Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Cześć 🙂
Chciałem zapytać czy jest faktycznie jakaś różnica między crossami z np. 2008 a 2015. Pytam, bo mam budżet 14 000 (to mój absolutny, nie przekraczalny maks) i zastanawiam się czy kupić 2008 w niby mega stanie,  świeżo po remoncie dołu i góry + mieć kasę na ewentualny remont gdyby się trafił jakiś ściemniacz który remontu jednak nie robił i trzeba by ogarnąć silnik, czy lepiej ryzykować 2014, też po niby jakimś remoncie silnika.

Prawie 20 lat spędziłem latając na MTB, Downhill i Freeride, i tam różnica między sprzętem 2008 a 2015 jest bardzo duża. Inna geometria ram, lepsze zawieszenie, niższa waga, ale w MTX nie widać na pierwszy rzut oka różnic. To co wyłapałem, to w MTX na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat, zmieniła się rama na ze stalowej na alu i gaźnik na wtrysk.

Nie chciałbym robić zakupu bez sensu na dłuższą metę.

Nie wiem czy ma to znaczenie, ale szukam 450. Wyjeździłem na torze jakieś 50h na 250 i czuję, że nie sprawia mi ta moc absolutnie żadnego problemu. Przyznam, że 450 wolę dla tego, że rzadziej robi się remonty.

Tak przy okazji, jak by ktoś z Pomorskiego się tu trafił z 450tka na sprzedaż, to proszę pisać 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

bez urazy ale nie chce mi się wierzyć że na torze mx 250 ci mało 😄  fakt 450 rzadsze remonty

 

gaźnik a wtrysk to jest przepaść w crossówce na korzyść wtrysk

wtrysk ma lepszą reakcję z dołu , nie zalewa się tak masakrycznie po glebie , lepiej też pali zimny
a jak wiadomo dzwony się zdarzają , wtrysk szybciej odpalisz ........

z reguły mniej też pali i w zasadzie przy użyciu komputera modyfikujesz sobie mapy ( prostszy tuning niż gaźnika )

ale awarie bywają bolesne i trudne w diagnostyce ......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam serdecznie forumowiczów :)
Razem z bratem (ja 85kg 180cm, brat podobnie) szukamy jakiegoś fajnego motorka do polatania.
Głównie po polach, lasach czasem asfalt a także na jakimś torze. Teraz mam parę pytań bo dopiero zaczynamy czytać i szukać w ogóle co by się nadawało i jest tanie w utrzymaniu.
Najlepiej jakby był to cross w którym nie trzeba co 5MT wymieniać oleje i robić remonty silnika :) oraz żeby nie paliło to z 10l.
Brat trochę poczytał i uparł się na KTM sx125. Ale z tego co czytałem utrzymanie tego nie należy do tanich i często trzeba zaglądać do silnika. Tym bardziej że jest to cross typowo wyczynowy a nie uniwersalny :)
Wiec pytam Was co poradzicie ? Jakie modele nadają się do naszych wymagań , są mało awaryjne i uniwersalne ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam
Mam zamiar kupić ktm tylko nie wiem który model wybrać
Moim poprzednim motocyklem była yamaha dt 125r wedlug zapewnień sprzedawcy 27 koni jednakże na długich podjazdach brakowało już mocy i zawieszenie było miękkie przez co bałem sie poszaleć z jakimiś skokami itd.
Motocykl będzie jeździł po lasach i drogach polnych ale przede wszystkim na piaskowni i hołdzie (długie strome podjazdy oraz ciasne wymagające ścieżki w lesie) oraz nienwykluczam pierwszych wyjazdów na jakiś tor lub w przyszłości budowa przydomowego.
Od czasu jak zacząłem jeździć zawsze miałem lekki niedosyt dlatego myślałem o crossówce opowieści o wyrywaniu kierownicy a nastepnie rąk bardzo mnie ciekawiły ale jednocześnie mam pojęcie że wyjdzie drożej niż w enduro. (miała być yamaha yz ale podobno części są bardzo drogie a poza tym ktm ma dystrubutora a polsce i jest ta sama półka jakości więc stwierdziłem że ktm)Jednakże po obejrzeniu kilku fimów i poczytaniu na forach mam mętlik w głowie i nie wiem co wybrać.
Mam również pytania / obawy do obu modeli
Sx125
Czy na długich podjazdach sprawi sie dobrze czy exc 250 lepiej by podjeżdzał (większa pojemność mniej piłowania)?
Czy 4 biegi nie będą przeszkadzać w takich terenach?
Ile około pln na 60mth jazdy i co ile tłok?
Exc 250 2t
Czy da rade przy skokach niekonieczne dużych (jestem amatorem jeśli o to chodzi XD) czy zawias będzie taki miękki jak w dt (2004r)?
Czy ogólnie na torze jakoś to będzie śmigać czy bez tuningu i settingu zawieszenia nie da rady?
Czy w porównaniu do sx jest taki lekko ociężały?
Ile okolo pln na 60mth jazdy i co ile tłok
Oraz jedno pytanienogólne jak to jest z tymi zaworami vforce 4 czy jakoś tak czy silnik jest mocno wyżyłowany jeżeli ktoś tego używa ?
Pozdrawiam i prosze o odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

na podjazdy to fajny jest exc 300 , ładnie ciągnie z dołu nie jest tak dziki jak 250 i ma więcej mocy więcej mth też zrobi na tłoku pod amatorem , skoki spokojnie ogarnie pytanie jakbi budżet bo 300 teraz to tylko młode roczniki raczej i drogo

o kuźwa ale odkop zrobiłem a chciałem być miły i pomóc 😄

 

crf 450 wtrysk vs gaźnik jak to jest ? jest sens dokładać do wtryskowej coś zyskam ? podobno lepiej pali po glebie ? sprzęt dla sebixa co pałuje podjazdy po piachu i chce polatać na gumie zero technicznej jazdy czy toru

