 400e. I tutaj moje rosterki bo serce mówi yamka a rozum suczka. Yamka wiadomo lepiej jeździ ale eksploatacja… co chwila wymiana płynów etc… Tutaj z suczką troszkę lepiej.


Moto do endurzenie ale na ostro. Zdecydowanie dłuższe wypady na dziko w konkret teren niż tor.


A może hunda? Podpowiedzcie coś proszę, może ktoś ma coś ciekawego do oddania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jezdziłem na 125 w crossie. Możecie mi powiedzieć jak to wygląda w porównaniu z DT i EXC 250? Wiadomo że jazda zero-jeden ale potrzebuje tego do latania koło komina po lasach raczej technicznie, bez piaskowni,bez długich podjazdów.

 

poza torem takie moto nie ma sensu na dłuższą metę, pamiętaj ze trzeba zmienic tlok po 30-40h, na torze to sporo, w terenie to 10-12 wypadów, w ciezki teren kicha bo nie bierze z dołu, w lekki tez kicha bo niewygodne i niezbyt mocne, jedyny plus ze jak po roku na tym dorwiesz enduro 250 2T czy nawet cos z 4t to to będziesz latał jak Teddy :biggrin:

Witajcie.Proszę Was o pomoc.

Jestem świeżo po zdaniu prawka(to moje jedyne doświadczenie z 2kółkami) i chcę kupić jakieś enduro lub crossa.

Budżet mam duży bo 25,000 zł,więc mogę kupić nowy sprzęt.

Jednak zerowe umiejętności sprawiają problem w wyborze.

Wybór padł na 250 4T.Ale co ?

Mam 172 cm i 90kg.Moto nie musi być rejestrowane bo mieszkam na wsi i mam mnóstwo terenu wokół.Motor praktycznie nie będzie widział asfaltu.

I teraz: czy enduro czy cross?Z powodu braku umiejętności będę jeździł po polach,szutrach i lasach.Ale jak się trochę podszkolę to za rok ,może dwa polatałbym po żwirowniach i trudniejszym terenie,pojechałbym na tor.

Jeśli nowe enduro to myslałem o CRF250L,ale ostatnio natknąłem się na Yamahę TTR 230-tylko nie za bardzo mogę coś o niej znaleźć.Co to za moto?Jak z dostępnością części,kosztami utrzymania jeśli chodzi o te 2 modele?

Jeśli cross to: YZF250,KXF250,CRF250 czy może KTM?Ceny mają podobne.Dużych różnic w danych technicznych nie widzę. Może są jakieś duże różnice w koszcie serwisowania tych modeli?Co radzicie?

A może kupić jakąś używkę za 8-10tys a za resztę pojechać na wakacje? :)

Jeśli nowy motor, to gdzie można najtaniej kupić?Przeglądałem otomoto i różnice są nawet do 1000zł na tym samym modelu.Można coś u dealera w salonie utargować?

Proszę o jakąś pomoc.

 

crf250l i ttr230 to motorki dla dzieci/grzybiarzy/wędkarzy itp-użytkowe

 

na 1 moto moim zdaniem nie ma sensu wydawac takich pieniędzy, kup 8-10 letni motorek małej pojemnosci raczej enduro niz cross bo więcej wybacza i serwis prostszy/rzadszy-nada się yamaha wr250f, moc ma odpowiednią, na tor się nada na począek, do enduro jak najbardziej, po jakimś czasie sam stwiedzisz co cie bardziej jara i pójdziesz albo w maszynę typowo torową np. yz250f albo nowsze, mocniejsze enduro np ktm exc 450

Kombinuje między wr 450f lub drz 400e. I tutaj moje rosterki bo serce mówi yamka a rozum suczka. Yamka wiadomo lepiej jeździ ale eksploatacja… co chwila wymiana płynów etc… Tutaj z suczką troszkę lepiej.
Moto do endurzenie ale na ostro. Zdecydowanie dłuższe wypady na dziko w konkret teren niż tor.
A może hunda? Podpowiedzcie coś proszę, może ktoś ma coś ciekawego do oddania?

