Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

"bo my to zboczenie zawodowe i zawsze będziemy rozpatrywać motocykl bardziej pod kątem offroadu "

 

Dokładnie tak teraz się chce kierować , zmieniłem nieco preferencje i postawił bym bardziej na coś endurowego większych pojemności i zboczyć znacznie z turystyki na rzecz jazdy w terenie :icon_biggrin:

Chcę mniej więcej :

-Motor do przeznaczenia w 65 % w terenie i 35 % w mieście i na trasie

-Możliwość jazdy 2 osób i lekkiego bagażu

-Wytrzymałość , niezawodność - nie chce wyczynowego KTMa czy czegoś w tym stylu

Nie mam konkretnych typów , nie ogarniam tego tematu ale zszedłem nieco w inną stronę ( dużych cięzkich Afryk , Super Tener ) na rzecz małego zwinnego mocnego enduro do lasu nad rzeke i na bagna :icon_mrgreen:

Chłopaki macie jakieś pomysły ? może duża DRa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drz 400s :D tylko tą kanapę wy****ć w pi****u bo jest poprostu tragiczna moja crm 125 to przy niej jest wcielenie wygody i komfortu że o dt 125 nie wspomne.....w drz jest deska do prasowania tylko obita.....

 

a jak masz mniej kasy to ja bym rozważył 125 2T enduro mówie serio.......osiągi są wbrew pozorom porównywalne do 600 4T(realny speed w trasie dla 40KM 600 to jakieś 120 dla 125 2T to jakieś 100-110km/h, 120km/h w kmx/dt/crm to raczej wymaga przełożenia na prędkość ucierpią na tym własności terenowe i na pewno nie spali 5/100...) a są lżejsze za mniejszą kase kupisz lepszy egzemplarz, totalnie bezobsługowe..

 

nie każda kosiarka jest niewygodna w mojej opini dt125 R 98 ma lepszą kanapę niż xt600 89......

 

w trasie dobrze wyregulowana dt 125 pali 5/100 przy 100km/h spytaj wlodiego ja też mu kiedyś nie wierzyłem i go bluzgałem ale taka jest prawda...........crm 125 na ,,terenowym'' przełożeniu przy 80km/h (obrotek wskazuje 6tys obr ) pali 4.5 w trasie powaga.........

 

dwusuw przegrywa z kretesem jeśli chodzi o spalanie w terenie, tutaj xt łyknie 7 może 8 a dt niby słabsza ale potrafi 10 wciągnąć, kmx i crm tak samo..

 

żywotność 2T to sprawa bardzo dyskusyjna, ci co pałuja ostro w terenie mówią o 20-30tys km jako górna granica, ja znam kmxa co zrobił 45 i dalej lata ale może przypadek....

 

2t jest właśnie małe i zwinne, waży dużo mniej od przeciętnego duala 600 4T, w razie wyciągania z błota, podnoszenia to jest odczuwalne.....

 

już nie chce wsadzać kija w mrowisko o tym odpalaniu......2T pali zawsze po 50 glebach i 20 minutach w różnych pozycjach też....

 

jakbym miał 5 tysi miał brać: dojechaną xt600 na kopajsie, xt600 3TB (strasznie ciężka i zawias chyba gorszy niż w dt ), czy jakiegoś innego kloca klasy 600 do opcji 65% teren 35% szosa to naprawdę wolałbym praktycznie nową dt (nie siedze teraz na allegro ale za 5 tys dt to sie chyba 2005 rocznik kupi )

 

na chwilkę obecną jedyny sensowny dual w prawdziwym tego słowa znaczeniu który można kupic młody rocznikowo to drz400s takto albo wyczyny, albo totalne turystyki (varadera, africi itp )........

 

dwusuwy umarły zabiły je ekoświry i polityka firm były zbyt tanie w utrzymaniu i zbyt proste w naprawie żeby na nich zarobić......

 

dt125 w roczniku powyżej 2004 to niestety ale generalnie kupa , raz że dowalili rozrusznik elektryczny który w takiej małej kosiarce jest kompletną bzdurą a tylko dodał kilogramów (żeby było ,,lepiej'' wywalili kopniak więc jak padnie aku to musisz palić na pych )i jeszcze skrócili skok zawiasu co juz kompletnie ,,uasfaltowało'' to moto.......

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha bym zapomniał budżet w granicach 6-7 tys .Ale z tych 125 bym zrezygnował raczej miałem dwie 125-tki i raczej milo ich nie wspominam .Rozumiem że nie ma kompromisu albo teren albo turystyka , powiedzmy ze bym chciał Enduro ale takie żebym dał rade nim przejechać z miasta do miasta asfaltem powiedzmy 300 km.