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich, stoję przed wyborem jednego z 4 motocykli. Potrzebuje maszyny w klasie 125ccm z homologacją, która będzie wozić mnie na co dzień ale też sprawdzać się na szutrówkach i w lekkim terenie, bez specjalnych szaleństw, jakieś delikatne podjazdy ewentualnie. Nie ukrywam, że podobają mi się motocykle w stylu retro enduro. Nie chce też wyrzucać na niego niewiadomo ile pieniędzy ze względu na to, że jeśli się wciągnę to będę robił kategorię A. Mój wybór padł na następujące motocykle:

- Kawasaki KMX 125,
- Yamaha DT 125,
- Honda XLR 125,
- Suzuki DR 125, 

Z tych 4 najbardziej przypadło mi do gustu Kawasaki, ponieważ z tego co czytałem jest ono zwinniejsze i nieco mniejsze od Yamahy co przy moim wzroście (175cm) przypada chyba na jego korzyść, dodatkowo ten retro wygląd szczególnie w zielono-niebieskiej kolorystyce - bajka. Niestety przeczytałem także, że na rynku panuje już deficyt na części do tych Kawek i generalnie gdyby nie to, to pewnie nawet nie pisałbym tego posta. Obawiam się jej zakupu ze względu właśnie na rzekomy brak części. Czy ich faktycznie aż tak brakuje? Wiem, że najchętniej z tej 4 polecana jest Dt'ka tylko zastanawiam, się czy przy takim wzroście ogarnę 😅. Chyba, że istnieją jeszcze jakieś alternatywy dla tej 4 powyżej. Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Khise
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kiedyś swej kobicie DR 125, jak zrobiła prawko, przesiadła się na KLX, mam kilka motocykli, w tym 2 enduraki dość ciężkie.... no i jej podkradam od czasu do czasu DR-ka taki wdzięczny motorek jak w latach młodości Simson, ja mam 13 w kapeluszu i bez trudu dosięgam stopami, nie jest mocarzem 12 KM, i ledwo 100km/h, ale za to spala 2,5-3 litry...a części są cały czas dostępne...

2-suwy będą 2x mocniejsze, ale za to spalają 2 x więcej, trzeba tez się liczyć, że w niespodziewanym momencie spuchnie tlok i wraca się na tarczy 😉 

Do wsciekania się:

DT 125 z wszelkimi tego konsekwencjami,

do jeżdżenia:

DR 125 ... o Hondzie się nie wypowiem, bo nawet nie siedziałem, ale wrażenia pewnie podobne jak DR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jannikieldzięki za opinie. Co do 2t to liczę się z większym spalaniem i kosztami częstszych serwisów. Jednak z pełną świadomością napisałem o dt i kmx bo są to soft enduraki, czyli jednak żywotniejsze od typowego enduro bo na taką yz, kx, rm'ke bym się raczej nie zdecydował nawet jakby miały homologacje a przynajmniej nie jako motocykl na początek przygody. Zbyt częste i kosztowne serwisy co idzie jednak w parze z mocą naturalnie.

 

A co do tego to w pełni się zgadzam ale kurcze motocykl też kupuje się głównie po to, żeby się dobrze bawić. Do zwykłej jazdy z punktu do punktu jest samochód 😉

13 godzin temu, jannikiel napisał:

2-suwy będą 2x mocniejsze, ale za to spalają 2 x więcej, trzeba tez się liczyć, że w niespodziewanym momencie spuchnie tlok i wraca się na tarczy 😉 

Do wsciekania się:

DT 125 z wszelkimi tego konsekwencjami,

do jeżdżenia:

DR 125 ... o Hondzie się nie wypowiem, bo nawet nie siedziałem, ale wrażenia pewnie podobne jak DR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, zastanawiam się nad kupnem Suzuki RM 85 1992r. na pierwszy motocykl crossowy. W motocyklu był robiony szlif cylindra i wymiana tłoka 10mth temu, dodatkowo były wymieniane w silniku wszystkie łożyska i uszczelniacze, na co są paragony + zdjęcia z wymian. Jak to wygląda z dostępnością części do tego rocznika? Czy jest jakaś kompatybilność z częściami, z innych roczników, lub innych marek i modeli? A może jakaś strona internetowa, na której można sobie fajnie dobierać części. Z tego co widziałem to ciężko z dostępnością niektórych części konkretnie do tego rocznika. Prosiłbym, aby ktoś zaznajomiony z tematem mi to opisał. Z góry dzięki! 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, po prostu szukam motocykla, aby się nauczyć jeździć, a wygląda on na zadbany, do tego na bieżąco serwisowany z wszelką dokumentacją na temat napraw, co skłaniało mnie do przemyślenia nad kupnem owego motocykla, w porównaniu do innych, nowszych modeli, w których większość jest opisana "na kolanie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...