 

jak ma byc ostro to odpusc drz, słaby zawias itd a z seriwsem wcale nie jest tak slodko w praktyce zwłaszcza jak ktos zaniedbywał wcześniej, hunda ma tylko crf450x to rzadkosc, są problemy z częsciami uzywanymi, sporo nie pasuje z popularnej crf450r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po zdaniu prawka(to moje jedyne doświadczenie z 2kółkami) i chcę kupić jakieś enduro lub crossa.

Budżet mam duży bo 25,000 zł,więc mogę kupić nowy sprzęt.

Jednak zerowe umiejętności sprawiają problem w wyborze.

Wybór padł na 250 4T.Ale co ?

Mam 172 cm i 90kg.Moto nie musi być rejestrowane bo mieszkam na wsi i mam mnóstwo terenu wokół.Motor praktycznie nie będzie widział asfaltu.

I teraz: czy enduro czy cross?Z powodu braku umiejętności będę jeździł po polach,szutrach i lasach.Ale jak się trochę podszkolę to za rok ,może dwa polatałbym po żwirowniach i trudniejszym terenie,pojechałbym na tor.

Jeśli nowe enduro to myslałem o CRF250L,ale ostatnio natknąłem się na Yamahę TTR 230-tylko nie za bardzo mogę coś o niej znaleźć.Co to za moto?Jak z dostępnością części,kosztami utrzymania jeśli chodzi o te 2 modele?

Jeśli cross to: YZF250,KXF250,CRF250 czy może KTM?Ceny mają podobne.Dużych różnic w danych technicznych nie widzę. Może są jakieś duże różnice w koszcie serwisowania tych modeli?Co radzicie?

 

Kibel polega na tym, że żeby określić to, co Ci jest potrzebne musisz wiedzieć, co Ci sprawia przyjemność i co będziesz robił. Jeżeli będziesz jeździł tylko po torach i katował typowo motocrossowe tematy, to kup crossa (obojętnie jakiej firmy, każdy chwali to co ma i ma rację, bo jak to powiedział Jacek Lonka: obecnie macie Panowie wszyscy tak zajebiste motocykle, że jeżeli cokolwiek idzie źle, to tylko Wasza wina :).

 

Natomiast jeżeli wolisz wyskoki do lasu, nad Wisłę czy kilkunastokilometrowe przeprawy w nieznane, to jak pisze JJANK - kupuj enduro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , mam na sprzedaż KTM EXC 250 Racing model 2003 , nowe zawory, korba, tłok, łańcuch rozrządu i wiele innych, części przyszły z ktmsklep.pl w piątek 25.04, jeszcze do końca nie skręcony ;). jak coś to pisać na mejla [email protected] - moto po kapitalce, wszystko na oryginałach ktm, paragony, zdjęcia itp do wglądu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drz jak kupisz zaniedbanego albo wybuchnie to koszt serwisu jest ten sam jak wr czy exc ani częsci nie są tańsze ani mniej rzeczy do wymiany , z tą żywotnością też jakoś nie jestem przekonany do końca że to dłuzej podziała niż wr czy exc, też wysilony wysokoobrotowy silnik , ten sam gaźnik , też nicasil , głowica na panewkach jak w wr, moc na na papierze podobna jak w wr , no ale urban legend jest że drz jest wieczny , a wr i exc nie więc nie będe poruszał kosmosu bo mnie na stosie spalą :D

 

fakt że wymiana oleju i kontrola luzów zaworowych jest 2x rzadziej niż w exc/wr.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt że wymiana oleju i kontrola luzów zaworowych jest 2x rzadziej niż w exc/wr.....