DRZ 400 nie jest czasem wymagającym motorem pod względem utrzymania (oleje , regulacje, tłok) ?

A takie motory jak :

Dominator

DR 650 RS

TTR 600

Tenere 600

XT 600

Nie wspominałeś nic o takich modelach , może coś z tego jest warte uwagi ?

:notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drz 400s ma zawory co 24tys a olej co 6 tys, w trasie potrafi spalić 4/100, jest chyba najtańszym w eksploatacji enduro na świecie :D ale za 7 tys nie kupisz zadbanego egzemplarza.....

 

tańsze w eksploatacji od drz400s są tylko 125 4T :D

drz400e ma zawory i olej co 2.5tys ale nie ma miejsca na pasażera więc odpada dla ciebie....

 

z tych co wymieniłeś miałem styczność tylko z starą xt600 i powiem tak oprócz zajebiscie przyjaznej dla poczatkującego charakterystyki oddawania mocy to niewiele zalet w tym moto dostrzegłem ale to moje subiektywne spojrzenie.....

 

spalanie w trasie 6/100, kanapa jak w dt czy crm szału z wygodą nie ma ale lepiej niż drz...

olej chyba co 3 tys zawory też w sumie przez te wymiany oleju na olej wydajesz tyle co w 2T....

xt 600 niby jest w stanie lecieć 140km/h ale silnik tego nie lubi pozatym dla mnie taka prędkość na zwykłym enduro to masakra, jak wiatr zawieje to łeb urywa razem z ,,nieaerodynamicznym'' kaskiem enduro....

 

z tych co wymieniłeś chyba ttr obleci w terenie ale styczności nie miałem więc sie nie wypowiadam...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też rozwazam zakup turystycznego enduro, bo nie widzialem jeszcze TTR z nóżkami dla pasazera a jest to niezbedne. Już nakreciłem sie na DR 650 ale czytałem na forum DR to sie przestraszylem awaryjnoscia.

Rozważam jeszcze takie motyckle jak Honda Dominator tylko nie wiem jak wytrzymałosc silnika, i fajnie by było jakby ktos mit o DR rozwiał. A tak to najbardziej niezawodna wydaje mi sie Yamaha XT, o 600 naslyszalem sie o niezawodnoscia, a jak jest z xt 660?? czy to ten sam silnik z sucha miska??

 

Głownie chcialbym sie dowiedziec o tej xt 660

Do wydania mam lekko ponad 4 kola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz mniej kasy to ja bym rozważył 125 2T enduro mówie serio.......osiągi są wbrew pozorom porównywalne do 600 4T

600tka 4T na asfalcie przyspiesza równo z 250 2T(kx-sx),a po 100-120km/h zaczyna odchodzic, sprawdzane wielokrotnie. Może v-max jest podobny, ale przyspiesznie napewno nie, dt 125 zostaje daleko z tyłu.

 

@up

Za lekko ponad 4k nie kupisz xt660. Za to dr650 kupisz. Jeżdzę 3 lata z gosciem na dr650 i przez ten czas moto go nie zawiodło, ale można różnie trafić, więc kieruj się stanem a nie marką. Dominator oferuje to samo, jedynie kultura pracy silnika jest milsza dla ucha jest też niższy, jeśli masz ponizej 175cm to raczej nie bierz DR.

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie widzialem jeszcze TTR z nóżkami dla pasazera a jest to niezbedne

 

jak rozważasz coś bardziej off niż on road to rozważ xr650l.......jest 2 osobowa z całkiem wygodna kanapa, silnik od dominatora (czyli części są i raczej dobry silnik i żywotny do tego e-starter )

 

jest ciężka, ale rama i chyba zawias od legendarnej xr600, nie miałem styczności ale wydaje mi sie że mimo +/- 150kg możnaby poszaleć :D

 

z jadźki to tt600E ma podnóżki, ale też chyba nie każda i raczej za 4k nie kupisz....

 

np

http://allegro.pl/honda-xr-650-e-start-62km-i1397840434.html

(sprzedający nie jest moim kumplem ani nic w tym stylu pierwsze z brzegu z allegro... )

 

600tka 4T na asfalcie przyspiesza równo z 250 2T(kx-sx),a po 100-120km/h zaczyna odchodzic, sprawdzane wielokrotnie. Może v-max jest podobny, ale przyspiesznie napewno nie, dt 125 zostaje daleko z tyłu.

 

masz rację tylko że 0-100 przyśpieszenie to raczej oczywiste xt/xl ma ok 40KM a dt +/- 25KM nie ma porównania..vmax w seri dt 125 to jakieś 120km/h w xt600 140km/h.....

 

czy to ten sam silnik z sucha miska??