 

nawet 4x rzadziej:

 

w exc olej i zawory co 15h lub 100l, 15h to ok 600km, wlewam 1,5l pod max

w WR450 co 1000km-mowa o fabrycznie blokowanej, z pełną mocą trzeba tak samo jak w exc, pojemnosc w 2006r 1.1l

 

w drz co 60h...tyle ze producent mogł podac takie interwały zakladając uzytkowanie dualowe, fakt do silnika drz wchodzi duzo oleju ale nie 4x więcej, napewno nie wymieniałbym tak rzadko latając tym hard enduro, samo to ze głowica jest na panewkach a znalezinie uzywki trudne i kosztowne by mnie odstraszalo od oszczędnosci, czemu np. w klx650r przy 48KM z 651ccm zalecali wymianę co 1000km gdzie wchodziło 2l oleju a silnik był raczej wolnoobrotowy? wg mnie nie powinno sie ślepo wierzyc w te interwaly z manuali tylko dostosowac serwis do uzytkowania

 

w ktmie licznik motogodzin jest w przednim kole i teraz tak: czemu jezdząc enduro gdzie czasem przez cały dzien ani razu nie pojadę dłużej niz 5s na max obrotach mam tak samo dbac o serwis co gosc latający w SM gdzie lycha do oporu na miescie to standard?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dla drz400e gdzieś znalazłem 2500km (nie wiem czy nie w książce clymera do niego ) w sumie według twojego przelicznika z ktm-a to w zasadzie 60h (15h=600km 60h=2400 km )

 

tak z ciekawości -te h to godziny pracy silnika według instrukcji ktm tak ?? ja swojej xr założyłem licznik godzin pracy , czyli 30h to 1200km ??

 

 

wg mnie nie powinno sie ślepo wierzyc w te interwaly z manuali tylko dostosowac serwis do uzytkowania

 

temat rzeka która nigdy się nie skończy :D każdy ma swoje zdanie i tyle....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym szukal zdrowe EXC z silnikiem RFS - za ta kase wyrwiesz cos z konca lat klepania ( ok 2006 - 2007) , WR ma delikatne glowice i chooolernie drogie zawory i nie daj sie nabrac ze ktos sprzedaje moto po remoncie ....

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat zakupu motocykla chodził za mną od dawna więc nie będę owijał w bawełnę tylko od razu przejdę do sedna: poszukuję motocykla do jazdy po polach, lasach, i innych wertepach. Dodam że ważę 80kg i mam 199cm wzrostu. Początkowo myślałem nad crossem, jednak wymiana tłoka co sezon a nawet częściej trochę mnie przeraża, poza tym koszty jakie generuje podczas eksploatacji odstraszają. Moje doświadczenie z jednośladami jest dość nikłe: jako szczeniak jeździłem Komarkiem, a później skuterem 50ccm Piaggio NRG POWER. Może jakieś hard enduro? 125ccm czy 250ccm? 2t czy 4t? Co byście mogli mi polecić? Budżet jaki ustaliłem na zakup jednośladu to 5000PLN. Czekam na propozycję i pozdrawiam :)

Edytowane przez cedox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :D

 

Zacznę od początku. Mam na imię Kuba i jestem z Stargardu i chciałbym sobie kupić jakiś motor :) tylko nie wiem jaki... :excl:.

Mam do wydania tylko 6000 na motor + strój. Będę nim jeździł po lasach itp i również po ulicy bo mieszkam w centrum miasta :mad:.

Doświadczenie nie duże bo niedawno zdałem kurs prawa jazdy na A1 i jeździłem w wakacje w tamtym roku rożnymi motorami (nie pamiętam ale pojemność 50/80 i stary) i mi wtedy się spodobało. Myślałem nad jakimś KTM exc 125 ale nie należą do tanich. :C

 

Mam nadzieje ze pomożecie wybrać mi jakiś motor i dacie jakieś dobre rady :rolleyes:

A ważę 65kg i wzrost 175

Edytowane przez GipsuV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

 

Jakie macie opinie o Husqvarnie 350 TE? W moim wypadku byłyby to rekreacyjne wypady w lasy i pola 1-2 razy w miesiącu pewnie ;-)

 

http://allegro.pl/husqvarna-350-te-42ps-warszawa-nie-ktm-husaberg-i4201952948.html

Pozdro

Jaro

 

"Nie próbuj polemizować z idiotą bo ten najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz to zapewne prawda ale qrcze fajowo wygląda takie moto. A jeśli mogę zapytać w jaki sposób dystrybuowana jest oliwa w takim silniku bez pompy oleju?

Pozdro

Jaro

 

"Nie próbuj polemizować z idiotą bo ten najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...