 

zupełnie inny silnik chłodzony cieczą ale ma suchą miskę.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleś jest mistrzem, pisze, że moto ma 62KM, a wstawia wykres z ktorego wynika ze ma ich ok. 52 :D

vmax w seri dt 125 to jakieś 120km/h w xt600 140km/h.....

czyli podobnie bo i tak nie da się w praktyce jezdzic szybciej niz 100km/h na dluzszą metę, pozostaje kwestia utrzymania tych 100km/h, bo jeśli kolega chcę jezdzic z pasażerem i gratami to XT sobie poradzi, a dt może mieć cieżko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleś jest mistrzem, pisze, że moto ma 62KM, a wstawia wykres z ktorego wynika ze ma ich ok. 52 D.gif

 

jechać zobaczyć, twój kumpel też bzdury w opisie pisał tego drz za 5 tys :D

 

nie bronie faceta, ale ta xr ma chłodnicę oleju co w xr650 nie jest serią, nie wygląda jakoś ekstremalnie zgnojona, cena mimo rocznika dosyć przystępna jeśli wszystko jest ok........

 

moja crm 125 też na allegro miała kosmiczny opis typu tłumik tuningowy acerbisa :icon_mrgreen: a w sumie była mocno zaniedbana ale nie okazała sie jakąś ekstremalną miną, i w sumie na cene nie mogę narzekać.........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam na imię Łukasz mam 20 lat i w okolicach wakacji chcę kupić pierwszy poważny motocykl wybór padł na enduro ponieważ bardzo lubię jazdę w terenie na moto będę miał przeznaczone ok 8000tyś. Szukam motocykla koniecznie 4-suwowego i jak najlżejszego chciałbym również aby utrzymanie nie było zbyt drogie wybór padł na hondę xr 400 lub też kawasaki klx 300/250 tylko przeraża mnie w obu to że jest ich strasznie mało i zapewne z częściami był by problem. Chciałbym was prosić o porównanie tych 2 motocykli oraz podesłanie innych propozycji przy tych wymaganiach jakie opisałem.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xr do latania stricte 100% teren jest zajebista, i pali bardzo mało, tylko weź pod uwagę bardzo częste wymiany oleju (serwisówka podaje co ok 1600km ).......

 

xr400 jest mało bo to świetny motocykl dla mnie ceny ma chore ale coś za coś :D

 

 

oprócz tych wymian oleju to, same och i ach.........tyle że to kopany 4T więc licz sie z tym że zanim sie nauczysz go opać to trochę krwi przelejesz :D

 

w kasie 8000 zl, enduro tani w utrzymaniu 100% offroad ale żeby lekkie to chyba tylko to...

 

jak myślisz o klx 250R to możesz też pomyśleć o xr250, dla mnie chłodzenie cieczą w terenie to wada bo dochodzi delikatna chłodnica, węże a wentylatora i tak z reguły nie ma i jak ciorasz w miejscu to sie przegrzewa tak czy srak :D

 

klx300 jest bardzo mało to jest dobry motocykl, ale ma kiepski support częsciowy, używanych części do klx 300 w zasadzie w PL nie ma, z nowymi też różnie bywa, chyba że ASO i nieciekawe ceny.......w USA szaleją za tym motocyklem jest masa częsci tuningowych więc ewentualnie ebay......

 

klx300 to w sumie taka xr400 od kawasaki, kopany o tyle że chłodzony cieczą, nie wiem jakie różnice w zawiasie, wagowo podobnie, mocowo też, klxa idzie taniej kupić i ma regulacje zaworów na płytkach ma to swoje plusy i minusy........plus taki że, z reguły zawory na płytkach radziej wymagają regulacji (częściej sie tylko kontroluje ) ale jak już wymagają to trzeba kupować płytki czyli koszta i np w drz trzeba ściągać wałki rozrządu w klx chyba też..........xr 400 ma regulacje na śrubkach bardzo łatwy dostęp i prosta regulacja....

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde szkoda że z częściami do klx 300 jest tak ciężko był by idealny bo chyba 8000tyś nie uzbieram tak szybko szukał bym czegoś za ok 6000 tyś stoi jeden na allegro niby wszystko pięknie ale coś tanio chce go sprzedać jak naprawdę jest w takim stanie

http://allegro.pl/kawasaki-klx-300-r-nie-k...1406706907.html

no i jest strasznie daleko ode mnie .

Tą xr 250 też mnie zaciekawiłeś nie wiem czy by nie była słabowita trochę i również jest ich mało ale jedna z allegro jest akurat u mnie w Toruniu tylko wygląda na trochę dobitą

http://allegro.pl/honda-xr-250-r-xl-xlr-i1396936271.html

może by warto się nią zainteresować jak ktoś ma więcej opinii o xr 250 niech pisze

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...